Spurs - LFC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem om Man of the match

Afstemning sluttede tirsdag, 21. jan, 2020 20:11

Alisson
12
16%
Alexander-Arnold
2
3%
Gomez
3
4%
Van Dijk
7
9%
Robertson
2
3%
Henderson
3
4%
Wijnaldum
10
13%
Oxlade-Chamberlain
7
9%
Mane
10
13%
Salah
2
3%
Firmino
18
23%
Lallana
0
Ingen stemmer
Origi
1
1%

Afgivne stemmer: 77

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 45
Kontakt:

Spurs - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Mugge » mandag, 06. jan, 2020 23:59

Hvornår:
Lørdag d. 11. januar, kl. 18.30

Turnering:
Premier League

TV-kanal:
Sky Sports
TV3+

Online:
Viaplay
Bemærk: Vi tillader ikke links til- eller forespørgsler efter ulovlige tv-streams!

Radiokanal:
LFCTV GO

Alle diskussioner vedrørende denne kamp føres her.

Efter kampens afslutning oprettes der en Man of the match afstemning

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 56

Re: Spurs - LFC >> Kamptråden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 07. jan, 2020 13:41

Selv et Spurs hold coach'et af Mourinho, bør vel komme så meget frem på egen hjemmebane, at de får en 40% boldbesiddelse, og vi kan sende et par "raketter" afsted på dem, som gør ondt. Men lige den her kamp er nu ellers én af dem, der godt kan give mig lidt dårlige nerver :(
Vi SMADRER det PIShold

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 07. jan, 2020 14:58

Cynwal skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 13:41
Selv et Spurs hold coach'et af Mourinho, bør vel komme så meget frem på egen hjemmebane, at de får en 40% boldbesiddelse, og vi kan sende et par "raketter" afsted på dem, som gør ondt. Men lige den her kamp er nu ellers én af dem, der godt kan give mig lidt dårlige nerver :(
Har det på samme måde. Uanset hvor dårligt det kører for Spurs har de stadig nogle klassespillere. Derudover er det svært at glemme, at det var Mourinho og Chelsea der i afgørelsens sidste timer i 2014 spændte ben for os, selvom de egentlig ikke havde noget at spille for. Både Mourinho og Spurs generelt vil helt sikkert været sat op til kampen.

Men meget er anderledes i denne sæson. Vi er indiskutabelt et bedre hold end Spurs, og vi har en helt ekstraordinær tro på os selv. Spørgsmålet er om dette bliver en all-in kamp fra vores side. Af hensyn til risikoen for skader og udbrændte spillere er Klopp jo gået over til at spille lidt mere kontrolleret og lidt mindre hidsigt i hovedparten af kampene og så give den fuld pedal i udvalgte kampe, som vi fx har set det mod Man C og Arsenal på Anfield.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 07. jan, 2020 15:05

Vi er i de senere år aldrig gået ind til en udekamp mod Spurs som så store favoritter, som vi gør på lørdag.

De er skidt kørende. Kane, Lloris, Ben Davies, Danny Rose, Ndombele - skadede. Måske også Sissoko.

Uanset hvad de kommer med på midtbanen, bliver de ædt af Hendo og co.

Deres bagerste hedder nok: Aurier, Sanchez (din gamle favorit Cynwal :-)), Alderweireld, Vertonghen

Det lyder umiddelbart som rent guf for vores tre forreste.

EDIT: Det eneste lille men er Mourinho, Martin Atkinson :wall: samt hurtigløberne foran.

Vi vinder 9 ud af 10 gange. Den sidste taber vi 1-0 på et kontramål af Son.

Brugeravatar
Mysjkin

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 07. jan, 2020 16:09

AJJ skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 15:05
Vi er i de senere år aldrig gået ind til en udekamp mod Spurs som så store favoritter, som vi gør på lørdag.

De er skidt kørende. Kane, Lloris, Ben Davies, Danny Rose, Ndombele - skadede. Måske også Sissoko.

Deres bagerste hedder nok: Aurier, Sanchez (din gamle favorit Cynwal :-)), Alderweireld, Vertonghen

EDIT: Det eneste lille men er Mourinho, Martin Atkinson :wall: samt hurtigløberne foran.

FFS :twisted:
Vi har blot vundet 3 af de sidste 15 kampe Atkinson har dømt. En af årsagerne er formodentlig, at han generelt tillader meget hårdt spil mod os. I kampen mod man u fik vi 0 frispark mellem det 22. og det 72. minut.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 07. jan, 2020 16:14

AJJ skrev:
Nu var jeg ellers på vej til at glemme min pinlige sommerforelskelse fra sommeren 2017, men det skulle jeg så ikke have lov til ;)

Til gengæld er jeg ikke bange for at indrømme, når jeg tager fejl, og det gjorde jeg i den grad dengang. Heldigvis mente jeg dog ikke - trods alt - at vi skulle have satset alt på at købe Davinson Sanchez og David Luiz. Jeg har umiddelbart svært ved at forestille mig en større "accident waiting to happen" end hvis man parede disse to "top forsvarsspillere" til at spille sammen.
Vi SMADRER det PIShold

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 33

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 07. jan, 2020 16:23

Det eneste spørgsmål er vel om Lallana eller Chambo får den tredje midtbaneplads ved siden af Gini og Hendo.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 07. jan, 2020 17:20

Jeg mener slet ikke, at Spurs har holdet til at pakke sig, og at de slår sig gevaldigt, hvis de prøver en Mourinho Classic. Vi ved, de har nogle dygtige spillere foran, men det er længe siden, de viste det sidst, og det var i hvert fald ikke mod M'brough i FA Cup'en, og den værste brod er vel fjernet med fraværet af Kane ?

Vi skal have godt fat i Son og Moura, da jeg ikke tror, vi får de store problemer med at gøre Dele Alli og Eriksen usynlige.

Vi kan stille i en veludhvilet start 11, der bare skal give den max. gas på alle tangenter, og så bør vi igen stå med 3 point efter en flot og underholdende kamp.
Senest rettet af Niels K tirsdag, 07. jan, 2020 18:35, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 07. jan, 2020 17:29

Jeg får nærmest flash-backs til Leicester-kampen for nylig, hvor jeg var mindre nervøs end jeg er op til kampe mod "svagere" hold som Sheffield U., Brighton, Watford etc etc.

Jeg tror det hænger sammen med, at vi har vist en tendens til, at mod de "store" hold - og til dem hører Spurs trods alt stadig - er vi som regel 100% klare og fokuserede, hvorimod vi mod de "små" hold har en tendens til kun at gøre det allermest nødvendige for at hive en smal sejr hjem.

Med andre ord forventer jeg at vi går på banen mod Spurs med ild i øjnene og henter en sikker sejr, for der er ingen tvivl om at vi spiller for spiller er bedre end dem, og et bedre hold, der oven i købet er topmotiveret, bør vinde klart.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 07. jan, 2020 18:48

AJJ skrev:

Tottenham midfielder Moussa Sissoko ruled out until April after knee surgery

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 74191.html

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 07. jan, 2020 21:53

Cynwal skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 16:14
AJJ skrev:
Nu var jeg ellers på vej til at glemme min pinlige sommerforelskelse fra sommeren 2017, men det skulle jeg så ikke have lov til ;)

Til gengæld er jeg ikke bange for at indrømme, når jeg tager fejl, og det gjorde jeg i den grad dengang. Heldigvis mente jeg dog ikke - trods alt - at vi skulle have satset alt på at købe Davinson Sanchez og David Luiz. Jeg har umiddelbart svært ved at forestille mig en større "accident waiting to happen" end hvis man parede disse to "top forsvarsspillere" til at spille sammen.
Kunne ikke modstå fristelsen. Sidste gang - det lover jeg :) Og der var da vist flere, der mente han lignede the real deal dengang for Ajax.

ift. Atkinson så kan det ikke helt passe med 3 ud af sidste 15 kampe. Her er kampene i 2018 og 2019 med ham som dommer:

11 February 2018 2 - 0 Southampton St Mary's Premier League
7 October 2018 0 - 0 Manchester City Anfield Premier League
16 December 2018 3 - 1 Manchester United Anfield Premier League
30 January 2019 1 - 1 Leicester City Anfield Premier League
3 March 2019 0 - 0 Everton Goodison Park Premier League
31 March 2019 2 - 1 Tottenham Hotspur Anfield Premier League
21 April 2019 2 - 0 Cardiff City Cardiff City Stadium Premier League
12 May 2019 2 - 0 Wolves Anfield Premier League
4 August 2019 1 - 1 Manchester City Wembley Community Shield
20 October 2019 1 - 1 Manchester United Old Trafford Premier League
30 November 2019 2 - 1 Brighton & Hove Albion Anfield

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 44

Indlæg af Thommo » tirsdag, 07. jan, 2020 22:12

Cynwal skrev:
at vi skulle have satset alt på at købe Davinson Sanchez og David Luiz. Jeg har umiddelbart svært ved at forestille mig en større "accident waiting to happen" end hvis man parede disse to "top forsvarsspillere" til at spille sammen.
Jeg kan godt huske du talte varmt om Sanchez, men gjorde du det om Luiz også? Hvorfor om jeg må spørge? Jeg vil i ramme alvor hellere hente Kyrgiakos tilbage i hans nuværende kage form, end Luiz på noget tidspunkt i han prof karriere. Og overdrivelse er ikke brugt overhovedet i dette tilfælde.
Jeg spiser mindst 12 kilo kød fra de mest forurenende og truede dyr der er på kloden, og flyver jorden rundt i verdens mest forurenende lorte flyver på daglig basis...Og har ikke dårlig samvittighed.

Brugeravatar
Mysjkin

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 07. jan, 2020 22:36

AJJ skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 21:53
Cynwal skrev:
AJJ skrev:

Kunne ikke modstå fristelsen. Sidste gang - det lover jeg :) Og der var da vist flere, der mente han lignede the real deal dengang for Ajax.

ift. Atkinson så kan det ikke helt passe med 3 ud af sidste 15 kampe. Her er kampene i 2018 og 2019 med ham som dommer:

11 February 2018 2 - 0 Southampton St Mary's Premier League
7 October 2018 0 - 0 Manchester City Anfield Premier League
16 December 2018 3 - 1 Manchester United Anfield Premier League
30 January 2019 1 - 1 Leicester City Anfield Premier League
3 March 2019 0 - 0 Everton Goodison Park Premier League
31 March 2019 2 - 1 Tottenham Hotspur Anfield Premier League
21 April 2019 2 - 0 Cardiff City Cardiff City Stadium Premier League
12 May 2019 2 - 0 Wolves Anfield Premier League
4 August 2019 1 - 1 Manchester City Wembley Community Shield
20 October 2019 1 - 1 Manchester United Old Trafford Premier League
30 November 2019 2 - 1 Brighton & Hove Albion Anfield
I stand corrected! Jeg begik den fejl ikke at checke oplysningerne fra et andet Liverpool-forum :oops:

I øvrigt har Mourinho lige været ude i en Mourinho classic: han kalder os verdens bedste hold. Det gamle kneb med at tage presset fra sine spillere.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 07. jan, 2020 22:39

Thommo skrev:
tirsdag, 07. jan, 2020 22:12
Cynwal skrev:
at vi skulle have satset alt på at købe Davinson Sanchez og David Luiz. Jeg har umiddelbart svært ved at forestille mig en større "accident waiting to happen" end hvis man parede disse to "top forsvarsspillere" til at spille sammen.
Jeg kan godt huske du talte varmt om Sanchez, men gjorde du det om Luiz også? Hvorfor om jeg må spørge? Jeg vil i ramme alvor hellere hente Kyrgiakos tilbage i hans nuværende kage form, end Luiz på noget tidspunkt i han prof karriere. Og overdrivelse er ikke brugt overhovedet i dette tilfælde.
Nej, jeg talte IKKE for David Luiz. Han blev blot brugt som eksempel på, at jeg ikke HELT havde tabt sutten / spændt hjelmen op.
Vi SMADRER det PIShold

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. jan, 2020 09:09

Matip og Shaqiri er tilbage på træningsbanen, og man forventer, at Fabinho støder til i løbet af ugen :army7:

Besvar