MK Dons - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede lørdag, 05. okt, 2019 22:26

Kelleher
10
16%
Hoever
3
5%
Lovren
1
2%
Gomez
1
2%
Milner
20
32%
Keita
0
Ingen stemmer
Oxlade-Chamberlain
0
Ingen stemmer
Lallana
0
Ingen stemmer
Jones
7
11%
Elliott
21
33%
Brewster
0
Ingen stemmer
Chrivella
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 63

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 44
Kontakt:

MK Dons - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » mandag, 23. sep, 2019 13:21

Hvornår:
Onsdag d. 25. september, kl. 20.45

Turnering:
Liga Cup, 3. runde

TV-kanal:
Sky Sports
TV3 Sport

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Re: MK Dons - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 23. sep, 2019 14:22

Så gad mugge ikke at læse om Liga Cuppen i Chelsea-tråden ;)

Jeg vil gerne se en masse reserver få noget spilletid og et par unge gutter.

Jeg glæder mig lidt til at se om Lallana som DM er det nye sort, eller om Fabinho skal indstille sig på at spille rigtig mange kampe.

Jeg forvetner at Origi er skadet lidt endnu, ellers vil han få Elliott's plads.
Jeg har en forhåbning om at Keita er klar nok til at få en halvleg og derfor ville jeg gerne se ham skifte med AOC i pasuen.
Kaita skal næppe have mere end en halvleg og måske endda mindre, men samtidig tror jeg ikke det gør noget at AOC kun får 45 minutter, da han også må være med i spillet til startopstillingen imod Sheffield United, med Mané småskadet, Origi ude og generelt kan han bringe noget lidt andet på midten end Hendo/Gini.

Elliott-------Brewster----Shaqiri
------Keita---------Milner----
-----------Lallana------------
Larouci--Lovren--Gomez---Hoever
-----------Adrian----------

Samtidig med denne kamp spiller vores U21 hold i EFL trophy kampen imod Fleetwood Town, et andet League One hold, så de ungdomsspillere der ikke er med imod MK Dons, får så en chance imod FT. Jeg ville egentlig gerne have van den Berg med i denne kamp, men jeg kan ikke rigtig få plads til ham uden at gå over til en 3-4-3 formation(eller fjerne Gomez eller Lovren). Men han kan så gøre gavn i EFL Trophy kampen.

derfor bør bænken også primært bestå af senior spillere, imø. Det ville godt nok være ærgerligt at have Curtis Jones siddende i 90 minutter og så virkelig savne ham i den anden kamp.

Man kan også overveje at sætte AOC ud på venstrefløjen og så have Keita/Jones på midten, men jeg syntes bare AOC er bedst på midten og så vil jeg heller give Elliott noget spilletid.

endeligt kan det jo ikke udelukkes at Origi bliver klar og så får han jo den plads på toppen.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » mandag, 23. sep, 2019 15:41

Forventer 100% rotation inkl. Adrian - sålænge vi ikke ved, hvor lang tid der går med Alisson, skal der ikke tages chancer. PL skal have fuld fokus

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 23. sep, 2019 15:57

athomsen skrev:
mandag, 23. sep, 2019 15:41
Forventer 100% rotation inkl. Adrian - så længe vi ikke ved, hvor lang tid der går med Alisson, skal der ikke tages chancer. PL skal have fuld fokus
https://www.goal.com/en-gb/news/kellehe ... xihk4j0cex
Kelleher in line for Liverpool debut with Klopp set to ring changes for MK Dons clash
Det kan se ud som om du får ønsket opfyldt. det har jeg det også fint nok med. Jeg har ikke fulgt Kelleher nok til rigtigt at have en stærk holdning den ene eller anden vej.
Det er en fin løsning, Adrian får jo næppe ret meget ud af mere kamptræning lige nu. Det bliver spændende at se hvilke unge spillere der presser sig på i forhold til senior reserverne.
Spiller han en god kamp kan det jo også bane vejen for en god lejeaftale senere hen.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 24. sep, 2019 10:30

Curtis ----- Brewster ----- Shaqiri

------ Milner ----- Oxlade ------

----------- Lallana ------------

Larouci - Lovren - Gomez - Ki-Jana

----------- Kelleher ------------

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 24. sep, 2019 11:35

Niels K skrev:
tirsdag, 24. sep, 2019 10:30

Jeg ville næsten hellere have Curtis Jones på midten og Oxlade på kanten, bare fordi jeg er mega nysgerrig på hvordan Curtis Jones kan gøre det på midtbanen. Men jeg tror du har ret i at AOC skal ind på midten, den midtbane kan forhåbentlig sætte sig tungt på kampen og det vil give Jones, Brewster, Larouci og Hoever gode bettingelser.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 24. sep, 2019 12:19

Milton Keynes Dons – The lowdown on Liverpool’s controversial League Cup opponents

Henry Jackson
24 September 2019

Ahead of Liverpool’s visit to Milton Keynes in the League Cup on Wednesday night, we profile the League One side who were founded 15 years ago.

MK Dons were founded in 2004, with their inception arriving in highly controversial circumstances.

Owner Pete Winkelman’s decision to relocate Wimbledon to Milton Keynes 56 miles away was highly contested by supporters, but gained approval from the FA. Consequently, AFC Wimbledon were founded, with Wimbledon changing their name to MK Dons after one season in Milton Keynes.

This is a cloud that has lingered over the club ever since, with some traditional football fans refusing to acknowledge them as a proper football club.

Starting life in League One, they spent two brief seasons in League Two, before a seven-year stay back in the division where it all started.

Promotion to the Championship was a huge moment, beginning life in England’s second-tier in 2015/16, but they swiftly returned to League One 12 months later.

Although a return to League Two signalled a low point this time last year, automatic promotion was achieved back in May.

A respectable return to League One has seen four wins recorded and five defeats in their opening nine matches, meaning they sit 15th in the table currently.

That being said, there was negativity in the local press after Saturday’s 1-0 defeat at home to Southend, with “criticism towards the team, Tisdale’s tactics and selection.”

Stadium MK

The ‘Stadium MK’ was first opened in 2007, with MK Dons having played their first two seasons at the nearby National Hockey Stadium.

Initally with a 22,000-capacity, the stadium now has seating for 30,500 supporters – although attendances average around the 10,000-mark.

Spurs played Watford here last season in the FA Cup after Wembley was unavailable for use.

Manager

Paul Tidsdale is the current man in charge at Stadium MK, having taken over as manager in June 2018.

The 46-year-old was manager at Exeter City when Liverpool faced them in the FA Cup in 2016, with a 3-0 win required in the third round replay following a 2-2 draw in the initial tie.

An eccentric character, Tidsdale is a hugely popular figure after earning The Dons promotion in his first season at the club.

Prior to his reign, there have been a total of 10 other managers at MK Dons in their 15 years of existence, including Paul Ince and Roberto Di Matteo as the most famous faces.

Former Liverpool man Ince has had two separate spells in Milton Keynes, inspiring them to promotion to League One first time round, and also winning the EFL Trophy.

Scouser Karl Robinson is comfortably MK Dons’ longest-serving boss, having spent six productive years there between 2010 and 2016, during which time he brought great stability to the club.

He was the manager for arguably the best night in Dons history to date back in 2014, when they stunned Man United in the League Cup, beating them 4-0.

Players

Although most of MK Dons’ players will be unknown to many Liverpool supporters, they still have the ability to pose a threat on Wednesday night.

Midfielder Alex Gilbey won the club’s Player of the Year award last season, proving to be an influential presence in the middle of the park.

Meanwhile, Kieran Agard was his side’s most likely source of goals in 2018/19, have netted 22 times – the second-most in a campaign by a Dons player in history.

He has just one in 11 appearances to date, however, suggesting the move up a division is proving tough.

Incidentally, Agard spent a chunk of his youth career at Everton, making one Premier League appearance for the Blues in 2009/10, against Chelsea.

Conor McGrandles scooped the Young Player of the Year prize and continues to be a key presence in midfield.

Sam Nombe leads the team’s scoring charts with four goals to his name, in all competitions, closely followed by Rhys Healey.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 29

Indlæg af zalcos » tirsdag, 24. sep, 2019 12:28

Jeg vil bare gerne se
Shaqiri
Lallana
Ox
Gomez
Lovren
Hvem-end-der-er-tiltænkt-som-backup-til-vb, om det så er Milner der skal have en kamp som vb i benene.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 24. sep, 2019 13:24

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 24. sep, 2019 11:35
Niels K skrev:

Jeg ville næsten hellere have Curtis Jones på midten og Oxlade på kanten, bare fordi jeg er mega nysgerrig på hvordan Curtis Jones kan gøre det på midtbanen. Men jeg tror du har ret i at AOC skal ind på midten, den midtbane kan forhåbentlig sætte sig tungt på kampen og det vil give Jones, Brewster, Larouci og Hoever gode bettingelser.
Jeg synes, det er et sikkert udgangspunkt med det midterforsvar og den midtbane med spillere, der har rutine, og som kender hinanden, når vi også skal sikre noget flow i spillet og et resultat i sidste ende.

Jones kan dog sagtens flytte på sig, så han kommer ned i banen og ind over midten, så han burde komme til sin ret med lidt mere plads omkring sig. Keita kan forhåbentlig komme ind og tage 2. halvleg på midten eller i det mindste en halv time.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 24. sep, 2019 13:40

Niels K skrev:
tirsdag, 24. sep, 2019 13:24
Filos of Isk skrev:
tirsdag, 24. sep, 2019 11:35
Niels K skrev:

Jeg synes, det er et sikkert udgangspunkt med det midterforsvar og den midtbane med spillere, der har rutine, og som kender hinanden, når vi også skal sikre noget flow i spillet og et resultat i sidste ende.

Jones kan dog sagtens flytte på sig, så han kommer ned i banen og ind over midten, så han burde komme til sin ret med lidt mere plads omkring sig. Keita kan forhåbentlig komme ind og tage 2. halvleg på midten eller i det mindste en halv time.
Det er helt sikkert fornuftigt at sikre den centrale akse i sådan en kamp. Elliott er også et bud på den kant eller de kan skiftes.

Håber også at Naby er klar til at få minutter.

Er vi egentlig 100 % sikre på at Origi ikke er klar?
Edit: Pep holder pressekonference i eftermiddag, så der får vi jo nok svaret.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 45

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 24. sep, 2019 15:02

zalcos skrev:
tirsdag, 24. sep, 2019 12:28
Jeg vil bare gerne se
Shaqiri
Lallana
Ox
Gomez
Lovren
Hvem-end-der-er-tiltænkt-som-backup-til-vb, om det så er Milner der skal have en kamp som vb i benene.
Shaqiri er skadet.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 24. sep, 2019 15:10

Så havde jeg lige Pep Lijnders i øret mens jeg var i laboratoriet.

Origi er tilbage i træning, men spiller ikke
Shaqiri havde ubehag efter træning i går og en skanning viste en flænge, så spiller ikke. - bør kun vare et par dage
Naby kan godt komme til at spille.
Alisson er også godt på vej tilbage, men spiller heller ikke endnu.

stor ros til Elliott, Brewster og Kelleher, jeg syntes han lød som om Elliott ikke skulle spille, men det er bare mig.

han talte også om ikke at rotere alt for meget fordi de spillere der kommer ind ikke får noget ud af at spille med et hold der ikke spiller som et hold.

Så vil jeg gerne se:

AOC-------Brewster----Elliott
------Keita------Milner----
-----------Lallana------
Larouci--Lovren-Gomez-Hoever
----------Kelleher---------

Og så Curtis Jones på bænken så vi kan tage Keita ud i pausen eller efter en time eller sådan noget.

Og så var der dette geniale svar:

fra ECHO's liveblog
Key points
Pep Lijnders revealed Naby Keita will be fit start tomorrow night’s clash with MK Dons.

Xherdan Shaqiri misses out through a calf injury he picked up in training on Monday.

Meanwhile, Divock Origi and Alisson are still ruled out with injury.

The assistant coach also talked about the promise of Liverpool youngsters such as Caoimhin Kelleher, Rhian Brewster and Harvey Elliott who could all play a part tomorrow.
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... p-16972044

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » onsdag, 25. sep, 2019 10:03

Selvom vi gerne vil se mange af de unge spillere som Curtis Jones og Harvey Elliott, så bør de i mine øjne ske med indhop fra bænken. Vi skal bruge de spillere, der trænger til kamptræning for at være klar, hvis vi render ind i skader og karantæner til den normale startelver. Og i den kø, er der altså spillere foran Jones og Elliott.

Oxlade ----- Brewster ----- Shaqiri

------ Keita ------- Milner ------

------------ Adrian ------------

Ja, så har jeg altså Adrian på mål. For jeg regner med, at Alisson snart er tilbage, og så kan dette måske blive Adrians turnering. Med et helt nyt og ikke sammenspillet forsvar, så er der ingen grund til at gå på kompromis med målmandsposten.
"I am the normal one"

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 25. sep, 2019 10:19

texy skrev:Selvom vi gerne vil se mange af de unge spillere som Curtis Jones og Harvey Elliott, så bør de i mine øjne ske med indhop fra bænken. Vi skal bruge de spillere, der trænger til kamptræning for at være klar, hvis vi render ind i skader og karantæner til den normale startelver. Og i den kø, er der altså spillere foran Jones og Elliott.

Ja, så har jeg altså Adrian på mål. For jeg regner med, at Alisson snart er tilbage, og så kan dette måske blive Adrians turnering. Med et helt nyt og ikke sammenspillet forsvar, så er der ingen grund til at gå på kompromis med målmandsposten.
Det vil jo være en drømme opstilling.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 25. sep, 2019 10:37

texy skrev:
onsdag, 25. sep, 2019 10:03
Selvom vi gerne vil se mange af de unge spillere som Curtis Jones og Harvey Elliott, så bør de i mine øjne ske med indhop fra bænken. Vi skal bruge de spillere, der trænger til kamptræning for at være klar, hvis vi render ind i skader og karantæner til den normale startelver. Og i den kø, er der altså spillere foran Jones og Elliott.

Shaqiri er skadet.

Der er noget fornuftigt i at bruge Adrian, men jeg aner ikke hvor god Kelleher er til træning - det spiller jo også med ind at de unge skal se at det lønner sig at træne hårdt og der har unge ambitiøse mennesker nogle gange en lidt anden tidsfornemmelse end os gamle.

Besvar