32 - Joel Matip

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af richs » mandag, 19. okt, 2020 13:25

Så må de unge få chancen , selvom fabinho nok bliver første løsning.
Ellers er det vel Van den Berg og Phillips

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 19. okt, 2020 13:49

aj!
typisk.

oh well i det mindste har Klopp en lille smule tid inden Ajax kampen, til at vælge en løsning. Om det er Fabinho eller Koumetio eller hvad det bliver.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af richs » mandag, 19. okt, 2020 14:10

Filos of Isk skrev:
mandag, 19. okt, 2020 13:49
aj!
typisk.

oh well i det mindste har Klopp en lille smule tid inden Ajax kampen, til at vælge en løsning. Om det er Fabinho eller Koumetio eller hvad det bliver.
Koumetio er han i nærheden af første holdet?
Er v d Berg og Philips ikke foran ?

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af TG12 » mandag, 19. okt, 2020 14:11

AJJ skrev:
mandag, 19. okt, 2020 12:56
TG12 skrev:
mandag, 19. okt, 2020 12:20
Scherwin skrev:
mandag, 19. okt, 2020 11:59
Hvad man man også med forsvarspillere.

Det er åbenbart en Grion injury som han fik i kampen mod Aston Villa.
Kan være ude i 4-8 uger hvis det er skidt
Matip har da aldig været skadet før - han er Iron man, Mr. Reliable :alcohol:
hvad skal sådan en kommentar til for?

Hav dog lidt respekt for en Liverpool-spiller med topattitude, som har været en vigtig del af forsvaret i de sidste sæsoner.
Måske den kom frem mere negativ end ironisk.

Jeg har kæmpe respekt for Matip og når han ellers er skadesfri er han og har han været ganske glimrende. Vores klart næstbedste forsvarer.

Problemet er bare hans skadeshistorik, som når det tages in-mente gør jeg ingenlunde forstår klubben ikke erstattede Lovren 1:1 enten med et talent, en aldrene spiller, eller en som kan kæmpe om start 11'eren. Som også beskrives herinde. Som også diskutere lidt her: http://liverpool-fc.dk/blog-liverpools- ... ndue-2020/

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af YNWA! » mandag, 01. feb, 2021 23:23

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Emmy » mandag, 01. feb, 2021 23:27

Det forklarer da hvorfor vi pludselig henter to nye centerbacks ind.

Matip må simpelthen være færdig i klubben. Fremragende spiller de 3-4 kampe i sæsonen han er klar, men ellers er han jo helt ubrugelig
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 01. feb, 2021 23:38

Helt enig. God forsvarsspiller. Men bentøjet må være lavet hos Bing & Grøndahl. Han må videre.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Tom_Jorsal
Indlæg: 2112
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 02. feb, 2021 06:35

Det var dog fandens. Stakkels mand, og det er jo en ren forbandelse med de skader i midterforsvaret.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af richs » tirsdag, 02. feb, 2021 09:32

Fuldstændig vandvittig hvor uheldige vi er på den plads - 3 langtidsskader.

Matip er lidt ligesom Agger bare ikke bygget til fodbold og slet ikke i PL.

Den skade var nok kendt, ellers havde man nok ikke gået all in på 2 midt stoppere. Så måske var det alligevel lidt held i uheld, for var skaden kommet om en uge - så kunne vi ikke handle.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af TG12 » tirsdag, 02. feb, 2021 09:34

Er det kun mig der synes det er lettere grotesk, at vi skal ende i en situation hvor alle 3 senior CB's er skadet resten af sæsonen før vi på deadline day henter CB(s) ind?

Man kan vel med rette stille spørgsmålstegn ved om en signing tidligere i vinduet kunne have skånet Matip for denne sæsonafsluttende skade?

Under alle om stændigheder synes jeg det er en kende sent man handler - jeg er glad for vi har handlet, men kan ikke lade være med at tænke det er en brandslukning, til en horibel situation, som med en mere proaktiv tilgang til det kunne delvist være undgået og håndteret bedre.

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af zalcos » tirsdag, 02. feb, 2021 10:00

Nu synes jeg også vi lægger liiiiiige lovlig meget i hvor uheldigt det egentlig er mht vores skader i midterforsvaret. Vi vidste udemærket godt at vi på forhånd gik ind til sæsonen med 3 i stedet for de normale 4 centerbacks. Og vi vidste udemærket godt at de to af de tre er meget meget skadesplagede. Det er en bevidst risiko vi har valgt at tage - og det gik galt.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af texy » tirsdag, 02. feb, 2021 10:13

TG12 skrev:
tirsdag, 02. feb, 2021 09:34
Er det kun mig der synes det er lettere grotesk, at vi skal ende i en situation hvor alle 3 senior CB's er skadet resten af sæsonen før vi på deadline day henter CB(s) ind?

Man kan vel med rette stille spørgsmålstegn ved om en signing tidligere i vinduet kunne have skånet Matip for denne sæsonafsluttende skade?

Under alle om stændigheder synes jeg det er en kende sent man handler - jeg er glad for vi har handlet, men kan ikke lade være med at tænke det er en brandslukning, til en horibel situation, som med en mere proaktiv tilgang til det kunne delvist være undgået og håndteret bedre.
Jeg synes, at de handler, der er lavet lugter langt væk af, at der reelt ikke var økonomi til at handle.

Vi har hentet to forsvarsspillere i ren desperation over et uforudsigeligt skadeshelvede for en samlet transferudgift på £1,6M, så vidt jeg kan læse mig til.

Samtidig har vi lejet Sepp og Minamino ud, hvilket vel nogenlunde kommer til at balancere lønudgifterne.

Jeg er ikke skuffet og finder det ikke grotesk, at vi agerer så sent. Jeg finder Covid-situationen grotesk. At minimere sine udgifter og økonomiske forpligtelser under så vanvittige omstændigheder, finder jeg kun ansvarligt.

På listen over klubbernes ins and outs, ligger størstedelen af PL-klubberne også kun med outs.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Niels K » tirsdag, 02. feb, 2021 10:15

Joe Gomez har haft alvorlige langtidsskader, og jeg er helt med på, at man med dem givetvis er dårligere stillet, end hvis man ingen skader havde haft. Men han er altså ikke typen, der er rendt ind i småskader som Agger, Lallana, Keita, Shaqiri og Matip. Gomez var kommet sig 100% oven på sin forrige alvorlige skade, og han er måske den hurtigste mand over en lidt længere distance i vores trup og blandt de hurtigste CB's i PL.
Hans nuværende skade var uheldig og ikke til at forudse, lige som van Dijk's- Altså ikke noget man overhovedet skulle have med i nogle beregninger, og tværtimod skal man jo kigge på, at under normale omstændigheder, så spiller et center backpar nærmest alle kampe i sæsonen, og uden skader så er der ikke meget spilletid til nr. 3 og slet ikke nr. 4.
Derfor var det ganske fornuftigt, at pengene blve prioriteret til andre steder på banen: Kostas, Thiago og Jota, da man havde Matip som 3. valg og Fabinho i baghånden - nu også Henderson + 3-4 "unge" spillere, som kunne spille nogle cup kampe, hvis det var nødvendigt.
Jeg synes, det er fedt med 2 nye ind, og jeg mener samtidig, at Matip må videre til sommer. En kanon dygtig og sympatisk spiller, som bare aldrig er tilgængelig.
Jeg er meget tæt på at have det på samme måde med Keita.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af TG12 » tirsdag, 02. feb, 2021 10:58

texy skrev:
tirsdag, 02. feb, 2021 10:13
TG12 skrev:
tirsdag, 02. feb, 2021 09:34
Er det kun mig der synes det er lettere grotesk, at vi skal ende i en situation hvor alle 3 senior CB's er skadet resten af sæsonen før vi på deadline day henter CB(s) ind?

Man kan vel med rette stille spørgsmålstegn ved om en signing tidligere i vinduet kunne have skånet Matip for denne sæsonafsluttende skade?

Under alle om stændigheder synes jeg det er en kende sent man handler - jeg er glad for vi har handlet, men kan ikke lade være med at tænke det er en brandslukning, til en horibel situation, som med en mere proaktiv tilgang til det kunne delvist være undgået og håndteret bedre.
Jeg synes, at de handler, der er lavet lugter langt væk af, at der reelt ikke var økonomi til at handle.

Vi har hentet to forsvarsspillere i ren desperation over et uforudsigeligt skadeshelvede for en samlet transferudgift på £1,6M, så vidt jeg kan læse mig til.

Samtidig har vi lejet Sepp og Minamino ud, hvilket vel nogenlunde kommer til at balancere lønudgifterne.

Jeg er ikke skuffet og finder det ikke grotesk, at vi agerer så sent. Jeg finder Covid-situationen grotesk. At minimere sine udgifter og økonomiske forpligtelser under så vanvittige omstændigheder, finder jeg kun ansvarligt.

På listen over klubbernes ins and outs, ligger størstedelen af PL-klubberne også kun med outs.
Jeg er enig i måde hold og der er måske langsigtede planer, men der er også en stor grad af konservatisme i den måde FSG driver klubben på økonomisk.

Der er rigelig plads i klubbens økonomi til at optage et lån til et eventuelt spiller køb, og i et pengemarked hvor renterne er tæt på nul er gæld ikke længere så skræmmende som det engang var, og investeringen skal ikke give noget specielt stort afkast førend det kan betale sig.

Jeg synes vi har fået meget ud af vinduet, men situationen vi stod i er i den grad også drevet af aktive beslutninger fra FSG's side, fordi mulighederne er der.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 32 - Joel Matip

Indlæg af Niels K » søndag, 14. nov, 2021 07:52

Liverpool may have finally found the secret to keeping Joel Matip fit

It’s mid-November, and Joel Matip has already played more minutes than in the previous two seasons. So could Liverpool have finally cracked the code to the defender’s fitness ?

https://www.thisisanfield.com/2021/11/l ... matip-fit/

Besvar