Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af TG12 » tirsdag, 17. maj, 2022 03:20

Cynwal skrev:
søndag, 15. maj, 2022 23:48
Analyse fra sidelinjen af forskellen mellem hvordan Tuchel og Klopp arbejde med at forberede truppen i minutterne efter de 120 minutter og inden straffesparks konkurrencen gik i gang. Kort fortalt: Klopp var forberedt og talte individuelt med hver enkelt spiller, så det ikke blev en "gruppepres" situation. Tuchel var åbenbart dårligt forberedt, og gennemgik snakken i plenum om hvem der ville sparke hvornår. NB: Læs tweetet via Twitter, for at få det hele med
Havde vi tabt, og Chelsea vundet, ville man så lave samme analyse med omvendt forteng? Hvor konklusionen var at Klopp var for hurtigt til at træffe sin beslutning, og Tuchel var smartere ved at proaktivt kunne justere.. ?

Selvom observationen er interessant, så synes jeg situationen er overanalyseret, særligt når man tænker over at folk arbejder forskelligt, holdene har haft forskellig forberedelse i ugen optil kampen, hvor disse ting sikkert også har været vendt.

Jeg synes det er lidt billigt når resultatet står at konkludere Klopp gjorde det rigtige - og det er ingen kritk af Klopp, men snarere at analysen er på en billig baggrund. Lidt på linje med folk der siger de skulle have købt Novo aktier for 30 år siden.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 18. maj, 2022 10:35

TG12 skrev:
tirsdag, 17. maj, 2022 03:20
Cynwal skrev:
søndag, 15. maj, 2022 23:48
Analyse fra sidelinjen af forskellen mellem hvordan Tuchel og Klopp arbejde med at forberede truppen i minutterne efter de 120 minutter og inden straffesparks konkurrencen gik i gang. Kort fortalt: Klopp var forberedt og talte individuelt med hver enkelt spiller, så det ikke blev en "gruppepres" situation. Tuchel var åbenbart dårligt forberedt, og gennemgik snakken i plenum om hvem der ville sparke hvornår. NB: Læs tweetet via Twitter, for at få det hele med
Havde vi tabt, og Chelsea vundet, ville man så lave samme analyse med omvendt forteng? Hvor konklusionen var at Klopp var for hurtigt til at træffe sin beslutning, og Tuchel var smartere ved at proaktivt kunne justere.. ?

Selvom observationen er interessant, så synes jeg situationen er overanalyseret, særligt når man tænker over at folk arbejder forskelligt, holdene har haft forskellig forberedelse i ugen optil kampen, hvor disse ting sikkert også har været vendt.

Jeg synes det er lidt billigt når resultatet står at konkludere Klopp gjorde det rigtige - og det er ingen kritk af Klopp, men snarere at analysen er på en billig baggrund. Lidt på linje med folk der siger de skulle have købt Novo aktier for 30 år siden.
Sådan er det jo.
Ligesom da Man Utd konkluderede at Liverpool havde success fordi de betalte meget for en CB og så gik de ud og betalte endnu mere for deres egen CB og forventede at blive endnu bedre :alcohol:

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 14. jan, 2023 03:54

Hvor er magien? Hvor er overskuddet? Mentality monsters? Believe?

Han lyder mere og mere presset. Nærmest opgivende. Han ser træt ud. Overskuddet er væk. Glæden er forsvundet.

Klopp ligner eller lyder ikke som gode gamle Klopp længere.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 14. jan, 2023 12:54

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 14. jan, 2023 03:54
Hvor er magien? Hvor er overskuddet? Mentality monsters? Believe?

Han lyder mere og mere presset. Nærmest opgivende. Han ser træt ud. Overskuddet er væk. Glæden er forsvundet.

Klopp ligner eller lyder ikke som gode gamle Klopp længere.
Han lyder meget presset. Utroligt han endnu ikke har smidt FSG under bussen. Det har de gjort med ham længe.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mortenbak » lørdag, 14. jan, 2023 19:08

Det minder vel lidt om hans tid i Dortmund ?
Det er som om der ikke er nogen mellemvej med Klopp.
Det er sort eller hvid.
PT er vi jo helt væk og taber fortjent fordi vi er rystende ringe!
Udspillet af Brentford og Brighton og heldige med uafgjort mod Wolves.
Før det vinder vi helt usansynligt over Leicester uden at score
Alligevel sker der intet taktisk! Der forsøges bare med mere af det samme, som overhovedet ikke virker pt. Måske er det på tide at finde på noget andet ?
Ifht indkøb af midtbane.
Der findes vel næsten ikke en midtbanespiller i PL, der ikke kunne forstærke os for tiden.
Indskiftninger sker i 67 minut, selv om det der vises på banen er pivringe!
De 11 der startede idag, var endnu mere ringe, da de kom ind til anden halvleg.
Gad vide hvad der snakkes om i pausen ?
Det ser sgu sløjt ud for tiden!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » lørdag, 14. jan, 2023 22:13

Oomph242 skrev:
lørdag, 14. jan, 2023 12:54
Det har de gjort med ham længe.
Hvorledes? og hvis dit argument er Jude ikke er købt for 1500 millioner, så bare drop det. for det har ingen interesse. Lallana som er LFC reject/affald/what ever kører rundt med os, den er ikke længere. Det giver jeg fandme Klopp æren for. Men igen det er klopp´isme, som med trump´isme, nemlig en religion fremfor fornuft, det må folk gerne blive krænket over, velbekomme. At man kan få Thiago til at spille så elendigt er en giga præstation, så godt/elendigt klaret....Odds 3,2 på Brighton var gaveodds, det var dog positivt.
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » søndag, 15. jan, 2023 00:09

Thommo skrev:
lørdag, 14. jan, 2023 22:13
Oomph242 skrev:
lørdag, 14. jan, 2023 12:54
Det har de gjort med ham længe.
Hvorledes? og hvis dit argument er Jude ikke er købt for 1500 millioner, så bare drop det. for det har ingen interesse. Lallana som er LFC reject/affald/what ever kører rundt med os, den er ikke længere. Det giver jeg fandme Klopp æren for. Men igen det er klopp´isme, som med trump´isme, nemlig en religion fremfor fornuft, det må folk gerne blive krænket over, velbekomme. At man kan få Thiago til at spille så elendigt er en giga præstation, så godt/elendigt klaret....Odds 3,2 på Brighton var gaveodds, det var dog positivt.
Kig nu på vores netspend. Med det kan vi umuligt forvente top 4 sæson efter sæson.

Hvem mener du med FSG budget kunne have gjort det bedre eller lige så godt som Klopp?

BR tossen?

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af TG12 » onsdag, 25. jan, 2023 14:37

Oomph242 skrev:
søndag, 15. jan, 2023 00:09
Thommo skrev:
lørdag, 14. jan, 2023 22:13
Oomph242 skrev:
lørdag, 14. jan, 2023 12:54
Det har de gjort med ham længe.
Hvorledes? og hvis dit argument er Jude ikke er købt for 1500 millioner, så bare drop det. for det har ingen interesse. Lallana som er LFC reject/affald/what ever kører rundt med os, den er ikke længere. Det giver jeg fandme Klopp æren for. Men igen det er klopp´isme, som med trump´isme, nemlig en religion fremfor fornuft, det må folk gerne blive krænket over, velbekomme. At man kan få Thiago til at spille så elendigt er en giga præstation, så godt/elendigt klaret....Odds 3,2 på Brighton var gaveodds, det var dog positivt.
Kig nu på vores netspend. Med det kan vi umuligt forvente top 4 sæson efter sæson.

Hvem mener du med FSG budget kunne have gjort det bedre eller lige så godt som Klopp?

BR tossen?
Jeg synes ofte det er lidt for simplet at sige Klopp er den eneste som kunne gøre det han har gjort.
Dette er ikke en kritik af Klopp for han har gjort det godt og en store ære for det vi har vundet i hans tid som manager. Det er stort og for det skal ha have tak og ros.

Men en vigtig forudsætning har også været han ret faktisk har fået tiden og tilliden til at gøre det han har gjort,, også før der reelt kom resultater og vi fik trofæer- det er ofte mangelvare i moderne fodbold. Det samme ses nu i Arsenal, hvor Arteta har fået den nødvendige tid og tillid, og de begynder at høste frugten af han fik tid. Det er sjældent hurtigt-ind-hurtigt-ud managers giver pote på lang sigt

Det er også umuligt at svare på om en anden kunne gøre det bedre, eller ligeså godt, for vi får det ikke testet førend Klopp er for fortid. Det kan der kun gisnes om, men jeg vil påstå der er trænere med samme tillid og tid givet kunne gøre det godt, men det er gætværk. Klopp havde dog nok den fordel hans navn og CV gav ham længere snor end mange andre ville have. Ligesom Arteta også havde en status i Arsenal der gav ham mere snor.

Men ligeså meget ros Klopp fortjener, så har han også et medansvar i nuværende nedtur, samt fejlet prioritering af midten. Han har helt sikkert været inde over transfers, hvor der er brugt, summer på den ene angriber/fløj efter den anden, men blot én senior CM. Selvom mindlerne er "små" kan man godt prioritere rigtigt, og planlægningen af generationsskiftet og balancen i truppen har ikke været gjort rigtig. Jeg savner også en plan-b fra Klopp når taktikken eller spillet fejler. Disse ting er berettiget nok at kritiere.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 25. jan, 2023 15:45

TG12 skrev:
onsdag, 25. jan, 2023 14:37
Oomph242 skrev:
søndag, 15. jan, 2023 00:09
Thommo skrev:
lørdag, 14. jan, 2023 22:13
Oomph242 skrev:
lørdag, 14. jan, 2023 12:54
Det har de gjort med ham længe.
Hvorledes? og hvis dit argument er Jude ikke er købt for 1500 millioner, så bare drop det. for det har ingen interesse. Lallana som er LFC reject/affald/what ever kører rundt med os, den er ikke længere. Det giver jeg fandme Klopp æren for. Men igen det er klopp´isme, som med trump´isme, nemlig en religion fremfor fornuft, det må folk gerne blive krænket over, velbekomme. At man kan få Thiago til at spille så elendigt er en giga præstation, så godt/elendigt klaret....Odds 3,2 på Brighton var gaveodds, det var dog positivt.
Kig nu på vores netspend. Med det kan vi umuligt forvente top 4 sæson efter sæson.

Hvem mener du med FSG budget kunne have gjort det bedre eller lige så godt som Klopp?

BR tossen?
Jeg synes ofte det er lidt for simplet at sige Klopp er den eneste som kunne gøre det han har gjort.
Dette er ikke en kritik af Klopp for han har gjort det godt og en store ære for det vi har vundet i hans tid som manager. Det er stort og for det skal ha have tak og ros.

Men en vigtig forudsætning har også været han ret faktisk har fået tiden og tilliden til at gøre det han har gjort,, også før der reelt kom resultater og vi fik trofæer- det er ofte mangelvare i moderne fodbold. Det samme ses nu i Arsenal, hvor Arteta har fået den nødvendige tid og tillid, og de begynder at høste frugten af han fik tid. Det er sjældent hurtigt-ind-hurtigt-ud managers giver pote på lang sigt

Det er også umuligt at svare på om en anden kunne gøre det bedre, eller ligeså godt, for vi får det ikke testet førend Klopp er for fortid. Det kan der kun gisnes om, men jeg vil påstå der er trænere med samme tillid og tid givet kunne gøre det godt, men det er gætværk. Klopp havde dog nok den fordel hans navn og CV gav ham længere snor end mange andre ville have. Ligesom Arteta også havde en status i Arsenal der gav ham mere snor.

Men ligeså meget ros Klopp fortjener, så har han også et medansvar i nuværende nedtur, samt fejlet prioritering af midten. Han har helt sikkert været inde over transfers, hvor der er brugt, summer på den ene angriber/fløj efter den anden, men blot én senior CM. Selvom mindlerne er "små" kan man godt prioritere rigtigt, og planlægningen af generationsskiftet og balancen i truppen har ikke været gjort rigtig. Jeg savner også en plan-b fra Klopp når taktikken eller spillet fejler. Disse ting er berettiget nok at kritiere.
Arteta har til forskel fra Klopp fået mange penge at lege med.

Selvfølgelig har Klopp noget skyld. Vores transfer har ikke ramt rigtigt og transformationen af midtbanen er ikke lykkes, han har ikke lagt nok pres på FSG på trods han nærmest sæson efter sæson har fået færre og færre penge og samt virker han noget stædig på ændringer. Eks. Nu hvor Salah`s pace er forsvundet så burde han nok nærmere spille frontangriber.

Min største anke mod Klopp er at spillerne bliver brugt for meget og derved bliver slidt hurtigere op. Men måske har han ikke haft andre muligheder.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 25. jan, 2023 18:21

Arsenal og Arteta har så også en net spend væsentligt højere end Klopps. Man kan forsøge at negligere det al det, man vil, men Oomph har jo ret i, at når man arbejder med et budget som Klopp gør, så har han altså mere eller mindre udført mirakler og det bliver jo ikke just lettere at udføre mirakler, når konkurrenterne bruger endnu flere penge nu. Ej heller synes jeg det er helt fair at mene, at Klopp kunne have forudset, at midtbanen, som kæmpede med om fire trofæer sidste sæson, ville have så mange kvaler i denne. Det er altid let at være bagklog. Hvis han i øvrigt lykkes med at hente Bellingham, så er han - for mit vedkommende - tilgivet. Vi får at se.

Det er så fint så fint, det Arsenal og Arteta har gang i, men med så massiv en net spend, burde de også snart begynde at rykke bare lidt på sig. Vi får at se om de napper ligaen i år eller om de får deres sædvanlige gummiben. Jeg håber de vinder over City i mesterskabskampen, men jeg tror det ikke.

Til gengæld synes jeg, at deres bedrifter er voldsomt basuneret lige for tiden i et falsk narrativ om, at de ikke har købt stort ind. Det her billede siger jo alt om, hvor led og ked, man kun kan være over, at Klopp ikke modtager samme opbakning fra FSG som de andre klubber har modtaget de blot seneste 10 år. Man U er til gengæld decideret pinlige og nu skriger deres fans efter flere nye navne i endnu et falsk narrativ om, at deres managers ikke får opbakning. Det er til at grine over alle disse falske narrativer.

https://pbs.twimg.com/media/Fbaz7z6WAAAgdMD.jpg
Corner taken quickly...

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 25. jan, 2023 19:52

Al respekt til Arteta, han gør det pisse godt, men havde Klopp fået samme økonomiske opbakning især de seneste par år, hvor der desperat har været brug for et generationsskifte i midtbanen, havde vi nok haft et mesterskab mere i hus.
Det eneste tvivl jeg kan have med Klopp er omkring hans motivation. Han har været træner for klubben i mange år, og han vil måske gerne prøve noget nyt.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 27. jan, 2023 13:20

spørgsmålet er nok lidt om Arsenal vil gøre ligesom vi gjorde og hvile lidt på laurbærrene nu hvor de har skudt op igennem glasloftet og vente med at investere igen til de endnu en gang hænger med røven i vandskorpen eller om de vil acceptere at køre med moderate underskud for evigt.

Arsenal har jo trods alt trimmet lønbudgettet væsentligt i de sidste par år og det begynder jo nok at stige igen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 28. jan, 2023 16:19

Jeg er enig i at fsg ikke bakker op om Klopp økonomisk. Men Klopp kunne også have brugt budgettet bedre. Hvorfor køber vi Gakpo? Ja, Diaz og Jota er skadet. Men kan vi ikke løse det problem med de spillere vi har? Oxen, Carvalho eller måske gå over til en 4-4-2. Det er som om han stædigt forsøger at holde fast i 4-3-3.

De penge kunne bruges på Caicedo eksempelvis. Han vil gerne væk, og ryger måske til Arsenl for £65 M. Hans impact ville være langt tørre end Gakpo's. Som vel har været en stor skuffelse så langt.

Det samme med i sommers; vi kigger efter en midtbanespiller, men ender med en angriber. Det er bare ikke godt nok. Vores gamle manager, Rafa, sagde at grunden til han forlod Valencia var fordi han bad om et bord, men fik en lampeskærm. Det gik ikke sagde han. Det var spørgsmål om tid, før holdet faldt sammen.

Klopp virker træt og udkørt. Hans udstråling er væk. Måske kampene med fsg har tæret lidt rigeligt?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af mortenbak » lørdag, 28. jan, 2023 19:54

Hr. Drejer skrev:Jeg er enig i at fsg ikke bakker op om Klopp økonomisk. Men Klopp kunne også have brugt budgettet bedre. Hvorfor køber vi Gakpo? Ja, Diaz og Jota er skadet. Men kan vi ikke løse det problem med de spillere vi har? Oxen, Carvalho eller måske gå over til en 4-4-2. Det er som om han stædigt forsøger at holde fast i 4-3-3.

De penge kunne bruges på Caicedo eksempelvis. Han vil gerne væk, og ryger måske til Arsenl for £65 M. Hans impact ville være langt tørre end Gakpo's. Som vel har været en stor skuffelse så langt.

Det samme med i sommers; vi kigger efter en midtbanespiller, men ender med en angriber. Det er bare ikke godt nok. Vores gamle manager, Rafa, sagde at grunden til han forlod Valencia var fordi han bad om et bord, men fik en lampeskærm. Det gik ikke sagde han. Det var spørgsmål om tid, før holdet faldt sammen.

Klopp virker træt og udkørt. Hans udstråling er væk. Måske kampene med fsg har tæret lidt rigeligt?
Meget enig!
Kan ikke lade være med at tænke at Gakpo er hentet som en investering nærmere, end en forstærkning.
Jeg kan ikke helt se hvad han skal lave når Diaz og Jota er tilbage.
Som jeg har skrevet før. Han virker helt ufattelig langsom i et Klopp system. Men stadig “early days” og jo ikke helt nemt at komme ind som ny, på et hold, der spiller ad helvedes til.
Måske han laver et hattrick imorgen og lukker røven på mig BilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 03. feb, 2023 10:56

Det er også bare svært.

Jeg syntes der er lidt fornuft i Gakpo, fordi angrebets manglende pres også har gjort midtbaneproblemerne større og derfor er der måske ikke noget galt i analysen af at hvis vi fikser angrebet, så kan midtbanen fikse sig selv, op til et niveau.

Men jeg syntes det virker til at vi markant har undervurderet hvor slidte Hendo og Fab var i sommerpausen og tænkte det nok gik en sæson til, hvilket var en nogenlunde ide fordi Milner, Naby, Ox og Arthur var ved at have kontraktudløb, så vi frigør en del midler når de er væk og ville kunne reinvestere dem.

Besvar