Ny struktur for diskussion af transfers

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Besvar
pow9199

Ny struktur for diskussion af transfers

Indlæg af pow9199 » onsdag, 08. jan, 2020 11:46

Kære alle.

Jeg havde en kort diskussion med Mugge om struktur for diskussionen af transfers, han foreslog at jeg skrev et indlæg her for at lodde stemningen. Vi talte om der var formål og idé med at gå bort fra "hvem skal ind" og "hvem skal ud", til i stedet gå over til en form der minder om det der bruges til kamptråde. Mit forslag var, at både ind og udgående transfers behandles i samme tråd, og hver tråd så løber til og med udgangen af et transfervindue. Dvs at vi nu, i stedet for de to "ind" og "ud" tråde, ville have en tråd der havde kørt siden 1. august, og som ville løbe til 31. januar.

En af de ting det gør muligt, er at man kan redigere de informationer der står i den første post, sådan at de passer til hvert vindue. I kamptråden står tid, sted og informationer om hvor kampen kan opleves, i transfertråden kan man tilføje og redigere nyheder, alt efter hvor pålidelige de er, og der er lettere overblik hvilke kilder informationerne kommer fra.

Der skal naturligvis stadig være plads til diskussion og spekulation, men jeg mener det er mere frugtbart at diskutere de to sammen. Skal Lovren ud til sommer? Ja, det skal han nok, men det åbner så for om en, og i så fald hvem, der skal ind?!?

Jeg håber det giver mening. Kh

texy
Geografisk sted: København
Alder: 44

Re: Ny struktur for diskussion af transfers

Indlæg af texy » onsdag, 08. jan, 2020 12:03

Vel reelt fint nok, hvis I mener, at det er en bedre måde at gøre det på. Betyder ikke så meget for mig.

Det sjove ved især "Hvem skal ind" tråden er dog, at man har historik helt tilbage til 2008. Sjældent, at man gider at sidde og rode tilbage så langt, men et debat-forum er jo rimelig meget "jeg tror", "jeg synes", "hvad sagde jeg" og "nå, synes du nu pludselig det?" agtigt. Og i så gammel en tråd, kan man gå lidt baglæns, hvis man ønsker at hovere lidt overfor eksempelvis dem, der måtte have ment, at Van Dijk slet ikke var alle de penge værd, eller hvis man vil gøre grin med undertegnede, som vist engang i ramme alvor mente, at Elmander kunne have været et godt alternativ til truppen....??

Men for min skyld, kan vi da sagtens køre trådene per sæson. Vigtigst er vel egentlig, at der er plads til at smide tåbelige rygter og ønskelister man selv lige har opfundet, lige så vel som det seriøse. På den måde er der lidt mere at debattere.
"I am the normal one"

pow9199

Indlæg af pow9199 » onsdag, 08. jan, 2020 16:19

Jeg mener bestemt ikke de gamle tråde skal slettes eller sågar lukkes, bare at de er ekstremt lange, og at den måde kamptrådene faciliterer en mere "komprimeret" diskussion er ret god og helt sikkert kan bruges her også.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 35

Indlæg af Mads T. » onsdag, 08. jan, 2020 18:59

Jeg synes det lyder som en fornuftig idé. Så vil det også være muligt at konkludere på hvert transfervindue i sin egen tråd, evt. i første post, som du også henviser til pow9199.

Jeg vil dog synes, at man skal oprette en tråd for hvert vindue (det var måske også det der var intentionen?), således at der for hver sæson er en tråd for sommervinduet og en tråd for januarvinduet.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 08. jan, 2020 21:03

Kunne sagtens være en fin idé. Jeg syntes ihvertfald det er værd at prøve.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » torsdag, 09. jan, 2020 07:39

Mads T. skrev:
onsdag, 08. jan, 2020 18:59
Jeg synes det lyder som en fornuftig idé. Så vil det også være muligt at konkludere på hvert transfervindue i sin egen tråd, evt. i første post, som du også henviser til pow9199.

Jeg vil dog synes, at man skal oprette en tråd for hvert vindue (det var måske også det der var intentionen?), således at der for hver sæson er en tråd for sommervinduet og en tråd for januarvinduet.
Jeg er også med :army7:

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 09. jan, 2020 09:27

Altid godt med overvejelser vedr. trådstrukturen.

Jeg foretrækker følgende løsning:

1.]Bevar "hvem skal ind/ud" trådene til løbende sladder/drøftelser uden for transfervinduerne.

2. Opret umiddelbart før et transfervindue en specifik tråd, der udelukkende går på ind/ud i det aktuelle transfervindue. Dvs. her skal man fx poste om Brewster og Minamino (hvis man ellers kunne have nået det 8-) ), men ikke om alle "not gonna happen"-rygterne fra de såkaldte medier i Spanien/Italien om, at Sancho, Mpappé, Dembele osv. kommer til sommer. De skal i "hvem skal ind".

Når transfervinduet lukker, lukker Mugge tråden.

EDIT: Forskellen er måske bare, at jeg ikke synes, at en transfervinduetråd skal løbe over ½ år. Allerede i september starter det jo med en masse upålideligt om, hvem vi henter til januar. Når vi så når til december, så er det egentligt ikke så mange løse rygter om januartransfers.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 42

Indlæg af Emmy » torsdag, 09. jan, 2020 09:53

Så alt bliver blandet sammen i en stor pærevælling?
"We're not racist, we only hate the mancs"

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » torsdag, 09. jan, 2020 10:25

Synes det fungerer fint som det er

Besvar