Liverpool - Chelsea 21 april 2013

Her kan du finde inspiration til din rejse til Liverpool
Besvar
Brugeravatar
Salle
Indlæg: 884
Tilmeldt: onsdag, 04. jul, 2007 15:54
Alder: 39

Liverpool - Chelsea 21 april 2013

Indlæg af Salle » onsdag, 24. apr, 2013 19:55

Endelig kom dagen hvor jeg igen skulle til Liverpool . Denne gang Liverpool - Chelsea .
Min kamp nummer 5 på hjemmebane lå for døren , og jeg glædede mig meget !
Fly ruten gik denne gang fra Kbh - Manchester , til ca 2200 for en retur . Kommer fra Jylland , men var kørt lidt træt i stanstead turen , så noget nyt skulle prøves ..

Vi var 4 gutter der skulle afsted, mig selv og en ande havde været på Anfield før , de to andre skulle have taget deres mødom . Så der var spændinger i luften da vi lettede fra Kastrup , to timer forsinket fredag eftermiddag , og ramte Manchester ved 17 tiden .
Efter en god flyvetur magter vi egentlig ikke rigtig og skal køre i tog da vi er ved at være lidt sultne og trætte , så vi snupper en taxa . Vi synes selv de 90 pund, som vi fik ned i 80 lød ok , så vi hoppede ind og kørte de 45 minutter ind til området omkring Anfield hvor vi skulle bo . Vi havde for første gang bestilt igennem tage frs TIA travels , da det skulle gøres så nemt som muligt da en af os ikke er medlem af klubben . Twelth man pub var stedet , en pub i tre etager , hvor Man sover på den øverste. Ganske fint hvis man er en flok knejter, men nok ikke noget jeg ville tage konen med på :) udsigten fra værelset var Anfield 50 meter væk , så det var sgu meget fedt ;) vi fik vores værelse , tog ned på carraghers restaurant og brugte et par timer i Matthew street .

Lørdag stod vi op og smuttede ned i byen og fik breakfast . Derefter tog vi entaxa ud til mellwood som ingen af os havde været ved før . 10 pund , fair nok . Fik sludderet lidt med taxa chaufføren om lidt Liverpool spillere . Vi blive sat af ved hoved indgangen , og går hen til muren og finder de første par sprækker som man kan lure ind af . Træningen var i fuld gang . Vi besluttede os for at vi vil blive der til de var færdige , for at se om man kunne være heldig at få en autograf eller et billede :) vi nåede en runde hele vejen om mellwood , og tilbage til hovedingangen , da den første lækre øse kører ud derfra . Vi stod vel samlet en 40-50 stykker . Da de første par stykker kører ud uden at stoppe op eller noget tænkte man at det nok bare blev ved synet af stjernerne , men det endte i en autograf fra talentet , Conor Coady , Coutinho , og Reina som endda gik ud af sin bil og skrev :) desværre ikke alle der nåede at få , men jeg gjorde da :) Agger , suarez , og Gerrard havde desværre travlt med at komme hjem , men sådan er det jo . Super ide at tage der ud , det var super på en rigtig god forårsdag . Også selvom man ikke skulle få nogle autografer ... Bare det at se alle de lækre biler , og være helt tæt på når de ruller forbi alle gutterne var sgu fedt .
Resten af dagen blev et smut i den officielle i Liverpool one , hvor Skrtel var et smut inde med hans kone (av av ) og en dreng som så ud til at være syg og som fik lov at rive ned fra hylderne ( go stil Skrtel og Liverpool FC) ellers stod den på Matthew street igen og et smut i den lokale bar på twelt man igen inden senge tid .

Så blev det matchday , og skulle hente billetterne hos tage ved 13 tiden , det gjorde vi så . Det blev til The kop . 2 sammen og to 5 meter fra hinanden , super . En stadion rund tur og museum , inden en enkelt inden kampen .
45 min før kampstart sad vi på vores pladser . Lidt rod med mit sæde som åbenbart var reserveret til en anden , så jeg måtte snakke med en kontrollør 5 min inden kampen som fandt et andet sæde til mig . Det sæde var så det som min kammerat havde , så der blev lidt panik på lige inden kampen . Han rykkede dog en række længer op hvor der var et ledg sæde , så gad vi ikke gøre med ved det . Hvad der lige var gået galt der ved vi ikke ! Men kampen fik vi da set :) 2-2 med et overtids mål i 97 minut , og en faktisk rigtig god stemning , bedre end sidst jeg var afsted mod norwich , selvom der egentlig ikke var det vilde på spil nu. Rafa Benitez blev hyldet en del , det gjorde Fernando Torres ikke ...
Efter kampen afleverede vi kortene igen til tage og smuttede ned i byen og fik en god bøf . Tidlig i seng , da vi skulle op 4.20 og have en taxa mod Manchester airport . Denne gang slap vi med 40 pund ,
Så et godt råd til de lange ture , brug delta , og ikke de klassiske sorte med gult skilt ovenpå, som kører over alt ;)

Vi ramte lufthavnen og fløj hjem efter min måske bedste tur til England .

Brugeravatar
Nørfjand
Indlæg: 135
Tilmeldt: søndag, 03. jun, 2007 16:33
Geografisk sted: Over Jerstal
Alder: 49

Re: Liverpool - Chelsea 21 april 2013

Indlæg af Nørfjand » fredag, 20. maj, 2016 23:02

Lyder sku til at have været en fed tur. Tage er næsten garant for gode billetter

Besvar