Man. Utd. - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemningen varer indtil onsdag, 30. okt, 2019 18:09

Alisson
0
Ingen stemmer
Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
Matip
2
3%
Van Dijk
11
18%
Robertson
2
3%
Fabinho
4
7%
Henderson
1
2%
Wijnaldum
9
15%
Mane
4
7%
Origi
0
Ingen stemmer
Firmino
1
2%
Oxlade-Chamberlain
14
23%
Lallana
7
11%
Keita
6
10%

Afgivne stemmer: 61

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 44
Kontakt:

Man. Utd. - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » onsdag, 09. okt, 2019 14:38

Hvornår:
Søndag d. 20. oktober, kl. 17.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Sky Sports
Xee

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Re: Man. Utd. - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 09. okt, 2019 15:07

Det er jo lidt deprimerende at der er så lang tid til :(

Men det store spørgsmål* må jo være at der kun er plads til 2 af Milner, Hendo og Gini og Millie, der ellers har været lang væk fra Klopps foretrukne til de store kampe i dette efterår, gjorde det super fint imod Leicester og har den fordel at han ikke er afsted med landsholdene og Gini og Hendo måske har været en lille smule mærkede.

Jeg hælder måske lidt til at Milner får lov at starte istedet for Hendo eller Gini.

*ihvertfald det eneste spørgsmål i start 11'eren jeg kan få øje på der ikke er afhængig af spillernes genoptræning.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 45

Indlæg af Hekkem » onsdag, 09. okt, 2019 15:52

Filos of Isk skrev:
onsdag, 09. okt, 2019 15:07

Men det store spørgsmål* må jo være at der kun er plads til 2 af Milner, Hendo og Gini og Millie, der ellers har været lang væk fra Klopps foretrukne til de store kampe i dette efterår, gjorde det super fint imod Leicester og har den fordel at han ikke er afsted med landsholdene og Gini og Hendo måske har været en lille smule mærkede.

Jeg hælder måske lidt til at Milner får lov at starte istedet for Hendo eller Gini.

*ihvertfald det eneste spørgsmål i start 11'eren jeg kan få øje på der ikke er afhængig af spillernes genoptræning.
Det gode er, der er masser tid til at nyde vi er Top of the League og modstanderne langt nede i tabellen. Der er god tid til at glæde sig og gøre sig klar. Både fans, spillere (der ikke lige er med diverse landshold) og os fans.

Jeg glæder mig til kampen og i mens ser jeg klip fra i år og sidste år. Jeg lytter diverse podcast og tjekker diverse medier omkring nyheder (hvor laver en ny kontrakt til Milner) osv.

Nyder det og glædes over vi er hvor vi er pt.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 09. okt, 2019 17:26

Hekkem skrev:
Filos of Isk skrev:
onsdag, 09. okt, 2019 15:07

Det gode er, der er masser tid til at nyde vi er Top of the League og modstanderne langt nede i tabellen. Der er god tid til at glæde sig og gøre sig klar. Både fans, spillere (der ikke lige er med diverse landshold) og os fans.

Jeg glæder mig til kampen og i mens ser jeg klip fra i år og sidste år. Jeg lytter diverse podcast og tjekker diverse medier omkring nyheder (hvor laver en ny kontrakt til Milner) osv.

Nyder det og glædes over vi er hvor vi er pt.
Fra gode mennesker skal man høre gode råd

-Er der muligvis en klog mand der engang har sagt

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » onsdag, 09. okt, 2019 21:19

Ja, også lidt deprimerende at jeg så ikke kan se Lyngby vs. Brøndby på Lyngby Stadion, som jeg lige gik og så frem til i dag, men alt andet end midtbanen giver rigtig nok sig selv, og så er spørgsmålet, om Klopp vil ændre lidt på taktikken for at komme med en overraskelse på toilettet ?

Umiddelbart er det en kamp, vi skal vinde relativt overbevisende, hvis vi er fuldt fokuserede på opgaven, og vi spiller op til vores bedste individuelt og ikke mindst som hold.

1-3

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 09. okt, 2019 22:33

I sidste sæson var vi overlegne, men det var også en underlig kamp med skader i hobetal. Alligevel gik vi ikke helt efter "guldet". Og det er hvad vi har lært og haft heldet med hidtil i denne sæson.
Nu er det jo skønt at nedgøre United, men skal man se lidt nøgternt på det, så er det også et hold, der i virkeligheden kunne have potentiale til mere. Og sådan et potentiale kan indimellem blive forløst.
Så derfor føler jeg mig langt fra sikker på en sejr.

Og så til noget lidt andet:
Jeg kan ikke lade være med at tænke tilbage til en debat der faktisk var her på forum for nogle år siden, nærmere bestemt i tiden efter Fergusons farvel. Jeg kan selvfølgelig ikke ordret huske argumenterne, men jeg kan huske at jeg - sikkert med flere - hævdede at Uniteds vinderkultur i virkeligheden var Fergusons vinderkultur og at det ville tage lang tid for at genopbygge et nyt fundament og ny kultur. Hvilket indirekte faktisk var en kæmpe kritik af Ferguson.
Jeg synes faktisk langt hen ad vejen at det er præcis det historien har vist os.
Og så kan jeg ikke helt lade være med at drage paralleller til vores nuværende situation, hvor Klopp langt hen ad vejen ER Liverpool. Det er ikke ubetinget godt, om end jeg har en stærk fornemmelse af at vores fundament er stærkt.
Måske er læren blot den at succes i fodboldklubber kræver en uhyre stærk og magtfuld leder og at vinderkultur ofte er personbestemt snarere end institutionelt.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 10. okt, 2019 09:12

Det tror jeg, at du har meget ret i, Jesper. Peter krawietz har netop skrevet lidt erindringer, hvor han også kigger frem, og deres intention er, at det fodaftryk, de sætter i denne tid er et, som skal række længere end deres egen tid i klubben, som det har vist sig at gøre i både Mainz og Dortmund. Det sagt, så er det naturligvis vigtig, hvem der overtager Klopp's job om forhåbentligt en go0d del år endnu, men jeg håber, at Stevie har det, der skal til.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » torsdag, 10. okt, 2019 12:50

scum is scum

Vi skal vinde og helst stort. Men 3 point er målet om så det bliver på et straffe i overtiden kan jeg leve med det.

city skal ikke få følelsen af at de har en chance i år.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

mawope

Indlæg af mawope » torsdag, 10. okt, 2019 12:52

ManU er i en historisk dårlig forfatning for tiden, men det er stadigvæk en ærkerival, vi skal møde, og vi skal over 5 år tilbage i tiden for at finde vores seneste sejr på OT. De klarede uafgjort mod Gunners og vandt over Leicester og Chelsea hjemme. Af de årsager føler jeg mig ikke helt sikker på sejr. Det ligger åbenbart bedre til holdet at møde modstandere, hvor de skal forsvare og leve på kontra, end hvor de skal styre og dominere. Pogba og Martial forventes tilbage til opgøret, selvom sidstnævnte nok ikke får en hel kamp og måske er lidt ude af form/rytme. Men inden skaden viste han sig som én af de få på holdet der for tiden kan lave mål. Umiddelbart vil jeg mene, det største forventningspres ligger på os, og at ManU jo næsten kun kan overraske positivt. Men sådan vil OGS garanteret ikke føle det. Jeg tror ikke, klubben kan acceptere en evt. ydmygelse af holdet fra den største ærkerival i egen have. Der er allerede nu sket meget med klubbens selvforståelse siden Fergie, men der er vel stadig grænser for, hvor langt værdigheden kan trykkes ned i grønsværen. Og apropos. Hvad skete der med alle de der engang meget aktive ManU-skribenter herinde? På et tidspunkt var der vel en 4-5 stykker herinde som alle var her, fordi de "godt kunne lide at debattere med dem fra den anden lejr for at udvide perspektivet". Det kan de åbenbart ikke lide mere (-;

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 10. okt, 2019 13:07

mawope skrev:
torsdag, 10. okt, 2019 12:52
De klarede uafgjort mod Gunners og vandt over Leicester og Chelsea hjemme. Af de årsager føler jeg mig ikke helt sikker på sejr. Det ligger åbenbart bedre til holdet at møde modstandere, hvor de skal forsvare og leve på kontra, end hvor de skal styre og dominere.
Jeg tror det også handler lidt om at motivationen kommer mere af sig selv i de store kampe, spillerne ved at der er mange flere seere og hvis de gør det godt - eller dårligt - vil mange flere lægge mærke til det i en kamp imod Arsenal end imod Burnley.

De ved også godt at et mål der sikrer point imod Liverpool - tilmed hvis det kan spænde ben for Liverpools titel ambitioner -er en genvej til legendestatus for en Man Utd spiller.

Og mentalt kan det også være befriende at spille en kamp hvor de fleste fans er ok med at man ikke vinder den.

TG12

Indlæg af TG12 » torsdag, 10. okt, 2019 14:45

Filos of Isk skrev:
torsdag, 10. okt, 2019 13:07
mawope skrev:
torsdag, 10. okt, 2019 12:52
De klarede uafgjort mod Gunners og vandt over Leicester og Chelsea hjemme. Af de årsager føler jeg mig ikke helt sikker på sejr. Det ligger åbenbart bedre til holdet at møde modstandere, hvor de skal forsvare og leve på kontra, end hvor de skal styre og dominere.
Jeg tror det også handler lidt om at motivationen kommer mere af sig selv i de store kampe, spillerne ved at der er mange flere seere og hvis de gør det godt - eller dårligt - vil mange flere lægge mærke til det i en kamp imod Arsenal end imod Burnley.

De ved også godt at et mål der sikrer point imod Liverpool - tilmed hvis det kan spænde ben for Liverpools titel ambitioner -er en genvej til legendestatus for en Man Utd spiller.

Og mentalt kan det også være befriende at spille en kamp hvor de fleste fans er ok med at man ikke vinder den.
De er vel lidt samme sted, som vi var i en lang periode, da vi også kun sloges om 4-6 pladsen. VI kunne tabe til West Brom på Anfield, for at tæve Chelsea ugen efter.

Det er vel meget karakteristisk for en klub i sub toppen.

bblauritzen
Geografisk sted: Lystrup
Alder: 47

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 10. okt, 2019 16:07

Vi er United overlegen på alle parametre, inkl. det mentale.

Vi smadre det p** hold.. :headbang:

Brugeravatar
Champen
Alder: 28

Indlæg af Champen » fredag, 11. okt, 2019 00:26

Niels K skrev:
onsdag, 09. okt, 2019 21:19
Ja, også lidt deprimerende at jeg så ikke kan se Lyngby vs. Brøndby på Lyngby Stadion, som jeg lige gik og så frem til i dag, men alt andet end midtbanen giver rigtig nok sig selv, og så er spørgsmålet, om Klopp vil ændre lidt på taktikken for at komme med en overraskelse på toilettet ?

Umiddelbart er det en kamp, vi skal vinde relativt overbevisende, hvis vi er fuldt fokuserede på opgaven, og vi spiller op til vores bedste individuelt og ikke mindst som hold.

1-3
Husk på, det er endnu mere deprimerende at se Brøndby :lol: med mindre Lyngby prygler dem selvfølgelig :D
CV: LFC-Reading 1-0, Arsenal-LFC 2-2, LFC-Stoke 1-0, LFC-A.Villa 2-2, LFC-W. Ham 2-0, LFC-Sunderland 2-2, LFC-Lei 4-1, H.Berlin-LFC 0-3, LFC-C.Pal 1-0, LFC-Mar 3-0, LFC-Brighton 1-0, LFC-Norwich 4-1

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 11. okt, 2019 09:10

Champen skrev:
fredag, 11. okt, 2019 00:26
Niels K skrev:
onsdag, 09. okt, 2019 21:19

1-3
Husk på, det er endnu mere deprimerende at se Brøndby :lol: med mindre Lyngby prygler dem selvfølgelig :D
Lige præcis - det var jo min forventning + smukt efterårsvejr, en fadbamse eller 2 og Danmarks bedste griller :dance:
Senest rettet af Niels K mandag, 14. okt, 2019 14:21, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 14. okt, 2019 14:18

Både Alisson, Matip og Salah ser ud til at blive helt friske til kampen, og Klopp har haft god til at gøre alt super skarpt ift. optakten.

Jeg forventer, at de vil stille sig defensivt an og overlade meget spil til os og selv leve på contra. Jeg vil foretrække at spille med Fabinho, Gini og Henderson på midten, da de er formstærke, og Gini er i målhumør. Milner er også i god form, men jeg synes måske, at han er vores aller bedste spiller, at kunne sætte ind, hvis der skal ændres noget fra bænken. Jeg synes nærmest, det er en magtdemonstration, når vi både sætter Milner og Henderson ind samtidigt i 2. halvleg, hvor en træt modstander må tænke - ooooh shit, nu bliver vi most. Den dobbeltindskiftning gad jeg faktisk godt se på toilettet, men jeg er ikke sikker på, at en startplads er en god idé på nuværende tidspunkt til hverken Keita eller Oxlade.

Mané --- Firmino --- Salah

----- Gini ---- Hendo ----

-------- Fabinho --------

Robbo - VvD - Matip - Trent

--------- Alisson --------

Bænk: Adrian, Gomez, Milner, Keita, Oxlade, Shaqiri, Origi

Manchester Evening News:

Fem bak kan være et alternativ for Solskjær

Lokalavisen foreslår at Manchester United går til søndagens kamp med en defensiv tilnærming.

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/1 ... solskjaer/

Besvar