LFC - Leicester >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 15. okt, 2019 17:41

Adrian
6
7%
Alexander-Arnold
14
16%
Lovren
13
15%
Van Dijk
4
4%
Robertson
3
3%
Fabinho
5
6%
Milner
13
15%
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Mane
30
34%
Salah
0
Ingen stemmer
Firmino
1
1%
Henderson
0
Ingen stemmer
Origi
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 89

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 45
Kontakt:

LFC - Leicester >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » torsdag, 03. okt, 2019 19:54

Hvornår:
Lørdag d. 5. oktober, kl. 16.00

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
TV3+

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar
Charlie
Geografisk sted: Jylland
Alder: 51

Re: LFC - Leicester >> Kamptråden

Indlæg af Charlie » torsdag, 03. okt, 2019 20:13

Det vil være så godt at holde landsholds pause med 24 point på kontoen. Men det kræver en helt anden mental tilgang til kampen end vi så den sidste time mod Salzburg. Samme hold, bare Matip tilbage, og som sagt en skarp mental tilgang.
I øvrigt, velkommen tilbage til Anfiield, Brendan. Må det blive et hedt gensyn.
Back to basic. Bootroom. Play from the heart. Pass and move. The Liverpool Way!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 03. okt, 2019 21:18

Jeg vil glæde mig til at byde Rodgers velkommen. Efter min mening har han aldrig fået den ros han fortjente for sin trænergerning hos os. Han overtog et hold, der i den grad skulle bygges op. Ejerskabet var langt fra så skarpe som nu. Transferkommiteen gjorde tingene usædvanligt svære. Han lavede flere genistreger i specielt den ene sæson. Gerrard fik enormt succes som 6er. Han lavede en trekant i angrebet med Sterling som hængende angriber. Han håndterede en bombe som Suarez var. Og han fik gjort os til reel bejler til titlen.
Jeg brød mig ikke om hans behandling af Agger. Og jeg brød mig ikke om den evigt overdrevne positivitet.
Men han samlet set rykkede han os enormt.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 45

Indlæg af Hekkem » torsdag, 03. okt, 2019 22:55

Jesper skrev:
torsdag, 03. okt, 2019 21:18
Jeg vil glæde mig til at byde Rodgers velkommen. Efter min mening har han aldrig fået den ros han fortjente for sin trænergerning hos os. Han overtog et hold, der i den grad skulle bygges op. Ejerskabet var langt fra så skarpe som nu. Transferkommiteen gjorde tingene usædvanligt svære. Han lavede flere genistreger i specielt den ene sæson. Gerrard fik enormt succes som 6er. Han lavede en trekant i angrebet med Sterling som hængende angriber. Han håndterede en bombe som Suarez var. Og han fik gjort os til reel bejler til titlen.
Jeg brød mig ikke om hans behandling af Agger. Og jeg brød mig ikke om den evigt overdrevne positivitet.

Er helt på linje med dig her. Hans ideer til fodbolden er nu ganske interessante. Han løste også nogle problemer med de store egoer der var i omklædningsrummet på det tidspunkt han var her. Men man kunne godt se til sidst, han ikke længere havde pondus bag sine ideer til spillertruppen.

Han virker mere modnet nu, og mere afstemt med, der også kan spilles på en anden måde end kill-possession-football som han var så opsat på. Nu virker det til han også kan have en tilgang, hvor defensiven skal sikres og der kan spilles på hurtigere bolde fremad i længderetningen af banen, og på omstillinger.

Vi skal som vanligt passe på Vardy, men de har også arbejdskanten Perez, der også er pæn hurtig og laver meget af det hårde arbejde. Barnes er et stort talent, der er gået lidt under radaen, på grund af James Maddison. Så har de Ndidi der er en af de bedste 6'ere i ligaen pt. Derudover Tielemans der på sine gode dage, kan lave enormt meget ravage, men også lave store fejl.

Alt i alt har Leicester en meget spændende trup, og vi skal spille rigtig godt, hvis vi skal hente alle tre point.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 04. okt, 2019 07:41

Charlie skrev:
torsdag, 03. okt, 2019 20:13
Det vil være så godt at holde landsholds pause med 24 point på kontoen. Men det kræver en helt anden mental tilgang til kampen end vi så den sidste time mod Salzburg. Samme hold, bare Matip tilbage, og som sagt en skarp mental tilgang.
I øvrigt, velkommen tilbage til Anfiield, Brendan. Må det blive et hedt gensyn.
Jeg tror en stor del af problemet i onsdags var at at vi havde denne kamp kort tid efter, så spillerne valgte ved 3-0 at slå fra og spare kræfter og antog at Salzburg ville acceptere nederlaget og bare fokusere på at det ikke blev større.

Nu er der en landskampspause
Holland - spiller først torsdag
England - fredag
Skotland - torsdag
Brasillien og Senegal spiller torsdag i Singapore, men det er en venskabskamp
Egypten har ifølge en lyn hurtig googlesøgning ikke nogle kampe i denne omgang :dontknow:
Og jeg har hørt påstande om at spillerne der var med i AFCON ville få endnu en pause i denne landskampspause, men kan ikke huske jeg har set det i en artikel.

Så alt i alt er der meget bedre mulighed for at spillerne bevarer fokus fra start til slut og lige får tømt tanken inded de skal afsted med landsholdet.

-Jeg tænker lidt at vi ser samme 11 igen, med forbehold for Klopps opdatering af Matips skade på eftermiddagens pressemøde. Eneste ændring jeg kunne forestille mig var Keita eller Chamberlain på midten, men hvis Klopp følte de var klar til Leicester, så tror jeg altså han havde brugt den ene af dem imod Salzburg

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 04. okt, 2019 08:15

Hekkem skrev:
torsdag, 03. okt, 2019 22:55
Jesper skrev:
torsdag, 03. okt, 2019 21:18

Er helt på linje med dig her. Hans ideer til fodbolden er nu ganske interessante. Han løste også nogle problemer med de store egoer der var i omklædningsrummet på det tidspunkt han var her. Men man kunne godt se til sidst, han ikke længere havde pondus bag sine ideer til spillertruppen.

Han virker mere modnet nu, og mere afstemt med, der også kan spilles på en anden måde end kill-possession-football som han var så opsat på. Nu virker det til han også kan have en tilgang, hvor defensiven skal sikres og der kan spilles på hurtigere bolde fremad i længderetningen af banen, og på omstillinger.

Vi skal som vanligt passe på Vardy, men de har også arbejdskanten Perez, der også er pæn hurtig og laver meget af det hårde arbejde. Barnes er et stort talent, der er gået lidt under radaen, på grund af James Maddison. Så har de Ndidi der er en af de bedste 6'ere i ligaen pt. Derudover Tielemans der på sine gode dage, kan lave enormt meget ravage, men også lave store fejl.

Alt i alt har Leicester en meget spændende trup, og vi skal spille rigtig godt, hvis vi skal hente alle tre point.
Apropos den her snak, så er der her en ret fin beskrivelse af Rodgers arbejde i Leicester: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -golf.html

Jeg glemte i øvrigt DEN ting, som jeg til stadighed irriterer mig over ved Rodgers. Det var det taktiske og mentale setup til kampen mod Chelsea. Den var til stadighed så fuld af overmod mod en træner, der har så meget ærefølelse, at man bare vidste det ville gå galt. Og det var i min optik ikke Gerrards "slip", der gik galt, det var planen for kampen. Lidt en sidebemærkning, men det er i øvrigt en af de største myter i nyere tid, det her slip. Manden missede jo rent faktisk en tæmning, hvorefter han glider. Uanset om han havde gledet eller ej, så ville det have været en friløber med Gerrards hurtighed i mængde, så det er svært at se at det her slip gjorde en forskel.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 04. okt, 2019 10:13

Jesper skrev:
fredag, 04. okt, 2019 08:15
Jeg glemte i øvrigt DEN ting, som jeg til stadighed irriterer mig over ved Rodgers. Det var det taktiske og mentale setup til kampen mod Chelsea. Den var til stadighed så fuld af overmod mod en træner, der har så meget ærefølelse, at man bare vidste det ville gå galt. Og det var i min optik ikke Gerrards "slip", der gik galt, det var planen for kampen. Lidt en sidebemærkning, men det er i øvrigt en af de største myter i nyere tid, det her slip. Manden missede jo rent faktisk en tæmning, hvorefter han glider. Uanset om han havde gledet eller ej, så ville det have været en friløber med Gerrards hurtighed i mængde, så det er svært at se at det her slip gjorde en forskel.
Det syntes jeg er helt korrekt, en uafgjort havde været et helt fint resultat og Gerrards "slip" blev jo et problem fordi vi satsede så meget at der ikke var andre til at presse Demba Ba bagefter.

Men jeg tror også at Rodgers har lært rigtig meget af sin tid i Liverpool og især den kamp.

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 44

Indlæg af Mysjkin » fredag, 04. okt, 2019 11:31

Filos of Isk skrev:
fredag, 04. okt, 2019 10:13
Jesper skrev:
fredag, 04. okt, 2019 08:15
Det syntes jeg er helt korrekt, en uafgjort havde været et helt fint resultat og Gerrards "slip" blev jo et problem fordi vi satsede så meget at der ikke var andre til at presse Demba Ba bagefter.

Men jeg tror også at Rodgers har lært rigtig meget af sin tid i Liverpool og især den kamp.
Så er vi hoppet på den efterhånden gamle traver igen! Jeg er enig i, at Rodgers så absolut havde sine taktiske begrænsninger. Og det er netop dét lys Chelsea-kampen skal betragtes i. Vi havde spillet offensivt i samtlige kampe igennem en hel sæson - det var netop dét vi mestrede. En ændring til en mere defensiv taktik i Chelsea-kampen ville indebære en risiko alene fordi spillerne ikke var vant til bare at lukke af. Vi kunne sagtens have risikeret at tabe 1-0 på en dødbold med en sådan tilgang (vi var ikke ret stærke på dødbolde).

Vinderne skriver historien og har per definition 'ret', mens taberne står tilbage uden andet end ørkesløse efterrationaliseringer og bagklogskabens bitre eftersmag. Men man må aldrig glemme, at det ofte er det små tilfældigheder og marginaler, der sætter skellet mellem succes og fiasko. Man har ofte også brug for lidt held.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 04. okt, 2019 11:47

Mysjkin skrev:
fredag, 04. okt, 2019 11:31

Så er vi hoppet på den efterhånden gamle traver igen! Jeg er enig i, at Rodgers så absolut havde sine taktiske begrænsninger. Og det er netop dét lys Chelsea-kampen skal betragtes i. Vi havde spillet offensivt i samtlige kampe igennem en hel sæson - det var netop dét vi mestrede. En ændring til en mere defensiv taktik i Chelsea-kampen ville indebære en risiko alene fordi spillerne ikke var vant til bare at lukke af. Vi kunne sagtens have risikeret at tabe 1-0 på en dødbold med en sådan tilgang (vi var ikke ret stærke på dødbolde).

Vinderne skriver historien og har per definition 'ret', mens taberne står tilbage uden andet end ørkesløse efterrationaliseringer og bagklogskabens bitre eftersmag. Men man må aldrig glemme, at det ofte er det små tilfældigheder og marginaler, der sætter skellet mellem succes og fiasko. Man har ofte også brug for lidt held.
forskellen er jo bare at Chelsea ikke var interesserede i at angribe og vi blev mere og mere offensive som kampen skred frem, så hvis vi havde været bare lidt cool var det jo blevet en kedelig 0-0, eller også var Chelsea gået mere frem(ok den var Mourinho hoppet på).
Men nej nej, vi kan jo ikke ændre det nu, det er bare eksempel på at den unge Rodgers lod sig rive med af stemningen eller i hvertfald ikke formåede at forhindre sine spillere i at blive det. Jeg tror han har lært en masse af sin tid i Liverpool.

Helt overordnet skabte han jo fantastiske resultater med begrænset spillermateriale og det er jo svært at vide hvilke transfers han var "skyld" i og hvilke blev trukket ned over hovedet på ham, men han fik jo aldrig en spiller der kunne erstatte Suarez og dermed gik Coutinho fra at have tre gode dybde løbere i Suarez, Sturridge og Sterling - til kun at have Sterling tilbage.

Han pionerede også 3-5-2 formationen i nogen grad i England, det var egentlig ret godt set og jeg syntes det fungerede langt hen af vejen, den løste det kæmpe problem vi havde med at selv 2. divisions hold havde en chance imod os hvis de gik i højt pres og samtidig var det dejligt at det ikke længere var Moreno der skulle dække bagerste stolpe i venstre side.

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Mysjkin » fredag, 04. okt, 2019 11:50

Angående kampen mod Leicester er jeg helt enig i, at det bliver en vanskelig kamp. På flere pladser har de dygtige spillere, og de har masser af selvtillid qua deres glimrende sæsonstart. Det er ikke noget tilfælde, at de har været jævnbyrdige end Chelsea, Man U og Tottenham. De er et reelt bud på Top 6, hvis de undgår skader til Vardy, Maddison og Ndidi.
Men netop dette kan måske være en vigtig faktor for os - at vores spillere går til kampen som var det Arsenal eller Tottenham, der kom på besøg. Er vi helt oppe i dét gear, så vinder vi.
Derudover tror jeg det var godt for Salah og Mané at få scoret i onsdags - der havde ellers været en snert af formnedgang oppe foran; men nu tror jeg vi får dem at se fra deres farligste side.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » fredag, 04. okt, 2019 12:44

8 kampe - 24 point
Smag lige på den.

Tænk sig at vi rent faktisk er en hjemmesejr fra at være der? Det er jo vanvittigt!
Gå 3 år tilbage og se på de foregående 25 år og vis mig nogen der har klaret dette? Chelsea EN gang.
Vi vil så have vundet 17 kampe i streg. EN kamp fra Man City's sindsyge rekord.

Så stærkeste opstilling. Gomez og VVD burde være ok hvis Matib ikke er klar.

Så:
Adrian
TAA - Gomez - VVD - Robbo
Hendo - AOC? - Fabinho
Salah - Firmino - Mane

Jeg har valgt AOC fordi han har mere drev i bolden end Gini. Med 2 def. midt så skulle vi også kunne lukke af bag til.

Alternativt så fortsætte 4-2-3-1 hvor AOC spiller i 10'er rollen bag Firmino. Denne rolle kunne både Keita (offensivt) og Gini (defensivt) godt klare.
Gini ville være god til at bryde deres opbyggende spil.
Igen, men kunne også have en Origi på den ene fløj, Firmino bag Salah centralt og Mane på den anden fløj.

Uanset hvad så er 3 point &%¤#"! vigtigt!

PS: city har Wolves hjemme, så vi udbygger nok ikek nogen føring i denne runde.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 04. okt, 2019 13:03

ilusio skrev:
fredag, 04. okt, 2019 12:44
8 kampe - 24 point
Smag lige på den.

Tænk sig at vi rent faktisk er en hjemmesejr fra at være der? Det er jo vanvittigt!
Gå 3 år tilbage og se på de foregående 25 år og vis mig nogen der har klaret dette? Chelsea EN gang.
Vi vil så have vundet 17 kampe i streg. EN kamp fra Man City's sindsyge rekord.

Så stærkeste opstilling. Gomez og VVD burde være ok hvis Matib ikke er klar.

Så:
Adrian
TAA - Gomez - VVD - Robbo
Hendo - AOC? - Fabinho
Salah - Firmino - Mane

Jeg har valgt AOC fordi han har mere drev i bolden end Gini. Med 2 def. midt så skulle vi også kunne lukke af bag til.

Alternativt så fortsætte 4-2-3-1 hvor AOC spiller i 10'er rollen bag Firmino. Denne rolle kunne både Keita (offensivt) og Gini (defensivt) godt klare.
Gini ville være god til at bryde deres opbyggende spil.
Igen, men kunne også have en Origi på den ene fløj, Firmino bag Salah centralt og Mane på den anden fløj.

Uanset hvad så er 3 point &%¤#"! vigtigt!

PS: city har Wolves hjemme, så vi udbygger nok ikek nogen føring i denne runde.
Chambo kunne vel godt komme ind, men jeg sidder bare med en fornemmelse af at hvis Klopp følte at han var klar, så var han startet imod Salzburg. Men hvad ved jeg, det ville bestemt være dejligt hvis Naby eller Chambo er klar til at starte inde i en Premier League kamp imod Leicester.

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » fredag, 04. okt, 2019 13:27

Jeg er imponeret over det arbejde, som Rodgers foreløbig har leveret i Leicester. Derudover kan man ikke tage hans fremragende resultater i Celtic fra ham. Og endelig fortjener han stor ros for 2013/14 sæsonen hos os, som var uhyre fed at opleve som fan - indtil de sidste par runder.

Når det er sagt, så føler jeg, at LFC agerede prøveklud på en uprøvet managers evner og potentiale. Og vurderet over hele Rodgers' periode hos os, var jeg langt fra imponeret. Han formåede netop ikke (og det er han så langt fra den eneste manager, der ikke har formået hos diverse klubber) at skabe den proces, som alle managers ynder at tale om, når de starter i nyt job. Han formåede ikke at skabe et fundament og derfra en udvikling. Havde det været tilfældet, så var korthuset ikke væltet med afgangen af Suarez. Der var simpelthen for mange dårlige beslutninger henad vejen, og han afleverede et hold uden selvtillid af tvivlsom kvalitet.

Når det er sagt, så smækkede han ikke med døren. Han virker generelt veltalende og respektfuld. Og hvis jeg var på stadion, ville jeg helt klart give ham et bifald. Især for den superfede 2013/14 sæson.

I forhold til kampen, så bliver den helt vildt svær. Leicester er i mine øjne PLs tredje bedste hold i øjeblikket. Det kan både spille possesion og omstillingsfodbold. Og de er vel det seneste hold, der har taget point på Anfield?

Stærkeste startelver tak. Og det betyder vel, at der kun er lidt tvivl om, hvilke tre ud af Fabinho, Hendo, Gini, Milner og Keita, der skal spille.
"I am the normal one"

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 04. okt, 2019 14:05

texy skrev:
fredag, 04. okt, 2019 13:27
Stærkeste startelver tak. Og det betyder vel, at der kun er lidt tvivl om, hvilke tre ud af Fabinho, Hendo, Gini, Milner og Keita, der skal spille.
Indtil videre i denne sæson har der jo ikke rigtigt været tvivl om hvilke tre Klopp foretrækker, men i takt med at Naby og måske også Chambo kommer tilbage i form*, så begynder tvivlen måske at komme.

*det må vi håbe, så kan man have sine forbehold omkring deres skadesfrekvenser.

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 04. okt, 2019 20:17

Vi muler dem.
Det var blot det jeg havde at sige til Den sag.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Besvar