Det er inden for det muliges kunst, at han allerede i denne sæson kravler forbi Frank Lampard og Thierry Henry på all time topscorerlisten i Premier League:

Salah vil have anerkendelse, og som flere og flere medier skriver: Den får han alt for lidt af! Selv tilhængere af andre klubber som f.eks. Mark Goldbridge m.fl. nævner dette med jævne mellemrum, og hvis han skifter til Saudi Arabien, så får han slet ikke den profilering og anerkendelse. Jeg tror faktisk, at hans udtalelser i søndags er et klart signal om, at han virkelig ønsker at spille for Liverpool, da det er der han får den allerbedste eksponering på verdensplan. Læs hvad BBC skriver om sagen, i dette lille klip fra en artikel:

(Hele artiklen: https://www.bbc.com/sport/football/arti ... vjl821eneo )
Altså: Salah i mixed zone i søndags, var en "man on a mission". Han skulle ud med et budskab, og det kom han! .....og så skal man bemærke, at han siger ikke noget om, at der IKKE forhandles. Han siger, at han ikke er blevet præsenteret for en kontrakt endnu. Så jeg tror på det. Det, som Edwards/Hughes skal tage stilling til er: Er Salah en Lewndowski/Ronaldo type spiller, som holder verdensklassen også efter de er fyldt 35 år? Med en årlig løn på lige i underkanten af £ 20 mill om året, så er det ikke småpenge. På den anden side: Så længe Salah udfylder sin rolle, så sparer man transfer/sign on fee i en helt anden størrelsesorden, hvis man vil købe en ny verdensstjerne. Med Salah på en 3 årig kontrakt, vil der være bedre mulighed for at købe en yngre up-and-comming angriber, og så give ham det sidste nyk til absolut verdensklasse.
Tænker man moneyball, så var klubben trods alt villige til at satse £ 10 mill på en lottokupon som Federico Chiesa, så kunne man ikke finde de sidste 20 mill til det 3 års løn, som lader til at være stidspunktet?
Jeg håber det, for jeg tror på Salah holder sit nuværende niveau i minimum 2 år, og så kunne der måske trækkes lidt transferpenge til klubben, med et salg efter de to år, hvis prognosen peger i retning af, at han ikke holder niveau.
Salah fyldte 32 år i her i juni, så ved afslutningen af sæsonen 2026/27 fylder han 35 år, og ved udløb af en eventuel 3 årig kontakt i 2027/28 sæsonen, vil han fylde 36 år kort tid efter hans kontrakt er udløbet. Bare lige for at få det på plads.