Burnley - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 10. sep, 2019 20:15

Adrian
4
6%
Alexander-Arnold
4
6%
Matip
3
4%
Van Dijk
6
9%
Robertson
1
1%
Fabinho
11
16%
Wijnaldum
3
4%
Henderson
2
3%
Salah
2
3%
Mane
11
16%
Firmino
23
33%
Oxlade-Chamberlain
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 70

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 44
Kontakt:

Burnley - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » mandag, 26. aug, 2019 22:23

Hvornår:
Lørdag d. 31. august, kl. 18.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Sky Sports
TV3+

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Re: Burnley - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 27. aug, 2019 10:56

Det bliver spændende at se om Oxlade får lov at starte på midten og Gini-Fabinho-Hendo reserveres for de største kampe, eller om de tre får lov at fortsætte ovenpå den gode kamp i lørdags.

mit bud er at de fortsætter, Gini og Henderson er simpelthen bare i bedre form for tiden og efter landskampene begynder kampene at hobe sig op, så det er ikke nu eller aldrig for Oxlade:

Mané----Firmino----Salah
----Gini------Hendo------
-------Fabinho---------
Robbo--van Dijk--Matip--Trent
--AdriaAAAAAAAAAAAAAAN!--

-med forbehold for hvad Klopp et al ser på træningsbanen naturligvis.

Det bliver en spændende kamp, Burnley var jo lidt favortitdræberne for to år siden og så havde de det svært sidste sæson, men de kan stadig drile de store hold. Men det er samtidig ikke på nogen måde en kamp hvor vi er tilfredse med det ene point.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » tirsdag, 27. aug, 2019 12:32

Jeg håber virkelig at vi begynder at gøre mere for at få resten af truppen med i omdrejninger.

Shaqiri, Origi, AOC og evt. Brewster.

Vores trekløver er i god form, men vi bør allerede nu lige så stille begynde at dossere kampene og på den måde holde disse i gang hele sæsonen.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 27. aug, 2019 13:55

ilusio skrev:
tirsdag, 27. aug, 2019 12:32
Jeg håber virkelig at vi begynder at gøre mere for at få resten af truppen med i omdrejninger.

Vores trekløver er i god form, men vi bør allerede nu lige så stille begynde at dossere kampene og på den måde holde disse i gang hele sæsonen.
Jeg har sådan en idé om at det først er når man begynder at spille to kampe om ugen at trætheden rigtigt begynder at akkumulere og derfor er det ikke sikkert at det giver ret meget effekt at hvile dem på forhånd, men jeg er hverken læge, fysioterapeut eller professionel atlet( :o i know).

Men AOC syntes jeg er godt på vej i form og jeg tror at KLopp prioriterer at få ham i form og sender ham ind når det er muligt. Og det er nok fordi AOC i topform er en kandidat til start 11'eren(på midtbanen).

Men jeg tænker lidt at Klopp helst vil have de faste startere rigtigt op i gear her i starten og så er det nemmere at skifte en af dem ud, fordi de to andre er skarpere.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » tirsdag, 27. aug, 2019 14:44

ilusio skrev:
tirsdag, 27. aug, 2019 12:32

Jeg synes ikke nødvendigvis, at de nævnte spillere skal ind i startopstillingen. Men indhop til Shaq, Origi og Brewster ville give mening i min bog. Forudsat, at omstændighederne tillader det.

Jeg forstod ikke indskiftningen af Lallana sidst. På den position, som han kom ind på, ville det have givet mere mening i min bog, at sætte Shaq ind. Lallana kører på sidste sæson, og skal kun foran i køen, hvis han beviseligt er bedre. Og offensivt, synes jeg, at alle de andre har mere at bidrage med, mens jeg godt kan se en rolle til Lallana på 6eren.

Brewster er stadig ung. Men vi har gang i en sæson, hvor mange andre unge talenter (omend lidt ældre) får chancer. Vi skal nødig ende i en situation i stil med den, som vi oplever med både Kent og især Duncan. Ved både 3-0 mod Arsenal og 4-1 mod Norwich, havde det været gratis at give minutter til Brewster. Men han var ikke engang på bænken. Han er nødt til at få lov at komme med på bænken, bare engang imellem.
"I am the normal one"

ilusio

Indlæg af ilusio » tirsdag, 27. aug, 2019 15:15

@Texy: Jeg synes også kun de andre skal ind som indhop i løbet af en kamp hvor vi enten har skader eller er godt foran.
@Filos of isk: jeg tror at over en hel sæson så er det vigtigt BÅDE at give nogen af vores bedste spillere lidt pause men også hele tiden holde de næstbedste til ilden så de er klar den dag vi har brug for dem. Vi roterer jo en del mellem TAA, Gomez og Matib. Det gør at vi altid har nogle gode alternativer. Det samme synes jeg vi burde gøre i den offensive del af banen.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 27. aug, 2019 15:38

ilusio skrev:
tirsdag, 27. aug, 2019 15:15
@Texy: Jeg synes også kun de andre skal ind som indhop i løbet af en kamp hvor vi enten har skader eller er godt foran.
@Filos of isk: jeg tror at over en hel sæson så er det vigtigt BÅDE at give nogen af vores bedste spillere lidt pause men også hele tiden holde de næstbedste til ilden så de er klar den dag vi har brug for dem. Vi roterer jo en del mellem TAA, Gomez og Matib. Det gør at vi altid har nogle gode alternativer. Det samme synes jeg vi burde gøre i den offensive del af banen.
jamen jeg er helt enig. Især hvis de først kommer ind i løbet af kampen. Jeg tror bare ikke at den pause man giver sine bedste spillere er så meget værd i denne forholdsvis stille periode, da jeg tror det der gør ondt er de her perioder hvor spillerne ikke har ret meget tid til at restituere, dermed slæber de hele tiden lidt ekstra træthed og småskader med sig videre i sæsonen. Men det er helt rigtigt at det er fordelagtigt at få holdt Origi og Shaqiri til ilden.

Jeg tror også vi vil se mere rotation på hele holdet så snart vi begynder at spille 2 kampe per uge. Shaqiri spiller sikkert to kampe for Schweiz og forhåbentlig kommer han tilbage og er godt træt, men også med selvtillid i kufferten og vil være et bedre våben at sætte ind.

Men man skal jo også have øjne for kampen og meget ofte vil den bedste udskiftning i forhold til at sikre de tre point være at sætte den af Gini, Hendo og Milner ind, der er startet på bænken. Så er der to udskiftninger tilbage hvor man så kan bruge den ene på en angriber midt i 2. halvleg og gemme den anden til senere.

Gomez, Trent og Matip situationen er lidt anderledes da de tre alle er meget tæt i niveau og der er tvivl om hvem der er forrest i køen om en måned. Ok mange vil sige at Trent er suverænt førstevalg på backen, men for et år siden fik Gomez altså rigtig mange af de store kampe på den højreback, selvom Trent var klar og man skulle jo tro at førstevalget fik pauser i de mindre kampe. Og det er ikke for at diskutere forskellene på dem og hvad de bringer taktisk, men var bare for at nævne et eksempel på at Gomez er tættere på at være fast mand end f.eks. Shaqiri.

ilusio

Indlæg af ilusio » onsdag, 28. aug, 2019 09:58

Forskellen er jo med andre ord at vi ikke taber niveau når vi bruger Gomez. Det gør vi med Shaqiri. (og Origi, brewster)

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » onsdag, 28. aug, 2019 11:08

Puha, jeg vågnede squ i nat ved, at vi havde sat en 2-0 føring over styr, og at kampen endte 2-2 :?

Nå, jeg husker det nu ikke som, at mine drømme normalt bliver til virkelighed, så hvis vi tager opgaven meget seriøst, så giver den også en sejr. Burnley spiller med masser af energi og fysik, og selvom jeg godt mener, at vi kan matche dem på fysikken, så vil det bedste være, at vi får spillet bolden hurtigt rundt over hele banen, så de kan få brugt en masse kræfter på at løbe, og da det samtidig skal skabe pladsen for den afgørende aflevering/afslutning.

Samme opstilling som sidst, og så må der gerne blive en halv time til spillere som Gomez, Milner, Ox, Shaq, Brewster, Origi.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 28. aug, 2019 13:03

ilusio skrev:
onsdag, 28. aug, 2019 09:58
Forskellen er jo med andre ord at vi ikke taber niveau når vi bruger Gomez. Det gør vi med Shaqiri. (og Origi, brewster)
det er jo bouillonterning det der 8-)

Men ja, i det store og det hele.

Jeg tænker lidt om dette kunne være kampen hvor Klopp fandt 4-2-3-1 formationen frem fra kælderen, men jeg tror stadig vi starter i 4-3-3 ligesom imod Arsenal og så er Shaqiri et godt bud på første indskifter for en af de tre på midten, hvis vi ikke skaber chancerne.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 28. aug, 2019 22:12

Mon ikke Burnley går all in på Liga Cup'en, og vi dermed bør have friskere ben ?

Mens Liverpool kan forberede seg på Melwood skal Burnley spille ligacup

Burnley tar imot Sunderland på Turf Moor onsdag kveld.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/8 ... e-ligacup/

MP

Indlæg af MP » onsdag, 28. aug, 2019 22:31

Når man kigger på Burnley’s startopstilling ligner det mere deres fokus er på ligaen. De stiller op med halvt reservehold og ryger nu også derfor ud til Sunderland.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 30

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 28. aug, 2019 23:32

Jeg får et godt bryllup hvis vi vinder 5-0!

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 45

Indlæg af Hekkem » torsdag, 29. aug, 2019 08:57

“Of course I didn’t take my wife to see Rochdale as an anniversary present. It was her birthday. Would I have got married in the football season? Anyway, it was Rochdale reserves.”
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 29. aug, 2019 09:03

MP skrev:
onsdag, 28. aug, 2019 22:31
Når man kigger på Burnley’s startopstilling ligner det mere deres fokus er på ligaen. De stiller op med halvt reservehold og ryger nu også derfor ud til Sunderland.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kan du have ret i. Det undrer mig blot, at en klub som Burnley ikke kan gå seriøst efter de 2 hjemlige cups. Sean Dyche har lige udtalt, at det er den bedste trup, han har haft i Burnley.

Men det er nu heller ikke positivt at skal spille efter at have tabt. Så er det lidt sjovere med vores sejrsrække som rygstød.

Besvar