14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » onsdag, 05. sep, 2018 12:05

Fowler89 skrev:
nikand skrev:
Fowler89 skrev:Jeg synes sgu han er langt langt under Gerrard, Lampard, Scholes niveauet. Synes ikke han har klassen for en topklub.
Nu er sammenligningen med de herre, jo en smule tarvelig for Hendo og for stort set alle andre midtbanespillere som har spillet i en topklub i PL.
98 % af pl midtbanespillere er langt under niveauet for aller aller bedste spillere i PL historien.
Har man city i den tid haft én måske to?
Spurs: ingen
Arsenal: formegentlig to
Chelsea: hmm ?
Man utd: hmm ?
Liverpool: en.
Vil da sige at Eriksen er ved at være der for Spurs.
City havde Toure i sin fantastiske sæson, nu har de De Bruyne som spiller lidt på samme måde.

Men du har ret i at jeg sammenligner ham med de aller aller bedste spillere, det viser måske mine ambitioner for klubben jeg holder med. Jeg kan bare ikke se Henderson i vores stærkeste line up, det er jo en smule flad når han er anfører.
Nu bruges han jo som 6'er, så det er vel ikke 8'ere, han skal sammenlignes med, og det er svært i sig selv at have en spiller som disse 3 på holdet konstant. Vi har mange spillere på midten af rigtig høj kvalitet men lige nu og her, er der vel ingen af dem, der kommer helt derop men samlet, kan vi være utroligt tilfredse med vores midtbanefolk.
Udover at være en god spiller med stor rutine, så tror jeg, at han gør et kæmpe arbejde udenfor stregerne, og det kan være med til at løfte moralen blandt alle de andre, så det skal ikke underkendes.

Hvis man ellers regner Spurs, Arsenal og scum for topklubber, så mener denne pundit (og jeg), at han ikke ville få problemer med at være blandt de startende 11, og hvis du mener, at han er vores weak link på midten, så kan det da ikke være så ringe:

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... Quinn-News

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » onsdag, 05. sep, 2018 16:52

Rigtig, rigtig godt skriv om vores anfører:

https://www.theanfieldwrap.com/2018/09/ ... -new-deal/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » fredag, 07. sep, 2018 07:29

Man City ville gerne have haft Henderson med, da de købte Sterling:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/9 ... henderson/

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Thommo » fredag, 07. sep, 2018 13:52

Niels K skrev:Man City ville gerne have haft Henderson med, da de købte Sterling:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/9 ... henderson/
20 mill....Det får man knap en league one spiller med UK pas, for idag :shock:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » fredag, 07. sep, 2018 17:20

Thommo skrev:
Niels K skrev:Man City ville gerne have haft Henderson med, da de købte Sterling:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/9 ... henderson/
20 mill....Det får man knap en league one spiller med UK pas, for idag :shock:
Enig, men de prøvede vel lige at snige sig ind, da han havde et år tilbage af kontrakten, og hvor vi var i forhandlinger om en forlængelse ?
Jeg har da respekt for, at Hendo givetvis har afvist en pæn lønstigning hos Man City og dedikeret resten af sin fodboldkarriere til Liverpool FC :clap:

Brugeravatar
And I'm Javert
Indlæg: 369
Tilmeldt: tirsdag, 24. dec, 2013 01:17
Alder: 32

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af And I'm Javert » fredag, 21. sep, 2018 13:19

Ofte får Henderson kritik til højre og venstre af fans både udefra og os, men han spiller altså en brandkamp mod PSG. Omkring 31 minutter erobrer han bolden tre gange på 30 sekunder, og Milner bliver mest nævnt generelt (med rette!) Jeg synes dog ros er på sin plads til en mand, der skal stå imod rigtig meget. Jeg synes slet ikke det er givet, at Henderson skal erstattes af Fabinho på sigt, eller af Wijnaldum generelt. Han virker for mig som en spiller der typisk brillerer mod de store hold.
Do not forget my name!

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Bojangles » fredag, 21. sep, 2018 13:45

And I'm Javert skrev:Ofte får Henderson kritik til højre og venstre af fans både udefra og os, men han spiller altså en brandkamp mod PSG. Omkring 31 minutter erobrer han bolden tre gange på 30 sekunder, og Milner bliver mest nævnt generelt (med rette!) Jeg synes dog ros er på sin plads til en mand, der skal stå imod rigtig meget. Jeg synes slet ikke det er givet, at Henderson skal erstattes af Fabinho på sigt, eller af Wijnaldum generelt. Han virker for mig som en spiller der typisk brillerer mod de store hold.
Hende har fået meget berettiget kritik igennem tiden i Liverpool. Hans start hvor han spillede wing, var bestemt ikke imponerende. Hans lange tid med hælskade, leverede han ikke varen. Hans start som kaptajn uden Gerrard, var bestemt heller ikke at råbe hurra for - men når det spiller for ham, så er han genial. Så længe han ikke prøver at styrer hele spillet,

Og lige nu, virker det til at hele holdet generelt løfter hinanden.

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af bblauritzen » fredag, 21. sep, 2018 13:52

And I'm Javert skrev:Ofte får Henderson kritik til højre og venstre af fans både udefra og os, men han spiller altså en brandkamp mod PSG. Omkring 31 minutter erobrer han bolden tre gange på 30 sekunder, og Milner bliver mest nævnt generelt (med rette!) Jeg synes dog ros er på sin plads til en mand, der skal stå imod rigtig meget. Jeg synes slet ikke det er givet, at Henderson skal erstattes af Fabinho på sigt, eller af Wijnaldum generelt. Han virker for mig som en spiller der typisk brillerer mod de store hold.
Han var rigtig rigtig god mod PSG.. Fandt lige denne her compilation på Youtube, men jeg lå også mærke til ham uden bolden. Hele tiden dirigerende på midtbanen, råbende, gestikulerende.. Super kamp af ham.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 21. sep, 2018 14:54

And I'm Javert skrev:Ofte får Henderson kritik til højre og venstre af fans både udefra og os, men han spiller altså en brandkamp mod PSG. Omkring 31 minutter erobrer han bolden tre gange på 30 sekunder, og Milner bliver mest nævnt generelt (med rette!) Jeg synes dog ros er på sin plads til en mand, der skal stå imod rigtig meget. Jeg synes slet ikke det er givet, at Henderson skal erstattes af Fabinho på sigt, eller af Wijnaldum generelt. Han virker for mig som en spiller der typisk brillerer mod de store hold.
Jeg er lykkelig for at have Hendo i truppen, og jeg håber bestemt at vi beholder ham i mange år endnu. Derimod er jeg ikke overbevist om, at han på sigt skal være anfører, dertil mangler han i mine øjne karisma og gennemslagskraft. Han virker ikke som en naturlig lederskikkelse, og som jeg ser det bør VvD overtage bindet indenfor en overskuelig fremtid; øvelsen vil selvf være at klare "overdragelsen" på en pæn måde, så Hendo ikke føler sig tilsidesat.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 21. sep, 2018 15:05

bblauritzen skrev:
And I'm Javert skrev:Ofte får Henderson kritik til højre og venstre af fans både udefra og os, men han spiller altså en brandkamp mod PSG. Omkring 31 minutter erobrer han bolden tre gange på 30 sekunder, og Milner bliver mest nævnt generelt (med rette!) Jeg synes dog ros er på sin plads til en mand, der skal stå imod rigtig meget. Jeg synes slet ikke det er givet, at Henderson skal erstattes af Fabinho på sigt, eller af Wijnaldum generelt. Han virker for mig som en spiller der typisk brillerer mod de store hold.
Han var rigtig rigtig god mod PSG.. Fandt lige denne her compilation på Youtube, men jeg lå også mærke til ham uden bolden. Hele tiden dirigerende på midtbanen, råbende, gestikulerende.. Super kamp af ham.
Ja Henderson er blevet dømt skyldig i ikke at være Gerrard!
det er måske en lille smule unfair at han er den eneste der skal bedømmes i forhold til Stevie G, men oh well.

elsker han lige havde overskud til at klappe Salah på maven efter at han havde indraget ham i en fin takling, inden han var videre.

I store dele af sidste sæson var Can og Hendo nærmest sikre startere de store kampe, Fabinho er vel det tætteste vi kommer på en direkte erstatning af Can, så det er slet ikke givet at Hendo vs. Fabinho ender med at kun den ene af dem får meget spilletid. Det handler om muligheder, Fabinho giver muligheder som Keita, Milner, Gini, Lallana og Henderson ikke giver, men de kan så til gengæld andre ting bedre end Fabinho.

Men lad os se hvad tiden bringer, indtil videre er Fabinho-pengene givet godt ud, se bare et motivationsløft det har været for Gini og Milner ;)

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » torsdag, 21. mar, 2019 09:15

Man skal ikke underkende vigtigheden af kommunikationen på banen, stemningen i truppen og omklædningsrummet og at have ledertyper som Henderson og Milner på holdet:

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... gland.html

Virgil er også meget kommunikerende og dirigerende, og det synes jeg også, at Robbo, Alisson og Fabinho gør fint under kampene.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » lørdag, 23. mar, 2019 09:20

Rigtig fin lille artikel om Henderson efter gårsdagens landskamp:

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 36256.html

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » lørdag, 30. mar, 2019 10:30

The under-appreciated influence of Jordan Henderson in Liverpool’s trophy hunt

https://www.thisisanfield.com/2019/03/t ... ophy-hunt/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » søndag, 07. apr, 2019 09:09


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Niels K » onsdag, 10. apr, 2019 19:56

Klopp har jo nærmest fået en ny spiller i Henderson på 8'eren:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/4 ... lager-det/

I øvrigt også virkelig fedt, at Keita lige stepper op og træder ind på holdet på dette tidspunkt af sæsonen, hvor vi godt kan bruge lidt tryllestøv :army7:

https://www.thisisanfield.com/2019/04/g ... son-glare/

Besvar