14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Laukanen
Indlæg: 30
Tilmeldt: fredag, 10. aug, 2007 09:06
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 51

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Laukanen » tirsdag, 09. sep, 2014 09:38

Jeg er helt enig Texy. Han er en fantastisk spiller der bare bliver bedre og bedre. Nej han bliver aldrig en Ronaldo eller Messi, men han har så mange andre kvaliteter. Han løber solen sort og så lyser det ud af ham at han brænder for det. Elsker sådanne spillere. Håber han forsætter med at udvikle sig så vi kan have ham i Liverpool mange år fremover. :dance:

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Emmy » tirsdag, 09. sep, 2014 09:38

texy skrev:
LFC-Aaby skrev:Havde England haft kvalitet på bænken, så havde Henderson startet ude. Tror desværre han starter inde pga desperation - og der dermed er risiko for, at han ikke er helt fit.
Elendigt engelsk hold. Tror schweiz vinder.
Siger du dermed, at han også kun spiller fra start hos os, fordi vi mangler kvalitet på bænken? Eller var det kun på grund af skaden, at du vurderede, at man aldrig ville have løbet risikoen, hvis man havde en backup, der var næsten lige så god?

Jeg synes godt nok, at vi er heldige at have Henderson i vores trup og startopstilling. Der findes ikke mange med en motor lig hans. Han tager nogle virkeligt intelligente løb fremad. Han bliver bedre og bedre til finde sine medspillere og indgå i kombinationsspillet. Om lidt begynder han sikkert også at score lidt flere mål. Han minder med andre ord usandsynligt meget om den type spiller, som Gerrard var, da han startede. Han er mindre aggressiv end Gerrard var, men måske til gengæld mere velovervejet. Som Gerrard i de dage kan Henderson heller ikke begrænses til en lille del af banen. Han er over det hele - på den gode måde.

Gerrard var 24 år, da han for alvor begyndte at sparke boldene ind for os og inspirere holdet til en fantastisk CL-titel. Henderson er ikke samme gale ledertype på banen. Men deres karierreforløb er ikke helt uens. Bidrager Hendo med bare lidt mere end sidste sæsons fire PL-scoringer, så er det godt nok svært at finde en bedre boks-til-boks spiller i PL. Jovist, Yaya er nok stadig på sin egen planet, hvis han da ikke peakede i sidste sæson. Men det er lige før, at jeg har en forventning om, at Hendo matcher Yaya i denne sæson rent spillemæssigt.

Der er så meget Kaptajn-potentiale i den knægt. Og så meget kvalitet. I hvert fald efter min vurdering. Det er nok derfor, jeg studsede over din bemærkning og overvejede, om det var fordi du tvivlede på Hendo's kvalitet, eller fordi du mente, at der er så langt ned til nummer to, at man tvinges til at løbe en stor risiko i forhold til forværrelse af skader.
Selvfølgelig pga skaden. Ellers ville han jo være sikker starter. Men ellers flot tale omkring ham.
"We're not racist, we only hate the mancs"

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af nrg » tirsdag, 09. sep, 2014 10:28

Emmy skrev:
texy skrev:
LFC-Aaby skrev:Havde England haft kvalitet på bænken, så havde Henderson startet ude. Tror desværre han starter inde pga desperation - og der dermed er risiko for, at han ikke er helt fit.
Elendigt engelsk hold. Tror schweiz vinder.
Siger du dermed, at han også kun spiller fra start hos os, fordi vi mangler kvalitet på bænken? Eller var det kun på grund af skaden, at du vurderede, at man aldrig ville have løbet risikoen, hvis man havde en backup, der var næsten lige så god?

Jeg synes godt nok, at vi er heldige at have Henderson i vores trup og startopstilling. Der findes ikke mange med en motor lig hans. Han tager nogle virkeligt intelligente løb fremad. Han bliver bedre og bedre til finde sine medspillere og indgå i kombinationsspillet. Om lidt begynder han sikkert også at score lidt flere mål. Han minder med andre ord usandsynligt meget om den type spiller, som Gerrard var, da han startede. Han er mindre aggressiv end Gerrard var, men måske til gengæld mere velovervejet. Som Gerrard i de dage kan Henderson heller ikke begrænses til en lille del af banen. Han er over det hele - på den gode måde.

Gerrard var 24 år, da han for alvor begyndte at sparke boldene ind for os og inspirere holdet til en fantastisk CL-titel. Henderson er ikke samme gale ledertype på banen. Men deres karierreforløb er ikke helt uens. Bidrager Hendo med bare lidt mere end sidste sæsons fire PL-scoringer, så er det godt nok svært at finde en bedre boks-til-boks spiller i PL. Jovist, Yaya er nok stadig på sin egen planet, hvis han da ikke peakede i sidste sæson. Men det er lige før, at jeg har en forventning om, at Hendo matcher Yaya i denne sæson rent spillemæssigt.

Der er så meget Kaptajn-potentiale i den knægt. Og så meget kvalitet. I hvert fald efter min vurdering. Det er nok derfor, jeg studsede over din bemærkning og overvejede, om det var fordi du tvivlede på Hendo's kvalitet, eller fordi du mente, at der er så langt ned til nummer to, at man tvinges til at løbe en stor risiko i forhold til forværrelse af skader.
Selvfølgelig pga skaden. Ellers ville han jo være sikker starter. Men ellers flot tale omkring ham.
Ja, meget enig. Det eneste jeg lige studser over er, at jeg bestemt ikke mener at Gerrard var en naturlig leder, da han var yngre. Der mener jeg faktisk, at Henderson udviser mere lederskab - på samme tid i karrieren.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af LFC-Aaby » tirsdag, 09. sep, 2014 10:45

texy skrev:
LFC-Aaby skrev:Havde England haft kvalitet på bænken, så havde Henderson startet ude. Tror desværre han starter inde pga desperation - og der dermed er risiko for, at han ikke er helt fit.
Elendigt engelsk hold. Tror schweiz vinder.
Siger du dermed, at han også kun spiller fra start hos os, fordi vi mangler kvalitet på bænken? Eller var det kun på grund af skaden, at du vurderede, at man aldrig ville have løbet risikoen, hvis man havde en backup, der var næsten lige så god?

Jeg synes godt nok, at vi er heldige at have Henderson i vores trup og startopstilling. Der findes ikke mange med en motor lig hans. Han tager nogle virkeligt intelligente løb fremad. Han bliver bedre og bedre til finde sine medspillere og indgå i kombinationsspillet. Om lidt begynder han sikkert også at score lidt flere mål. Han minder med andre ord usandsynligt meget om den type spiller, som Gerrard var, da han startede. Han er mindre aggressiv end Gerrard var, men måske til gengæld mere velovervejet. Som Gerrard i de dage kan Henderson heller ikke begrænses til en lille del af banen. Han er over det hele - på den gode måde.

Gerrard var 24 år, da han for alvor begyndte at sparke boldene ind for os og inspirere holdet til en fantastisk CL-titel. Henderson er ikke samme gale ledertype på banen. Men deres karierreforløb er ikke helt uens. Bidrager Hendo med bare lidt mere end sidste sæsons fire PL-scoringer, så er det godt nok svært at finde en bedre boks-til-boks spiller i PL. Jovist, Yaya er nok stadig på sin egen planet, hvis han da ikke peakede i sidste sæson. Men det er lige før, at jeg har en forventning om, at Hendo matcher Yaya i denne sæson rent spillemæssigt.

Der er så meget Kaptajn-potentiale i den knægt. Og så meget kvalitet. I hvert fald efter min vurdering. Det er nok derfor, jeg studsede over din bemærkning og overvejede, om det var fordi du tvivlede på Hendo's kvalitet, eller fordi du mente, at der er så langt ned til nummer to, at man tvinges til at løbe en stor risiko i forhold til forværrelse af skader.
Skrev i en anden tråd, at jeg synes, at han er vores vigtigste spiller i LFC. Og det synes jeg virkelig. Han er vores motor, og har stor ære i den succes vi har i øjeblikket.
Så det var selvfølgelig pga skaden. Hvis der havde siddet bedre alternativer på bænken, mener jeg ikke at man skal starte(og give fuld tid) til en spiller der dagen før knap kunne gå fra træning.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Rasmus » tirsdag, 09. sep, 2014 10:49

nrg skrev:
Ja, meget enig. Det eneste jeg lige studser over er, at jeg bestemt ikke mener at Gerrard var en naturlig leder, da han var yngre. Der mener jeg faktisk, at Henderson udviser mere lederskab - på samme tid i karrieren.
Det er jeg meget enig i, Niels. Gerrard er først blevet Captain Fantastic, efter han fik tilnavnet. Om Henderson så er lige så god som Gerrard, da han var på Hendo's alder er en anden ting. Det er svært at vurdere, da de - trods de mange ens attributter - også er ret forskellige. Den mest åbenlyse forskel, synes jeg, er Gerrards suveræne drive med bolden kontra Hendersons sublime forståelse for, hvordan et løb i dybden uden bold skal skæres. Det nåede Gerrard aldrig at blive så god til, som Henderson allerede er, og som Liverpool-spiller fodbold i dag (og som de fleste moderne hold i øvrigt gerne vil spille), så er dybteløbende uden bold vel egentlige vigtigere at mestre, end drivet med bold.

Hvis Henderson fortsætter sin udvikling med samme syvmileskridt, som han har gjort det seneste 1½ års tid, ja, så er der ingen grænser for, hvor vigtig en spiller, han kan blive for os mange år fremover.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

jonasc21
Indlæg: 95
Tilmeldt: fredag, 10. aug, 2012 11:54
Alder: 30

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af jonasc21 » mandag, 15. sep, 2014 23:38

Tillykke til Jordan Henderson med den nye titel. Det helt rigtige valg efter min mening!
http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... ce-captain

Regista
Indlæg: 114
Tilmeldt: søndag, 19. jan, 2014 12:11

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Regista » tirsdag, 16. sep, 2014 10:33

Fuldstændig enig, han er en herlig person ham Henderson. Det har vist været i kortene et stykke tid efterhånden. Rodgers blev udspurgt om det var kampen mod Chelsea, der var udslaget for, at Liverpool tabte mesterskabet på gulvet, hvortil han svarede nej, og forklarede årsagen var de måtte undvære Henderson i de sidste vigtige kampe af sæsonen. Dernæst havde han en storebror attitude overfor Sterling ved den sidste Landsholdssamling, hvor han forsvarede ham mod nogle Journalister, der stillede Sterling i et kritisks lys ved sidste VM. Som Shankly sagde, "A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing." nogle gange føles det som om, at Henderson selv tager lortet på nakken, og udviser et eksempel for de andre, via ekstremt løbearbejde på banen.

Udover dette, var der en bruger på RAWK der beskrev, at under sidste sæson var hans far meget syg (mener det var kraft), og hans eneste ønske var at Henderson blev MOTM i hans kampe. I den næste periode høstede han netop en del af disse titler - dette viser for mig virkelig hvad en person er lavet af!

So here's to you Jordan Henderson, Brendan loves you more than you will know :music:

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Jesper » onsdag, 17. sep, 2014 21:48

I går vrøvlede kommentatoren noget omkring at Henderson var ryger og røg mange smøger...Hørte jeg totalt forkert?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af DAGGER! » onsdag, 17. sep, 2014 22:05

Jesper @ Aha den tale som Mølby/ Werge snakkede om var vidst en Ludogorets spillere som røg 20 om dagen.. og kom med en mærkelig udmelding midt i kampen. ( Af hvad jeg lige kan huske ) Men Henderson som ryger meldte de i hvertfald intet om under kampen på tv3+.
You'r Never Walk Alone. ///

Brugeravatar
Pakken
Indlæg: 243
Tilmeldt: søndag, 06. jan, 2013 18:46

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Pakken » onsdag, 17. sep, 2014 22:12

Jesper skrev:I går vrøvlede kommentatoren noget omkring at Henderson var ryger og røg mange smøger...Hørte jeg totalt forkert?
De snakkede om midterforsvareren Cosmin Moți fra PFC Ludogorets Razgrad.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Jesper » onsdag, 17. sep, 2014 22:15

Tak for svaret.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 02. nov, 2014 10:07

Hendo har spillet virkelig ringe siden han blev gjort til vice kaptajn. Det tog ham et par år at vænne sig til presset i Liverpool. Gad vide om det vil tage ham et par år at vænne sig til at være vice kaptajn?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Emmy » søndag, 02. nov, 2014 10:18

Hr. Drejer skrev:Hendo har spillet virkelig ringe siden han blev gjort til vice kaptajn. Det tog ham et par år at vænne sig til presset i Liverpool. Gad vide om det vil tage ham et par år at vænne sig til at være vice kaptajn?
Jeg har tænkt på det samme. Han har været virkelig ringe lige siden han blev udnævnt. Og han skal bare tage sig sammen ASAP for vi har ikke flere år til at vente på ham igen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Oomph242
Indlæg: 5680
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Oomph242 » søndag, 02. nov, 2014 10:32

Emmy skrev:
Hr. Drejer skrev:Hendo har spillet virkelig ringe siden han blev gjort til vice kaptajn. Det tog ham et par år at vænne sig til presset i Liverpool. Gad vide om det vil tage ham et par år at vænne sig til at være vice kaptajn?
Jeg har tænkt på det samme. Han har været virkelig ringe lige siden han blev udnævnt. Og han skal bare tage sig sammen ASAP for vi har ikke flere år til at vente på ham igen.
Du får til, at lyde så nemt. "Bare tage sig sammen". Tag Melwood og giv samme besked til resten af holdet også. Easy fix, så spiller vi som sidste sæson igen:).

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Emmy » søndag, 02. nov, 2014 10:48

Oomph242 skrev:
Emmy skrev:
Hr. Drejer skrev:Hendo har spillet virkelig ringe siden han blev gjort til vice kaptajn. Det tog ham et par år at vænne sig til presset i Liverpool. Gad vide om det vil tage ham et par år at vænne sig til at være vice kaptajn?
Jeg har tænkt på det samme. Han har været virkelig ringe lige siden han blev udnævnt. Og han skal bare tage sig sammen ASAP for vi har ikke flere år til at vente på ham igen.
Du får til, at lyde så nemt. "Bare tage sig sammen". Tag Melwood og giv samme besked til resten af holdet også. Easy fix, så spiller vi som sidste sæson igen:).
Har de ikke evnerne og viljen til at tage sig sammen så må de væk. Det er meget simpelt egentligt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar