8 - Naby Keita

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Tom_Jorsal
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 33

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Tom_Jorsal » onsdag, 07. apr, 2021 13:24

Jo, det mener jeg. Jeg har været fan siden '97, og ift. hvor stor hype, der var omkring ham i BL, samt den sum vi gav for ham, så er han for mig minimum i top tre over skuffelser. Aquilani kan måske komme derop af, Robbie Keane lige så. Men de kostede ikke samme svimlende beløb, og røg hurtigt ud igen. Gennem tre sæsoner har han nu været mere end almindeligt slatten, og det er ikke til at holde ud at se på. Han har været uheldig med skader, ja, men det helt store problem er, at han ikke passer ind i spillestilen, og nok heller ikke har mentaliteten til en klub som vores.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Re: 8 - Naby Keita

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 07. apr, 2021 15:10

Mysjkin skrev:
onsdag, 07. apr, 2021 13:04
Vi er helt enige om at Naby havde en forfærdelig kamp i går - men det var han langt fra ene om. Trent var om muligt endnu ringere. Fejlen var dog mere Klopp's end Naby's.
Ja, til dels enig. Klopp står med ansvaret for holdudtagelsen og taktikken. Han placerede Keita i højre side foran Phillips og Trent, og han formåede slet ikke at beskytte den side. Han blev lokket væk, og det efterlod de to alene med Junior og Modric og nogle gange Benzema.
Mysjkin skrev:

Når Naby har været skadesfri og er kommet bare lidt i kampform har han leveret glimrende præstationer.
"Når Naby har været skadesfri..." Ja, det sagde vi også i 2018. Vi sagde det samme i 2019. Og vi sagde det igen i 2020. Og minsandten om vi ikke siger det samme igen i 2021. Spørgsmålet er om, tiden ikke er inde til at han skal videre. Han bliver aldrig den indflydelsesrige spiller vi sukkede efter.
Mysjkin skrev:
Det helt store problem er skaderne.

Ja, det er et kæmpe problem. Han har aldrig haft en længere sammenhængende periode uden skader. Et andet problem er hans manglende spilintelligens. Det så vi i går, hvor han rendte rundt på midten af banen, og ikke beskyttede forsvaret, dækkede et areal eller lavede nogle offensive fremstød (han lavede et). Han falder igennem, når vi møder klassemodstandere.

Jeg synes Keita er en fantastisk spiller, når det kører for ham. Men det gør det bare sjældent. Han har en tendens til at spille 3-4 dårlige/halvdårlige kampe hver gang han spiller en god kamp.
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

Besvar