Forventninger til 2019/20

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 35

Re: Forventninger til 2019/20

Indlæg af Mads T. » fredag, 19. jul, 2019 15:25

AJ skrev:
fredag, 19. jul, 2019 09:41
Oomph242 skrev:
torsdag, 18. jul, 2019 00:45
Jeg synes da bestemt ikke vi havde dommerkendelserne imod os i sidste sæson. Hvilke kampe tænker du på, at modstandene blev favoriseret? Jeg synes faktisk vi fik en del foræret gennem sæsonen af dommerne.
Han tænker måske på, at Kompany nok skulle have haft rødt i vores indbyrdes kamp den 3. januar. Det kunne isoleret set have tippet mesterskabet over. Derudover blev Keïta snydt for et straffe mod Leicester i januar. Dette er eksempler.

Men ellers er jeg enig med dig. Jeg mener blandt andet, at Mané to kampe i træk fik godkendt åbenlyse offside-scoringer. Den ene kamp var mod West Ham, hvor vi spillede 1-1. Den anden kamp, mod Bournemouth, havde vi formentlig vundet alligevel.
Jeg så på et tidspunkt en analyse der var lavet af dommerfejl mod/med Liverpool og City og her ville den have vippet i vores favør, såfremt alle plusser og minusser blev talt sammen. Jeg mener vi så ville have vundet med 4 point primært grundet fejlen med Kompanys manglende røde kort.

Jeg mener dog, at vi for en gangs skyld, havde en sæson, hvor man ikke efterfølgende føler, at vi blev snydt af dommerne.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » lørdag, 20. jul, 2019 14:20

Dommeravgjørelser i 2018-19 sesongen

I år har vi gjennom kopforum hatt en uformell telling på hvor mange matchavgjørende dommeravgjørelser som har gått for og imot Liverpool. Tallene er høye og viser med all tydelighet hvor viktig det er for Premier League med VAR.

8 avgjørelser har gått til fordel for Liverpool i Premier League. Blant annet skulle Heung-Min Son og Tottenham hatt straffe i sluttminuttene på Anfield. Vi husker også at James Milner var i soleklar offside mot West-Ham der Liverpool satte inn ledermålet. Forøvrig ble dette utlignet ved at scoringen til West Ham også var offside. I Champions League skulle Virgil van Dijk vært tidlig utvist etter en stygg takling på Napolis spiller, Dries Mertens.

Hele 16 avgjørelser har gått imot oss i Premier League. I den svært viktige kampen mot Manchester City skulle Vincent Kompany vært utvist etter en stygg takling på Mohamed Salah etter 32 min. I 1-1 kampen mot Arsenal skulle ikke Mané vært avvinket for offside når han scoret. Mot Leicester skulle Naby Keita fått en klar straffe. På Old Trafford skulle Joel Matip hatt straffe for en klar holding.

Alle disse kampene endte med poengtap og korrekte avgjørelser ville utvilsomt gitt oss flere poeng i Premier League. I Champions League ble heldigvis ikke noen feil avgjørende. Nå har jeg ikke full oversikt over alle City sine, men inntrykket er at de har hatt vesentlig mer tur med dommeravgjørelser. Med VAR er det liten tvil om at Liverpool ville fått en del avgjørelser til sin fordel som helt klart kunne fått betydning for tabellposisjonen ved endt sesong.

- Det er en norsk dommer, der har set alle situationer igennem.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 20. jul, 2019 20:40

Niels K skrev:
lørdag, 20. jul, 2019 14:20
Dommeravgjørelser i 2018-19 sesongen

I år har vi gjennom kopforum hatt en uformell telling på hvor mange matchavgjørende dommeravgjørelser som har gått for og imot Liverpool. Tallene er høye og viser med all tydelighet hvor viktig det er for Premier League med VAR.

8 avgjørelser har gått til fordel for Liverpool i Premier League. Blant annet skulle Heung-Min Son og Tottenham hatt straffe i sluttminuttene på Anfield. Vi husker også at James Milner var i soleklar offside mot West-Ham der Liverpool satte inn ledermålet. Forøvrig ble dette utlignet ved at scoringen til West Ham også var offside. I Champions League skulle Virgil van Dijk vært tidlig utvist etter en stygg takling på Napolis spiller, Dries Mertens.

Hele 16 avgjørelser har gått imot oss i Premier League. I den svært viktige kampen mot Manchester City skulle Vincent Kompany vært utvist etter en stygg takling på Mohamed Salah etter 32 min. I 1-1 kampen mot Arsenal skulle ikke Mané vært avvinket for offside når han scoret. Mot Leicester skulle Naby Keita fått en klar straffe. På Old Trafford skulle Joel Matip hatt straffe for en klar holding.

Alle disse kampene endte med poengtap og korrekte avgjørelser ville utvilsomt gitt oss flere poeng i Premier League. I Champions League ble heldigvis ikke noen feil avgjørende. Nå har jeg ikke full oversikt over alle City sine, men inntrykket er at de har hatt vesentlig mer tur med dommeravgjørelser. Med VAR er det liten tvil om at Liverpool ville fått en del avgjørelser til sin fordel som helt klart kunne fått betydning for tabellposisjonen ved endt sesong.

- Det er en norsk dommer, der har set alle situationer igennem.
Shit det er ærgerligt at læse :shock: Jeg må indrømme, at min fornemmelse i løbet af sæsonen var, at det vist gik nogenlunde lige op, og at vi i hvert fald ikke - som i mange andre sæsoner . var blevet skammeligt forfordelte af dommerne. Det blev vi så åbenbart alligevel... :x

Til gengæld slap vi så for virkeligt slemme og langvarige skader til de absolutte nøglespillere. Skrækscenariet var - og er vel også i den kommende sæson - månedlange fravær af især VvD, men også Salah, Mané m.fl.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 10. aug, 2019 10:41

Hvor alle eksperter stort set var enige om, at Man City ville tage guldet, så er der flere, der tror på Liverpool denne sæson:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/8 ... -helt-inn/

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » fredag, 16. aug, 2019 13:34

Niels K skrev:
lørdag, 10. aug, 2019 10:41
Hvor alle eksperter stort set var enige om, at Man City ville tage guldet, så er der flere, der tror på Liverpool denne sæson:

Nogle tror endda mere på Man U end Liverpool

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... ol/7750876

Jeg tror dog man U er længre væk end Gery tror, men jeg tror også at Liverpool vil være længre væk fra titlen end sidste år.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 17. aug, 2019 08:39

Nu har vi vundet en af de to super cups så for mit vedkommende har vi indfriet forventningerne for starten af sæsonen. Men de vigtigste trofæer er dem man kan vinde i slutningen af sæsonen og der skal vores sæson måles på hvordan vi klarer os i de to store turneringer, men det er da dejligt at komme i gang.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 17. aug, 2019 09:13

richs skrev:
fredag, 16. aug, 2019 13:34
Niels K skrev:
lørdag, 10. aug, 2019 10:41

Nogle tror endda mere på Man U end Liverpool

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... ol/7750876

Jeg tror dog man U er længre væk end Gery tror, men jeg tror også at Liverpool vil være længre væk fra titlen end sidste år.
Jeg har desværre også en fornemmelse af, at vi får svært ved at gentage sidste sæsons pointhøst, og da City næppe sætter farten ned, så vil vi formentlig sakke agterud i forhold til dem. Vores bedste chance er muligvis, at der indfinder sig en form for PrL "mæthed" hos dem, samtidig med at de fokuserer voldsomt på ChL.

Hvad angår United, så må vi jo vente og se. Men ihukommende den betydning VvD nærmest ene mand fik for os, så kan man da ikke afvise at en enkelt mand, in casu HarryMaguire, kan få sat skik på deres vaklende forsvar, og så vil de høste en del flere points end sidste år. Tror dog ikke at de i ét hug lukker et hul på 31 points.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » mandag, 19. aug, 2019 11:08

Det er svært at forbedre en sæson hvor vi ikke bare sætter LFC rekord, men også slår scums med 7 point i PL.
Vi vinder CL

Hvis vi ender i samme boldgade er det svært (med rette synes jeg) at være utilfreds.

Vi har spillet 2 kampe i PL med 2 sejre. Vi har fået det første "lille" trofæ.
Det på trods af en skadet målmand og nogle trætte spillere.

Vi er på vej, men vejen er lang til maj måned.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 55

Indlæg af Cynwal » søndag, 01. sep, 2019 12:26

Dette skrives med lettere rystende fingre, da jeg er på vej ud i muligt "Hybris - Nemesis"-land:

Hold kæft, hvor er det lang tid siden, at jeg har siddet så afslappet og set en Liverpool kamp, 100% overbevist om, at den der kører vi bare hjem. Dette er skrevet 1. september 2019, og altså dagen efter vi med behersket kontrol i en kamp på Turf More kontrollerede en sikker 3-0 sejr hjem.

Jeg føler/ser, at der er kommet en velbegrundet tro på egne evner på hele holdet. Ja selv reservekeeperen stod en næsten fejlfri kamp (vi må se i øjnene, at han kommer aldrig til at sparke den langt, og målspark, som kan krybe en meter eller to ind på modstanderens banehalvdel er max-længden for Adrian). Denne tro gør, at holdet spiller uden den stress-faktor der tidligere var: "Vi skal se at få udnyttet vores overtag, til at få scoret 2-3 kasser, så vi har noget at stå imod med, når vi forærer 1-2 scoringer væk". Nu "grindes" der bare løs i sikker forvisning om, at målene vil komme, og der er lukket godt af bagude.

Så jeg var i total "god karma stemning" ovenpå maden igår, og med en kop kaffe i hånden sad jeg for en gangs skyld ikke på det yderste af stolen, men kunne glæde mig over ryglænets gode støtte i tilbagelænet tilstand og med fødderne på den udklappede fodstøtte. ...og spillet igår var - uden at være prangende - godt, grænsende til det perfekte, og så samtidig med den der fornemmelse af, at der var 1-2 gear mere at give af, hvis der skulle blive brug for det. ....og specielt det sidste er en kvalitet, jeg vel ikke har følt siden tilbage i de glade 70'ere og 80'ere.

Jeg nød også at gennemgå spillerne een-fo-een og hver gang konstatere, at der var ikke nogen hvor man tænkte: Der ku' vi sgu godt trænge til en opdatering. Væk var den der fornemmelse af, at der var et par pladser, som var blevet fyldt op med hvad budgettet nu kunne række til. Jeg tænker spillere a la: Dossena, Riera, Benayoun, Martin Kelly for bare lige at nævne et par stykker. ......og samtidig kunne man så nyde en kompetent bænk med spillere som Shaquiri, Lallana, Milner, Origi, Gomez og Chamberlain.

Liverpool og Manchester City er ganske enkelt klasser over de øvrige hold i Premier League i år. Holdet er blevet et år mere modent, og det samme er manageren. Klopp ved nu langt mere om hver enkelt modstander, og hvordan det er at spille på deres bane (undtaget Sheffield United og Aston Villa selvfølgelig). Samtidig får Klopp mere og mere "sæson-rytmen" ind under huden, og kan måske bedre planlægge sig ud af at undgå de downperioden vi typisk har været ramt af i februar og/eller januar.

Det store spørgsmål i ligningen er selvfølgelig skader. Ryger vi ind i grimme, "uundgåelige" skader som Oxens korsbåndsskade eller Brewsters ankel, altså uundgåelige fordi de kommer grundet uheld, og ikke som resultat af udmattelse/overtræning, så med mange "uheldsskader" til truppen kan vi komme til at blive tynde på en del pladser.

Samtidig virker truppen utrolig harmonisk. Ja, Mané var lidt oppe at køre igår over manglende aflevering fra Salah, men så var det heller ikke værre. Sådan har jeg sgu også prøvet at råbe efter en holdkammerat, og så har vi alligevel drukket en bajer eller to sammen efter kampen, så den episode skal der ikke lægges andet i, at den netop er et udtryk for vindermentalitet og ærgerrighed hos en spiller, og at den indstilling saft suseme er til stede i hele truppen.

Så jeg vil godt melde ud, at jeg tror sgu på det:

Jeg tror på, at når PL-sæsonen slutter på Sct. James' Park i Newcastle den 17. maj 2020 ca. kl. 16.50 GMT, så får Liverpool overrakt PL-trofæet.
Steve Heighway - Fra en tid, hvor der fandtes rigtige wings og kvalificerede indlæg, og hvor TV var nuancer af grå og SKolen var Sort.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 01. sep, 2019 22:43

Ditto :clap: :clap: :clap:

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 45

Indlæg af Hekkem » mandag, 02. sep, 2019 13:34

hamrende godt Cynwal :) :clap: :clap: :clap: :clap:

"This is our Year"

Billede
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 55

Indlæg af Cynwal » lørdag, 14. sep, 2019 20:40

Det bliver sværere og sværere at bevare pessimismen (Citat fra Richard Møller Nielsen)
Steve Heighway - Fra en tid, hvor der fandtes rigtige wings og kvalificerede indlæg, og hvor TV var nuancer af grå og SKolen var Sort.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » lørdag, 14. sep, 2019 21:03

Cynwal skrev:
lørdag, 14. sep, 2019 20:40
Det bliver sværere og sværere at bevare pessimismen (Citat fra Richard Møller Nielsen)
Jeg prøver at holde fast i den

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 45

Indlæg af Hekkem » mandag, 28. okt, 2019 15:02

Kun tre hold har tidligere fået 28 point efter de første 10 kampe i Premier League. Alle endt som mestrer i sæsonen

Chelsea 2005/06 - Mestrer 2006
Man City 2011/12 - Mestrer 2012
Man City 2017/18 - Mestrer 2018
Liverpool 2019/20 - ?

6 point foran Man City og vi har mødt

Liverpool:
Arsenal (H) 3-1 ✅
Chelsea (A) 2-1 ✅
Leicester (H) 2-1 ✅
Man United (A) 1-1 ↔️
Spurs (H) 2-1 ✅

Man City:
Spurs (H) 2-2 ↔️

Vi har Manchester City hjemme som vanskeligste modstander i den næste 7 kampe.

Vi bliver nød til at sige det. Vi bliver mestrer i denne sæson. Hvis ikke vi begynder at snakke om det og begynder allerede nu at tro på det, så er vi ingen steder. Det er ikke 'næste sæson'. Det er nu. Det er denne sæson. Vi er stærkest og vi har de bedste forudsætninger til at vinde mesterskabet. Vores spillere vil løbe igennem en mur for at vinde dette mesterskab. Vi er klar til det. Vi må sætte baren højt og vi må stræbe efter et nå dertil.

Lige nu vil jeg sige vi er de bedste og lige nu er der ingen der kan slå os.

(kan godt være vi griner at dette indlæg om 6 måneder, men det er følelsen lige nu)

Vi er i gang med noget magisk, og vi som supportere/fans skal holde vores spillere oppe og holde dem til ilden. Vi skal heppe, synge, skråle og danse. Vi skal vise spillerne at det er nu det gælder. Det er nu vi skal holde fast, for det direkte opad mod mesterskabet.

For sivan det er fedt at være Liverpool fan. Det har det altid været og vi har været igennem meget. Men lige nu er det bare ekstra fedt.

Never Give Up
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 28. okt, 2019 15:31

Hekkem skrev:
mandag, 28. okt, 2019 15:02
Kun tre hold har tidligere fået 28 point efter de første 10 kampe i Premier League. Alle endt som mestrer i sæsonen

Chelsea 2005/06 - Mestrer 2006
Man City 2011/12 - Mestrer 2012
Man City 2017/18 - Mestrer 2018
Liverpool 2019/20 - ?

6 point foran Man City og vi har mødt

Liverpool:
Arsenal (H) 3-1 ✅
Chelsea (A) 2-1 ✅
Leicester (H) 2-1 ✅
Man United (A) 1-1 ↔️
Spurs (H) 2-1 ✅

Man City:
Spurs (H) 2-2 ↔️

Vi har Manchester City hjemme som vanskeligste modstander i den næste 7 kampe.

Vi bliver nød til at sige det. Vi bliver mestrer i denne sæson. Hvis ikke vi begynder at snakke om det og begynder allerede nu at tro på det, så er vi ingen steder. Det er ikke 'næste sæson'. Det er nu. Det er denne sæson. Vi er stærkest og vi har de bedste forudsætninger til at vinde mesterskabet. Vores spillere vil løbe igennem en mur for at vinde dette mesterskab. Vi er klar til det. Vi må sætte baren højt og vi må stræbe efter et nå dertil.

Lige nu vil jeg sige vi er de bedste og lige nu er der ingen der kan slå os.

(kan godt være vi griner at dette indlæg om 6 måneder, men det er følelsen lige nu)

Vi er i gang med noget magisk, og vi som supportere/fans skal holde vores spillere oppe og holde dem til ilden. Vi skal heppe, synge, skråle og danse. Vi skal vise spillerne at det er nu det gælder. Det er nu vi skal holde fast, for det direkte opad mod mesterskabet.

For sivan det er fedt at være Liverpool fan. Det har det altid været og vi har været igennem meget. Men lige nu er det bare ekstra fedt.

Never Give Up
Fedt indlæg :clap:

Jeg har lidt en fornemmelse af at den der Man City kamp er det der sætter låg på optimismen. Taber vi den, så er det pludselig tæt igen.
Men ok Det er helt fantastisk hvad der er opnået.

Besvar