LFC - Flamengo >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 31. dec, 2019 20:50

Alisson
12
16%
Alexander-Arnold
3
4%
Gomez
12
16%
Van Dijk
14
19%
Robertson
0
Ingen stemmer
Henderson
18
24%
Keita
0
Ingen stemmer
Oxlade-Chamberlain
1
1%
Mane
1
1%
Salah
5
7%
Firmino
9
12%
Lallana
0
Ingen stemmer
Milner
0
Ingen stemmer
Origi
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 75

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 45
Kontakt:

LFC - Flamengo >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » torsdag, 19. dec, 2019 16:42

Hvornår:
Lørdag d. 21. december, kl. 18.30

Turnering:
VM for klubhold, FINALE

TV-kanal:
BBC

Online:
Ekstra Bladet++
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar
Jesper

Re: LFC - Flamengo >> Kamptråden

Indlæg af Jesper » torsdag, 19. dec, 2019 17:28

Trofæet vi aldrig har vundet. Så det skal selvfølgelig hjem! Mod en noget bedre modstander end i semifinalen, så mon ikke det bliver A-kæden

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 19. dec, 2019 18:46

Jesper skrev:
torsdag, 19. dec, 2019 17:28
Trofæet vi aldrig har vundet. Så det skal selvfølgelig hjem! Mod en noget bedre modstander end i semifinalen, så mon ikke det bliver A-kæden

Det vil jo ingen mening give, hvis IKKE det bliver A-kæden, når nu Klopp har taget den med derned.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 29

Indlæg af zalcos » torsdag, 19. dec, 2019 18:48

Vi skal ihvertfald ikke have shaqiri på banen hvis vi vil have et resultat... det har godt nok være jammerligt på det sidste. Jeg håber virkelig vi får pokalen! En pokal vi aldrig før har vundet + Minamino giver os måske lige det krydderi nogen af os måske føler vi trods de pæne resultater mangler.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 19. dec, 2019 18:50

Sledgehammer skrev:
Jesper skrev:

Det vil jo ingen mening give, hvis IKKE det bliver A-kæden, når nu Klopp har taget den med derned.
Jo, hvis man anser turneringen som halv træningslejr. Det tror jeg dog ikke man gør.

Brugeravatar
Ponzac
Geografisk sted: Danmark
Alder: 31

Indlæg af Ponzac » torsdag, 19. dec, 2019 19:17

zalcos skrev:
torsdag, 19. dec, 2019 18:48
Vi skal ihvertfald ikke have shaqiri på banen hvis vi vil have et resultat... det har godt nok være jammerligt på det sidste. Jeg håber virkelig vi får pokalen! En pokal vi aldrig før har vundet + Minamino giver os måske lige det krydderi nogen af os måske føler vi trods de pæne resultater mangler.
Jeg gætter på du kun har set 1 ud af hans sidste 4 kampe så :silenced:

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 19. dec, 2019 19:19

Jesper skrev:
torsdag, 19. dec, 2019 18:50
Sledgehammer skrev:
Jesper skrev:

Jo, hvis man anser turneringen som halv træningslejr. Det tror jeg dog ikke man gør.

Så skulle det snarere være fordi man ville give spillerne en lille ferie midt i et hårdt program, et sted hvor vejret er lækrere end i det nordvestlige England.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 20. dec, 2019 09:54

Jeg tror da helt sikkert at det bliver om ikke A-kæden, så flere af de normale startere.
Van Dijk når forhåbentlig at komme sig, Trent fik en god pause, så Milner kan evt. komme op på midten og spille, så ham og Hendo på midten sammen med Chambo eller Keite, så er det pludselig en rimelig potent midtbane. Hoever og van den Berg er jo også fløjet ned, så man kan jo overveje om ikke hendo som DM og Berg som CB er stærkere end Hendo som CB og Lallana som DM?

Jeg tænker også at Mané og Bobby gerne vil have lov at spille, VM for klubhold er ret stort især i Sydamerika, men jeg tænker at det også er større for de øvrige ikke-europæere.

Mané----Firmino---Salah
-----Keita-----Milner---
--------Henderson-----
Robbo--VvD--Jomez--Trent
---------Allie-----------

noget i den stil. Og så spares der enten kræfter ved at Flamengo spiller bold og vi skaber en tidlig 3-målsførring eller at de ikke spiller bold og vi så kan spare en masse kræfter med bolden og stille og roligt bryde dem ned.
De spiller en smule Europæisk af en Sydamerikansk hold, presser mere og er ikke i samme grad bygget op om at de bare skal have bolden hen til 10'eren, men de er jo nok også bange for at få ørene i maskinen hvis de går i højt press imod os.

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 20. dec, 2019 10:55

Angiveligt spiller de med en høj baglinje og højt pres/genpres.

https://www.thisisanfield.com/2019/12/f ... -an-upset/

Gad vide, om de ændrer på det?

Ellers kunne man nok godt forestille sig, at der røg nogle lange bolde afsted til Mané og Salah.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 20. dec, 2019 10:55

Forstår ikke helt, hvorfor Wijnaldum er taget derned, når han alligevel ikke er i stand til at træne.
Er der nogen der ved, hvor gode Flamingo reelt er? Altså alle gode brasilianske spillere i Europa eller Kina, så der kan vel ikke være så meget guf tilbage.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 20. dec, 2019 11:36

Jesper skrev:
fredag, 20. dec, 2019 10:55
Forstår ikke helt, hvorfor Wijnaldum er taget derned, når han alligevel ikke er i stand til at træne.
Er der nogen der ved, hvor gode Flamingo reelt er? Altså alle gode brasilianske spillere i Europa eller Kina, så der kan vel ikke være så meget guf tilbage.

Klopp sagde at det var på vippen, så hvis der var 40-60 % chance for at han ville være helt klar til finalen tager man så ikke Gini med istedet for en U23 spiller?
- når man tænker på at de U23 spillere man tror på kan komme på holdet allerede er med i truppen. Så skulle man have en mere skadet Brewster med, eller en Christie-Davis type?

Det er jo en beslutning man træffer lige efter Watford-kampen det her, så man har næppe haft tid til at lave en stor udredning. Derfor tror jeg at Klopp og Gini er blevet enige om at skaden ikke var så slem som først antaget og derfor så tager vi chancen og hvis Gini gerne selv vil med i flyet(og evt. på podiet), så har han også fortjent det.

De har enkelte gode spillere, der godt kan komme til Europa i nær fremtid, men ikke 11.
AJJ skrev:
fredag, 20. dec, 2019 10:55
Angiveligt spiller de med en høj baglinje og højt pres/genpres.

https://www.thisisanfield.com/2019/12/f ... -an-upset/

Gad vide, om de ændrer på det?

Ellers kunne man nok godt forestille sig, at der røg nogle lange bolde afsted til Mané og Salah.
Det sætter os i en god position, for vi kan jo leve med at det bliver en stille kamp hvis de parkerer bussen, for så bruger vi færre kræfter og øger chancen for at slå Leicester.
Omvendt har vi også våbene til at straffe dem hvis de stikker hovedet frem.

sjampen
Alder: 29

Indlæg af sjampen » fredag, 20. dec, 2019 12:10

Flamengo er et rigtig stærkt hold og har haft en suveræn sæson. Det spiller god fodbold og er betragtet som det bedste sydamerikanske hold i verden. Det var i hvert fald det der var gældende inden Copa Libertadores finalen mod River Plate. Efterfølgende har jeg læst, måske grundet sejren i Copa Libertadores, at nogle mener de er det stærkeste brasilianske hold i årevis og muligvis i hele sydamerika. Det kan jeg simpelthen ikke vurdere, men sydamerikansk fodbold har været hårdt ramt af økonomiske kriser og ikke haft det bedste årti.

Vi er selvfølgelig bedre end dem og det er svært at sige præcis hvor de er i forhold til europæiske hold, men de kan helt bestemt spille fodbold og de kan sagtens slå os. Specielt hvis vi levere endnu en ringe præstation. Et bud kunne være at de har nogenlunde samme styrke som Ajax i år. Også kan man sige at det hjælper ikke en skid, for hvordan ville Ajax have det mod Brighton og Wolves. Det er svært at spå om. Jeg ville i hvert fald mene, at de sagtens kunne spille med i Europa League knockoutspillet.

Op til Copa Libertadores finalen, blev det lidt sagt at deres bedste spillere er de her talenter som er alt for gode til sydamerikansk fodbold, men ikke rigtig har kunne få det til at lykkedes i europa af forskellige grunde. Det mest oplagte eksempel er selvfølgelig Gabriel Barboso eller Gabigol, som vi vidst også selv var rygtet sammen med. Kunne intet i Inter, men banker mål ind i alle turneringer for Flamengo og spiller fremragende. Og når han ikke gør, scorer han mål alligevel. Havde han ikke haft perioden i Inter, var han vel et af de varmeste emner for Europa. Men igen, tidligere blev vi også linket til ham angriberen Luan, der så aldrig fik sit europæiske gennembrud. Det er spøjst og det er virkelig svært at finde niveauet.

De spillere jeg selv kender, foruden oven nævnte Gabigol:

Målmanden Diego Alves - Selvfølgelig med en lang karriere i La Liga. En god målmand.
Rafinho og Filipe Luis - Selvfølgelig kendt fra Bayern og Atletico. Stærke spillere på begge backs.
Gerson - Tidligere Roma talent der også fik spilletid udlejet til Fiorentina. Deres 8'er der er meget løbestærk og både kan forsvare og holde i bolden.
De Arrascaetta - Fra det uruguayanske landshold, så også en spiller med godt niveau. En klassisk 10'er, der er deres kreative omdrejningspunkt og både laver mål og assist.
Vitinho - Tidligere spillet i CSKA Moskva og var med da de havde deres CL eventyr
Også lidt sjovt, den nu noget gamle 10'er Diego fra Werder Bremen, Wolfsburg, Juventus og Atletico

Derudover, og dem har jeg mere læst mig til:

Bruno Henrique - Primært spillet i sydamerika og en enkelt fejlagtigt ophold i Tyskland. Fysisk og teknisk stærk der har lavet 30+ mål i år. Også er han simpelthen lynhamrende og urealistisk hurtig. Som i Mané hurtig. Spiller Milner back er vi i problemer. Han er en fremragende spiller i Sydamerika. En kæmpe stjerne.
Everton - Nej, ikke ham der spillede for det brasilianske landshold. Sådan lidt en spiller der for 5 år siden måske skulle have taget sit europæiske eventyr, men nu er lidt ramt. Stadig en god spiller.
Willian Arao - Deres defensive anker. Har kun spillet i Brasilien, men været inde over landsholdet. God spiller som gør sit arbejde.
Rodrigo Caio - Stærk fosvarsspiller der har fået landskampe og missede sit skifte til Valencia grundet fejlede medicals. Det siger vel lidt om hans niveau.

Også er de selvfølgelig trænet af Jorge Jesus, den tidligere meget succesfulde træner fra Benfica, som også gjorde det godt i Sporting. En ting er sikkert, han har været fremragende for dem og har næsten ikke tabt siden han tog over. Og har vundet både det brasilianske mesterskab og en cup, samt Copa Libertadores. Har vist sig meget taktisk stærk med Flamengo og de er både godt sat op og han kan ændre taktikken. De har banket mål og spillet typisk sydamerikansk med massere intensitet og højt pres. Umiddelbart kan de matche vores løbepensum. Også er de åbenbart ufatteligt gode til både at vinde ufortjent, at vinde sent og at spille en dårlig halvleg også komme stærkt ud efter pausen.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

pow9199

Indlæg af pow9199 » fredag, 20. dec, 2019 12:16

Uh, tak for det, sikke en interessant læsning <3

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 20. dec, 2019 12:30

Sjampen, tak for indlægget. Jeg kan ikke huske tallene, men i forbindelse med sidste års finale ml Boga og River var der historier fremme om, hvor helt sindssygt mange spillere Sydamerika eksporterede til resten af verden. Med andre ord, så må niveauet på det kontinent være derefter.

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 44

Indlæg af Mysjkin » fredag, 20. dec, 2019 12:40

sjampen skrev:
fredag, 20. dec, 2019 12:10
Flamengo er et rigtig stærkt hold og har haft en suveræn sæson. Det spiller god fodbold og er betragtet som det bedste sydamerikanske hold i verden. Det var i hvert fald det der var gældende inden Copa Libertadores finalen mod River Plate. Efterfølgende har jeg læst, måske grundet sejren i Copa Libertadores, at nogle mener de er det stærkeste brasilianske hold i årevis og muligvis i hele sydamerika. Det kan jeg simpelthen ikke vurdere, men sydamerikansk fodbold har været hårdt ramt af økonomiske kriser og ikke haft det bedste årti.

Vi er selvfølgelig bedre end dem og det er svært at sige præcis hvor de er i forhold til europæiske hold, men de kan helt bestemt spille fodbold og de kan sagtens slå os. Specielt hvis vi levere endnu en ringe præstation. Et bud kunne være at de har nogenlunde samme styrke som Ajax i år. Også kan man sige at det hjælper ikke en skid, for hvordan ville Ajax have det mod Brighton og Wolves. Det er svært at spå om. Jeg ville i hvert fald mene, at de sagtens kunne spille med i Europa League knockoutspillet.

Op til Copa Libertadores finalen, blev det lidt sagt at deres bedste spillere er de her talenter som er alt for gode til sydamerikansk fodbold, men ikke rigtig har kunne få det til at lykkedes i europa af forskellige grunde. Det mest oplagte eksempel er selvfølgelig Gabriel Barboso eller Gabigol, som vi vidst også selv var rygtet sammen med. Kunne intet i Inter, men banker mål ind i alle turneringer for Flamengo og spiller fremragende. Og når han ikke gør, scorer han mål alligevel. Havde han ikke haft perioden i Inter, var han vel et af de varmeste emner for Europa. Men igen, tidligere blev vi også linket til ham angriberen Luan, der så aldrig fik sit europæiske gennembrud. Det er spøjst og det er virkelig svært at finde niveauet.

De spillere jeg selv kender, foruden oven nævnte Gabigol:

Målmanden Diego Alves - Selvfølgelig med en lang karriere i La Liga. En god målmand.
Rafinho og Filipe Luis - Selvfølgelig kendt fra Bayern og Atletico. Stærke spillere på begge backs.
Gerson - Tidligere Roma talent der også fik spilletid udlejet til Fiorentina. Deres 8'er der er meget løbestærk og både kan forsvare og holde i bolden.
De Arrascaetta - Fra det uruguayanske landshold, så også en spiller med godt niveau. En klassisk 10'er, der er deres kreative omdrejningspunkt og både laver mål og assist.
Vitinho - Tidligere spillet i CSKA Moskva og var med da de havde deres CL eventyr
Også lidt sjovt, den nu noget gamle 10'er Diego fra Werder Bremen, Wolfsburg, Juventus og Atletico

Derudover, og dem har jeg mere læst mig til:

Bruno Henrique - Primært spillet i sydamerika og en enkelt fejlagtigt ophold i Tyskland. Fysisk og teknisk stærk der har lavet 30+ mål i år. Også er han simpelthen lynhamrende og urealistisk hurtig. Som i Mané hurtig. Spiller Milner back er vi i problemer. Han er en fremragende spiller i Sydamerika. En kæmpe stjerne.
Everton - Nej, ikke ham der spillede for det brasilianske landshold. Sådan lidt en spiller der for 5 år siden måske skulle have taget sit europæiske eventyr, men nu er lidt ramt. Stadig en god spiller.
Willian Arao - Deres defensive anker. Har kun spillet i Brasilien, men været inde over landsholdet. God spiller som gør sit arbejde.
Rodrigo Caio - Stærk fosvarsspiller der har fået landskampe og missede sit skifte til Valencia grundet fejlede medicals. Det siger vel lidt om hans niveau.

Også er de selvfølgelig trænet af Jorge Jesus, den tidligere meget succesfulde træner fra Benfica, som også gjorde det godt i Sporting. En ting er sikkert, han har været fremragende for dem og har næsten ikke tabt siden han tog over. Og har vundet både det brasilianske mesterskab og en cup, samt Copa Libertadores. Har vist sig meget taktisk stærk med Flamengo og de er både godt sat op og han kan ændre taktikken. De har banket mål og spillet typisk sydamerikansk med massere intensitet og højt pres. Umiddelbart kan de matche vores løbepensum. Også er de åbenbart ufatteligt gode til både at vinde ufortjent, at vinde sent og at spille en dårlig halvleg også komme stærkt ud efter pausen.
Godt indlæg, sjampen. Tak for det. De lader til at være rigeligt dygtige til at kunne slå os hvis ikke vi er oppe i nærheden af de 100% mht intensitet og koncentration. Spændende.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Besvar