LFC - Everton (FAC) >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede onsdag, 15. jan, 2020 18:48

Adrian
13
17%
Gomez
5
6%
Phillips
1
1%
Williams
7
9%
Lallana
11
14%
Chirivella
7
9%
Jones
20
26%
Elliott
7
9%
Minamino
0
Ingen stemmer
Origi
4
5%
Larouci
2
3%
Oxlade-Chamberlain
0
Ingen stemmer
Brewster
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 77

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 45
Kontakt:

LFC - Everton (FAC) >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » fredag, 03. jan, 2020 15:35

Hvornår:
Søndag d. 5. januar, kl. 17.01

Turnering:
FA Cup, 3. runde

TV-kanal:
BBC
6eren

Online:
Viaplay, dPlay, Eurosportplayer
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

liverpoolfc86

Re: LFC - Everton (FAC) >> Kamptråden

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 03. jan, 2020 16:04

Lad os stille med ren reserve hold.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » fredag, 03. jan, 2020 16:06

Jeg synes det er en falliterklæring, hvis man ikke ærer den her turnering. Så kender man ikke Liverpools historie eller turneringens.
Vi er pressede med mandskab, men at stille et hold som mod Aston Villa, det vil godt nok skuffe mig.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 03. jan, 2020 16:25

Jesper skrev:Jeg synes det er en falliterklæring, hvis man ikke ærer den her turnering. Så kender man ikke Liverpools historie eller turneringens.
Vi er pressede med mandskab, men at stille et hold som mod Aston Villa, det vil godt nok skuffe mig.

Det vil bestemt ikke skuffe mig, når vi ser på hvilke kommende kampe vi har og hvordan vores skades situation er pt. Det kan godt være turneringen har en historie, men lad os nu gå benhårdt efter PL titlen.

Vi har Tottenham, Scum og Wolves indenfor 12 dage. Lad vores stjerner få et hvil.

Jeg er dog ret sikker på Klopp ikke gør det, selvom jeg håber.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » fredag, 03. jan, 2020 16:45

Jeg mener, at vi godt kan bruge spillere fra Blades-kampen, hvis folk føler sig friske, og der siges god for dem. Har folk af den ene eller den anden grund bedst af at sidde denne kamp over, så skal de det.

Det er derfor svært at pege på nogle til en start 11'er, da vi ikke ved, hvad de render rundt med af skavanker.

Minamino må dog være sikker ny starter, og Origi er jo Everton Killer. Hvis Nat Phillips ikke blot er hentet hjem udelukkende som gardering for skader, så må dette være en kamp tiltænkt ham. Jeg tror også, at Curtis Jones kan forvente en startplads, og så vil jeg ikke gætte på flere men vente spændt på opstillingen.

Vi bør dog sidde med de store kanoner på bænken, så vi kan ændre et kampbillede med fx 30 minutter tilbage.

pingel

Indlæg af pingel » fredag, 03. jan, 2020 17:41

Klopp talte om ikke at lade følelserne spille ind når han skulle udtage holdet til søndag. Men der tror jeg alligevel ikke, at han kan lade stoltheden ligge hjemme, og der kommer nok en 6 gengangere fra i går på banen - han vil ikke lægge sig ned på hjemmebane overfor Ancelotti/Everton. Og så er der altså lang tid til næste kamp.

Origi, Lallana, Jones, og Neco starter inde. Og så må vi se med Adrian, Eliott og Minamino...

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 03. jan, 2020 17:57

Selvfølgelig bliver det ikke et hold som mod Aston Villa. Men jeg tror, der bliver pause til Allison, TAA, Robbo, Hendo, Gini og de tre fremme. Og en af Gomez/VvD.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Indlæg af texy » fredag, 03. jan, 2020 20:26

Jesper skrev:
fredag, 03. jan, 2020 16:06
Jeg synes det er en falliterklæring, hvis man ikke ærer den her turnering. Så kender man ikke Liverpools historie eller turneringens.

Kan man omvendt ikke argumentere, at man ikke respekterer, at der er mennesker bag alle fodboldspillere, som har en helt naturlig fysiologisk begrænsning for, hvor ofte de kan presses til grænsen og lige over.

Klopp kunne også have sparet spillere i kampen imod Sheffield. Men det havde i langt højere grad været at ignorere Liverpools historie og i øvrigt også de fleste Liverpool-fans' højeste ønske.

I mine øjne er det FA, PL, UEFA og FIFA, der ikke ærer fodbolden med deres konstante forsøg på at presse flere kampe ind i programmet. Så jeg ser ingen grund til at "shame" folk, der håber på rotation. Nok også fordi, at jeg selv gør det. Ser gerne denne opstilling.

-------------Alisson
Williams--Gomez--Phillips--Robbo
---------Lallana--Milner
Elliott-------Minamino-----Origi
------------Brewster

Alternativt Jones foran Robbo, Origi på top, og Brewster på bænken.
"I am the normal one"

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 03. jan, 2020 20:54

texy skrev:
Jesper skrev:

Kan man omvendt ikke argumentere, at man ikke respekterer, at der er mennesker bag alle fodboldspillere, som har en helt naturlig fysiologisk begrænsning for, hvor ofte de kan presses til grænsen og lige over.

Klopp kunne også have sparet spillere i kampen imod Sheffield. Men det havde i langt højere grad været at ignorere Liverpools historie og i øvrigt også de fleste Liverpool-fans' højeste ønske.

I mine øjne er det FA, PL, UEFA og FIFA, der ikke ærer fodbolden med deres konstante forsøg på at presse flere kampe ind i programmet. Så jeg ser ingen grund til at "shame" folk, der håber på rotation. Nok også fordi, at jeg selv gør det. Ser gerne denne opstilling.

-------------Alisson
---------Lallana--Milner
------------Brewster

Den opstilling er super fed. Lad os håbe den bliver sådan. Rob bør dog starte ude.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 03. jan, 2020 21:20

liverpoolfc86 skrev:
fredag, 03. jan, 2020 20:54
texy skrev:
Jesper skrev:

-------------Alisson
---------Lallana--Milner
------------Brewster

Den opstilling er super fed. Lad os håbe den bliver sådan. Rob bør dog starte ude.
Det er også den opstilling, jeg går og lurer på - altså med Origi på toppen - og jeg har netop også min tvivl omkring hvor vidt, Robbo bør starte ? :)

Men vi kan godt spille med flere seniorspillere, hvis bare det er forsvarligt fysisk, for vi skal ikke have flere skader
Senest rettet af Niels K lørdag, 04. jan, 2020 09:09, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 04. jan, 2020 00:20

Jeg synes ikke ligefrem at jeg "shamer " nogle. Hader i øvrigt det ord - sprogpolitiet vil gerne holde det dansk. Jeg udtrykker min holdning, som så selvfølgelig står i opposition til andres, men det er vel det der udgør en diskussion, som ofte er målet med disse tråde.
Jeg kan sagtens forstå dit argument, om end jeg har læst dine indslag tilpas mange gange gennem tiden, texy, at jeg også godt ved du mange gange har stået for en anden holdning.
Jeg finder det bare ærgerligt at denne fornemme cupturnering efterhånden er ligegyldig. Finalen er også spillet på en kampdag i de senere år.
For mig har den altid været helt speciel. Og det synes jeg godt man kan bevare. Derudover så forstår jeg sådan set godt visse rotationer, men min ærgrelse vil gå på et komplet salg af kampen, som en Aston Villa opstilling, så at sige.
Derudover har vi i min optik en nærmest unik chance for at gå langt. Mesterskabet er komfortabelt hjemme, så man kan vel godt sprede sine ambitioner ud til de resterende to turneringer, vi er med i. Dels også fordi mange af de skadede relativt hurtigt kommet tilbage.

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. jan, 2020 09:47

Joe Gomez urges Jurgen Klopp not to rest first-team Liverpool stars for FA Cup derby with Everton

Liverpool boss has hinted at making changes for the FA Cup third round but Gomez insists the players do not want to ‘chill’ in January in order to keep their run of form alive

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 70026.html

AJJ

Indlæg af AJJ » lørdag, 04. jan, 2020 10:36

Det skal han jo selvfølgelig sige. "Gomez urges Klopp to rest first team stars in merseyside derby"
Nej vel...

Jeg løber gerne en pæn risiko for et nederlag. Vi har fire yderst vanskelige kampe i PL i januar.

Tom_Jorsal
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 31

Indlæg af Tom_Jorsal » lørdag, 04. jan, 2020 11:01

Med klopps udtalelser ligner det, at det bliver et meget amputeret hold mod everton, hvilket jeg har det lidt blandet med. Elsker at se, når ungdomsspillere får chancen, men synes, Klopp har taget FA Cuppen for useriøst i sin tid hos os.

Mon ikke vi får Curtis Jones, Neco Williams og Harvey Elliot at se. Det bliver spændende uanset hvad.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 04. jan, 2020 11:38

Niels K skrev:
lørdag, 04. jan, 2020 09:47
Joe Gomez urges Jurgen Klopp not to rest first-team Liverpool stars for FA Cup derby with Everton

Liverpool boss has hinted at making changes for the FA Cup third round but Gomez insists the players do not want to ‘chill’ in January in order to keep their run of form alive

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 70026.html
Han kan jo også bare være diplomatisk og sige, at det styrer lægestab/Klopp eller sige, at der er mange kampe, og man ikke kan være fysisk klar til dem alle, at det måske ikke er smart at spille med skavanker, når man skal være klar til næste PL kamp osv. Det ville der jo heller ikke være noget i vejen med.

Det er da under alle omstændigheder fedt at høre, at vores spillere i hvert fald i hovedet/mentalt bare vil spille alle kampe, og så må lægestaben jo se, om deres kroppe er helt enige i det ;)

Dvs. vi andre behøver jo så ikke bekymre os om den del af deres velbefindende, da det udelukkende må dreje sig om friske ben og nok tid til restituering og på det punkt, er vi vist ikke alle ens, så der kan godt vise sig at være en god del fra Blades-kampen, der er kampklare.

Det er FA Cup, det er mod lokalrivalerne, og det er på Anfield, så jeg tror ikke, at vi vil forære dem noget.

Besvar