Chelsea - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede onsdag, 02. okt, 2019 19:09

Adrian
33%
Alexander-Arnold
7%
Matip
24%
Van Dijk
3%
Robertson
10%
Fabinho
9%
Wijnaldum
1%
Henderson
2%
Mane
Ingen stemmer
Salah
Ingen stemmer
Firmino
9%
Milner
1%

Afgivne stemmer: 98

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 44
Kontakt:

Chelsea - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » torsdag, 19. sep, 2019 22:14

Hvornår:
Søndag d. 22. september, kl. 17.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Sky Sports
Xee

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Chelsea - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Niels K » torsdag, 19. sep, 2019 23:13

Impressive Blues youngsters & Azpilicueta’s weakness in defence – The view from Chelsea

Henry Jackson
19 September 2019

As Liverpool prepare to visit Chelsea on Sunday, are Blues supporters confident of being the first side to take points off the Reds in the Premier League?

Jurgen Klopp‘s suffered their first defeat of the campaign on Tuesday night, losing 2-0 away to Napoli in their Champions League opener.

There should be no panic regarding the result, however, and it’s time to focus on Premier League commitments again.

Liverpool take on Chelsea this weekend, with Frank Lampard still settling into life as manager, but getting a lot out of some talented young players.

Ahead of the game, we spoke to Stamford Bridge regular Richard Long (@Chelseafan_Rick) to get his thoughts on both sides’ seasons to date and how Sunday’s game could pan out.

Chelsea sit sixth in the Premier League – how happy are you with their start to the season?

In many ways our start is what I expected.

You can see the way Lampard is trying to play and it is going to take the team a few months to understand his methods.

Chelsea supporters knew this going into the season, so there’s no great pressure on the team or manager from the fans, which is actually quite refreshing.

We’ve been really unlucky with injuries, too, and there are players who will improve the team once back.

The absence of N’Golo Kante is particularly noticeable.

How has Lampard fared as manager?

The vast majority of Chelsea fans are content with his start.

He has managed to unite the fans after last season, where the atmosphere in the stadium and opinions of many became toxic at times.

Every supporter wants players from their academy to push through to the first team, so to see Mason Mount, Tammy Abraham and Fikayo Tomori not only being given their chance, but also taking it, is special.

There’s been some lazy commentary from pundits blaming youth for our stuttering start, but it’s just bad punditry.

The younger players have really impressed and it’s the more experienced individuals such as Cesar Azpilicueta and Pedro that need to step up.

I do think Lampard needs to improve the defence, though.

We’ve got Antonio Rudiger and Reece James to come back for us which will help, but we just look like we are going to concede every time there’s an attack against us.

Azpilicueta, in particular, has made a terrible start to the season.

Which players have shone brightest in the opening month?

Mount has been a breath of fresh air in attacking midfield. He’s got brilliant energy and chases down every defender.

His goals this season have all been really well-taken and I think he’s got the perfect mentor in Lampard to really develop into a wonderful footballer.

I’ve been most surprised though by Abraham—if I’m honest, I didn’t expect too much from him this season and thought he would be limited to cup competitions.

Everyone knew he was a good finisher, but he has shown that there is a lot more to his game.

His third goal against Wolves last weekend showed great strength and a quick change of pace, which are qualities I hadn’t associated with him.

What is your realistic aim for the campaign?

Before the season started I expected us to finish fifth and maybe have a decent FA Cup run. I am sticking with that.

I think everyone can see this team is far from the finished article and there is plenty of work to be done if we are to challenge Man City and Liverpool again.

That said, I’m not convinced we are much worse than our other rivals from what I have seen so far this season.

Champions League qualification would represent a good campaign, given our situation.

How do you rate Liverpool’s start to the season? Title favourites?

I have been surprised at Liverpool’s ability to pick up from where they left off last season and didn’t expect it.

It has certainly been a very impressive start and they can benefit from some key injuries City have picked up in defence.

That said, I am still tipping City to win it based on the strength of squad available to them.

I always feel like Liverpool are a key injury to a big player away from their title challenge being derailed.

If Roberto Firmino gets injured for a long period of time and Divock Origi has to start in his place, that’s going to have a dramatic impact.

I was really surprised that Liverpool didn’t improve the squad significantly over the summer to compete with City’s—fans are entitled to criticise that decision, depending on how the season goes.

Who do you fear most from the Reds on Sunday?

I always try to think of a clever response when responding to this Q&A, but the answer is always the same.

The front three are just devastating and I think they are going to really enjoy playing against our defence on Sunday.

The way they can combine together or score goals from an individual piece of play is special.

Over the last few years I’ve gone from watching Liverpool regularly to enjoy their struggles to now actively avoiding their games because of how good they are.

Those three players are the main reason for that.

Where will the key battles take place?

We will concede in the game at some point, so it’s vital we take the chances we get.

For that reason, I think the battle between Abraham and Virgil van Dijk is the most important battle on the pitch.

If Van Dijk dominates then that is our biggest goal threat gone, and with Mount likely to be injured, I’m struggling to see who else is going to step up with goals from open play.

I’m really nervous for our defence, to be honest.

We’ve tried various combinations of players at the back and formations, none of which have worked.

Attacks from the left wing against Azpilicueta have been effective against us.

Finally, hit us with your prediction…

I’m going for a 2-2 draw.

We played really well against the Reds in the UEFA Super Cup and will be desperate to get a good result after the disappointing defeat at home to Valencia.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 20. sep, 2019 09:37

Kante og Emerson når måske at blive klar til på søndag, men det ser mere tvivlsomt ud med Mount og Rudiger:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/9 ... r-chelsea/

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » fredag, 20. sep, 2019 10:05

Jeg sælger gerne denne kamp for uafgjort. For sandsynligheden for et nederlag er klart til stede. Sker det, så er der dog ingen grund til panik. Vi vil stadig være 2 point foran Man City - og med en svær udekamp overstået.

Men vi skal da absolut gå ind til denne kamp med både troen på og visheden om, at vi kan vinde. For det har vi naturligvis forudsætningerne for. Vi har et meget meget stærkt hold. Chelsea kører lige nu på ungdommens sult og glæden ved gensynet med Lampard. Og det har været en imponerende cocktail. Jeg synes, at Chelsea spiller virkelig god fodbold. Men resultaterne svinger. Omvendt svinger vores præstationer ikke længere. Efter en spillemæssigt usikkert start på sæsonen ser det nu uhyre stabilt ud - selv i nederlaget til Napoli.

Tror, at det bliver den "normale" opstilling med Fab, Hendo og Gini på midten. Og så bliver der ellers roteret kraftigt, når vi skal spille EFL cup.
"I am the normal one"

Brugeravatar
Mysjkin

Indlæg af Mysjkin » fredag, 20. sep, 2019 10:31

texy skrev:
fredag, 20. sep, 2019 10:05
Jeg sælger gerne denne kamp for uafgjort. For sandsynligheden for et nederlag er klart til stede. Sker det, så er der dog ingen grund til panik. Vi vil stadig være 2 point foran Man City - og med en svær udekamp overstået.

Men vi skal da absolut gå ind til denne kamp med både troen på og visheden om, at vi kan vinde. For det har vi naturligvis forudsætningerne for. Vi har et meget meget stærkt hold. Chelsea kører lige nu på ungdommens sult og glæden ved gensynet med Lampard. Og det har været en imponerende cocktail. Jeg synes, at Chelsea spiller virkelig god fodbold. Men resultaterne svinger. Omvendt svinger vores præstationer ikke længere. Efter en spillemæssigt usikkert start på sæsonen ser det nu uhyre stabilt ud - selv i nederlaget til Napoli.

Tror, at det bliver den "normale" opstilling med Fab, Hendo og Gini på midten. Og så bliver der ellers roteret kraftigt, når vi skal spille EFL cup.
Jeg er enig med dig, texy. Jeg er mest spændt på hvordan Klopp vælger at gribe kampen an. Vil vi spille aggressivt med højt pres og ikke tillade modstanderen tid på bolden som vi gjorde for nylig mod Arsenal, eller vil vi spille lidt mere henholdende?
I den forgangne sæson var tendensen, at vi stod lidt dybere og ikke var så aggressive i udekampene mod holdene i toppen af tabellen. Det førte til uafgjort mod man u, Everton, Arsenal og Chelsea. I gamle dage (for nogle år siden) var uafgjort i de vanskelige udekampe et fint resultat, men nu da barren er sat helt ufattelig højt, vil ethvert pointtab kunne være kostbart. Jeg har altid tænkt, at det er bedre at gå aggressivt og offensivt også til de svære udekampe, da fx en sejr og et nederlag er bedre end to uafgjorte. Men det kræver mod og er under visse omstændigheder måske ikke altid det klogeste.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

texy

Indlæg af texy » fredag, 20. sep, 2019 12:45

Chelsea kombinerer utrolig godt, og vil muligvis være i stand til at spille sig fri af vores pres. Men for mig bør vi stadig vælge den aggressive tilgang med højt pres. For det er et meget ungt hold, der ikke har været udsat for den slags før. Og derudover virker deres midterforsvar lette at ryste - uanset om det er AC, Zouma eller Tomori, der spiller.
"I am the normal one"

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » fredag, 20. sep, 2019 13:01

Vi skal helt klart lade dem komme frem og selv løbe ind i "kniven".

Så kan vi tage nogle perioder hvor vi løber dem over ende og fuldstændig dominerer, men jeg synes det er fint hvis de får intiativet i store dele af kampen.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland

Indlæg af ilusio » fredag, 20. sep, 2019 13:03

Det er et ungt og naivt hold der kommer med en masse optimisme bygget på et tyndt grundlag.
De tror de ejer verdenen, men lad dem nu bare slå sig på vores midt, løbe ind i muren i vores defensiv og så kan vores fronttrio ydmyge dem i den anden ende.

Nuff said

1-3
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland

Indlæg af Emmy » fredag, 20. sep, 2019 13:15

ilusio skrev:
fredag, 20. sep, 2019 13:03
Det er et ungt og naivt hold der kommer med en masse optimisme bygget på et tyndt grundlag.
De tror de ejer verdenen, men lad dem nu bare slå sig på vores midt, løbe ind i muren i vores defensiv og så kan vores fronttrio ydmyge dem i den anden ende.

Nuff said

1-3
Meget enig. Jeg vil være skuffet over pointtab. Vi skal simpelthen bare mose på med alt hvad vi har for at sætte city under maks pres konstant. Jeg tror ikke på de holder niveau hele denne sæson, så vi skal vinde vores kampe og hele tiden presse dem.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 20. sep, 2019 13:38

ilusio skrev:
fredag, 20. sep, 2019 13:03

Nuff said

1-3
Er sådan set meget enig, men den slags unge hold er også gode til at overpræstere nogle gange.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 20. sep, 2019 21:25

Hvis Kanté starter for Chelsea, så har vi problemer. I Super Cuppen styrede han midtbanen, og vi var ikke i nærheden af ham.

Er han ikke med så vinder vi.
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

texy

Indlæg af texy » lørdag, 21. sep, 2019 09:00

Hr. Drejer skrev:
fredag, 20. sep, 2019 21:25
Hvis Kanté starter for Chelsea, så har vi problemer. I Super Cuppen styrede han midtbanen, og vi var ikke i nærheden af ham.

Er han ikke med så vinder vi.
Meeen, har vi ikke også løftet vores niveau markant siden Super Cuppen?
"I am the normal one"

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 21. sep, 2019 09:25

texy skrev: Meeen, har vi ikke også løftet vores niveau markant siden Super Cuppen?
Det vil jeg også mene, men Hr Drejer har ret i at Kante har så meget klasse at hvis han har en god dag, så kan han tippe vægtskålene i Chelseas retning.

Vi har til gengæld også nogle spillere der kan have en god dag og afgøre kampen.

I super Cuppen startede vi blandt andet med en AOC, der dengang slet ikke var i den form han har nu - og han er jo stadig ikke i kanon form, endnu.

I morgen tænker jeg det bliver samme opstilling som i Arsenal kampen. Det er de elleve spillere vi har der er i skarpest kampform.

MP

Indlæg af MP » lørdag, 21. sep, 2019 09:41

Sidste sæson synes jeg vi spillede meget forsigtigt på udebane mod top 6. Det virkede i perioder som om, vi var mere bange for at tabe, end ivrige for at vinde. Jeg håber vi i løbet af de først 10 minutter viser, at vi pt ER et bedre hold.

Vi skulle gerne have en højere pointhøst mod ude mod top 6 end sidste sæson.

Tot-liv 1-2
Che-liv 1-1
Ars-liv 1-1
City-liv 2-0
Utd-liv 0-0
6 af 15

Ars-City 0-2
Liv-City 0-0
Tot-City 0-1
Che-City 2-0
Utd-City 0-2
10 af 15

Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 21. sep, 2019 14:24

MP skrev:Sidste sæson synes jeg vi spillede meget forsigtigt på udebane mod top 6. Det virkede i perioder som om, vi var mere bange for at tabe, end ivrige for at vinde. Jeg håber vi i løbet af de først 10 minutter viser, at vi pt ER et bedre hold.

Vi skulle gerne have en højere pointhøst mod ude mod top 6 end sidste sæson.

Tot-liv 1-2
Che-liv 1-1
Ars-liv 1-1
City-liv 2-0
Utd-liv 0-0
6 af 15

Ars-City 0-2
Liv-City 0-0
Tot-City 0-1
Che-City 2-0
Utd-City 0-2
10 af 15

Sidste sæson i efteråret havde vi også nogle top 6 kampe og hårde cl kampe tæt op af hindanden, så jeg tolkede det også i nogle tilfælde som et udtryk for at vi sparede lidt på kræfterne pga. et uheldigt kampprogram.
Man City kom F. Eks. til Anfield og ville ikke rigtigt spille bold og så holdt vi også igen og det tænker jeg var fordi klopp vurderede at spillerne var for trætte til at skabe kampen effektivt.

Besvar