14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Surf » tirsdag, 18. mar, 2014 23:06

Redmaniac skrev:Jo mere jeg tænker over det, jo dårligere synes jeg om ideen om at sammenligne Henderson og Xavi i første omgang.
Det var også min første indskydelse. Samt: Hvorfor skal Barcelona være målestok for, hvad der er verdensklasse? Skulle man være lidt fræk kunne man jo tilføje, at de kun ligger nummer tre i Spanien...

Faktum er, at Henderson har en bærende rolle på et hold, der pt ligger nummer 2 i England. Så kan man selv sætte grænsen for, hvornår noget er verdensklasse eller ej - jeg synes i hvert fald det er rigtig høj klasse.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Jesper » tirsdag, 18. mar, 2014 23:25

Hov hov, det sagde jeg heller ikke noget om han ikke havde. Og jeg sammenligner heller ikke med Barcelona. Nævnte bare Xavi, fordi han nogenlunde spiller samme position og har været absolut verdensklasse i gennem mange år. Og der er Henderson efter min mening ikke og det tror jeg heller ikke man kan finde en eneste neutral iagttager der mener.
At han er en enorm kapacitet for vores hold er tydeligt, men så synes jeg måske også at man lige må trække luft ind. Lidt som da en der beskrev Flannagan som nærmest fuldendt.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » onsdag, 19. mar, 2014 00:28

Jesper skrev:Nævnte bare Xavi, fordi han nogenlunde spiller samme position
Hvis du har lyst til at simplificere det så meget, så ja. Dog er der en verden til forskel på den rolle Xavi har og den rolle Henderson har. Henderson minder i mine øjne langt mere om spillere som Ramires, Vidal, Yaya, og Ramsey. Fælles for disse spillere er deres løbepensum og deres dynamik. Box-to-box er vist den korrekt betegnelse for dem.

Den beskrivelse ser jeg slet ikke Xavi passe ind i, hvorimod jeg nærmere vil sammenligne ham med en spiller som Kroos.

Ergo køber jeg ikke din præmis for sammenligningen. I så fald kan vi lige så godt tage alle de spillere med, der har deres grafiske udgangspunkt omkring den centrale midt - defensive som offensive.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 19. mar, 2014 07:14

Redmaniac skrev:
Jesper skrev:Nævnte bare Xavi, fordi han nogenlunde spiller samme position
Hvis du har lyst til at simplificere det så meget, så ja. Dog er der en verden til forskel på den rolle Xavi har og den rolle Henderson har. Henderson minder i mine øjne langt mere om spillere som Ramires, Vidal, Yaya, og Ramsey. Fælles for disse spillere er deres løbepensum og deres dynamik. Box-to-box er vist den korrekt betegnelse for dem.

Den beskrivelse ser jeg slet ikke Xavi passe ind i, hvorimod jeg nærmere vil sammenligne ham med en spiller som Kroos.

Ergo køber jeg ikke din præmis for sammenligningen. I så fald kan vi lige så godt tage alle de spillere med, der har deres grafiske udgangspunkt omkring den centrale midt - defensive som offensive.
Nu nævner du roller og typer og ja, her har du da ret. Jeg tænkte mere på rendyrket kvalitet. Jeg har ingen intention om at tale ham ned, så vil bare nøjes med at konstatere at jeg på trods af én god sæson, så er der stadigvæk et stykke op til den absolutte top, der måske har et lidt større topniveau og har præsteret over længere.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 19. mar, 2014 08:11

En ting jeg mener Henderson kan blive mere markant i, er omkring taklinger. De taklinger der sætte tingene på plads og sætter sig i respekt. De taklinger der får tilskuerne opad stolene og mindes de gamle dage. De taklinger der kendertegner engelsk fodbold. Han arbejder i motorrummet og det er ikke nok vi ser at han sætter sig i respekt.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » onsdag, 19. mar, 2014 13:45

- Tacklinger
- Afslutninger
- venstre ben, her tænkes at jeg oplever at Hendo naturligt søger mod højre side for at aflevere hvis han kan.
- topfart

Det er Hendos udfordringer, men listen med positive ting er markant længere end ovenstående.
We need a new Fowler...

thefugle

Indlæg af thefugle » onsdag, 19. mar, 2014 14:13

Hekkem skrev:En ting jeg mener Henderson kan blive mere markant i, er omkring taklinger. De taklinger der sætte tingene på plads og sætter sig i respekt. De taklinger der får tilskuerne opad stolene og mindes de gamle dage. De taklinger der kendertegner engelsk fodbold. Han arbejder i motorrummet og det er ikke nok vi ser at han sætter sig i respekt.
Præcis. Jeg kunne dog godt se ham som en slags fremtidig Gerrard hvis han kan lave lige præcis de der tacklinger der får modstanderne lige tl at overveje en ekstra gang at gå 100% ind i tackling mod ham. Det er det der er så dejligt ved Gerrard.

Hans rigtig gode lange afleveringer bliver bedre og bedre, samt hans generelle motor der får ham til at kunne løbe en helt kamp uden problemer, og hans fremadstormende attitude i hans løb er bestemt en tidlig Gerrard værdig, måske ikke HELT men tæt på.

Dog ville jeg simpelthen ønske han arbejdede hårdt på det med tacklingerne og så ISÆR hans afslutninger. Kunne Henderson få arbejdet sig op på bare at have det halve af den gamle Gerrards langskud og kølighed i de afslutninger nærmere målet, så ville jeg bestemt kunne se ham som Gerrard arvtager...

Gid han allerede havde det så vi havde den unge Gerrard og den ægte Gerrard på holdet samtidig. Halløjsa!
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Ponzac
Geografisk sted: Danmark
Alder: 36

Indlæg af Ponzac » onsdag, 19. mar, 2014 14:14

nikand skrev:- Tacklinger
- Afslutninger
- venstre ben, her tænkes at jeg oplever at Hendo naturligt søger mod højre side for at aflevere hvis han kan.
- topfart

Det er Hendos udfordringer, men listen med positive ting er markant længere end ovenstående.
Syntes mere det er accelerationen end hans topfart der kan arbejdes på. Henderson er faktisk ret hurtig når han først er kommet op i fart.

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » torsdag, 20. mar, 2014 22:09

Acceleration er det mest rammende ord ikke topfart.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » fredag, 21. mar, 2014 00:13

nikand skrev:Acceleration er det mest rammende ord ikke topfart.
Nej, acceleration er din hurtighed på de første meter, hvilket er klart mest effektivt i fodbold, da der er så få lange løb med fuld fart. Topfart er, som ordet antyder, det hurtigste, du kan løbe på noget tidspunkt.

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » søndag, 23. mar, 2014 13:08

Redmaniac skrev:
Jesper skrev:Det synes jeg så ikke. Verdensklasse altså. Dybest set spiller han på Xavis plads og så kan man definere verdensklasse.
Jo mere jeg tænker over det, jo dårligere synes jeg om ideen om at sammenligne Henderson og Xavi i første omgang.
Hvem ved, måske var sammenligningen med Xavi måske ikke helt ved siden af - pasningen fra Henderson til Johnson igår ved det første mål, kunne Xavi selv vel næppe have præsteret bedre ;)

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » tirsdag, 25. mar, 2014 10:43

Jordan Henderson is.....Marathon Man 8-)

http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... rathon-man

ElTorro

Indlæg af ElTorro » mandag, 14. apr, 2014 12:22

Puha, hvor kommer jeg til at savne Henderson mod Norwich og Chelsea…
Jeg tror, vi kommer til at spille en diamant med Gerrard, Lucas, Allen og Coutinho mod Norwich som en følge af Hendersons udvisning.

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » mandag, 14. apr, 2014 12:35

Så vidt jeg har forstået, så udsættes Chelsea kampen, da vi skal spille mod dem en søndag, og de har returkamp om tirsdagen.

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » mandag, 14. apr, 2014 12:41

ElTorro skrev:Puha, hvor kommer jeg til at savne Henderson mod Norwich og Chelsea…
Jeg tror, vi kommer til at spille en diamant med Gerrard, Lucas, Allen og Coutinho mod Norwich som en følge af Hendersons udvisning.

Er der kommet en officiel udmelding angående Henderson's karantæne ?

1-3 spilledage ??

Besvar