14 - Jordan Henderson

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Scouzer
Indlæg: 562
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:13
Geografisk sted: Skive
Alder: 38

Re: Jordan Henderson

Indlæg af Scouzer » søndag, 24. jul, 2011 21:47


Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14371
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Jordan Henderson

Indlæg af Emmy » søndag, 24. jul, 2011 21:54

Han virker bestemt til at have et godt blik for de chanceskabende afleveringer. Og vores 3. dragt er iøvrigt slet ikke så slem som jeg troede, den ser faktisk ret fed ud.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Fribytter » søndag, 21. aug, 2011 20:39

"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2120
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Redtothebone » mandag, 22. aug, 2011 14:13

Fribytter skrev:Svag fremgang i Hendersons spil.

http://www.anfieldindex.com/3122/progre ... on.html#tb
Interresant læsning, jeg kan godt blive lidt i tvivl om hvad der er Daglish ser i/og forventer af Henderson.
Men det tyder lidt på at han skal være en spiller der holder spillet igang og fordeler det, tror måske han er præget lidt af nervøsitet her i starten og vi derfor skal have lidt tålmodighed med ham, sidste år var han den spiller der havde fjerde flest chance skabende afleveringer, og tror derfor godt han kan blive god sammen med Suarez, Downing og Kut der søger det fri rum ofte, og 90% præcise afleveringer mod Arsenal er flot, tror der er noget godt at bygge på, hvis man forventer vi skal være et pass and move hold.
YNWA

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Alex Brockins » mandag, 22. aug, 2011 14:36

Man må da håbe, at Kenny ved, hvad Henderson præcist skal bruges til, fordi jeg kan ikke se det - og jeg har ikke set nogle komme med et godt bud på det - udover klicheen "Han skal erstatte Gerrard om et par år... og så er han jo engelsk!!!!111one"

Hvis det er tiltænkt, at han skal spille på højrekanten, så er Kuyt, Maxi - ja måske selv Cole (!) - bedre. Hvis han skal spille på midtbanen ved siden af Lucas, så er Gerrard, Adam, Meireles og Aquilani bedre. Det er altså fire spillere, der bør være foran ham i køen. "Jamen, nu sælger vi jo snart Aquilani". Muligvis, men det laver ikke om på, at holdet derved bliver svagere, da Aquilani er bedre end Henderson. Og jeg troede egentligt det gik ud på at få det stærkeste hold, så vi hurtigst muligt kunne komme tilbage i Champions League og få en masse indtægter den vej - og derved få råd til flere gode spillere og blive et endnu bedre hold.
Best in the world at everything I do.

Charlie Adam's Guinness mate

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Charlie Adam's Guinness mate » mandag, 22. aug, 2011 14:48

Alex Brockins skrev:Man må da håbe, at Kenny ved, hvad Henderson præcist skal bruges til, fordi jeg kan ikke se det - og jeg har ikke set nogle komme med et godt bud på det - udover klicheen "Han skal erstatte Gerrard om et par år... og så er han jo engelsk!!!!111one"

Hvis det er tiltænkt, at han skal spille på højrekanten, så er Kuyt, Maxi - ja måske selv Cole (!) - bedre. Hvis han skal spille på midtbanen ved siden af Lucas, så er Gerrard, Adam, Meireles og Aquilani bedre. Det er altså fire spillere, der bør være foran ham i køen. "Jamen, nu sælger vi jo snart Aquilani". Muligvis, men det laver ikke om på, at holdet derved bliver svagere, da Aquilani er bedre end Henderson. Og jeg troede egentligt det gik ud på at få det stærkeste hold, så vi hurtigst muligt kunne komme tilbage i Champions League og få en masse indtægter den vej - og derved få råd til flere gode spillere og blive et endnu bedre hold.
Han skal formentlig bruges til at skabe flow i spillet og til at få gang i mere pass and move fodbold. Han bevæger sig godt også når han har afleveret, har gode afleveringer og energi i spillet. Han fine berøringer/teknik. Han har vist i Sunderland at han kan fordele spillet fint og være chanceskabende. Han skal bruges til med sine løb at skabe flere chancer og med sit overblik med tiden løbe så klogt at han score flere mål. Han er stadig ung.

Igen forstår jeg ikke helt hvordan man så skråsikkert kan hævde at Aquilani er bedre end Henderson i Premier League. Henderson har vist meget mere i Premiership end Aquilani som også er god men som tilsyneladende bare ikke passer til denne liga. Han har ikke den samme tid med bolden som man har i Serie A og også med tanke på skadeshistorik, han var meget skadet i Roma og Premier League er jo fysisk hårdere end Serie A så selvom Aquilani bestemt er dygtig og alle gerne havde set ham en hel sæson skadesfri og set hvad hans fine teknik kunne bidrage med så er det svært at sige at Auilani bare er bedre end Henderson når vi taler Premier League. Han har jo ikke vist det, tværtimod.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Fribytter » mandag, 22. aug, 2011 15:21

Charlie Adam's Guinness mate skrev:
Alex Brockins skrev:Man må da håbe, at Kenny ved, hvad Henderson præcist skal bruges til, fordi jeg kan ikke se det - og jeg har ikke set nogle komme med et godt bud på det - udover klicheen "Han skal erstatte Gerrard om et par år... og så er han jo engelsk!!!!111one"

Hvis det er tiltænkt, at han skal spille på højrekanten, så er Kuyt, Maxi - ja måske selv Cole (!) - bedre. Hvis han skal spille på midtbanen ved siden af Lucas, så er Gerrard, Adam, Meireles og Aquilani bedre. Det er altså fire spillere, der bør være foran ham i køen. "Jamen, nu sælger vi jo snart Aquilani". Muligvis, men det laver ikke om på, at holdet derved bliver svagere, da Aquilani er bedre end Henderson. Og jeg troede egentligt det gik ud på at få det stærkeste hold, så vi hurtigst muligt kunne komme tilbage i Champions League og få en masse indtægter den vej - og derved få råd til flere gode spillere og blive et endnu bedre hold.
Han skal formentlig bruges til at skabe flow i spillet og til at få gang i mere pass and move fodbold. Han bevæger sig godt også når han har afleveret, har gode afleveringer og energi i spillet. Han fine berøringer/teknik. Han har vist i Sunderland at han kan fordele spillet fint og være chanceskabende. Han skal bruges til med sine løb at skabe flere chancer og med sit overblik med tiden løbe så klogt at han score flere mål. Han er stadig ung.

Igen forstår jeg ikke helt hvordan man så skråsikkert kan hævde at Aquilani er bedre end Henderson i Premier League. Henderson har vist meget mere i Premiership end Aquilani som også er god men som tilsyneladende bare ikke passer til denne liga. Han har ikke den samme tid med bolden som man har i Serie A og også med tanke på skadeshistorik, han var meget skadet i Roma og Premier League er jo fysisk hårdere end Serie A så selvom Aquilani bestemt er dygtig og alle gerne havde set ham en hel sæson skadesfri og set hvad hans fine teknik kunne bidrage med så er det svært at sige at Auilani bare er bedre end Henderson når vi taler Premier League. Han har jo ikke vist det, tværtimod.
Faktum er, at Henderson er roden til alt ondt. Udover egenhændigt at forpurre købene af Jones, Young, Mata, Aguero, Clichy og Wickham er det også lykkedes ham at få Aquilani til at føle sig uønsket i LFC. Og det er bare, hvad han har ødelagt udenfor banen. På banen er han den grå eminence i et ondt imperium bestående af Downing, Enrique, Adam, Carroll og Carra, hvis eneste formål er at ødelægge LFC's pass & move-stil ved at gøre Carroll til LFC's fremmeste offensive våben - et våben, som afholder klubben fra CL, da det er håbløst forældet - det har nyere forskning på internettet vist.

Helt konkret gør Henderson det ved at spille en form for pseudo-pass&move, der udstiller Kuyts manglende pasningsegenskaber. Hvis Kuyt forsvinder ud af startopstillingen, forsvinder en af oprørernes vigtigste og sikreste bastioner i startelleveren. Flere af oprørerne er allerede blevet fortrængt ud på bænken, men der er håb endnu. De to rebeller Suarez og Meireles lykkes jævnligt med sporadisk guerilla-lignende optrædener for LFC, og så går der rygter om, at våbnet Carroll har en hemmelig svaghed... Jägerbombs.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Aarde » mandag, 22. aug, 2011 15:26

:laughin:

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2120
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Redtothebone » mandag, 22. aug, 2011 15:30

Alex Brockins skrev:Man må da håbe, at Kenny ved, hvad Henderson præcist skal bruges til, fordi jeg kan ikke se det - og jeg har ikke set nogle komme med et godt bud på det - udover klicheen "Han skal erstatte Gerrard om et par år... og så er han jo engelsk!!!!111one"

Hvis det er tiltænkt, at han skal spille på højrekanten, så er Kuyt, Maxi - ja måske selv Cole (!) - bedre. Hvis han skal spille på midtbanen ved siden af Lucas, så er Gerrard, Adam, Meireles og Aquilani bedre. Det er altså fire spillere, der bør være foran ham i køen. "Jamen, nu sælger vi jo snart Aquilani". Muligvis, men det laver ikke om på, at holdet derved bliver svagere, da Aquilani er bedre end Henderson. Og jeg troede egentligt det gik ud på at få det stærkeste hold, så vi hurtigst muligt kunne komme tilbage i Champions League og få en masse indtægter den vej - og derved få råd til flere gode spillere og blive et endnu bedre hold.
Du kommer med ret mange statement om at "han er bedre en ham" men hvad basere du det på ? er det mål, assist, afleveringer, tacklinger eller X. Det er ikke fordi du ikke skal have ret til dine synspunktet, men prøv at bakke det op med lidt eksempler.

Han spillede sidste år 37 af 38 kampe, lavede 3 mål og havde 4 assists, 54 indlæg og havde 78 chance skabende afleveringer sidste år, han er kun 19 år og har allerede 83 kampe i Premier League. Synes det vidner om en mand med kæmpe potentiale, men nu har du set ham spille 1 1/2 kamp for kamp for Liverpool (og du har selv sagt du ikke så kampen mod Arsenal).
Men du kan allerede konkludere at han kan ikke bruges ?
Er alle ikke enige om at Cole er et KÆMPE flop og så mener du han er bedre på højre kant hvorfor? Ligeledes har Aquiliani på ingen måde været overbevisende i de kampe han har spillet for klubben, men han er bedre hvorfor ?
Og hvorfor er han blevet brugt i starten, jamen Gerrard er skadet, Meireles er lige på vej tilbage efter skade og Aquiliani er på vej til at blive solgt højst sansynligt, så derfor bruges Henderson selvfølgelig

Jeg tror du kan forvente dig at han bliver en spilstyrende midtbanespiller, det sørger for at holde bolden i egne rækker, sætter spillet igang til de mere kreative spillere, og samtidig kommer til at være bund solid med en meget lille fejl margin, med fod fysik som kan spille næsten alle kampe på en sæson. Prøv desuden at tænke på hvor mange kampe Lucas skulle spille før han blev accepteret og begyndte at levere.
YNWA

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af LFC-Aaby » mandag, 22. aug, 2011 16:31

Redtothebone skrev:
Alex Brockins skrev:Man må da håbe, at Kenny ved, hvad Henderson præcist skal bruges til, fordi jeg kan ikke se det - og jeg har ikke set nogle komme med et godt bud på det - udover klicheen "Han skal erstatte Gerrard om et par år... og så er han jo engelsk!!!!111one"

Hvis det er tiltænkt, at han skal spille på højrekanten, så er Kuyt, Maxi - ja måske selv Cole (!) - bedre. Hvis han skal spille på midtbanen ved siden af Lucas, så er Gerrard, Adam, Meireles og Aquilani bedre. Det er altså fire spillere, der bør være foran ham i køen. "Jamen, nu sælger vi jo snart Aquilani". Muligvis, men det laver ikke om på, at holdet derved bliver svagere, da Aquilani er bedre end Henderson. Og jeg troede egentligt det gik ud på at få det stærkeste hold, så vi hurtigst muligt kunne komme tilbage i Champions League og få en masse indtægter den vej - og derved få råd til flere gode spillere og blive et endnu bedre hold.
Du kommer med ret mange statement om at "han er bedre en ham" men hvad basere du det på ? er det mål, assist, afleveringer, tacklinger eller X. Det er ikke fordi du ikke skal have ret til dine synspunktet, men prøv at bakke det op med lidt eksempler.

Han spillede sidste år 37 af 38 kampe, lavede 3 mål og havde 4 assists, 54 indlæg og havde 78 chance skabende afleveringer sidste år, han er kun 19 år og har allerede 83 kampe i Premier League. Synes det vidner om en mand med kæmpe potentiale, men nu har du set ham spille 1 1/2 kamp for kamp for Liverpool (og du har selv sagt du ikke så kampen mod Arsenal).
Men du kan allerede konkludere at han kan ikke bruges ?
Er alle ikke enige om at Cole er et KÆMPE flop og så mener du han er bedre på højre kant hvorfor? Ligeledes har Aquiliani på ingen måde været overbevisende i de kampe han har spillet for klubben, men han er bedre hvorfor ?
Og hvorfor er han blevet brugt i starten, jamen Gerrard er skadet, Meireles er lige på vej tilbage efter skade og Aquiliani er på vej til at blive solgt højst sansynligt, så derfor bruges Henderson selvfølgelig

Jeg tror du kan forvente dig at han bliver en spilstyrende midtbanespiller, det sørger for at holde bolden i egne rækker, sætter spillet igang til de mere kreative spillere, og samtidig kommer til at være bund solid med en meget lille fejl margin, med fod fysik som kan spille næsten alle kampe på en sæson. Prøv desuden at tænke på hvor mange kampe Lucas skulle spille før han blev accepteret og begyndte at levere.
+1!!!
Tror bestemt også Henderson er og bliver bedre end mange lige går og tror. Det er ikke for sjov vi har betalt den pris vi har. Manden har kvalitet og er et enormt engelsk talent.

Synes generalt at du, Alex Brockins, har tendens til er være meget negativ om mange ting, hvilket er trist at se på. Man behøver ikke være lutter positiv om alt hvad der omhandler Liverpool FC, men der er heller ingen grund til at konsekvent komme med negative meninger og holdninger. Be happy, vi har fået sæsonens første sejr, og så endda på Emirates :hello1:
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Nicoen
Indlæg: 3997
Tilmeldt: lørdag, 25. aug, 2007 19:19
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Nicoen » mandag, 22. aug, 2011 23:48



Man kan godt se hvorfor Kenny ville have ham. Han kan gå hen og blive en rigtig god pass'n'move spiller når han har lært sine medspillere at kende og fået noget mere selvtillid.

Charlie Adam's Guinness mate

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Charlie Adam's Guinness mate » tirsdag, 23. aug, 2011 00:21

Nicoen skrev:


Man kan godt se hvorfor Kenny ville have ham. Han kan gå hen og blive en rigtig god pass'n'move spiller når han har lært sine medspillere at kende og fået noget mere selvtillid.
Meget enig og også enig i de sidste par indlæg der er skrevet med positive ting om Henderson, tror virkelig han bliver god for Liverpool og vil egentlig blot tilføje at tror derudover at han om et års tid eller to også kommer til at bidrage med flere mål når han får timet sine løb endnu mere og han har da også selv sagt at det med målene er en ting han skal forbedre. Bliver interessant at følge ham må man jo sige.

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af mawope » tirsdag, 23. aug, 2011 13:38

Ja, lad os håbe, han kommer til at løfte sit spil med tiden. Dén har han trods alt foran sig. Som statistikkerne siger, er han ret sikker i sine afleveringer. Dog bliver der heller ikke taget de store chancer, som klippet dér tydeligt eksemplificerer. Umiddelbart vil jeg mene, han skal arbejde med mand-mod-mand situationer (blive bedre til at afdrible sin direkte modstander) og at blive mere cool og boldsikker i meget pressede situationer. Måske det stadig er opstartsnerver, men i en del situationer, vil jeg desuden mene, han godt kan kigge mere fremad, i stedet for den mere sikre løsning med afleveringen til siden eller bagud. Håber der arbejdes på dette, så vi kommer til at se noget fremgang i hans spil.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 23. aug, 2011 14:30

Med den position Henderson havde på banen, var det dog ofte kun Carroll der lå foran ham. Synes han gør et godt job med at holde bolden og så spille den til de spillere der kommer bagfra. Det bliver så oftest aflevering skråt bagud eller til siden. Det gode er dog, at han gør det hurtigt og er hurtig til at gøre sig spilbar (pass & move), hvilket speeder spillet op. Han har helt sikkert et stort potentiale og jeg mener også, at han gør sit til vores spil allerede, selvom det ikke ser spektakulært ud på hverken tv eller statistikken.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2120
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 14 - Jordan Henderson

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 01. sep, 2011 22:07

Godt mål af Henderson her til aften på U21 :headbang:

http://videa.hu/videok/sport/3-0-hender ... NWY80Z3s#b
YNWA

Besvar