Jürgen Klopp

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Kasper88 » søndag, 17. sep, 2017 23:09

Apropos dødbolde og spillet i luftrummet, så kom jeg til at tænke på et interview med Klopp fra da han var i Dortmund. I det interview udtalte Klopp, at han helst ville have spillere på over 180cm på holdet, fordi man derved kan dominere i luftspillet, hvilket var en vigtig del i Dortmunds spil med overfaldsfodbold.

Det var kun Mario Gotze og Senji Kagawa, der var under 180cm af Klopps startende 11 under hans succestid i BVB. I Liverpool er billedet noget anderledes med Moreno, Clyne, Wijnaldum, Milner, Coutinho, Mané og Salah alle under 180cm. Vi har med andre ord et væsentligt mere klejnt hold end Klopp havde i Dortmund og omend jeg ikke begræder købet af Salah, så havde det været mere ala Klopps Dortmund, hvis han havde købt en spiller som Yarmolenko (189cm), som nu er i Dortmund, i øvrigt.

Læg dertil at Naby Keita, der nok skal forventes at være fast del af start 11'eren næste sæson, også kun er 172cm, så fortsætter den tendens med, at man i LFC køber små klejne spillere, der ikke kan dominere i luftrummet. Det kan godt undre mig lidt, at han havde så meget fokus på det i Dortmund, men ikke adresserer det i Liverpool, hvor vi alle kan se, at det, sammen med børnefejl i forsvaret, er vores helt store akilleshæl. Vi har stort set kun Matip og Can, der er dygtige i luftspillet og jeg synes ofte, vi ser kampe mod de små hold, hvor de forsøger at lukrere på det faktum. Og ja, vi kunne ikke få van Dijk, men han kan heller ikke gøre forskellen alene, der vil stadig være klejne spillere, der skal dække op for modstandere på over 180cm, fordi vi stort set altid vil se os selv i undertal på det punkt med vores nuværende hold.
Jeg tvivler ærlig talt på, at problemet kan løses med de spillere vi har, og derfor håber jeg som sagt mere, at vi kan minimere antallet af dødbolde vi forærer til modstanderne.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 18. sep, 2017 21:19

Alan Shearer´s analyse her maner til eftertanke...

*** LINK FJERNET ***
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af ThunderZtorm » mandag, 18. sep, 2017 21:35

Sledgehammer skrev:Alan Shearer´s analyse her maner til eftertanke...

Har du lagt mærke til kilden?

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 18. sep, 2017 22:21

ThunderZtorm skrev:
Sledgehammer skrev:Alan Shearer´s analyse her maner til eftertanke...

Har du lagt mærke til kilden?
Joh, men hvis Shearer er citeret korrekt, så er det vel knapt så vigtigt, hvem der citerer ham?
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14380
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Emmy » tirsdag, 19. sep, 2017 06:10

Nej det er ikke ligegyldigt. Alt der på nogen måde kan forbindes med den lorte avis skal fjernes og ikke linkes til. Få det væk
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mugge » tirsdag, 19. sep, 2017 08:04

Sledgehammer skrev:Alan Shearer´s analyse her maner til eftertanke...

*** LINK FJERNET ***
Vi vil under INGEN omstændigheder se links til The S**, eller til artikler der citerer The S**!!!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 19. sep, 2017 09:54

Kasper88 skrev:Apropos dødbolde og spillet i luftrummet, så kom jeg til at tænke på et interview med Klopp fra da han var i Dortmund. I det interview udtalte Klopp, at han helst ville have spillere på over 180cm på holdet, fordi man derved kan dominere i luftspillet, hvilket var en vigtig del i Dortmunds spil med overfaldsfodbold.

Det var kun Mario Gotze og Senji Kagawa, der var under 180cm af Klopps startende 11 under hans succestid i BVB. I Liverpool er billedet noget anderledes med Moreno, Clyne, Wijnaldum, Milner, Coutinho, Mané og Salah alle under 180cm. Vi har med andre ord et væsentligt mere klejnt hold end Klopp havde i Dortmund og omend jeg ikke begræder købet af Salah, så havde det været mere ala Klopps Dortmund, hvis han havde købt en spiller som Yarmolenko (189cm), som nu er i Dortmund, i øvrigt.

Læg dertil at Naby Keita, der nok skal forventes at være fast del af start 11'eren næste sæson, også kun er 172cm, så fortsætter den tendens med, at man i LFC køber små klejne spillere, der ikke kan dominere i luftrummet. Det kan godt undre mig lidt, at han havde så meget fokus på det i Dortmund, men ikke adresserer det i Liverpool, hvor vi alle kan se, at det, sammen med børnefejl i forsvaret, er vores helt store akilleshæl. Vi har stort set kun Matip og Can, der er dygtige i luftspillet og jeg synes ofte, vi ser kampe mod de små hold, hvor de forsøger at lukrere på det faktum. Og ja, vi kunne ikke få van Dijk, men han kan heller ikke gøre forskellen alene, der vil stadig være klejne spillere, der skal dække op for modstandere på over 180cm, fordi vi stort set altid vil se os selv i undertal på det punkt med vores nuværende hold.
Jeg tvivler ærlig talt på, at problemet kan løses med de spillere vi har, og derfor håber jeg som sagt mere, at vi kan minimere antallet af dødbolde vi forærer til modstanderne.
Men ligaen er også anderledes. vi skal vinde mange kampe som den i lørdags mod Burnley og jeg tror grænsen for hvad der kvalificerer som en hurtig spiller har flyttet sig. Så derfor er det nok meget naturligt at mindre spillere gør det bedre for Klopp i Liverpool end de gjorde i Dortmund og Mainz.

Jeg tror stadig at Can er en plads eller to højere i hierakiet pga. sin størrelse, vi har allerede sidste sæson få kampe som vi ellers troede Gini ville få. Der er også andre forskelle på de to, men jeg tror helt klart at Cans fysik tæller højt i Klopps bog.

Jeg syntes Keita virker større end han er, så forhåbentlig kan han stadig lukke ned for en 180-mand i feltet alligevel.

Men helt klart, det er noget Klopp bliver nødt til at tænke over når vi køber nye spillere skal vi overveje om vi har et alternativ der har mere højde.

Ward og Karius bliver brugt i CL og cups og det handler om at Klopp ser en af dem som den langsigtede løsning på mål fordi de er bedre i feltet end Mignolet.

Så jeg tror helt sikkert der kan ske meget uden at hente nye spillere, du har helt ret at vi skal undgå dødbolde, men det er jo stadig vigtigere at vi ikke giver chancer væk fordi vi er bange for hjørnespark. Vi kan blive bedre til at dække op så der ikke kommer de der umarkerede modstandere i feltet der har tiden til at lave en afslutning. Jeg syntes også at Klopp har forbedret den del af vores spil en del siden han kom til, ok han overtog også på et tidspunkt hvor det var helt galt, men vi er blevet bedre, især Mignolet er blevet bedre.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 19. sep, 2017 10:53

Jeg har længe påpeget og krævet løsninger på vores elendige luftduelstyrke, hvor vi PT. kun har Matip, Can og Lovren, der har nogenlunde styrke i luften af de spillere, der kan betragtes som reelle udfordrere til start 11'eren.

Men... jeg syntes dog, at vi i de sidste mange kampe jeg har set, ikke har været decideret udfordret i disse dueller. De fleste af de mål, der er kommet imod os, er, så vidt jeg lige erindrer, ikke kommet som følge af høje bolde i feltet (ret mig endelig hvis jeg tager fejl) Derudover syntes jeg heller ikke, man sidder med samme panikfølelse, hver gang der kommer en dødboldsituation i nærheden af vores felt.

En del af det har selvfølgelig noget at gøre med, at vores målmand har løftet sit niveau, specielt i disciplinen at dominere sit felt. Derudover er det også mit indtryk, at vi ikke giver så mange dødboldssituationer væk, som vi tidligere har gjort. (Lucas, jeg kigger lidt i din retning ;) ) Det kan også have at gøre med, at Can netop har spillet flere kampe, og vi derfor har 3 spillere på banen, der kan forsvare med hovedet.

Det kunne være fantastisk at få en ung Puyol ind i det centrale forsvar, som trods dværgstørrelse (af en central forsvarer) nærmest aldrig tabte en luftduel i hele sin karriere. For han havde alt det andet, der også er krævet af en central forsvarer i Liverpool af idag. Hurtig, taktisk overblik, god i vendinger og krops/duelstærk og så var han en leder på niveau med Gerrard. Er VVD svaret her? Det eneste jeg ikke helt er klar over, er hvor stærk, han er i vendinger og acceleration? Ellers er det imø meget forståeligt, at han er eftertragtet.

Hvad tænker i andre? Har i også et indtryk af, at vores udfordringer i luften ikke er store som tidligere? Til trods for, at vi på ingen måde har forstærket os på den front.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11278
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 19. sep, 2017 12:41

Bojangles skrev:Det kunne være fantastisk at få en ung Puyol ind i det centrale forsvar, som trods dværgstørrelse (af en central forsvarer) nærmest aldrig tabte en luftduel i hele sin karriere. For han havde alt det andet, der også er krævet af en central forsvarer i Liverpool af idag. Hurtig, taktisk overblik, god i vendinger og krops/duelstærk og så var han en leder på niveau med Gerrard.

Hvad tænker i andre? Har i også et indtryk af, at vores udfordringer i luften ikke er store som tidligere? Til trods for, at vi på ingen måde har forstærket os på den front.
Ham du beskriver købte Tottenham: Davinson Sanchez
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Mazter81 » tirsdag, 19. sep, 2017 12:48

https://tomkinstimes.com/2017/09/i-hate ... decisions/

Et input omkring hvordan alle har meninger om alt, og hvorfor ingen nogensinde er helt tilfredse med klubbens manager

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Surf » tirsdag, 19. sep, 2017 13:44

Mazter81 skrev:https://tomkinstimes.com/2017/09/i-hate ... decisions/

Et input omkring hvordan alle har meninger om alt, og hvorfor ingen nogensinde er helt tilfredse med klubbens manager
Som altid et godt perspektiv for Tomkins. Fik mig til at tænke på, hvorfor jeg ofte har det svært med statements som "vi skulle bare have købt en CB, der må være en bedre end VvD" eller "vi har brug for rigtig 9'er der scorer på alle sine chancer" (indsæt selv flere kategoriske udsagn som vi så ofte hører). Jeg tror nemlig helt fundamentalt ikke på, at jeg skulle vide bedre end Klopp. Betyder det, at jeg er enig i alle hans beslutninger og gøren? Nej. Men i udgangspunktet synes jeg det er sjovere og mere interessant at forsøge at forstå, hvorfor Klopp tager de valg han tager, i stedet for at forsøge at fordømme dem han nu engang tager, når det ikke lykkes for ham at vinde/ændre kampen/holde nullet. Simpelthen fordi jeg er overbevist om, at Klopp i 99 % af tilfældene ved bedre end jeg (og i øvrigt alle andre her inde). Man kan selvfølgelig være uenig i Klopps prioritering af offensiv vs. defensiv fodbold - altså valget om en lav kontra høj forsvarslinje. Men jeg bilder mig bare ikke ind, at jeg har nogle svar som Klopp og hans hold ikke har tænkt på selv, givet rammerne for den måde, han ønsker at spille på. Jeg kan prøve, men jeg vil hellere fremstille det som en undren end en fordømmelse. Han er i top 10, hvis ikke top 5 af verdens bedste trænere. Jeg vil hellere forsøge at lære ud fra at forstå hans beslutninger, end jeg vil påstå at jeg ved bedre end ham. En ydmyghed, jeg helt ærligt synes ville klæde mange af tidens fodboldfans.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 19. sep, 2017 15:08

Mugge skrev:
Sledgehammer skrev:Alan Shearer´s analyse her maner til eftertanke...

*** LINK FJERNET ***
Vi vil under INGEN omstændigheder se links til The S**, eller til artikler der citerer The S**!!!
Point taken, men det ændrer jo ikke ved Shearer´s pointer om (bl.a.) pointhøsten under Klopp hhv Rodgers.

Misforstå mig ikke, jeg støtter Klopp 100%, men han skal ikke sættes op på en højere piedestal end fortjent, og laver han fejl, skal de påpeges. Shearer er ikke den eneste, der undrer sig over, at vi begår de samme fejl i forsvaret gang på gang, eller over at vi så ofte virker mod- og ideforladte, når "små" hold pakker sig på egen banehalvdel.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
jockey
Indlæg: 42
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:15
Geografisk sted: Viborg

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af jockey » tirsdag, 19. sep, 2017 15:16

Surf skrev:
Mazter81 skrev:https://tomkinstimes.com/2017/09/i-hate ... decisions/

Et input omkring hvordan alle har meninger om alt, og hvorfor ingen nogensinde er helt tilfredse med klubbens manager
Som altid et godt perspektiv for Tomkins. Fik mig til at tænke på, hvorfor jeg ofte har det svært med statements som "vi skulle bare have købt en CB, der må være en bedre end VvD" eller "vi har brug for rigtig 9'er der scorer på alle sine chancer" (indsæt selv flere kategoriske udsagn som vi så ofte hører). Jeg tror nemlig helt fundamentalt ikke på, at jeg skulle vide bedre end Klopp. Betyder det, at jeg er enig i alle hans beslutninger og gøren? Nej. Men i udgangspunktet synes jeg det er sjovere og mere interessant at forsøge at forstå, hvorfor Klopp tager de valg han tager, i stedet for at forsøge at fordømme dem han nu engang tager, når det ikke lykkes for ham at vinde/ændre kampen/holde nullet. Simpelthen fordi jeg er overbevist om, at Klopp i 99 % af tilfældene ved bedre end jeg (og i øvrigt alle andre her inde). Man kan selvfølgelig være uenig i Klopps prioritering af offensiv vs. defensiv fodbold - altså valget om en lav kontra høj forsvarslinje. Men jeg bilder mig bare ikke ind, at jeg har nogle svar som Klopp og hans hold ikke har tænkt på selv, givet rammerne for den måde, han ønsker at spille på. Jeg kan prøve, men jeg vil hellere fremstille det som en undren end en fordømmelse. Han er i top 10, hvis ikke top 5 af verdens bedste trænere. Jeg vil hellere forsøge at lære ud fra at forstå hans beslutninger, end jeg vil påstå at jeg ved bedre end ham. En ydmyghed, jeg helt ærligt synes ville klæde mange af tidens fodboldfans.
Det der ..... er jeg fuldstændig enig i!

Brugeravatar
Highspeed
Indlæg: 2427
Tilmeldt: søndag, 03. jun, 2007 21:30

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Highspeed » tirsdag, 19. sep, 2017 23:05

Der er mange der misunder os i at have en kapacitet og en personlighed som Klopp i vores manager sæde.

Jeg tror ikke det vil gavne os på nogen måder at skille os af med ham og personligt vil jeg ikke undvære ham.

Lige nu oplever han for alvor sin første krise med holdet og det skal blive spændende at se hvad der kommer til at ske.

Han har sikret at vi har en af de bedste offensive i PL, og end ikke to kampe med brændte chancer kan ændre på det. Målene skal nok komme (igen).

Hans næste helt store opgave bliver at skabe det defensive fundament, og her handler det både om at hente de rigtige spillere men også at få midtbane og forsvar til at hænge bedre sammen.

Det kommer til at tage tid, og dertil skal han bruge en masse tålmodighed blandt os fans som tørster efter at få et anerkendt trofæ til Anfield igen - og her tænker jeg ikke på "Mickey Mouse Cuppen", som vi forlod her til aften.

Jeg håber Klopp bliver hos os i mange år, men jeg frygter at han selv rejser lige pludselig. Fyret det tror jeg ikke kommer til at ske. Så er vi først for alvor til grin, nu hvor vi endelig har fået vores mand.
I medgang og modgang - Liverpool FC forever!

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Jürgen Klopp

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 20. sep, 2017 10:32

Highspeed skrev:Der er mange der misunder os i at have en kapacitet og en personlighed som Klopp i vores manager sæde.

Jeg tror ikke det vil gavne os på nogen måder at skille os af med ham og personligt vil jeg ikke undvære ham.

Lige nu oplever han for alvor sin første krise med holdet og det skal blive spændende at se hvad der kommer til at ske.

Han har sikret at vi har en af de bedste offensive i PL, og end ikke to kampe med brændte chancer kan ændre på det. Målene skal nok komme (igen).

Hans næste helt store opgave bliver at skabe det defensive fundament, og her handler det både om at hente de rigtige spillere men også at få midtbane og forsvar til at hænge bedre sammen.

Det kommer til at tage tid, og dertil skal han bruge en masse tålmodighed blandt os fans som tørster efter at få et anerkendt trofæ til Anfield igen - og her tænker jeg ikke på "Mickey Mouse Cuppen", som vi forlod her til aften.

Jeg håber Klopp bliver hos os i mange år, men jeg frygter at han selv rejser lige pludselig. Fyret det tror jeg ikke kommer til at ske. Så er vi først for alvor til grin, nu hvor vi endelig har fået vores mand.
Helt enig at en Klopp fyring ville være håbløst, jeg kan ikke forestille mig hvem vi skulle kunne lokke til på samme niveau. Og Klopp byggede både et godt hold op i Mainz og ikke mindst Dortmund, så det kan han også, det er ikke som Guardiola der overtog et Barcelona der havde været verdens bedste hold et år forinden og stadig havde alle topspillerne plus en Messi der var modnet ind på holdet og Bayern gjorde det vist også ok sæsonen inden Pep overtog.(jeg ved godt Guardiola er en god træner)

Tålmodighed er ordet vi har talt meget om det siden jeg begyndte at følge klubben fast i 2002 og det er ikke altid at fans og ledelse rent faktisk udviser det.
Et forsvar tager lang tid at bygge op, Rafa gjorde det på en sæson, men han overtog også et meget bedre fundament end Klopp.

Salah er ny på holdet, det tager typisk et halvt år for spillere at blive gode til at ramme hinanden og det tager år før de er rigtig gode til det. Jeg syntes allerede det går ok med Mo Salah.

Vi er inde i en skidt periode, meget af det er efterdønninger af City kampen, både mental, men også fysisk træthed har hæmmet nogle af vores bedste spillere og samtiddig er Coutinho og AOC kun på vej ind på holdets grundstamme, var den City kamp faldet en måned senere ville helt sikkert have forvaltet det hele bedre.

Jeg ved ikke om det er den første krise, men den består af fire kampe og kun to nederlag og to uafgjorte, i tre tilfælde imod gode hold og det sidste i en cup kamp, hvor prioriteten var at give bestemte spillere minutter mere end at vinde. Hvis det ikke bliver værre, så er det helt ok.

Besvar