Crystal Palace - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 03. dec, 2019 17:42

Alisson
5
8%
Alexander-Arnold
1
2%
Lovren
4
7%
Van Dijk
9
15%
Robertson
2
3%
Fabinho
9
15%
Henderson
0
Ingen stemmer
Wijnaldum
0
Ingen stemmer
Firmino
13
22%
Oxlade-Chamberlain
1
2%
Mane
16
27%
Origi
0
Ingen stemmer
Milner
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 60

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 45
Kontakt:

Crystal Palace - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » lørdag, 16. nov, 2019 15:55

Hvornår:
Lørdag d. 23. november, kl. 16.00

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
TV3 Max

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Crystal Palace - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Niels K » lørdag, 16. nov, 2019 16:41

Deres sidste 4 opgør har været mod topholdene i rækken, og nu venter den sværeste opgave for dem. De fik en uafgjort ude mod Arsenal, men hjemme tabte de 2-0 mod både Man City og Leicester.

De vil helt sikkert stå med mange mand bag bolden og satse på deres hurtige fløje - særligt Zaha, som sikkert vil gå hårdt efter et straffe. Spørgsmålet er på hvilken side, de placerer Zaha. De fleste hold har forsøgt sig primært i Trent's side, men i denne kamp skal vi måske spille uden Robbo, og så må vi se, om vi stiller med Milner, Gomez, Larouci eller Lewis.

Jeg forventer, at Gomez og Henderson bliver klar, men hvad med Salah ? Spiller han ikke, kunne jeg godt fristes til at foreslå Oxlade, da han virker til at være tæt på storformen, og han har i hvert fald masser af mål i sig i denne tid.

Samtidig med at vi skal undgå for mange og for farlige omstillinger mod os, så skal vi have gang i det hurtige spil, og vi skal have dem ud at løbe rigtig meget. Jeg vil gerne se os fortsætte med skud udefra, da vi har virkelige kompetente folk i Oxlade, Fabinho, Trent og vel også Mané og Firmino, selvom de nok mere skal lure på returbolde fra de andre og evt. stikninger, hvis skud besværliggøres.

Jeg tror også, at vi hiver en 2-0'er med hjem, og så må de gerne spille uafgjort på Emptyhad.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 17. nov, 2019 12:03

Det er jo fristende at bruge Gomez på vb hvis han bliver klar(og Robbo ikke gør det) og så måske bruge Chambo på midten, så vi angriber mere fra midten og Gomez får lov at være mere klassisk back end Trent og Robbo normalt er.
Men hvis Gomez er småskadet så ligger den vel til Milner.

Sent from my iPhone using Tapatalk

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » søndag, 17. nov, 2019 18:06

Vi har et fra nu af og de næste 6-7 uger, et ekstremt presset program.

Det er NU rotationen skal stå sin prøve.

Vi har et godt forspring, vi har spillet imod de stærkeste modstandere og vi er så godt som videre i CL.
Altså, vi har et rigtigt godt udgangspunkt for at gå ind i denne svære periode.

Det bliver spændende at se hvad Klopp gør nu.

- Keita og AOC kommer helt sikkert til at starte flere kampe
- Jeg tror vi kommer til at se en brug af de yngre spillere for at give de etablerede en pause i ny og næ
- I forsvaret bliver der roteret godt og det betyder at Gomez kommer til at spille en del indtil Matib er tilbage fx

Alt i alt tror jeg det er nu vi får en rotation at se fra Klopp, så jeg glæder mig faktisk til at se de "andre" i aktion
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 17. nov, 2019 18:38

Jeg tror Ilusio har helt ret ang rotation.
Det er simpelthen hen nu det giver mening. Der kommer nogle spillere hjem fra landskampe og nogle af dem vil være trætte så allerede i næste weekend kan vi se stamspillere starte ude.

Men så kommer vi også til hvor vi F.eks. har PL i midtugen og så skal der jo planlægges så vi både tager tre point imod Brighton og imod Everton.

Men det skal jo først og fremmest være fordi at nogle af de næstbedste har bevist sig værdige til at afløse en af de bedste der lige mangler 2 % pga. træthed

YNWA96

Indlæg af YNWA96 » søndag, 17. nov, 2019 18:56

Ja de næste 2 måneder bliver mere end heftige. 18 kampe venter forud i de næste 2 måneder, altså spiller LFC i snit hver 3.4 dag. Der bliver brug for alle mand og spillet bliver nok ikke lige kønt i alle kampe, men forhåbentlig er der en masse ‘grimme” sejre imellem.

Jeg tror dog, at der skal mindre end 98 point til i år, for at blive mestre. City kan stadigvæk nå 103 point, altså skal de vinde 24 - 1 uafgjort og 1 tabt for at nå de 98 point. De er selvfølgelig enorm stærke, men kun 1 gang tidligere under Pep har de i 26 kampe i træk, haft et run på 24 sejre og 2 uafgjorte, altså 74 point. Hvis man kigger på deres pointsnit i de sidste 38 kampe, ligger deres snit på 2.39 point pr. kamp og det er 62.14 point for 26 kampe. Hvis man lægger deres 25 point sammen med de 62 point, giver det så 87 point når sæsonen er slut. Pep gennemsnit point for 26 kampe er 63 point, så stats fortæller at der nok ikke skal 98 point til for, at blive metre i år.

Nå lad os baske Palace næste weekend :)

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 17. nov, 2019 19:30

Lidt gode nyheder:
Mané dik kun 46 minutters spilletid i Senegals 4-1 sejr.
Så han bør være frisk

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 18. nov, 2019 08:29

Filos of Isk skrev:
søndag, 17. nov, 2019 19:30
Lidt gode nyheder:
Mané dik kun 46 minutters spilletid i Senegals 4-1 sejr.
Så han bør være frisk

Og en player rating af Oxlade mod Kosovo:

Alex Oxlade-Chamberlain Slipped in Winks for opener. Has been involved in six goals in past seven games. 6

Han satte England i gang med sin 1-0 scoring i forrige landskamp, og han laver assist'en til første scoring i denne :clap:

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 18. nov, 2019 09:53

Vi har 5-6 spillere, som er tvivlsomme. Det er ikke særlig fedt med tanke på modstanderen. Specielt deres hjemmebane er svær. Og i øvrigt fed, det er klassisk engelsk stemning.
Måske en eller to af skaderne skyldes, hvad skal man kalde det, strategiske skader, som nogle gange opstår i de her landskampsperioder. Eller sagt med andre ord, måske man kunne have spillet, hvis det var mod City.
Måske er vi bare uheldige og vi kommer ind i en periode, hvor skaderne vælter ind, hvilket også skyldes et tæt program uden hviletid til at blive frisk.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 18. nov, 2019 10:03

Jesper skrev:
mandag, 18. nov, 2019 09:53
Vi har 5-6 spillere, som er tvivlsomme. Det er ikke særlig fedt med tanke på modstanderen. Specielt deres hjemmebane er svær. Og i øvrigt fed, det er klassisk engelsk stemning.
Måske en eller to af skaderne skyldes, hvad skal man kalde det, strategiske skader, som nogle gange opstår i de her landskampsperioder. Eller sagt med andre ord, måske man kunne have spillet, hvis det var mod City.
Måske er vi bare uheldige og vi kommer ind i en periode, hvor skaderne vælter ind, hvilket også skyldes et tæt program uden hviletid til at blive frisk.

Jeg tror måske problemet er at de spillede til og med City-kampen, fordi det var så vigtig en periode.

Men ja, lad os nu se hvordan det ser ud når Klopp holder pressemøde på fredag.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 18. nov, 2019 10:04

Jesper skrev:

Jeg tror, at det kun er Robbo og Salah, der kan være tvivl om pt. til kampen her, og ankelskaderne kan måske være træthedstegn for dem begge ? Dvs. anklerne bør vel have ro, til de er friske igen, da det ellers er noget, de kan døje med hele tiden ?

Grundet det kommende kampprogram startende nu skal vi jo under alle omstændigheder til at rotere på holdet, og selvom det er bedst, selv at kunne vælge hvem og hvornår, så må det givetvis være Robbo og Salah, vi starter med.

Vi har 2 spillere i Chambo og Gomez, som vi også gerne vil have helt op i gear, så det passer måske meget godt, hvis de tager startpladserne ? Milner ser jeg helst ikke overfor Zaha, nemlig ;)

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 18. nov, 2019 10:32

Niels K skrev:
Jesper skrev:

Jeg tror, at det kun er Robbo og Salah, der kan være tvivl om pt. til kampen her, og ankelskaderne kan måske være træthedstegn for dem begge ? Dvs. anklerne bør vel have ro, til de er friske igen, da det ellers er noget, de kan døje med hele tiden ?

Grundet det kommende kampprogram startende nu skal vi jo under alle omstændigheder til at rotere på holdet, og selvom det er bedst, selv at kunne vælge hvem og hvornår, så må det givetvis være Robbo og Salah, vi starter med.

Vi har 2 spillere i Chambo og Gomez, som vi også gerne vil have helt op i gear, så det passer måske meget godt, hvis de tager startpladserne ? Milner ser jeg helst ikke overfor Zaha, nemlig ;)
Jo, rotation er meget sundt, men jeg tror det er sindssygt vigtigt at en stamme bibeholdes og at så få spillere som overhovedet muligt spiller på nye pladser (end det de er vant til). Og så kan jeg egentlig ikke se formålet med rotation lige nu, såfremt spillerne er friske, idet det har været relativt lette 14 dage for alle spillere.
Derfor vil jeg se absolut stærkeste hold i hvert eneste PL kamp, således at vi ikke bare beholder forspringet, men også øger det, nu hvor konkurrenterne har indbyrdes opgør.
Og så vil jeg formode at en lettere rotation kan finde sted i de øvrige turneringer.
Jeg skal være ærlig at sige, at jeg synes det her VM for klubhold da er en fin nok titel at få, men lige nu ligger det så langt ude i horisonten, at det må være en kamp ad gangen.
Desuden er kaosset i Napoli så stort at jeg ikke frygter den kamp, hvis vi taler CL.

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 18. nov, 2019 13:38

Enig, og jeg ville heller ikke rotere, hvis alle var friske.

Nu siger du ude af position, og det bliver både Ox og Gomez, hvis de anvendes, som jeg foreslår, og der er jeg helt med på din tanke, men Klopp ønsker jo spillere, der mestrer flere positioner, og så mener jeg, at de er de bedste valg nu og her.
Måske Origi i stedet for Ox, men Gomez foretrækker jeg grundet hurtighed og styrke, og så behøver det ikke at være en ulempe med en højrefodet på VB, når vi taler den defensive del af opgaven, da han har lettere ved at afskære mulighed for at trække ind i banen.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 41

Indlæg af ilusio » mandag, 18. nov, 2019 14:11

Eksempelvis kunne det måske være en ide at give Robbo og Salah en pause da begge har været plaget af småskader.

Midtbanen er heldigvis nogenlunde varm og frisk (både Keita og AOC er ved at spille sig i form).

I forsvaret har vi Gomez som kan få noget tid både på backen og centralt og den rotation mener jeg ikke vil svække os specielt.

I angrebet er det straks værre. Her er alternativt enten Origi eller Brewster eller en helt ny opstilling ala 4-2-3-1 hvor AOC spiller en af de offensive roller. Her er vi så tilbage ved eneste anke jeg rigtig havde efter sommeren: vi har ikke rigtig nogen at rotere med. Dog kan vi håbe at Shaqiri kan komme til at spille en rolle hen over vinteren. Det vil kunne give lidt luft når det er nødvendigt.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » mandag, 18. nov, 2019 21:52

Rotation og skader taget i betragtning tænker jeg på en opstilling i stil med dette.

---------Alisson
Trent--Lovren--VVD--Milner
-Oxlade--Fabinho--Hendo
Mane----Firmino----Origi
"I am the normal one"

Besvar