Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Emmy » torsdag, 28. apr, 2022 20:24

Gad vide om det er det Salat har ventet på?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 29. apr, 2022 07:05

Det er alt for det, at Klopp bliver endnu længere. Fantastisk tid for os :dance:


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 29. apr, 2022 07:08


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 29. apr, 2022 07:13


Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » fredag, 29. apr, 2022 18:58

En stor tak til Ulla!,

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » lørdag, 30. apr, 2022 08:38

Oomph242 skrev:En stor tak til Ulla!,
Ulla the GOAT


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » torsdag, 05. maj, 2022 06:40


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 06. maj, 2022 08:43


TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af TG12 » fredag, 06. maj, 2022 11:14

Niels K skrev:
fredag, 06. maj, 2022 08:43
Det tweet er vel ikke helt rigtigt - Carlo er i sin 5. finale nu, og dermed rekord indehaveren.

Men stadig en fantastisk præstation!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » fredag, 06. maj, 2022 11:19

Det var det nu, da det blev lavet, og jeg gad ikke lave et for Carlo's skyld ;)

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Cynwal » fredag, 06. maj, 2022 14:12

TG12 skrev:
fredag, 06. maj, 2022 11:14
Niels K skrev:
fredag, 06. maj, 2022 08:43
Det tweet er vel ikke helt rigtigt - Carlo er i sin 5. finale nu, og dermed rekord indehaveren.

Men stadig en fantastisk præstation!
Keep them comming, Jürgen. Keep them comming!!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Niels K » søndag, 15. maj, 2022 08:26


texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af texy » søndag, 15. maj, 2022 13:00

Jeg kan stadig huske, hvordan der engang blev stillet spørgsmålstegn ved Klopps taktiske evner, fordi han havde tabt mange finaler. Den debat er heldigvis blevet lukket godt og grundigt ned siden.

Manden er en levende legende. Som Shankly gjorde i sin tid, har også Klopp formået at samle et ikke videre konkurrencedygtigt Liverpool-hold op, og gøre dem til et af verdens bedste hold.

Han kunne næsten ikke have taget over på et sværere tidspunkt. Den måske bedste midtbanespiller i sin generation og manden, der havde båret holdet igennem mere end et årti, Steven Gerrard, var væk. Det samme var en af verdens bedste angribere på det tidspunkt Luis Suarez, samt det lynhurtige supertalent Sterling. Oveni det var kvaliteten af vores forsvar lettere tvivlsom. Det var generelt svært at se, hvor fundamentet til et klassemandskab skulle komme fra. Coutinho var nok den eneste spiller, der lugtede af stjernestøv. Men Klopp gør sine spillere bedre, og han indgyder tillid, således at ledelsen havde tålmodighed med hans projekt. Og hvor Coutinho viste sig at være det stjernestøv der indledningsvis var med til at give noget sportslig succes og senere finansierede færdiggørelsen af holdets rygrad, så blev Hendo og Bobby de to grundsten i projektet. Jeg havde altid sat pris på Hendo's arbejde, men havde aldrig set ham blive limen, der bandt et verdensklassehold sammen. Men det kunne Klopp. For han kan om nogen (for at bruge et udtryk fra en anden sport) gøre stjerner ud af vandbærere.

Vi kan med rette bekymre os en smule om, hvorvidt Mané og Salah vil forlænge. Men så længe vi har Klopp, vil nye spillere kunne tage over, hvis det sker, at de forlader os. Og mange spillere vil gerne til Liverpool og spille for Klopp.

Tak for endnu en pokal Herr Klopp.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Cynwal » søndag, 15. maj, 2022 14:53

texy skrev:
søndag, 15. maj, 2022 13:00
Jeg kan stadig huske, hvordan der engang blev stillet spørgsmålstegn ved Klopps taktiske evner, fordi han havde tabt mange finaler. Den debat er heldigvis blevet lukket godt og grundigt ned siden.

Manden er en levende legende. Som Shankly gjorde i sin tid, har også Klopp formået at samle et ikke videre konkurrencedygtigt Liverpool-hold op, og gøre dem til et af verdens bedste hold.

Han kunne næsten ikke have taget over på et sværere tidspunkt. Den måske bedste midtbanespiller i sin generation og manden, der havde båret holdet igennem mere end et årti, Steven Gerrard, var væk. Det samme var en af verdens bedste angribere på det tidspunkt Luis Suarez, samt det lynhurtige supertalent Sterling. Oveni det var kvaliteten af vores forsvar lettere tvivlsom. Det var generelt svært at se, hvor fundamentet til et klassemandskab skulle komme fra. Coutinho var nok den eneste spiller, der lugtede af stjernestøv. Men Klopp gør sine spillere bedre, og han indgyder tillid, således at ledelsen havde tålmodighed med hans projekt. Og hvor Coutinho viste sig at være det stjernestøv der indledningsvis var med til at give noget sportslig succes og senere finansierede færdiggørelsen af holdets rygrad, så blev Hendo og Bobby de to grundsten i projektet. Jeg havde altid sat pris på Hendo's arbejde, men havde aldrig set ham blive limen, der bandt et verdensklassehold sammen. Men det kunne Klopp. For han kan om nogen (for at bruge et udtryk fra en anden sport) gøre stjerner ud af vandbærere.

Vi kan med rette bekymre os en smule om, hvorvidt Mané og Salah vil forlænge. Men så længe vi har Klopp, vil nye spillere kunne tage over, hvis det sker, at de forlader os. Og mange spillere vil gerne til Liverpool og spille for Klopp.

Tak for endnu en pokal Herr Klopp.
Vi har ganske enkelt Verden Bedste Træner - I hvert fald hvis det tilføres kriteriet; Hvem er den bedste for Liverpool.

Klopp har siden dag ét udvist en exceptionel forståelse for Klubben, Klubbens ånd og værdier samt forstået vigtigheden af det, som Shankly kaldte "Fodboldens hellige treenighed". Shankly citatet lyder:
"At a football club, there's a holy trinity – the players, the manager and the supporters."
Dette har Klopp arbejdet ud fra lige siden dag 1! Shanklys citat fortsætter for i øvrigt:
"Directors don’t come into it. They are only there to sign the checks.”

Det var selvfølgelig en typisk "tongue in cheek" bemærkning fra Shankly, men Klopp udmærker sig også ved at have exceptionelt godt samarbejde med ledelsen og ejerne. Et arbejde præget af en gensidig respekt, samt en evne til at sige: "Okay, når det er denne spillertrup der er økonomi til, så er det mit arbejde at få det bedste ud af den trup" Her adskiller Klopp sig markant fra en stor del af øvrige top trænere, som man ofte ser spinne historier i pressen for at presse ejere til at købe specielle spillere. ...eller bagefter gå ud i pressen og sige: "Jeg sagde vi skulle købe "ham og ham", men klubben lyttede ikke".

Klopps arbejde med at tage Klubben fra den øvre del af den bløde mellemvare til den absolutte verdenstop, står i min bog mål med Shanklys arbejde med at tage os fra 2. division til i alt 3 mesterskaber, 2 FA-Cups, og Klubbens første Europæiske triumf: Uefa Cup'en i 1973.

Ang. Klopps evne til at gøre den enkelte spiller bedre, vil jeg tillade mig at citere mig selv fra Thiago-tråden (Uskik, I know), vedr. en udtalelse fra Klopp om Thiago, som jeg bed mærke i fra postmatch pressekonferencen:
Cynwal skrev:
søndag, 15. maj, 2022 14:29
Klopp på pressekonferencen efter FA-Cup finalen:
"Jeg sagde til Thigo efter kampen: Hvis jeg havde vidst hvilken spiller du var, ville jeg have købt dig 4 år tidligere, hvortil han sagde: Yeah - Men du lærte mig at løbe." ...og så fortsætter Klopp: "Det kan jeg godt tage på mig. Han var indlysende en god spiller før, men han lærte at løbe i Liverpool"
Det er bare så sigende om Klopps mandskabspleje og den gensidige respekt der er imellem Klopp og den enkelte spiller, og der er måske her, at "hemmeligheden" bag, hvordan Klopp bærer sig ad med at gøre gode/talentfulde spillere endnu bedre: Han (og hans team) lærer spilleren både at tage de rigtige løb' og samtidig også generelt løbe rigtig meget. Så en blanding af god docering af taktisk træning samt fysisk træning af den enkelte spiller.

Her er hele pressekonferencen: https://www.youtube.com/watch?v=_atDruS9L1M
Alan Shearer er for i øvrigt i alle roserne til Jürgen Klopp, og at det hele er Klopps skyld:
https://www.bbc.com/sport/football/61452888
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Cynwal » søndag, 15. maj, 2022 23:48

Analyse fra sidelinjen af forskellen mellem hvordan Tuchel og Klopp arbejde med at forberede truppen i minutterne efter de 120 minutter og inden straffesparks konkurrencen gik i gang. Kort fortalt: Klopp var forberedt og talte individuelt med hver enkelt spiller, så det ikke blev en "gruppepres" situation. Tuchel var åbenbart dårligt forberedt, og gennemgik snakken i plenum om hvem der ville sparke hvornår. NB: Læs tweetet via Twitter, for at få det hele med
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar