Det er altid sjovt med udskiftninger - skifer man ud i pausen og vinder er man et taktisk geni, skifer man ud i pausen og taber er man idiot. Skifter man ikke ud og spiller uafgjort er man en nøler. Den rette timing er næsten umulig. Det vigtige er det gik godt, og det er da fint med noget handle kraft, men den løbende taktiske justering kan også blive for meget, hvilket Tuchel nok er bedste eksempel på.sjampen skrev: ↑mandag, 19. aug, 2024 16:03Så vidt jeg kan forstå på Feyenoord fans, så er en af Slots absolutte styrker hans evne til at ændre kampen i pausen og generelt tilpasse i løbet af kampen. Det synes jeg fremgik mod Ipswich, omend det er interessant hvis han reelt ikke ændrede det store taktisk, men bare foretog den hårde udskiftning og bad spillerne vinde deres dueller. Det tror jeg nu er en god blanding af ydmyghed og hemmeligholdelse, men et stort plus til Slot på den front.
De færreste er i tvivl om min holdning til Jürgen Klopp, men skal man give ham lidt kritik, så synes jeg at han til tider var lidt for langsom til at lave netop den type ændring som Slot gjorde. Hans store loyalitet og tiltro til spillerne gik ofte først. Ikke at Quansah var dårlig, men der skulle simpelthen bare ske noget. Modig beslutning af Slot, som viste sig at være afgørende.
Arne Slot
Re: Arne Slot
Artikel om Slot i Telegraph af Bascombe - desværre bag betalingsvæg
https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... ess-as-th/
Men her er et uddrag fra en RAWK-bruger:
Article in The Telegraph today about Slot - says he's getting rid of any player with a clumsy first touch. -And then makes the specific point that Bajcetic, having been the next-most-promising under the old regime, is now likely to leave by the end of the week, so make of those two statements what you will.
The upbeat bit was this:
As well as seeking recruits, the final week of the transfer window looks set to be littered with more outgoings, following a pattern when Slot took over at Feyenoord and made decisive instant judgment on those suited his system, irrespective of the positive references of the previous regime.
“If you are a coach at that level, you have to be like this – you can’t win by just being nice,” says Rotterdam-based freelance journalist Richard Dubbeld, who has years of experience covering Feyenoord and sees obvious echoes with Slot’s early work at Anfield.
“Arne does not beat around the bush. There is no player at Feyenoord who over the three years he was there ever said anything negative about him, even when they left. What they like about him is he is not playing around. He is clear in his opinion. There is no fussing about. His door is always open. When he makes a substitution as he did last weekend he will make an explanation. I’m not sure if I would describe it as ruthless.
“What some say is ruthless, others call honesty, and I am sure he would have had a good chat with Quansah the day after last weekend’s game. He would tell him what he did right and wrong. It would never be one way.”
Article in The Telegraph today about Slot - says he's getting rid of any player with a clumsy first touch. -And then makes the specific point that Bajcetic, having been the next-most-promising under the old regime, is now likely to leave by the end of the week, so make of those two statements what you will.
The upbeat bit was this:
As well as seeking recruits, the final week of the transfer window looks set to be littered with more outgoings, following a pattern when Slot took over at Feyenoord and made decisive instant judgment on those suited his system, irrespective of the positive references of the previous regime.
“If you are a coach at that level, you have to be like this – you can’t win by just being nice,” says Rotterdam-based freelance journalist Richard Dubbeld, who has years of experience covering Feyenoord and sees obvious echoes with Slot’s early work at Anfield.
“Arne does not beat around the bush. There is no player at Feyenoord who over the three years he was there ever said anything negative about him, even when they left. What they like about him is he is not playing around. He is clear in his opinion. There is no fussing about. His door is always open. When he makes a substitution as he did last weekend he will make an explanation. I’m not sure if I would describe it as ruthless.
“What some say is ruthless, others call honesty, and I am sure he would have had a good chat with Quansah the day after last weekend’s game. He would tell him what he did right and wrong. It would never be one way.”
Puha jeg får så mange BR vibrationer... Men en chance skal Slot have...AJJ skrev: ↑fredag, 23. aug, 2024 11:09Artikel om Slot i Telegraph af Bascombe - desværre bag betalingsvæg
The upbeat bit was this:
Han virker som en puppet, og det kan jeg egentlig godt forstå, han har ingen anciennitet i klubben og han er relativt “unproven”
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Geografisk sted: Nordsjælland

Lidt sjovt, at han har spillet imod Van Dijk

- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Det er stadig early days i relation til at vurdere, om den sportslige ledelse har valgt rigtigt, ved at ansætte Arne Slot til at efterfølge ikonet Jürgen Klopp. Men flere og flere spor peget i retning af, at det er den helt rigtige mand, som Michael Edwards / Richard Hughes har fundet. Med ganske små justeringer i spillestilen, har han gjort LFC defensivt anderledes konstante og kontrollerende, og det er vel at mærke uden at det har gået ret meget ud over agressiviteten frem ad banen.
....men som Klopp sagde: "Det vigtige er, hvad folk siger om dig, når du er gået ud ad døren for sidste gang", og i det lys må vi forhåbentlig vente længe, før den endelige dom.
Men for dælen der er positive tegn, specielt omkring af han kan microjustere og optimere på de enkelte spillere, så deres performance og output optimeres. BBC's Chief Football Writer phil McNulty har skrevet en lang artikel på BBC om Slot:

https://www.bbc.com/sport/football/arti ... 31p1gzqdgo
....men som Klopp sagde: "Det vigtige er, hvad folk siger om dig, når du er gået ud ad døren for sidste gang", og i det lys må vi forhåbentlig vente længe, før den endelige dom.
Men for dælen der er positive tegn, specielt omkring af han kan microjustere og optimere på de enkelte spillere, så deres performance og output optimeres. BBC's Chief Football Writer phil McNulty har skrevet en lang artikel på BBC om Slot:

https://www.bbc.com/sport/football/arti ... 31p1gzqdgo
Vi SMADRER det PIShold !
-
- Alder: 37
Det er svært ikke at blive revet med ovenpå sådan en start. For mig skal målet stadig være at få CL i næste sæson også. Så kan vi forhåbentlig få et fornuftigt transfervindue næste sommer og gøre os konkurrencedygtige over for Citeh. En af mange ting, jeg rigtig godt kan lide at se, er, at vi nu har en decideret offensiv midt, der kan fodre de andre tre farlige folk i offensiven. Gini, Milner, Hendo-midten er legendarisk, men det blev også lidt ensformigt med tre mosere på midten. Fedt at få skubbet Szobo lidt frem, og håber også at få Elliot at se der inden længe.
- Cynwal
Jeg bliver altså større og større fan af Arne Slot. Hans pressekronferencer har ikke den samme underholdningsværdi som Klopps, men morsomme pressekonferencer vinder ikke nogen point i tabellen, så det kan jeg godt undvære. Han virker på mig som en på overfladen venlig mand, men "indvendig" tror jeg han er målrettet og stålsat omkring, at gøre det bedste for holdet og resultaterne.
Det er også tydeligt, at han kan noget omkring mandskabspleje og individuel udvikling af spillerne. En række spillere er i denne sæson forbedrede, nogle endda markant,
Jamen, det er stadig tidligt på sæsonen, og er det ikke alt for tidligt at sige noget om det? ....og har vi mødt stor nok modstand til, at vi virkelig kan tro på det? Tjah, det kan kun tiden vise. Men det er så befriende, at manden vi taler om selv nævner på pressekonferencen, i hans rolig, nøgterne og analyserende stil, at: "....nu skal vi huske, at Liverpool indtil nu kun har mødt hold fra den nederste halvdel af tabellen" (en dejlig sviner til scum!) Han virker til at være hudløst ærlig både overfor sig selv og overfor andre, den gode Arne Slot, og min mavefornemmelse for ham bliver bedre og bedre. Det bliver så ikke mindre af, at han nedtoner sin egen rolle i, at TAA virker som en forvandlet forsvarsspiller, som det kan høres her på Slots pressekonference inden West Ham kampen:
Det er også tydeligt, at han kan noget omkring mandskabspleje og individuel udvikling af spillerne. En række spillere er i denne sæson forbedrede, nogle endda markant,
- Trent Alexander Arnold: Har startet fast, og der har ikke været et eneste tilfælde af koncentrationssvigt/hjerneblødninger, som har ført til store chancer eller scoringer til modstanderen. Trent har sagt, at han overfor Slot har sagt i preseason, at han gerne vil coaches til at blive "den forsvarer alle vil hade at spille imod". Slot har så udtalt, at det drejer sig om koncentration og at holde koncentrationsniveauet på 100 % hele tiden. Trents udtalelser bliver citeret i denne video fra ESPN, som også kommenterer på, om Klopp måske har beskyttet Trent for meget?
- Ryan Gravenberch: Al snak om at Edwards/Hughes svigtede i sommers ved ikke at få købt en boldspillende 6'erer er forstummet (for en tid/indtil der kommer skader) med Gravenberchs opblomstring på midtbanen. Nu ligner han pludselig det hypertalent han var i Ajax, og der er i hvertfald ikke nogen som kan påstå, at han ikke arbejder hårdt nok. Han er så smooth og elegant i sine bevægelser, at det næsten ser ud som om der sker i slowmotion. Men hans evne til at spille bolden på et "uventet tidspunkt" - f.eks. midt i et halvt skridt, som eks. Maradona var verdensmester i - med et lille tjat til siden gør, at han kan spille sig ud af selv meget små rum. ...og så er hans kropsstyrke og evne til at dække/skærme bolden fænomenal. Jeg er ikke i tvivl om, at Slot har haft samtaler med ham om arbejdet både med og uden bold, og at begge dele er lige vigtigt.
- Luis Diaz: "What the fuck is going on" for nu at citere den lille, iltre håndboldspiller Lars Rasmussen. Jeg ved ikke hvilken trylledrik, som Slot har dyppet Diaz i, men han er jo enestående skarp på et konstant højt niveau nu. Samtidig er hans defensive arbejdsiver bestemt ikke blevet mindre, og fortsætter han sådan her, kan han blive en af de største vi har haft på venstre wing. Det er store ord fra undertegnede, hvis jeg skal til at nævne Luis Diaz sammen med John Barnes og Steve Heighway
- Ibou Konaté Jeg kan finde mange citater i kamptråde omkring Konatés koncentrationssvigt eller dårlig boldomgang i spillet med bolden for hans fødder. Det har på det sidste været helt elemineret, og mod Bournemouth spillede modstanderen på, at Ibou skulle føre bolden frem. Det fejrede han så med involvering i alle 3 mål, heraf den ene gang med assisten. Konatés forbedring vil jeg i høj grad tilskrive opspilsmønstrene, som helt klart er blevet terpet og terpet i preseason, og nok stadig bliver det. Det er som om han er langt mere rolig, fordi han ved hvad han skal gøre.
Jamen, det er stadig tidligt på sæsonen, og er det ikke alt for tidligt at sige noget om det? ....og har vi mødt stor nok modstand til, at vi virkelig kan tro på det? Tjah, det kan kun tiden vise. Men det er så befriende, at manden vi taler om selv nævner på pressekonferencen, i hans rolig, nøgterne og analyserende stil, at: "....nu skal vi huske, at Liverpool indtil nu kun har mødt hold fra den nederste halvdel af tabellen" (en dejlig sviner til scum!) Han virker til at være hudløst ærlig både overfor sig selv og overfor andre, den gode Arne Slot, og min mavefornemmelse for ham bliver bedre og bedre. Det bliver så ikke mindre af, at han nedtoner sin egen rolle i, at TAA virker som en forvandlet forsvarsspiller, som det kan høres her på Slots pressekonference inden West Ham kampen:
PS: Jeg ved godt, at jeg er en af "De evige optimister", men sådan er min livsanskuelse, indtil det modsatter er bevist.
Vi SMADRER det PIShold !
Jeg er helt på dit hold Cynwal.
Jeg er vildt positivt overrasket over hans ageren indtil videre. Og resultaterne og den underholdende fodbold vi spiller.
Ja ja fraregnet Forest kampen.
Og han har gjort det uden nogen nye spillere... Respekt!
Jeg er vildt positivt overrasket over hans ageren indtil videre. Og resultaterne og den underholdende fodbold vi spiller.
Ja ja fraregnet Forest kampen.
Og han har gjort det uden nogen nye spillere... Respekt!
- Cynwal
Han er altså bare åben, ærlig og totalt lige ud ad posen når han snakker:
Vi SMADRER det PIShold !
- Cynwal
Indtil videre er mit man-crush forbeholdt Viktor G., men ......
Vi SMADRER det PIShold !
- Cynwal
Jeg er ganske enkelt vild med Arne Slots udstråling, som er så selvsikker, smilende og positiv, og skal jeg finde ét ord til at beskrive ham, så er det: Kompetent! Han er nøgtern og ærlig i sine svar på pressekonferencen, og uden at smide spillere under bussen, får han også afleveret kritiske holdninger, når noget ikke har været optimalt.
....og så begynder han sørme også at drysse humor ovenpå, så den samlede engelske presse efterhånden spiser ad hans hånd, ligesom Klopp "jongelerede" rundt med dem. Her er f.eks. hans herlige one-liner svar på spørgsmålet, om Gravenberch er/kan blive den nye Tony Kroos:
....og så begynder han sørme også at drysse humor ovenpå, så den samlede engelske presse efterhånden spiser ad hans hånd, ligesom Klopp "jongelerede" rundt med dem. Her er f.eks. hans herlige one-liner svar på spørgsmålet, om Gravenberch er/kan blive den nye Tony Kroos:
Vi SMADRER det PIShold !