Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 16. sep, 2017 20:16

Thommo skrev:Snak da lige handlingslammet, a la woy!!!!Hvorfor fanden i helvede ikke skifte før 79. minut, kæft mand hvor faldt december krisen tidligt i år, altid noget den plejer at være ovre til marts. Og ja er oppe at køre, efter det shite idag. Vel var deres målmand MoM, men det er ikke en undskyldning. Klopp bør evt, også gerne snart overveje at træne forsvars spillet!!!!!!!!!! Hyr bare en tilfældig træner, og få ham til at styre defensiven, den tilfældige træner ER bedre pr definition. Klopp er DEN elendigste til det område, det har han bevist i LFC siden sin ankomst. Jeg er træt af Klopp, træt af hans behandling af Migs, træt af at kun Dijk kan forstærke LFC, træt af han ikke skifter ud før efter 70 min. Træt af han er den dårligste træner ud i det defensive område, og ikke vil indse det.
Jeg vil stadig mene Rodgers var dårligere til det defensive. Samt er det jo primært hans indkøbte spillere Klopp har tilrådighed. At Klopp på 4 transfervinduer så ikke har fået bedre spillere ind og ryddet op, er jo så en gåde. Måske er økonomien ikke til det og Klopp prioritere så anderledes.

Men en Carvalho og Höwenes indkøbt i stedet for Oxlade, havde jeg personligt foretrukket.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » lørdag, 16. sep, 2017 20:47

Hmm er ikke enig, set overall,stats siger 43,50,48 mål imod i de 3 sæsoner med BR, 50,42 med Klopp, BR fik også offensiven til at levere HVER gang i en sæson, så plus til BR, om man vil det eller ej, for ved godt mange hygger sig med at disse BR, og hylde tyskeren. Forsvaret tonser jo rundt under Klopp, og han gør intet ved problemet. Hvis scum kan hente Matic kunne LFC nok også, men det er jo ikke et problem set med hans øjn. Hvis kun Dijk kan forstærke LFC, har han godt nok mistet fodbold forstanden. Det giver INGEN mening...INGEN!!!!! hvad hvis Dijk ikke var født, skulle hans mor og far så komme igang pr omgående? Han har tabt sutten, når det kommer til forsvaret. Hent den tidligere dødbolds træner fra FCM, for 2-3 sæsoner siden scorede FCM vist flest på dødbolde i Europa, og så kan man vel pr definition også forsvare på dødbolde??

Rodet indlæg, men har redigeret i det, og gider ikke rette mere :)
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 16. sep, 2017 20:55

Thommo skrev:Hmm er ikke enig, set overall,stats siger 43,50,48 mål imod i de 3 sæsoner med BR, 50,42 med Klopp, BR fik også offensiven til at levere HVER gang i en sæson, så plus til BR, om man vil det eller ej, for ved godt mange hygger sig med at disse BR, og hylde tyskeren. Forsvaret tonser jo rundt under Klopp, og han gør intet ved problemet. Hvis scum kan hente Matic kunne LFC nok også, men det er jo ikke et problem set med hans øjn. Hvis kun Dijk kan forstærke LFC, har han godt nok mistet fodbold forstanden. Det giver INGEN mening...INGEN!!!!! hvad hvis Dijk ikke var født, skulle hans mor og far så komme igang pr omgående? Han har tabt sutten, når det kommer til forsvaret. Hent den tidligere dødbolds træner fra FCM, for 2-3 sæsoner siden scorede FCM vist flest på dødbolde i Europa, og så kan man vel pr definition også forsvare på dødbolde??

Rodet indlæg, men har redigeret i det, og gider ikke rette mere :)

Jeg vil mene Suarez fik offensiven til, at fungere uden han havde vi været absolut ingenting. Den eneste fortjeneste Rodgers vel havde var, at give Suarez frie tøjler.

Matic tror jeg ville til Mourinho, så det køb tror jeg var udelukket. Med det forsvar vi har nu, burde der være temmelig mange som kan forstærke det. Så der burde være købt ind. Lovren og Klavan solgt. En bedre målmand havde heller ikke gjort noget.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Thommo » lørdag, 16. sep, 2017 21:55

Oomph242 skrev: Den eneste fortjeneste Rodgers vel havde var, at give Suarez frie tøjler.
Den eneste ære? ikke enig, hele offensiven sprudlede, Suarez, sterling, Sturr plus alle de andre der spillede!!!!! havde ubetinget deres prime, i LFC i 13/14 sæsonen, andre managers har ikke fået dem på samme niveau, så det er jo ikke "bare" at gøre. Hver gang den 2. plads nævnes, tilskrives det hele Suarez, og er overhovedet ikke enig, og fatter ikke tankegangen.Hellere BR version 13/14 end det vi har nu, ubetinget. Gad godt BR, havde fået den kæmpe pengetank. For Klopp har fået pengene, men vil kun bruge dem på Dijk :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: Hellere en usympatisk røvhul der leverer end Klopp der underpræsterer endnu en sæson, som det lader til han vil gøre. Han kan tilmed ikke kan se at en forsvarer er vigtigere end Ox, men er da glad for Ox, men forsvaret trængte jo reelt til en spiller, Ox kan få 11 min når vi underpræsterer totalt...

Han lever godt nok højt på sin personlighed, ikke sine evner.
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5677
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Oomph242 » søndag, 17. sep, 2017 08:39

Thommo skrev:
Oomph242 skrev: Den eneste fortjeneste Rodgers vel havde var, at give Suarez frie tøjler.
Den eneste ære? ikke enig, hele offensiven sprudlede, Suarez, sterling, Sturr plus alle de andre der spillede!!!!! havde ubetinget deres prime, i LFC i 13/14 sæsonen, andre managers har ikke fået dem på samme niveau, så det er jo ikke "bare" at gøre. Hver gang den 2. plads nævnes, tilskrives det hele Suarez, og er overhovedet ikke enig, og fatter ikke tankegangen.Hellere BR version 13/14 end det vi har nu, ubetinget. Gad godt BR, havde fået den kæmpe pengetank. For Klopp har fået pengene, men vil kun bruge dem på Dijk :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: Hellere en usympatisk røvhul der leverer end Klopp der underpræsterer endnu en sæson, som det lader til han vil gøre. Han kan tilmed ikke kan se at en forsvarer er vigtigere end Ox, men er da glad for Ox, men forsvaret trængte jo reelt til en spiller, Ox kan få 11 min når vi underpræsterer totalt...

Han lever godt nok højt på sin personlighed, ikke sine evner.
Rodgers var lort fra den dag Suarez forlod os. Han købte elendigt ind i 2014 og havde ingen ide om, hvordan han skulle sætte holdet. Rodgers brugte et hav af penge på middelmådige spillere, der på ingen måde var til andet end bredden i Liverpool. Om Klopp har fået pengene er jeg ikke sikker på, de rygter kommer mest fra avis sladder.

Mit største problem med Klopp er, at det virker som om ham og FSG begge er tilhængere af moneyball og vil lave et forsøg på et tophold the budget way. jeg håber på flere fodboldkyndige folk i toppen af klubben. Folk fra EA sports og Baseball er altså ikke vejen frem.

Klopp skal have hjælp til indkøb, som han fik i Dortmund. Ellers forsætter dette bare med et forsøg på, at redde stumperne fra masse middelmådige indkøb fra før hans tid...

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Surf » søndag, 17. sep, 2017 10:09

Klopps indkøb har da for det meste været ganske udmærkede. Mané og Salah. Gini er ok. Matip er ok, men har mine tvivl om ham. Karius skal nok gå hen og blive god.

Til jer tvivlere (Thommo her - men min fornemmelse er, at der er flere): hvem skal vi så have på trænerbænken hvis ikke Klopp?

Og igen: det tog Klopp 3 år at gøre Dortmund til et klassehold. Og i Tyskland var det endda kun Bayern M man skulle slå.

Jeg har tålmodighed med ham i hvert fald hele denne sæson og et stykke ind i næste. Synes al den frustration og tvivl er usund. Her tænker jeg på stemningen omkring klubben. Selvom det er frustrerende tider.

Ved godt folk er trætte af at høre "proces" og "tålmodighed". Men 1) hvad er alternativet? og 2) vi er altså blevet bedre under Klopp.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mambo » søndag, 17. sep, 2017 14:04

Surf skrev:Klopps indkøb har da for det meste været ganske udmærkede. Mané og Salah. Gini er ok. Matip er ok, men har mine tvivl om ham. Karius skal nok gå hen og blive god.

Til jer tvivlere (Thommo her - men min fornemmelse er, at der er flere): hvem skal vi så have på trænerbænken hvis ikke Klopp?

Og igen: det tog Klopp 3 år at gøre Dortmund til et klassehold. Og i Tyskland var det endda kun Bayern M man skulle slå.

Jeg har tålmodighed med ham i hvert fald hele denne sæson og et stykke ind i næste. Synes al den frustration og tvivl er usund. Her tænker jeg på stemningen omkring klubben. Selvom det er frustrerende tider.

Ved godt folk er trætte af at høre "proces" og "tålmodighed". Men 1) hvad er alternativet? og 2) vi er altså blevet bedre under Klopp.
Enig. En dårlig periode på tre kampe og der bliver snakket om både krise og trænerfyringer. Lad os nu lige slå koldt vand i blodet. Sæsonen er først lige begyndt.

Det er klart, at vi ikke så så stærke ud efter transfervinduet, som vi var mange der håbede. Fjerdepladsen må være succeskriteriet igen i år. En plads uden for top fire vil være en spand kold vand i hovedet på projekt-Klopp, men det hjælper os ikke, at skulle påbegynde en ny proces fra scratch for fjerde gang siden FSG kom til.

Klopp har helt klart en del af ansvaret for det middelmådige transfervindue, men det er ikke fair at klandre ham ene og alene. Den ligger også hos hans team og ikke mindst vores sportsdirektør Michael Edwards.

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 17. sep, 2017 14:39

Surf skrev:Klopps indkøb har da for det meste været ganske udmærkede. Mané og Salah. Gini er ok. Matip er ok, men har mine tvivl om ham. Karius skal nok gå hen og blive god.

Til jer tvivlere (Thommo her - men min fornemmelse er, at der er flere): hvem skal vi så have på trænerbænken hvis ikke Klopp?

Og igen: det tog Klopp 3 år at gøre Dortmund til et klassehold. Og i Tyskland var det endda kun Bayern M man skulle slå.

Jeg har tålmodighed med ham i hvert fald hele denne sæson og et stykke ind i næste. Synes al den frustration og tvivl er usund. Her tænker jeg på stemningen omkring klubben. Selvom det er frustrerende tider.

Ved godt folk er trætte af at høre "proces" og "tålmodighed". Men 1) hvad er alternativet? og 2) vi er altså blevet bedre under Klopp.
Rart med et sagligt og fornuftigt bidrag til denne debat.

Ja, vi kunne være bedre stillet op til starten af denne sæson. Men vi fans skylder også Klopp at huske os selv på, at Klopp har placeret klubben i den sjove ende af tabellen og skaffet europæisk topfodbold på 1,5 sæson.

Der er plads til forbedringer og der skal arbejdes på de åbenlyse svagheder, men vi skylder som fans at give Klopp og det sportslige setup tid. Alene baseret på det argument, at Klopp allerede har leveret varen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13746
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 17. sep, 2017 14:44

Er der nogen som ville have Klopp fyret? Det har jeg slet ikke lagt mærke til.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
rnh
Indlæg: 1121
Tilmeldt: onsdag, 28. jan, 2009 22:58
Geografisk sted: Fredericia

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af rnh » søndag, 17. sep, 2017 15:41

Hr. Drejer skrev:Er der nogen som ville have Klopp fyret? Det har jeg slet ikke lagt mærke til.
Det er simpelthen det dummest man kan ønske sig, efter min mening.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Surf » søndag, 17. sep, 2017 18:05

Hr. Drejer skrev:Er der nogen som ville have Klopp fyret? Det har jeg slet ikke lagt mærke til.
Flere har udtrykt, at man er begyndt at "tvivle" på Klopp. Har lagt mærke til de stemmer her, men også på rawk. Det er ikke en majoritet, langt fra, men det er en stigende tendens.

For mig handler det ikke så meget om at italesætte de helt radikales ønske om fyring. Det omhandler hvad der sker, når stemningen omkring en klub vender. Tvivlen, pessimismen, utålmodigheden. Den slags sætter sig i spillerne, ejere, træner, og trækker i sidste ende klubben ned. Det kan i sidste ende føre til Klopps endeligt. Vi er ikke så langt ude endnu, men jeg synes alligevel at det er mærkbart at der er sket noget med stemningen omkring klubben og Klopp.

Jeg føler mig stadig meget priviligeret over at have ham som træner. Og jeg er ikke i tvivl om, at han kan se de samme problemer som os på banen og arbejder på at forbedre dem. Vi bliver nr 4 igen i år. Chelsea, manure og City ser stærkest ud. Så vi skal kæmpe med Tottenham om 4.-pladsen, og det ser jeg som 50/50 - vi er a point med dem!

Og nej, det her indlæg er ikke for at sige, at man ikke må være kritisk.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Kasper88 » søndag, 17. sep, 2017 19:18

Jeg synes, det er okay at være kritisk eller tvivle på Klopp, men det er jo ikke det samme som at ønske ham fyret. At ønske ham fyret, er derimod ikke løsningen og jeg ønsker ham på ingen måde fyret og synes på ingen måde, at vi er i krise. Vi er blot fortvivlede fordi, vi ser de børnefejl vi begik sidste sæson fortsætte i denne sæson, men vi burde have vundet mod Watford, det var ufortjent, at det blev 3-3, vi kørte Arsenal ud af Anfield, klaskede Hoffenheim over to omgange i ChL, fik rødt kort mod City, hvilket ændrede kampens forløb, burde have vundet over Sevilla og så skal man ikke glemme, at Burnley er kommet godt for land i denne sæson med uafgjort ude med Spurs blandt andet, omend det ikke bør være en undskyldning for, at vi kun henter et point.

Der hvor jeg kan stille min tvivl til Klopp er, at han ikke fik adresseret vores problem med Lovren. Det kan ikke passe, at Kostas Manolas fx ikke kunne gå ind og forstærke os. Jeg tvivler ærlig talt på, at nogen manager kan få rettet på vores defensiv, så længe vi har spillere som Lovren i forsvaret. Det er børnefejl, der gang på gang koster os, og det kan man være nok så dygtig taktisk manager, man kan ikke gøre en spiller bedre end hans niveau selv tillader.

Vores dødbolde-problem er et helvede og faktisk syntes jeg det var forfriskende at se, hvordan Karius valgte at bokse de høje bolde væk mod Sevilla, så ros til ham for det. En spiller og målmand må nogle gange erkende sine mangler og niveau og hvis niveauet ikke er til mere end at bokse væk, så synes jeg det er forfriskende, at man gør det, fremfor Mignolet, der enten ikke kommer ud eller forsøger at gribe den. Så lidt ros til Karius der. Generelt gad jeg godt, at vi gjorde det meget mere simpelt defensivt. Los bolden væk, fremfor al det drible show og små pasninger, som har fældet os før. Keep it simple.

Sæsonen er ung og vi skal nok komme i gang, men jeg håber inderligt, at vi adresserer vores forsvarsproblem til januar. Det skal vi!

In Klopp I still trust.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af zalcos » søndag, 17. sep, 2017 22:08

'sæsonen er ung'. Det er lige netop problemet når man er et fodboldhold uden et forsvar. Vi skal igennem SÅ mange kampe før 1. januar.

Vi er offensivt blevet bedre under Klopp. Defensivt er det mindst lige så ringe som under BR. Klopp har det overordnet ansvar og derfor får han et kæmpe hak i tuden for bare at kigge på mens vores forsvar sejler. Ansæt dog en fucking kompetent person der kan træne folk i at heade et indlæg/hjørnespark væk og hvordan man placerer sig. Det er jo sindsygt mand det vi ser. Det er jo langt langt langt LAAANGT ! værre end andre hold som City og Real hvor man siger 'De har et godt angreb, men et svagt forsvar...'
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Kasper88 » søndag, 17. sep, 2017 22:46

@ zalcos:

Tja, det må vel stå for din egen regning, at du vælger at se glasset som halvtomt. Jeg vælger at glæde mig over, at sæsonen er ung og vi kan nå at komme i gear.

Har i øvrigt aldrig hørt nogen sige, at Real Madrid har et svagt forsvar. Sergio Ramos og Marcelo siger jo alt. Det er vist en påstand uden hold i virkeligheden, så ja, vores forsvar er langt ringere end Real Madrids. Absolut.

Jeg er stadig af den overbevisning at kan vi køre et alternativ i stilling, uanset om det er Gomez eller et nyt navn, der er bedre end Lovren (og hvem er ikke det), så vil vi også se Matip løfte sit niveau endnu mere og så vil vi også give færre dødbolde væk.

Kan man ikke forsvare sig på dødbolde, så må man jo i stedet sørge for at minimere modstanderens antal af dødbolde og vores konstante børnefejl og nonchalant spil forærer nærmest flere tåbelige dødbolde væk end vores alle sammens homeboy Lucas formåede. Det kan og skal minimeres.
Senest rettet af Kasper88 søndag, 17. sep, 2017 23:04, rettet i alt 3 gange.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
perpig
Indlæg: 913
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:13

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af perpig » søndag, 17. sep, 2017 22:48

Surf skrev:Jeg føler mig stadig meget priviligeret over at have ham som træner. Og jeg er ikke i tvivl om, at han kan se de samme problemer som os på banen og arbejder på at forbedre dem.
Det er vel her vandene skilles. Tror der er mange som efterhånden tvivler på, at Klopp kan se de samme problemer på banen og følgelig har svært ved at se, at han arbejder på at forbedre dem (hvis han gør, er det i hvert fald ikke særlig synligt).

Når der, tilsyneladende, ikke tages hånd om et længe kendt problem, kan det ret beset ikke undre at de kritiske røster tager til i styrke.

Besvar