LFC - RB Salzburg >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede lørdag, 12. okt, 2019 22:39

Adrian
1
1%
Alexander-Arnold
4
6%
Gomez
0
Ingen stemmer
Van Dijk
0
Ingen stemmer
Robertson
10
14%
Fabinho
6
9%
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Henderson
2
3%
Mane
13
19%
Salah
18
26%
Firmino
14
20%
Milner
1
1%
Origi
1
1%

Afgivne stemmer: 70

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 44
Kontakt:

LFC - RB Salzburg >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » søndag, 29. sep, 2019 15:44

Hvornår:
Onsdag d. 2. oktober, kl. 21.00

Turnering:
Champions League, gruppespil, 2. kamp

TV-kanal:
BT Sport
TV3 Sport

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Re: LFC - RB Salzburg >> Kamptråden

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 29. sep, 2019 20:18

Jeg kunne godt tænke mig at se Oxlade-Chamberlain på midtbanen denne kamp. Måske sammen med Gini og Fabinho.

Jeg ville heller ikke klage over at se Gomez fra start istedet for Matip eller Trent.

Forhåbentlig er de tre forreste klar. Mané fik en skade i sidste uge, så vi skal passe lidt på ham, men mon ikke han er ok.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 29

Indlæg af zalcos » søndag, 29. sep, 2019 21:15

Jeg synes til gengæld at vi skal køre med fuld skrald fra start. Og med det mener jeg at Ox eller Milner skal spille i stedet for Hendo - men ellers de samme som sidste kamp.

Vi skál have tre point - og vi kan altid skifte de vigtige spillere ud efter 60min hvis vi er foran.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 29. sep, 2019 21:40

Brewster fra start, hvis ikke han er skadet.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 29. sep, 2019 22:29

zalcos skrev:Jeg synes til gengæld at vi skal køre med fuld skrald fra start. Og med det mener jeg at Ox eller Milner skal spille i stedet for Hendo - men ellers de samme som sidste kamp.

Vi skál have tre point - og vi kan altid skifte de vigtige spillere ud efter 60min hvis vi er foran.
Jeg mente nu også at gå efter det og derfor have friske ben med fra start, uden at spille reserver der er langt fra førsteholdet.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 45

Indlæg af Hekkem » søndag, 29. sep, 2019 23:32

liverpoolfc86 skrev:
søndag, 29. sep, 2019 21:40

Hvorfor Brewster? Curtis Jones og Harriet Elliot har gjort det væsentlig bedre. Origi er ligeledes klar igen, og vores farligste mand mod Sheffield United,
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » søndag, 29. sep, 2019 23:34

Hekkem skrev:
liverpoolfc86 skrev:

Hvorfor Brewster? Curtis Jones og Harriet Elliot har gjort det væsentlig bedre. Origi er ligeledes klar igen, og vores farligste mand mod Sheffield United,
Så lad en af dem få pladsen blandt de 3 på toppen

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 30. sep, 2019 06:41

Med tanke på at Mané fik en lille skade imod Chelsea, så giver det vel ok mening at erstatte ham med Origi. Men ellers syntes jeg nu nok at vi skal trumle derudaf med vores bedste på de fleste pladser. Salzburg kom rigtig godt fra start, så de har nok selvtilliden i top og så er de farlige - så vi skal være endnu farligere fra start.

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » mandag, 30. sep, 2019 08:08

Hekkem skrev:
søndag, 29. sep, 2019 23:32
liverpoolfc86 skrev:

Ikke enig i din vurdering af Jones, men uanset hvad, så spiller Jones og Elliott jo ikke centrale angribere?

Svaret på, hvorfor det kunne være en god idé med Brewster må være, at han kan være fremtiden. Det bliver Origi aldrig, selvom han bidrager rigtig godt. Hvis man vil vurdere, hvad Brewster kan, så skal han jo også afprøves sammen med andre end det U23 hold, som vi stillede med i EFL cuppen.

Når det er sagt, så ville jeg ikke starte med Brewster i denne kamp. Men jeg ville helt sikkert bruge Keita. Jeg ville nok gå med denne:

----------Adrian
Trent--Gomez--VVD--Robbo
---Gini---Fabinho---Keita
Salah-----Firmino----Mané

Vi skal ikke risikere at smide dumme point på hjemmebane i CL. Slet ikke efter at have gjort det på udebane i den første kamp.
"I am the normal one"

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 45

Indlæg af Hekkem » mandag, 30. sep, 2019 08:51

texy skrev:
mandag, 30. sep, 2019 08:08
Ikke enig i din vurdering af Jones, men uanset hvad, så spiller Jones og Elliott jo ikke centrale angribere?

Svaret på, hvorfor det kunne være en god idé med Brewster må være, at han kan være fremtiden. Det bliver Origi aldrig, selvom han bidrager rigtig godt. Hvis man vil vurdere, hvad Brewster kan, så skal han jo også afprøves sammen med andre end det U23 hold, som vi stillede med i EFL cuppen.

Når det er sagt, så ville jeg ikke starte med Brewster i denne kamp. Men jeg ville helt sikkert bruge Keita. Jeg ville nok gå med denne:

----------Adrian
Trent--Gomez--VVD--Robbo
---Gini---Fabinho---Keita
Salah-----Firmino----Mané

Vi skal ikke risikere at smide dumme point på hjemmebane i CL. Slet ikke efter at have gjort det på udebane i den første kamp.
Salah kan spille central angriber. Origi kan spille central angriber. Mane kan spille central angriber.

Mener du, ud fra den ene kamp de har spillet, at Brewster gjorde det bedre end Curtis Jones? Skal også siges jeg så u23 kampen i April mod Blackburn. Her var jeg ikke imponeret af Brewster, mens Curtis Jones konstant var en trussel for modstanderne, fra sin avanceret kant position, hvor han bevægede sig meget ind centralt. Ud fra de få kampe jeg har set begge to, så er der mere potentiale i Curtis Jones. Men nu ser jeg dem heller ikke dagligt på træningsbanen eller alle kampe de deltager i på u-niveau.

Brewster skal ikke udvikles i en kamp i Champions League, vi skal vinde pga nederlaget i første runde. Ellers bliver det svært i resten af CL gruppespillet. Derfor vil Origi være langt mere oplagt i sådan kamp. Han har langt mere at byde ind med pt. end Brewster.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 30. sep, 2019 09:19

Jeg tror ikke vi skal undervurdere modstanderen, så vi skal stille stærkt op. 3 point er et must.
Origi synes jeg altså heller ikke man skal undervurdere. Sidste del af sidste sæson og senest ved hans indskiftning mod Sheffield var han stærk. Fysisk er han blevet et monster. Han er mega hurtig og meget god til at udfordre.
Han har en evne til at der opstår chancer omkring ham, som faktisk er ret unik.
Så skulle Origi blive Manes afløser, er jeg i hvert fald ganske tryg.
Derudover var min konklusion på Mickey Mouse kampen, at nok har de unge talent, men de er langt fra første holdet.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » mandag, 30. sep, 2019 09:30

Hekkem skrev:
mandag, 30. sep, 2019 08:51

Salah kan spille central angriber. Origi kan spille central angriber. Mane kan spille central angriber.

Mener du, ud fra den ene kamp de har spillet, at Brewster gjorde det bedre end Curtis Jones? Skal også siges jeg så u23 kampen i April mod Blackburn. Her var jeg ikke imponeret af Brewster, mens Curtis Jones konstant var en trussel for modstanderne, fra sin avanceret kant position, hvor han bevægede sig meget ind centralt. Ud fra de få kampe jeg har set begge to, så er der mere potentiale i Curtis Jones. Men nu ser jeg dem heller ikke dagligt på træningsbanen eller alle kampe de deltager i på u-niveau.

Brewster skal ikke udvikles i en kamp i Champions League, vi skal vinde pga nederlaget i første runde. Ellers bliver det svært i resten af CL gruppespillet. Derfor vil Origi være langt mere oplagt i sådan kamp. Han har langt mere at byde ind med pt. end Brewster.
Ja, Origi, Salah og Mane kan spille centrale angribere. Synes faktisk at Origi hellere skulle bruges centralt end fra kanten. For helt generelt er jeg ikke vild med at give spillere et udgangspunkt der er "out of position" i forhold til deres bedste position. Og dermed giver det heller ikke mening for mig, at rykke Salah eller Mané ind centralt for at give plads til Elliott eller Jones. Og som jeg nævnte, ser jeg ikke potentiale i Origi til nogensinde at blive fast førstevalg.

Jeg vurderer hverken Brewster eller Jones ud fra kun EFL kampen. Brewster har jeg fulgt siden U17 VM. Foreløbig synes jeg, at Jones er en seværdig spiller med mange fede udfordringer. Men som jeg også skrev i tråden fra EFL-kampen, så bliver det til for meget solo og showboat og for lidt blik for medspillere - i mine øjne. Brewster, som havde ne meget anonym EFL kamp, har et uhyre godt blik for sine medspillere, og kombinerer generelt virkelig godt i det meget trange rum lige foran eller lige inde i feltet. Til tider, skal han bliver bedre til at komme med hurtigt ind i feltet, men han tager rigtigt mange kloge løb. Især derfor gad jeg godt at se ham spille sammen med førsteholdet. For de løb har spillere som Jones og andre U23 spillere endnu ikke lige så godt blik for, som Hendo, Salah og Mané har - og så servicerer Hoever heller ikke angriberen med samme fine indlæg som Trent. For mig stikker Brewster ud som noget helt specielt. Men hvis vi ikke har mod til at give ham chancen, så får vi det aldrig at se. Det er naturligvis muligt, at jeg overvurderer talentet, og det er årsagen til, at vi måske aldrig får det at se. Men jeg kan godt forstå, hvis Brewster utålmodigt tripper, når han i øjeblikket fra tribunen kan se spillere i form af Abraham, Sancho, Hudson-Odoi, Mount, James, m.fl., som han vel engang (før skaden) alle var bedre end, få spilletid og opleve succes.

Når hele den lange smøre er sagt og skrevet, så var jeg jo enig i, at dette ikke er kampen, han skal starte i. Men han bør i mine øjne være på bænken.
"I am the normal one"

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 41

Indlæg af Emmy » mandag, 30. sep, 2019 09:40

Undervurderer vi modstanderen og ikke stiller op i stærkeste opstilling samt med det helt rette mindset, så kan det blive en rigtig træls aften.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 30. sep, 2019 10:11

Emmy skrev:
mandag, 30. sep, 2019 09:40
Undervurderer vi modstanderen og ikke stiller op i stærkeste opstilling samt med det helt rette mindset, så kan det blive en rigtig træls aften.
Enig, med det forbehold at den stærkeste opstilling ikke nødvendigvis er den samme fra kamp til kamp. f.eks. er Milner langt fra fast starter i Premier League kampe, men er nærmest en sikker starter i Champions League.

Oxlade-C er også pt langt fra stærkeste opstilling i en udekamp imod Spurs, men ret tæt på en hjemmekamp imos Newcastle.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » mandag, 30. sep, 2019 10:42

Jeg kender ikke meget til Salzburg, men de lader til at være et meget offensivt indstillet hold, så de har sikkert ikke spillerne til at stille sig tilbage. Vi skal derfor passe på med at undervurdere dem offensivt, og så bør det være en fordel for os, hvis de vil spille fodbold med os på Anfield:

Free-scoring RB Salzburg record ninth win in 10 ahead of Champions League clash at Anfield

https://www.thisisanfield.com/2019/09/f ... t-anfield/

Besvar