Flyvningen derover springer jeg hurtigt over. Aalborg-Kbh, Kbh-Manchester. Eneste overraskelse var vel at easy-jet løb tør for pilsner 20 minutter efter afgang fra kbh. Skal siges til deres forsvar at der var imponerende mange tørstige liverpool og city-supportere med flyveren.
En lille rask taxatur senere stiger vi ud på oakfiled road, et par hundrede meter fra anfield. Rundturen til om søndagen blev bestilt til de, der ikke havde prøvet det før. Resten af eftermiddagen blev for vores vedkommende brugt på en forholdsvis ny beskæftigelse! Vi mødte nemlig en "regular" på baren sam doods. Han var ca 180 år gammel, og havde efter en operation fået fjernet noget fra halsen! I hvert fald kunne han ikke snakke. Men ved hjælp af meget imponerende tegnsprog og bandeord som han mimede, lykkedes det ham at få forklaret os charmen med hestevæddeløb. Med live-løb på skærmen startende hver halve time, billige Newcastle bag baren og kun 20 meter til BetFred gik eftermiddagen hurtigt! Selvom staldtipsene var mange fra de efterhånden mange fremmødte, blev det ikke til gevinster. De, i mit hoved, ellers så sikre vindernavne "Sir Georghe" og "Desperate Dan" måtte begge nøjes med 2. pladsen og helt galt gik det med "calculate" som førte fra start til næstenmål. Faktisk mener jeg at han tabte med det der lignede en kussehårslængde, hvis man kan bruge så malerisk et udtryk. Til stor underholdning for de øvrige gæster på pubben i øvrigt!
Aftensmaden blev fortæret på lark lane. Desværre var der fyldt ved agger, så det blev en anden restaurant i området.
Lørdag morgen med 6 timer til kampstart gik turen ned til den lokale morgenmadspusher! Maden var ligeså fed og vammel som altid, men stadig nødvendig for at komme i den rigtige stemning! Opvarmning på the Sandon og senere på en lidt mindre pub. Vi var syv med på turen. Desværre fik ingen af os billeter til The Kop. Noget af det der slog mig var at vi et par gange blev spurgt om vi ville købe billetter på vej mod stadion. Det har jeg ikke prøvet før! Efterspørgslen er måske mindre i øjeblikket!
5 af de syv havde billetter til Lower Centenery, så udsynet var ganske udemærket. Dog føltes stemningen på The Kop en smule sløj! Det var sjældent at der rigtigt kom gang i den. Faktisk var jublen størts da dommeren faldt og da kyrgiakos og marcherano(mener jeg??) jonglerede med hovedet op af banen;) Men i hvert fald var det tydeligt at The Kop stadig står bag Rafa!!
Efter kampen kom to af vores venner ikke umiddelbart tilbage til pubben. De var røget ind i demonstrationen omme ved "de vigtiges" indgang. En demonstration som vi ikke på forhånd havde hørt om, og som vi heller ikke mærkede noget til omme på vores side af stadion. Det lader til at SOS(Spirits of Shankly) demonstrerer til alle hjemmekampe nu....
Igår søndag gik med afslapning og stadionrundtur. For mit vedkommende blev det dog til et par timer i museet. Filmen "the road to istanbul" kører ustandseligt og den kan sagtens ses mere end en gang i træk!:) Virkeligt godt at høre historien fra spillernes side, og få kommentarer fra andre sider! For jer der har set den, må i virkelig også have grint over den lokale Liverpooldreng Lee som sneg sig på banen til sidst og er med på alle holdfotos o.lign!

Turen hjem tidligt i morges, gik forholdsvis let! Eneste minus var det store check-in kaos i manchester. Vi stod i kø i 40 minutter for bare at komme igennem security! Usædvanligt mange var åbenbart blevet træt af livet i manchester i morges......

Hvis jeg skal opsumere det vigtigste:
Liverpools gader er altså forbandet kolde i januar måned!
"Desperate Dan" var ikke den hurtigste hest på dagen!
Mathew Street lever i bedste velgående, og 4 store fadøl for £6.40 er altså kriminelt billigt når vekselkursen er ca 8.50!!!

Med en stadig uspoleret rekordliste(3-0-0)(8-2) takker jeg af for nu.
/Kolind