66 - Trent Alexander-Arnold

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af TG12 » mandag, 17. maj, 2021 13:20

Trent ser ud til ikke at komme til EM

https://www.empireofthekop.com/2021/05/ ... and-squad/

Personligt er jeg glad for han får det hvil. Det eneste jeg kunne have håbet lidt var Southgate tog ham med med henblik på at prøve ham på midtbanen, så vi kunne se hvad han kan der.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Emmy » mandag, 17. maj, 2021 13:25

Det er sgu synd for Trent. Han slutter sæsonen stærkt af og er den klart bedste engelske højreback. Jeg synes det er en forkert beslutning.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 17. maj, 2021 13:35

Emmy skrev:
mandag, 17. maj, 2021 13:25
Det er sgu synd for Trent. Han slutter sæsonen stærkt af og er den klart bedste engelske højreback. Jeg synes det er en forkert beslutning.
Det er lidt mærkeligt. Southgate vil muligvis gerne spille med mere defensive backs end Klopp og dermed bliver Trent jo lidt "spildt" som HB. Men det er sgu synd for Trent han har gjort det godt i en svær sæson.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af TG12 » mandag, 17. maj, 2021 13:53

Filos of Isk skrev:
mandag, 17. maj, 2021 13:35
Emmy skrev:
mandag, 17. maj, 2021 13:25
Det er sgu synd for Trent. Han slutter sæsonen stærkt af og er den klart bedste engelske højreback. Jeg synes det er en forkert beslutning.
Det er lidt mærkeligt. Southgate vil muligvis gerne spille med mere defensive backs end Klopp og dermed bliver Trent jo lidt "spildt" som HB. Men det er sgu synd for Trent han har gjort det godt i en svær sæson.
Vores backs kan jo kun være så offensive fordi vores midtbane er ekstremt disciplineret og arbejder begge veje.

Jeg tror ikke den engelske midtbane har samme arbejdsiver og derfor giver det go' mening at gå med mere defensive backs.

Skal ikke kunne sige om det har meget på sig, men hvis den startede fire-back kæde hedder:

Shaw - Maguire - stones - Walker

Så kender de hinanden godt parvis fra Manchester klubberne, og det kan måske noget Southgate går efter kva den begrænsede tid de har sammen på landsholdet.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 17. maj, 2021 14:31

TG12 skrev:
mandag, 17. maj, 2021 13:53
Filos of Isk skrev:
mandag, 17. maj, 2021 13:35
Emmy skrev:
mandag, 17. maj, 2021 13:25
Det er sgu synd for Trent. Han slutter sæsonen stærkt af og er den klart bedste engelske højreback. Jeg synes det er en forkert beslutning.
Det er lidt mærkeligt. Southgate vil muligvis gerne spille med mere defensive backs end Klopp og dermed bliver Trent jo lidt "spildt" som HB. Men det er sgu synd for Trent han har gjort det godt i en svær sæson.
Vores backs kan jo kun være så offensive fordi vores midtbane er ekstremt disciplineret og arbejder begge veje.

Jeg tror ikke den engelske midtbane har samme arbejdsiver og derfor giver det go' mening at gå med mere defensive backs.

Skal ikke kunne sige om det har meget på sig, men hvis den startede fire-back kæde hedder:

Shaw - Maguire - stones - Walker

Så kender de hinanden godt parvis fra Manchester klubberne, og det kan måske noget Southgate går efter kva den begrænsede tid de har sammen på landsholdet.
Det giver fuldstændig mening og Southgate er gået væk fra 3-5-2 formationen, tror jeg nok.
Og ja, Hendo er muligvis ude og de vil gerne have plads til Mount/Graelish på midten og så har du ikke det store rum for at få plads til en kreativ HB. Trippier f.eks. er vel også bedre spillet ind på landsholdet.
Alterntivt kan de spille AWB som HB og Henderson på mål og så er deres bagerste fem Man Utd plus en Man City spiller.
Defensive hold gør det vel traditionelt også bedre i landsholdsturneringer. Så det giver fin mening at Southgate laver en 4-kæde der skal forsvare først og fremmest og så har vi 4-5 spillere længere fremme, der ikke har specielt komplicerede defensive pligter

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Mads T. » mandag, 17. maj, 2021 15:57

AWB er slet ikke inde i billedet og har aldrig været i Englands trup.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af texy » mandag, 17. maj, 2021 18:40

TG12 skrev:
mandag, 17. maj, 2021 13:20
Trent ser ud til ikke at komme til EM

https://www.empireofthekop.com/2021/05/ ... and-squad/

Personligt er jeg glad for han får det hvil. Det eneste jeg kunne have håbet lidt var Southgate tog ham med med henblik på at prøve ham på midtbanen, så vi kunne se hvad han kan der.
Det er bindegalt. Og uhyre synd for Trent, der uden tvivl er blandt verdens 5 bedste på positionen.

Men Southgate er heller ikke ligefrem en innovativ manager. Han minder mig i høj grad om Morten Olsen i hans sidste par år som dansk landstræner. En mand, der ikke kigger på form, men satser på de gamle cirkus-heste, der kunne ride hurtigt engang. Jeg ved godt, at Southgate har givet en del unge chancen. Men ikke imod ordentlige modstandere. Imod dem hiver han typer som Dier, Trippier m.fl. ind. Fine spillere, men han har mulighed for at vælge et par hylder over.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 17. maj, 2021 18:48

Mads T. skrev:AWB er slet ikke inde i billedet og har aldrig været i Englands trup.
Fair nok. Får sgu ikke fulgt med i landsholdsbold


Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af TG12 » mandag, 17. maj, 2021 19:30

texy skrev:
mandag, 17. maj, 2021 18:40
TG12 skrev:
mandag, 17. maj, 2021 13:20
Trent ser ud til ikke at komme til EM

https://www.empireofthekop.com/2021/05/ ... and-squad/

Personligt er jeg glad for han får det hvil. Det eneste jeg kunne have håbet lidt var Southgate tog ham med med henblik på at prøve ham på midtbanen, så vi kunne se hvad han kan der.
Det er bindegalt. Og uhyre synd for Trent, der uden tvivl er blandt verdens 5 bedste på positionen.

Men Southgate er heller ikke ligefrem en innovativ manager. Han minder mig i høj grad om Morten Olsen i hans sidste par år som dansk landstræner. En mand, der ikke kigger på form, men satser på de gamle cirkus-heste, der kunne ride hurtigt engang. Jeg ved godt, at Southgate har givet en del unge chancen. Men ikke imod ordentlige modstandere. Imod dem hiver han typer som Dier, Trippier m.fl. ind. Fine spillere, men han har mulighed for at vælge et par hylder over.
Det er de fleste landshold vel efterhånden - det er dælme ikke mange, hvis nogen landshold, der står for innovativ, flot fodbold. Fokus er oftest på en solid defensiv, og lidt offensiv der kan score en sjælden gang imellem.

Southgate har også lidt en luksus problem, især længere fremme på banen - jeg kan sagtens forstå han står i en prioritering af om det skal være en defensivt orienteret "defensiv" og satse på de offensive kort, eller han ønsker en offensiv back, og en mindre offensiv midtbane.

Det sagt så tror jeg også vi skal anerkende at uanset hvor go TAA har været og er for os - så er en go til den præcise rolle han har hos os. Der er en stor del af klubber, hvor jeg tror TAA ikke ville vurderes som værende den rette HB fordi de forventer en anden type og HB's rolle er en anden end han har hos os. Det er der intet forkert i, men der er mange spillere der excellerer i specifikke positioner/roller, og er elendige i andre. TAA er (endnu) ikke en stor nok stjerne til at man opbygger holdet omkring ham på landsholdet, hvorfor det også kan medvirke til fravalget.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af TG12 » onsdag, 02. jun, 2021 23:13

Forlydender om TAA humpede fra banen imod Østrig :wall:

https://www.bbc.com/sport/football/57250378

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af athomsen » torsdag, 03. jun, 2021 06:10

TG12 skrev:
onsdag, 02. jun, 2021 23:13
Forlydender om TAA humpede fra banen imod Østrig :wall:

https://www.bbc.com/sport/football/57250378
Bare han er klar til pre-season

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Cynwal » torsdag, 03. jun, 2021 06:14

BBC skriver om en skade i låret, men omfanget af skaden er ikke kendt endnu:

https://www.bbc.com/sport/football/57339305
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af TG12 » torsdag, 03. jun, 2021 13:52

Jeg kan snart ikke huske en eneste gang vi har haft spillere afsted med landsholdet uden mindst én er returneret skadet.

Værste eksempel var Gerrard, hvor det mere eller mindre var garanteret, at han var skadet 0.5 - 2 måneder efter landskamp pausen.

Blot en af mange grunde til jeg aldrig bliver fan af landsholdsbold.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 03. jun, 2021 14:23

TG12 skrev:
onsdag, 02. jun, 2021 23:13
Forlydender om TAA humpede fra banen imod Østrig :wall:

https://www.bbc.com/sport/football/57250378
Lad ham så bare være skadet/holde ferie resten af sommeren, bare han er klar når preseason starter
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af YNWA! » torsdag, 03. jun, 2021 19:08

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Besvar