5-Georginio Wijnaldum

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af texy » lørdag, 27. mar, 2021 09:48

TG12 skrev:
mandag, 18. jan, 2021 10:39

Sagen er bare Gini har overlevet dem alle, og spillet mere end samtlige af de andre hver sæson inklusive Hendo, fordi han bare aldrig er skadet. Om nogen har Gini været det stabile punkt på midtbanen og han har steppet op og vist sit værd uanset hvem der ville konkurrere om pladsen.

Så selvom vi har mange gode midtbane spillere, og de også besidder kvaliteter jeg ofte savner ved Gini, så kommer ingen af dem i nærheden af Gini's stabilitet og det er egentligt der tabet ved Gini er størst.
Måske hovedårsagen til den dårligste sæson under Klopp, at dem der får Gini til at se god ud har været meget skadet eller væk fra midten. Jeg synes da, at vi i denne sæson har fået tydeligt demonstreret, at vi er verdensklasse med Hendo og Fab, men ikke med Gini. Gini spiller 2 gode kampe og 5 ligegyldige kampe.

Jeg tror dog, at Gini er en vigtig mand i truppen. På samme måde som Milner er. Og som Lovren var. Det er ikke altid kun det, som man bidrager med på banen, der forbedrer kollektivet.

Når Gini skifter til Barca, så skal han nok få rigeligt spilletid, mens Koeman er der. Men jeg tror ikke, at det bliver et succesfuldt Barca-hold.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Oomph242 » søndag, 28. mar, 2021 07:11

texy skrev:
lørdag, 27. mar, 2021 09:48
TG12 skrev:
mandag, 18. jan, 2021 10:39

Sagen er bare Gini har overlevet dem alle, og spillet mere end samtlige af de andre hver sæson inklusive Hendo, fordi han bare aldrig er skadet. Om nogen har Gini været det stabile punkt på midtbanen og han har steppet op og vist sit værd uanset hvem der ville konkurrere om pladsen.

Så selvom vi har mange gode midtbane spillere, og de også besidder kvaliteter jeg ofte savner ved Gini, så kommer ingen af dem i nærheden af Gini's stabilitet og det er egentligt der tabet ved Gini er størst.
Måske hovedårsagen til den dårligste sæson under Klopp, at dem der får Gini til at se god ud har været meget skadet eller væk fra midten. Jeg synes da, at vi i denne sæson har fået tydeligt demonstreret, at vi er verdensklasse med Hendo og Fab, men ikke med Gini. Gini spiller 2 gode kampe og 5 ligegyldige kampe.

Jeg tror dog, at Gini er en vigtig mand i truppen. På samme måde som Milner er. Og som Lovren var. Det er ikke altid kun det, som man bidrager med på banen, der forbedrer kollektivet.

Når Gini skifter til Barca, så skal han nok få rigeligt spilletid, mens Koeman er der. Men jeg tror ikke, at det bliver et succesfuldt Barca-hold.
Men med 35 PL kampe i 18/19, 37 PL kampe i 19/20 og 29 PL kampe i 20/21 nærmest alle fuldt spillede kampe. Så kan man sku ikke komme udenom hans vigtighed. Hverken Lovren eller Milner har været i nærheden af dette.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 28. mar, 2021 15:06

Oomph242 skrev:
søndag, 28. mar, 2021 07:11
texy skrev:
lørdag, 27. mar, 2021 09:48
TG12 skrev:
mandag, 18. jan, 2021 10:39

Sagen er bare Gini har overlevet dem alle, og spillet mere end samtlige af de andre hver sæson inklusive Hendo, fordi han bare aldrig er skadet. Om nogen har Gini været det stabile punkt på midtbanen og han har steppet op og vist sit værd uanset hvem der ville konkurrere om pladsen.

Så selvom vi har mange gode midtbane spillere, og de også besidder kvaliteter jeg ofte savner ved Gini, så kommer ingen af dem i nærheden af Gini's stabilitet og det er egentligt der tabet ved Gini er størst.
Måske hovedårsagen til den dårligste sæson under Klopp, at dem der får Gini til at se god ud har været meget skadet eller væk fra midten. Jeg synes da, at vi i denne sæson har fået tydeligt demonstreret, at vi er verdensklasse med Hendo og Fab, men ikke med Gini. Gini spiller 2 gode kampe og 5 ligegyldige kampe.

Jeg tror dog, at Gini er en vigtig mand i truppen. På samme måde som Milner er. Og som Lovren var. Det er ikke altid kun det, som man bidrager med på banen, der forbedrer kollektivet.

Når Gini skifter til Barca, så skal han nok få rigeligt spilletid, mens Koeman er der. Men jeg tror ikke, at det bliver et succesfuldt Barca-hold.
Men med 35 PL kampe i 18/19, 37 PL kampe i 19/20 og 29 PL kampe i 20/21 nærmest alle fuldt spillede kampe. Så kan man sku ikke komme udenom hans vigtighed. Hverken Lovren eller Milner har været i nærheden af dette.
Det er en god pointe, og ikke mindst på baggrund af det mareridt vi har været igennem i denne sæson kan man med god ret argumentere for, at tilgængelighed er vigtigere end de sidste 3-5% i spillemæssigt niveau, hvis nu udgangspunktet er, at man ikke kan få begge dele samtidig.

M.a.o.: Er "verdensklasse" i måske blot 60-70% af kampene at foretrække over blot "høj international klasse" i 95% af kampene? Eller omvendt? Hvad giver i sidste ende flest points på kontoen?

I NFL ser man ofte udtrykket "the best ability is availability" anvendt. Det kan godt overføres til andre idrætsgrene.
Senest rettet af Sledgehammer søndag, 28. mar, 2021 15:11, rettet i alt 1 gang.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 28. mar, 2021 15:08

dobbeltpost
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af bblauritzen » mandag, 31. maj, 2021 22:38

Wijnaldum: "I'm still busy saying goodbye to Liverpool. I am still emotional because I got a goodbye that not many players got before me. You will hear again (why I left). It will come out." (ESPN) https://t.co/Aj9mzbz2eU

Gini med et mystisk tweet..

Mon ikke det bare er, som flere i kommentarfeltet også nævner, et spørgsmål om kontrakt stridigheder..

Jeg syntes han virker ret bitter.

-----------------
bblauritzen


athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af athomsen » tirsdag, 01. jun, 2021 08:17

bblauritzen skrev:
mandag, 31. maj, 2021 22:38
Wijnaldum: "I'm still busy saying goodbye to Liverpool. I am still emotional because I got a goodbye that not many players got before me. You will hear again (why I left). It will come out." (ESPN) https://t.co/Aj9mzbz2eU

Gini med et mystisk tweet..

Mon ikke det bare er, som flere i kommentarfeltet også nævner, et spørgsmål om kontrakt stridigheder..

Jeg syntes han virker ret bitter.

-----------------
bblauritzen
Ja sådan læser jeg det også. Enten er han blevet lovet noget, som ikke er holdt, eller så lyder det lidt til, at klubbens kontraktudspil har været virkelig langt fra hans egen opfattelse af, hvad han er værd for klubben.

Jeg havde gerne set en forlængelse - men ikke til ublu løn.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af AJJ » tirsdag, 01. jun, 2021 09:58

Første fremmest: Det med, at han fik en afsked, som ikke mange får, læser jeg kun positivt - guard of honour, Klopps ord i kampprogrammet osv.

Når det er sagt, så er der da ingen tvivl om, at Gini er skuffet over, at klubben ikke tilbød ham en bedre kontrakt. Og her er det sikkert både løn og ikke mindst længden, vi taler om. Og jeg tror, at Gini helt oprigtigt gerne ville have afsluttet på top niveau i Liverpool

Set fra hans side, kan jeg også godt forstå skuffelsen. Han har spillet dag ud og dag ind og været en supervigtig brik på det her succesrige Liverpool-hold - og så har han samtidigt kunne se på spillere, der har fået væsentligt højere løn end ham, men kun sjældent været til rådighed og performet lige så godt.

Ingen tvivl om, at Liverpool er sluppet meget billigt for Ginis ydelser.

Gini følte derfor nok, at han skulle have en ny kontrakt, der også var en form for belønning og kompensation for tidligere præstationer.

Men sådan fungerer det jo ikke rigtigt. Det er ikke Liverpools politik at lange en 4-årig kontrakt ud med høj løn til en 30-årig boks/boks-spiller (fx målmand, CB er anden snak formentlig), som måske har to år tilbage på nuværende niveau. Og der kan også komme skader til, selvom han har en jernfysik.

Jeg har ingen problemer med, at Gini viser sin skuffelse, da det jo bare indikerer, at han var meget glad for at være i Liverpool. Og han har spillet sin kontrakt ud og får nu en ny og bedre, end Liverpool kunne tilbyde ham. Alt godt.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 01. jun, 2021 12:14

AJJ skrev:
tirsdag, 01. jun, 2021 09:58
Gini følte derfor nok, at han skulle have en ny kontrakt, der også var en form for belønning og kompensation for tidligere præstationer.
Nej, sådan fungerer fodbold jo netop ikke, som du så også skriver i næste afsnit af dit indlæg.

Gini har ved skiftet fra Newcastle selv underskrevet sin kontrakt, og hvis han er utilfreds med kontrakten, bør han henvende sig til sin Agent, og bebrejde ham. Har agenten gjort sit arbejde godt nok, vil kontrakten - hvilket også er i LFC's interesse - have en række både kollektive og individuelle bonusaftaler i form af præmiering af holdets resultater i PL og CL + evt. øvrige, og individuelle performance præmieringer for eks. antal kampe, antal kampe fra start, antal mål med mange flere muligheder. Det er i høj grad mit indtryk, at FSG/Michael Edwards netop er interesserede i så stor en performance del som muligt, idet det selvfølgelig følger, at jo højere bonusser der kan opnås, jo mindre vil den faste hyre være.

Det er da rigtigt, at der er enkelte spillere, som får en kontrakt forbedret, uden at Klubben var nødsaget til det. Det skete så vidt jeg husker i Mo Salahs tilfælde, men han startede jo også ekstremt flyvende, og hans daværende alder gjorde, at klubben godt turde satse på at forlænge åremålet på kontrakten mod en øjeblikkelig lønforhøjelse, for derigennem at forhøj markedsprisen på Mo's kontrakt, såfremt en statsejet klub eller andre ulækre personager med næsten lige så dybe lommer skulle ønske sig at få Mo tilknyttet til deres hold.

Sammenlignet med Mo, har Gini's præstationer været langt mere "hverdagens rugbrød" lignende, end det har været noget en superrig ejer har ønsket at sprænge banken for at få tilknyttet deres klub.

I bund og grund er det altså ganske almindelig udbud og efterspørgsel som styrer det hele, og efter min overbevisning har Michal Edwards handlet 100% korrekt i relation til at stille LFC bedst muligt, hvilket jo så også netop er DET, som Michael Edwards får SIN løn for at gøre.
Senest rettet af Cynwal tirsdag, 01. jun, 2021 13:39, rettet i alt 2 gange.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af AJJ » tirsdag, 01. jun, 2021 13:00

Nej - skrev også, at sådan fungerer det ikke - hvis du lige havde citeret min næste sætning... Men god uddybning.

Og det hele er jo gisninger, men det er da meget menneskeligt, at Gino er skuffet og føler, at han fortjente en bedre kontrakt end hvad klubben kunne tilbyde

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 01. jun, 2021 13:47

AJJ skrev:
tirsdag, 01. jun, 2021 13:00
Nej - skrev også, at sådan fungerer det ikke - hvis du lige havde citeret min næste sætning... Men god uddybning.

Og det hele er jo gisninger, men det er da meget menneskeligt, at Gino er skuffet og føler, at han fortjente en bedre kontrakt end hvad klubben kunne tilbyde
Jep - jeg rettede lige til i mit indlæg.

Ang. det fremhævede, så mener jeg da også, at smukke og evt. yngre kvinder på gaden gerne måtte værdsætte min tilstedeværelse noget mere, men som min alder uvægerligt skrider nådesløst fremad kan jeg bare konstatere, at det sker ikke.

Det samme må Gini konstatere, og så tørre øjnene og komme videre. Jeg ønsker absolut ikke Gini andet end god vind fremadrettet, og håber for ham, at han ikke brænder nallerne ved at gå til et kommende fallitbo. Det er sgu nye tider, sådan som "Mes que un club" fører sig frem med transfer-frie "forstærkninger". Gad vide, om de har lært noget, og så også prøver at holde lidt igen med lønnen, eller de giver en høj løn, nu når de sparer transfer......? For der kommer jo nok nogen og redder dem, da de jo er "Mes que un club"
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 01. jun, 2021 15:00

Du mistænker da vel ikke den nye BArcelona administration for at lave frie transfers for at opretholde en illusion af økonomisk ansvarlighed, fremfor rent faktisk at skabe balance i bøgerne?

Når det er sagt så havde Laporta da en ret fin start første gang han tog tøjlerne i klubben og fik moderniseret nogle ting og primært lavede indgkøb de havde brug for.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 01. jun, 2021 16:53

Jeg er nok guilty as charged.

.....men det er muligvis båret/fremprovokeret af Barcelonas kroniske selvfedme, som i mine øjne har været lige kvalmefremkaldende, uanset præsidentens navn.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 01. jun, 2021 19:14

Cynwal skrev:
tirsdag, 01. jun, 2021 16:53
Jeg er nok guilty as charged.

.....men det er muligvis båret/fremprovokeret af Barcelonas kroniske selvfedme, som i mine øjne har været lige kvalmefremkaldende, uanset præsidentens navn.
I rest my case: https://ekstrabladet.dk/sport/haandbold ... er/8604755
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 02. jun, 2021 13:27

Cynwal skrev:
tirsdag, 01. jun, 2021 19:14
Cynwal skrev:
tirsdag, 01. jun, 2021 16:53
Jeg er nok guilty as charged.

.....men det er muligvis båret/fremprovokeret af Barcelonas kroniske selvfedme, som i mine øjne har været lige kvalmefremkaldende, uanset præsidentens navn.
I rest my case: https://ekstrabladet.dk/sport/haandbold ... er/8604755
hovsa :army5: :shock:

Det er sgu da mindre heldigt. Ja, de er ikke altid så gode til at fremstå som the good guys.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Thommo » onsdag, 02. jun, 2021 21:08

Cynwal skrev:
tirsdag, 01. jun, 2021 16:53
Jeg er nok guilty as charged.

.....men det er muligvis båret/fremprovokeret af Barcelonas kroniske selvfedme, som i mine øjne har været lige kvalmefremkaldende, uanset præsidentens navn.
Totalt enig, barca er på min 2. plads over hade klubber scum etter, men har trods alt stadig en form for respekt for scum, nul for barca og deres konstante talen i mederne om spillere de så ender med at købe....Coutinho fik de aaaalt for billigt efter min mening, hvis neymar kostede 222 mill euro, synes jeg alt under 223 er for billigt, og det var bare det der fik dem på 1. pladsen over kvalme klubber, selv om de nok var endt der uanset hvad, da de stadig er dybt pinlige i alt hvad de render og laver.
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar