LFC - Spurs >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede onsdag, 06. nov, 2019 19:14

Alisson
2
2%
Alexander-Arnold
21
25%
Lovren
0
Ingen stemmer
Van Dijk
0
Ingen stemmer
Robertson
9
11%
Fabinho
27
32%
Henderson
12
14%
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Mane
6
7%
Salah
4
5%
Firmino
2
2%
Milner
1
1%

Afgivne stemmer: 84

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 45
Kontakt:

LFC - Spurs >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » fredag, 25. okt, 2019 11:08

Hvornår:
Søndag d. 27. oktober, kl. 17.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Sky Sports
Xee

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 44

Re: LFC - Spurs >> Kamptråden

Indlæg af Mysjkin » fredag, 25. okt, 2019 11:49

Jeg er vanvittig spændt på denne kamp. Efter en håndfuld kampe i PL, hvor vi ikke har virket helt overbevisende, fandt vi det offensive mesterspil frem mod Genk. Og Tottenham, der ellers har været helt til rotterne, fik gang i målscoring mod Røde Stjerne, der dog virkede som et andet hold end det vi mødte i fjor.
Med undtagelse af Lloris (og måske TAA og Matip?) har begge hold alle de vigtigste spillere klar.
Spørgsmålet er, om det bliver en taktisk omgang, eller vi trykker sømmet i bund fra start med et rasende presspil. Tottenham's selvtillid må stadig være skrøbelig, så min fornemmelse er, at vi kan køre dem over, hvis vi scorer inden for de første 15-20 minutter.

Foruden spørgsmålet om hvorvidt TAA og Matip er klar, så vil det også være interessant at se, hvad vi gør på midtbanen. Både Henderson og Wijnaldum har friske ben, så det kunne godt lugte lidt af de to + Fabinho fra start. Jeg kunne dog godt tænke mig at se enten Oxen eller Keita starte inde, men det er meget sandsynligt, at de kan være jokerne der bliver sat ind omkring 65 min. hvis vi mangler et mål.

Det er lidt ærgerligt at man c spiller allerede lørdag mod AV - den kan de næsten ikke undgå at vinde, hvorved vores forspring reduceres til tre point. Jeg har altid fundet det psykologisk vigtigt at spille først, men når vi selv spiller mod et 'tophold' burde motivationen ikke være noget problem.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 25. okt, 2019 13:22

Mysjkin skrev:
fredag, 25. okt, 2019 11:49

Foruden spørgsmålet om hvorvidt TAA og Matip er klar, så vil det også være interessant at se, hvad vi gør på midtbanen. Både Henderson og Wijnaldum har friske ben, så det kunne godt lugte lidt af de to + Fabinho fra start. Jeg kunne dog godt tænke mig at se enten Oxen eller Keita starte inde, men det er meget sandsynligt, at de kan være jokerne der bliver sat ind omkring 65 min. hvis vi mangler et mål.
Jeg tror du har ret og Klopp venter med at prøve Chambo eller Keita af imod de mindre PL hold inden de starter inde imod big6-klubberne.

Men det giver også god mening, så kan Hendo få en pause imod Aston Villa og så kan Fabinho og Gini få en pause imod Genk og så er de alle sammen helt klar til at mose Man City når vi når så langt.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » fredag, 25. okt, 2019 13:32

Jeg forventer, at både Trent og Matip er klar. Dermed er største spørgsmål for mig egentlig, om Ox eller Keita får lov at presse en af de friske fra midtbanen i form af Hendo og Gini ud på bænken. Jeg tror ikke, at det bliver tilfældet, og dermed må opstillingen blive således:

---------Alisson
Trent--Matip--VVD--Robbo
--Hendo---Fab---Gini
Salah----Bobby----Mane

Jeg er i øvrigt temmelig overbevist om, at Fab hiver et gult kort i kampen, da det vil resultere i en karantæne imod Aston Villa. Lur mig om ikke både han og klubben foretrækker at sidde ude i den kamp, fremfor at risikere at trække kortet imod netop Villa og dermed misse den efterfølgende kamp mod Man City..... Den har jeg i hvert fald oddset på :D
"I am the normal one"

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » fredag, 25. okt, 2019 13:40

3 point
ingen skader
gult til Fabinho

Videre
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 45

Indlæg af Hekkem » fredag, 25. okt, 2019 14:07

ilusio skrev:
fredag, 25. okt, 2019 13:40
3 point
ingen skader
gult til Fabinho

Videre
Præcis, så han misser Aston Villa kampen og er klar til Man City.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 25. okt, 2019 18:13

Det ser ud til, at vores Fab 3 kan have en fest med Vertonghen og Rose, og at vores forsvar vil få knap så meget at se til med Kane, så jeg forventer, at det bliver et målrigt opgør med mindst 2 overskydende i vores favør:

“This Spurs team may have simply run its course” – The view from Tottenham

https://www.thisisanfield.com/2019/10/t ... tottenham/

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 25. okt, 2019 20:37

Jeg tror så absolut ikke vi får en fest i den forstand at det bliver let. Det troede jeg heller ikke mod United. Tottenham har haft problemer, men hvis man ser på holdet spiller for spiller, så kan de så absolut godt måle sig med os på mange parametre.
Det bliver en ultra svær kamp, hvor vi skal ramme højeste energi niveau. Jeg frygter lidt den her kamp, fordi vi lidt ligesom mod United kan tro at vi er klare favoritter.
Ja, jeg hører nok til dem, der ikke vil blive overrasket over at vi bryder stimen med sejre på Anfield.

Det forventer jeg ikke, men bare for at sige, at jeg på ingen måde ser os som soleklare favoritter.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 26. okt, 2019 10:24

Det skulle nu ikke forstås så jubeloptimistisk, men der er vel ikke i de senere år et på papiret bedre tidspunkt at møde Spurs på og så på Anfield ?

Et hold som scum, der kan spille defensivt, på hjemmebane og med fysikken og de primitive udtryk i spillet som det fremherskende bør være en vanskelligere opgave end en kamp hjemme mod Spurs, som ikke har spillerne til at grave sig ned. Vi har det bedst mod hold, der gerne vil have bolden og vil fremover, og som ikke har deres spidskompetencer i den defensive struktur.

Under Klopp må den hedde 5-4-1 mod Spurs og på Anfield 3-2-0, og med begge holds formbarometre in mente, så ligner det altså en sejr i min bog. Jeg kan ikke se, hvad undskyldningen skal være for, at vi ikke er favoritter, og jeg kan ikke få øje på, at vi går uprofessionelt til opgaverne, fordi vi tror, at kampen er vundet på forhånd - tværtimod.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 26. okt, 2019 10:43

Niels K, du må hjertens gerne få ret! Jeg synes bare der er flere ting, der peger på at Tottenham er langt stærkere end stillingen viser. Dels bruger de nu de spillere, som rent faktisk vil spille i Spurs. De negative historier er ved at blive vendt til optimisme. Og den slags forplanter sig. De 4 forreste synes i form og det er et firkløver der er i absolut topklasse.
Os selv, ja, jeg synes bare vi måske er ved at lave samme fejl som mod United. Her synes jeg ikke vi ramte spændingsniveauet og jeg synes de ville det langt mere end os. Og det kæder jeg sammen med den lidt overlegne tilgang vi havde forud for kampen, hvilket igen viste sig på banen.
Jeg hører igen ikke spillere og ledere appellere til at det er bliver en svær opgave.
Og så synes jeg - på trods af utallige sejre - at vi ser lidt skrøbelige ud. Midtbanen klikker ikke helt, forsvaret kan ikke holdet nullet og modstanderne kommer frem til chancer. Og I angrebet fornemmer jeg ikke det der flow
Men først og fremmest mangler jeg at se den der holdpræstation, hvor holdet er ét. Og hvor vi har energi til at sætte sig på kampen.

Derfor er jeg ret skeptisk i forhold til om vi vinder.

Det vil jeg naturligvis gerne modbevises i, men sådan ser min profeti ud.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 26. okt, 2019 11:50

Jamen, så har du da også helgarderet dig, hvor jeg er pivåben :lol:

Tottenham – Last five results (all competitions)

Won 5-0 vs. Red Star Belgrade
Drew 1-1 vs. Watford
Lost 3-0 vs. Brighton
Lost 7-2 vs. Bayern Munich
Won 2-1 vs. Southampton

Det ligner da ikke, at deres 4 forreste er på højeste klinge, og det er bestemt heller ikke det, deres fan-talsmand (som jeg linkede til længere oppe) er inde på ift. deres sæsonstart. Jeg så fck mod Røde Stjerne, og de var jo utrolig dårlige/primitive, så jeg ville nok kigge på de andre resultater, hvor de ikke var uheldige med sejren over Saints.

Liverpool – Last five results (all competitions)

Won 4-1 vs. Genk
Drew 1-1 vs. Man United
Won 2-1 vs. Leicester
Won 4-3 vs. Salzburg
Won 1-0 vs. Sheffield United

Jeg er med på, at alt ikke har siddet 100% i skabet, og at vi ikke var gode mod scum (og så snakker jeg ikke om deres 12. mand, som ikke var tilskuerne), men ellers er der 4 sejre og en masse mål. Men Klopp har alle mand klar bortset fra Matip, og vi har faktisk Oxlade, Keita OG Lallana til at presse på for en startplads på midten, hvor Milner aldrig stopper med at puste de andre i nakken og dermed tvinger dem til at yde deres absolut bedste.

Vi skal da møde Spurs med den sædvanlige respekt og være 100% klar på opgaven, og gør vi det, så bør der ligge 3 gode point til os her efter en rigtig underholdende kamp.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 27. okt, 2019 11:51

Mohamed Salah in legendary company as he chases half-century & record vs. Tottenham

Jack Lusby
Liverpool FC News
27 October 2019

Mohamed Salah can come close to Roger Hunt and surpass Robbie Fowler as he chases more goals in Liverpool’s clash with Tottenham at Anfield.

Salah in the Hunt for 50

Salah has scored 49 times in his 57 Anfield appearances in league and cup and netted 39 in his last 43 at home.

A goal today will see him reach 50 on home soil in fewer games than any other Liverpool player apart from Roger Hunt whose 50th goal came in 1962 in his 55th game.

Dominance at Anfield

The teams have met 54 times in the Premier League with Liverpool winning 25 and losing 14 with 15 draws.

At Anfield in that era, the Reds have won 17 and drawn eight of 27 meetings with the two defeats coming in August 1993 and May 2011.

Liverpool have lost just one of the last 25 Anfield league meetings.

The Reds have lost one of the last 13 top-flight encounters—a 4-1 defeat at Wembley in October 2017.

Expect Goals

during the Premier League match at Anfield, Liverpool. ( Martin Rickett/PA Wire/PA Images)

There have been 155 goals scored in Premier League meetings between Liverpool and Spurs with only Reds encounters with Arsenal (159) producing more.

There have also been 155 in fixtures against Newcastle.

Liverpool have scored 92 Premier league goals against today’s opponents. Only against Newcastle (101) have they netted more.

In the last 14 league meetings home and away Liverpool have failed to score only once—in Jurgen Klopp‘s first game in charge in October 2015. It ended in a goalless draw at White Hart Lane.

Salah Chases Fowler

Salah has scored four goals in his five appearances against Tottenham while with the Reds, with three goals coming in 4 league encounters.

Robbie Fowler, with six, has scored more Premier League goals against Spurs than any Liverpool player.

Another Unbeaten Run Record to Pursue

The Reds are unbeaten in the last 26 league games home and away (winning 21 and drawing five).

It is their third-longest ever league sequence without defeat. They went 31 between May 1987 and March 1988, one more than the 30 from September 1893 to September 1894.

Poch Drawing a Blank

Mauricio Pochettino has won three of his 15 clashes with the Reds as a manager in all competitions, drawing four and losing eight.

He won his first two with Southampton followed by a loss but as Spurs boss has emerged victorious once in 12 clashes.

Since taking over at Tottenham in August in 2014 Mauricio Pochettino has seen his team win three of 27 league visits to a ‘big six club, drawing nine and losing 15.

The victories came at Man City in 2015/16, at Chelsea in 2017/18 and at Man United in August of last season.

This Season’s Scorers

Liverpool: Mane 9, Salah 7, Firmino 3, Matip 2, Milner 2, Oxlade-Chamberlain 2, own goals 2, Alexander-Arnold 1, Hoever 1, Lallana 1, Origi 1, Robertson 1, Van Dijk 1, Wijnaldum 1

Tottenham: Kane 9, Son 5, Lamela 3, Lucas Moura 2, Ndombele 2, Alli 1, Eriksen 1, own goals 1

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 27. okt, 2019 12:18

Harry Kane may have scored 28 more goals than Roberto Firmino since 2017 but number of touches, chances created and tackles show Liverpool star is a more complete forward as they prepare to square off at Anfield

Liverpool and Tottenham meet in the Premier League's big game this weekend
Their strikers are two of the world's best but are very different in terms of style
Roberto Firmino may not score loads of goals but has other qualities to his game
Harry Kane is a traditional striker, regularly finding the back of the net for Spurs
But statistics show that the Brazilian is more of a complete forward than his rival

By MAX WINTERS FOR MAILONLINE
PUBLISHED: 08:30 GMT, 27 October 2019 | UPDATED: 08:53 GMT, 27 October 2019

Tottenham's trip to Liverpool on Sunday promises to be a fascinating battle, not least because of the vastly different styles of the strikers on show at Anfield.

Modern football is awash with variations on the typical No 9 role and Roberto Firmino and Harry Kane, polar opposites in style and what they bring to the table, are perfect examples.

Gone are the days where a striker must be physically strong, a towering presence in the air or lightening quick across the ground. Firmino and Kane prove that being the right man in the right system is the true definition of quality.

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -Kane.html

Brugeravatar
Hagman

Indlæg af Hagman » søndag, 27. okt, 2019 16:58

Liverpool:
Alisson, Alexander-Arnold, Lovren, Van Dijk, Robertson, Fabinho, Henderson, Wijnaldum, Mane, Salah, Firmino.

Subs:
Adrian, Milner, Keita, Gomez, Oxlade-Chamberlain, Lallana, Origi.
Jeg holder kun med to hold... Liverpool, og dem der spiller mod Mancs !

Red Man Walking
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 34

Indlæg af Red Man Walking » søndag, 27. okt, 2019 17:15

Hagman skrev:Liverpool:
Alisson, Alexander-Arnold, Lovren, Van Dijk, Robertson, Fabinho, Henderson, Wijnaldum, Mane, Salah, Firmino.

Subs:
Adrian, Milner, Keita, Gomez, Oxlade-Chamberlain, Lallana, Origi.
Gomez MÅ altså have haft en kontrovers af en art med Klopp. Det er i min verden den eneste forklaring på hvordan Lovren, der vel inden så længe må kaldes fortid på Anfield kan foretrækkes til så vigtig en kamp.

Hvis jeg var Spurs ville jeg forsøge at sætte spillet op i Lovrens side.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar