Reklamer på forum

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
søren
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 57

Re: Reklamer på forum

Indlæg af søren » onsdag, 15. jan, 2020 16:15

Fowler89 skrev:
onsdag, 15. jan, 2020 12:56
søren skrev:
onsdag, 15. jan, 2020 07:47
Fowler89 skrev:
onsdag, 15. jan, 2020 04:10
Det tager ikke lang tid at hente ad-blocker
Hvad er det?
https://en.wikipedia.org/wiki/AdBlock

Det tog mig 2 sekunder at google mig frem til at det også kan hentes til iPhone: https://apps.apple.com/us/app/adblock-m ... 1036484810
Tak for det. Jeg forstår det ikke rigtigt, men tak alligevel (som Sebastian synger)

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 45
Kontakt:

Indlæg af Mugge » onsdag, 15. jan, 2020 17:10

Det er ikke så simpelt det her.
Faktum er, at vi ikke kan overleve uden reklamer, og faktum er også, at de penge vores bannerreklamer generere ikke engang er nok til at dække de udgifter vi har til serveren, med de krav der stilles til det nu om dage.

Der skal dog også være en balance imellem antallet af reklamer på forum, og så den brugeroplevelse, der gerne skulle være positivt. Antallet af reklamer - og den type der kører, kan være forskellig i perioder, så det kan køre op og ned.

Vi prøver lige at analysere reklamerne på forum over den næste uges tid, og ser hvad vi kan gøre.

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 15. jan, 2020 17:17

Mugge skrev:Det er ikke så simpelt det her.
Faktum er, at vi ikke kan overleve uden reklamer, og faktum er også, at de penge vores bannerreklamer generere ikke engang er nok til at dække de udgifter vi har til serveren, med de krav der stilles til det nu om dage.

Der skal dog også være en balance imellem antallet af reklamer på forum, og så den brugeroplevelse, der gerne skulle være positivt. Antallet af reklamer - og den type der kører, kan være forskellig i perioder, så det kan køre op og ned.

Vi prøver lige at analysere reklamerne på forum over den næste uges tid, og ser hvad vi kan gøre.
Bedre og nemmere kan det ikke skrives.

Så stop med at græde, hvis I vil have dette forum og hjemmesiden skal overleve.

Får ellers dør det ud. Trust me. Det gør det alle mere steder og forsvinder til den triste platform FB som ikke alle har og vil have adgang til.

Man vender sig til reklamerne. Der behøver måske være ikke være "skal vi kne..e reklamer" medmindre de selvfølge giver gode penge ;)

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 42

Indlæg af Emmy » onsdag, 15. jan, 2020 17:35

Mugge skrev:
onsdag, 15. jan, 2020 17:10

Hvad koster det at drive dette forum pr år?Jeg er bruger på et andet forum på samme platform som denne, dog med betydeligt flere brugere. Det koster ca 4300 kr og bliver betalt udelukkende med donationer fra brugerne.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 44

Indlæg af Thommo » onsdag, 15. jan, 2020 19:09

liverpoolfc86 skrev:
onsdag, 15. jan, 2020 15:44
Thommo skrev:Bruger ad block plus på firefox, og har aldrig set en reklame på forum så vidt jeg husker, på bold.dk, eksempelvis fjerner blokkeren dog ikke alle. Men bortset fra det, kunne man så ikke gøre så LFCFCDB medlemmer slap for det spam, ikke medlemmer må så få reklamer serveret.
Jo og lad forumet død.

Hvis et online forum skal bestå så skal alle have samme vilkår og der skal gøres noget ellers dør de i nutidens 2020. Enten dør de ud eller bliver flyttet til Facebook og andre steder.

Rolig nu, det var bare et lille forslag, jeg er jo som skrevet ikke påvirket af det pga blokkeren.
Jeg spiser mindst 12 kilo kød fra de mest forurenende og truede dyr der er på kloden, og flyver jorden rundt i verdens mest forurenende lorte flyver på daglig basis...Og har ikke dårlig samvittighed.

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » onsdag, 15. jan, 2020 19:41

Thommo skrev:
liverpoolfc86 skrev:
Thommo skrev:Bruger ad block plus på firefox, og har aldrig set en reklame på forum så vidt jeg husker, på bold.dk, eksempelvis fjerner blokkeren dog ikke alle. Men bortset fra det, kunne man så ikke gøre så LFCFCDB medlemmer slap for det spam, ikke medlemmer må så få reklamer serveret.
Jo og lad forumet død.

Hvis et online forum skal bestå så skal alle have samme vilkår og der skal gøres noget ellers dør de i nutidens 2020. Enten dør de ud eller bliver flyttet til Facebook og andre steder.

Rolig nu, det var bare et lille forslag, jeg er jo som skrevet ikke påvirket af det pga blokkeren.
Helt i orden og er helt rolig :) . Alle forslag er da velkomne.

Tager man betaling vil nogen droppe forummet. Det vil give færre indlæg. Færre indlæg vil køre det ned fordi der ingen svar og reaktioner kommer og så bliver det kedeligt.

Ved squ ikke hvad man skal gøre for at bevare de "gode gamle forumerer". Men at skrige og råbe, at man smutter pga reklamer vi blot for det helt til at lukke og slukke som man ser mange andre steder.

Lad os kæmpe for at få flere medlemmer / bruger på dette forum og endnu flere svar, reaktioner, indlæg, diskussioner osv så det fortsat er sjovt

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 15. jan, 2020 19:46

Hørt!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » onsdag, 15. jan, 2020 21:57

liverpoolfc86 skrev:
onsdag, 15. jan, 2020 19:41
Thommo skrev:
liverpoolfc86 skrev:
Jo og lad forumet død.

Helt i orden og er helt rolig :) . Alle forslag er da velkomne.

Tager man betaling vil nogen droppe forummet. Det vil give færre indlæg. Færre indlæg vil køre det ned fordi der ingen svar og reaktioner kommer og så bliver det kedeligt.

Ved squ ikke hvad man skal gøre for at bevare de "gode gamle forumerer". Men at skrige og råbe, at man smutter pga reklamer vi blot for det helt til at lukke og slukke som man ser mange andre steder.

Lad os kæmpe for at få flere medlemmer / bruger på dette forum og endnu flere svar, reaktioner, indlæg, diskussioner osv så det fortsat er sjovt

Enig, og der er jo også en mellemvej med adblockeren. Man behøver jo ikke vælge alt fra men kan nøjes med nogle, som jeg ikke lige kan huske, hvad hedder, men det er nok dating, sex mv. Jeg kan fi8nt leve med reklamer, men det må gerne være "elegant", så det ikke er disse kæmpe klodser, og det skal ikke være lige midt i et indlæg.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 36

Indlæg af Mads T. » onsdag, 15. jan, 2020 22:20

Tak for rådet om en ad blocker. Det havde jeg faktisk ikke overvejet.

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 48

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 16. jan, 2020 11:07

Depeche Mode skrev:
onsdag, 15. jan, 2020 11:44
og tilmed reklamer for dating sites, man får sgu næsten dårlig samvittighed, når/hvis kollegaer kommer forbi ens skrivebord, mens man lige er på LFC forum :-)
Hos mig er det SQL management tools og Fitness redskaber..

..men man får vel målrettede reklamer for det man normalt søger på.. :aliboronz8: :D

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » torsdag, 16. jan, 2020 14:53

Depeche Mode skrev:
og tilmed reklamer for dating sites, man får sgu næsten dårlig samvittighed, når/hvis kollegaer kommer forbi ens skrivebord, mens man lige er på LFC forum :-)
De reklamer der kommer op er styret af, hvad du selv søger på... Så hvis der kommer russiske kvinder frem på dette forum, skal du nok overveje andre google-søgninger i fremtiden ;)

Jeg er i øvrigt helt enig i, at reklamerne herinde har været for meget på det seneste.

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 48

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 16. jan, 2020 15:16

Aggerdoo skrev:
Depeche Mode skrev:
De reklamer der kommer op er styret af, hvad du selv søger på... Så hvis der kommer russiske kvinder frem på dette forum, skal du nok overveje andre google-søgninger i fremtiden ;)

Jeg er i øvrigt helt enig i, at reklamerne herinde har været for meget på det seneste.
Hvad skal man overhovedet søge på før der kommer russiske kvinder frem?

skulle spørge for en ven..Billede

Brugeravatar
Nørfjand
Geografisk sted: Over Jerstal

Indlæg af Nørfjand » torsdag, 16. jan, 2020 22:15

Emmy skrev:
onsdag, 15. jan, 2020 17:35
Mugge skrev:
onsdag, 15. jan, 2020 17:10

Hvad koster det at drive dette forum pr år?Jeg er bruger på et andet forum på samme platform som denne, dog med betydeligt flere brugere. Det koster ca 4300 kr og bliver betalt udelukkende med donationer fra brugerne.
det er vel egentligt et godt spørgsmål, håber der kommer et lige så godt svar

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 33

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 17. jan, 2020 10:46

Altså det største problem er lidt, imø, når reklamerne kommer op i midten af et opslag, for så kan man jo komme til at clicke ved en fejl fordi man tror det er en del af oplægget.

ad-blocker osv. hjælper jo selvfølgelig, men det kan jo være noget der virkelig skræmmer folk væk, hvis de føler de bliver sendt videre til suspekte dating sites eller bitcoin sælgere :shock: .

Uanset hvad skal man selvfølgelig altid tænke over hvad man clicker på, men hvis man er ved at læse et velformuleret indlæg så stoler man jo lidt ekstra på et link.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af Mugge » fredag, 17. jan, 2020 11:17

Jeg har prøvet at justere lidt på reklamerne. Så må vi prøve at drage en konklusion på det en gang i næste uge.

Besvar