5-Georginio Wijnaldum

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af AJJ » fredag, 11. jun, 2021 12:53

Cynwal skrev:
fredag, 11. jun, 2021 12:01
AJJ skrev:
fredag, 11. jun, 2021 09:28
zalcos skrev:
fredag, 11. jun, 2021 09:22
Gini. Vores mest stabile mand på midtbanen i alle vores trofæ-vindende sæsoner på det sidste. Jeg håber ikke vi kommer til at savne ham for meget. Jeg var virkelig tryg og glad ved at se ham på banen!
Skiftet til PSG over Barca viser vel at det næppe er forkert at den primære årsag til uenighederne kunne være løn.
Og kontraktlængde formentlig også
+ sikkerhed for, AT lønnen i det hele taget kommer, og ikke lige pludselig dekreteres halveret for at redde boet fra fallit
You wish....

Kunne man forestille sig, at Wijnaldum får lidt et kulturchok i PSG, nu han har været en del af Liverpools velfungerende kollektiv på og uden for banen i så mange år?

Tuchel formåede på få måneder at gøre Chelsea til et stærkt kollektiv, hvor der bliver ofret og løbet mange meter for hinanden, Noget han ikke formåede på 2 ½ år i PSG...

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 11. jun, 2021 16:05

Jeg er og var superglad for Gini, som altid var en stabil arbejdshest i holdets tjeneste, men jeg står af, når diverse hjemmesider er i gang med at udråbe ham til en "Anfield legende".

Legende bliver man primært, i hvert fald for mig, først efter en noget længere årrække end de fem, som Gini nåede; alternativt, hvis man skal opnå en sådan status efter relativt få år i trøjen, skal man have præsteret noget helt ekstraordinært. Og Ginis varemærke var jo netop IKKE det ekstraordinære; tværtimod var han eksponent for det stabile, solide, men med enkelte undtagelser sjældent iøjnefaldende. Som sådan var han uvurderlig, ikke mindst i en vanvidssæson som den netop afsluttede, men legende, ikke i mine øjne ...

Alt det bedste for ham fremover, jeg vil altid være taknemmelig for det han gav klubben. YNWA, Gini!
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 14. jun, 2021 09:22

Sledgehammer skrev:
fredag, 11. jun, 2021 16:05
Jeg er og var superglad for Gini, som altid var en stabil arbejdshest i holdets tjeneste, men jeg står af, når diverse hjemmesider er i gang med at udråbe ham til en "Anfield legende".

Legende bliver man primært, i hvert fald for mig, først efter en noget længere årrække end de fem, som Gini nåede; alternativt, hvis man skal opnå en sådan status efter relativt få år i trøjen, skal man have præsteret noget helt ekstraordinært. Og Ginis varemærke var jo netop IKKE det ekstraordinære; tværtimod var han eksponent for det stabile, solide, men med enkelte undtagelser sjældent iøjnefaldende. Som sådan var han uvurderlig, ikke mindst i en vanvidssæson som den netop afsluttede, men legende, ikke i mine øjne ...

Alt det bedste for ham fremover, jeg vil altid være taknemmelig for det han gav klubben. YNWA, Gini!
Det er jo en evig diskussion, hvad er en legende, hvad er verdensklasse, hvad er indsæt ord.

Mange Liverpool fans har jo givet legende status til hele 2005 holdet. For andre er legende specielt fordi der skal så meget til at opnå den status.

Man du har jo nok fat i noget for om 10 år husker vi stadig Gini, men i 2050 når 2019 og 2020 er en fjern errindring, så vil det nok mest være Salah og van Dijk, der huskes, og så er Trent en man bliver overrakset over "nå ja for pokker han var allerede med dengang!" bare fordi han kommer til at have 15 gode år i klubben :music: . Så har hver især måske en anden spiller de særligt husker.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af athomsen » mandag, 14. jun, 2021 09:44

Kommer vel også an på kvaliteten af spilleren.

Cantona spillede samlet 5,5 år i England, hvoraf 4,5 var i MU. Han havde i løbet af de 4,5 år en 8 måneders karantæne. Tænker de betragter ham som en legende. Han er i øvrigt også i PL Hall og Fame på trods af kun have spillet relativ kort tid i England.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 14. jun, 2021 10:51

Ja, og med Cantona var han jo både en rigtig god spiller, men han var jo også markant og iøjefaldende og havde nogle kvaliteter der var svære at måle.

Så hjælper det jo også at han ikke sluttede sin Man Utd karriere med at forcere et skifte til Real MAdrid, Coutinho har f.eks. leveret ret godt på banen og bar holdet under svære forhold i en del år efter Suarez skred, men legende er han vel ikke?
-eller hvad?

det leder jo også ind i tilfældighedernes verden. Coutinho kunne jo ikke bestemme hvad vi gjorde med Suarez pengene, men havde vi forvaltet dem bedre eller måske bare hvis Sturridge ikke var gået i stykker samme sommer kunne Liverpool meget vel have vundet PL i 2015 og startet en god periode hvor Sterling f.eks. aldrig ville overveje at skifte til et andet PL hold. Men ville måske også betyde at Brendan Rodgers stadig var LFC manager og Klopp skiftede til Roma eller Manchester United og Edward Snowden havde nok også vundet 2016 valget i USA. :shock: ok, måske gik jeg for langt i den her alternative virkelighed.

pointen er at der er små forskelle imellem legende og en god tidligere spiller, som måske ikke helt er i spillerens egne hænder.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af texy » mandag, 14. jun, 2021 11:47

Jeg er villig til at give "legende-status" til samtlige spillere, der var med til at vinde titlen tilbage efter 30 år. Også selvom de som Gini, ikke er voldsomt synlige i mange kampe. Og lige nøjagtigt i Gini's tilfælde, så er der en CL semifinale mod Barca, der så trækker lidt yderligere i retning af "legende-status".

Jeg er ikke trist over, at Gini er rejst videre. Men jeg har respekt for manden og alt det han gav os, mens han var i Liverpool.
Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Oomph242 » mandag, 14. jun, 2021 11:54

texy skrev:
mandag, 14. jun, 2021 11:47
Jeg er villig til at give "legende-status" til samtlige spillere, der var med til at vinde titlen tilbage efter 30 år. Også selvom de som Gini, ikke er voldsomt synlige i mange kampe. Og lige nøjagtigt i Gini's tilfælde, så er der en CL semifinale mod Barca, der så trækker lidt yderligere i retning af "legende-status".

Jeg er ikke trist over, at Gini er rejst videre. Men jeg har respekt for manden og alt det han gav os, mens han var i Liverpool.
Jeg er sku lidt trist.

Jeg ser ikke Oxlade, Milner, Keita og Jones som stabile eller gode nok til, at kunne fylde hullet efter ham. Ifald havde de allerede gjort det..

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 14. jun, 2021 14:49

athomsen skrev:
mandag, 14. jun, 2021 09:44
Kommer vel også an på kvaliteten af spilleren.

Cantona spillede samlet 5,5 år i England, hvoraf 4,5 var i MU. Han havde i løbet af de 4,5 år en 8 måneders karantæne. Tænker de betragter ham som en legende. Han er i øvrigt også i PL Hall og Fame på trods af kun have spillet relativ kort tid i England.
Ja og han leverede jo netop ekstraordinære præstationer, hvilket gør legendestatus berettiget. Jeg tænker at det samme bliver tilfældet for Luis Suarez for vores egen klubs vedkommende.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Emmy » mandag, 14. jun, 2021 15:27

Gini præsterer intet for landsholdet nu, som han ikke har gjort i årevis. Han har en helt anden rolle på det hold. En rolle jeg kan ærge mig over han aldrig har haft hos os. Af taktiske årsager har han spillet meget anderledes. Og det er en skam. Jeg kommer ikke til at savne ham i den rolle han har haft på vores hold. Og det er jo egentlig primært Klopps skyld og ikke spilleren.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 14. jun, 2021 22:30

Oomph242 skrev:
mandag, 14. jun, 2021 11:54
texy skrev:
mandag, 14. jun, 2021 11:47
Jeg er villig til at give "legende-status" til samtlige spillere, der var med til at vinde titlen tilbage efter 30 år. Også selvom de som Gini, ikke er voldsomt synlige i mange kampe. Og lige nøjagtigt i Gini's tilfælde, så er der en CL semifinale mod Barca, der så trækker lidt yderligere i retning af "legende-status".

Jeg er ikke trist over, at Gini er rejst videre. Men jeg har respekt for manden og alt det han gav os, mens han var i Liverpool.
Jeg er sku lidt trist.

Jeg ser ikke Oxlade, Milner, Keita og Jones som stabile eller gode nok til, at kunne fylde hullet efter ham. Ifald havde de allerede gjort det..
Jeg er også trist. Hendo, Fabinho og Thiago har højt niveau. Men der er et kæmpe spring ned til de næste. De er langtfra på Gini's niveau. Keita har ikke det taktiske eller mentale niveau til at begå sig på absolut topplan. Milner er 'over the hill', Oxen har bare ikke niveauet. Jones er ung og fremadstormende. Giv ham et par år
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 5-Georginio Wijnaldum

Indlæg af AJJ » tirsdag, 15. jun, 2021 12:11

Hr. Drejer skrev:
mandag, 14. jun, 2021 22:30
Oomph242 skrev:
mandag, 14. jun, 2021 11:54
texy skrev:
mandag, 14. jun, 2021 11:47
Jeg er villig til at give "legende-status" til samtlige spillere, der var med til at vinde titlen tilbage efter 30 år. Også selvom de som Gini, ikke er voldsomt synlige i mange kampe. Og lige nøjagtigt i Gini's tilfælde, så er der en CL semifinale mod Barca, der så trækker lidt yderligere i retning af "legende-status".

Jeg er ikke trist over, at Gini er rejst videre. Men jeg har respekt for manden og alt det han gav os, mens han var i Liverpool.
Jeg er sku lidt trist.

Jeg ser ikke Oxlade, Milner, Keita og Jones som stabile eller gode nok til, at kunne fylde hullet efter ham. Ifald havde de allerede gjort det..
Jeg er også trist. Hendo, Fabinho og Thiago har højt niveau. Men der er et kæmpe spring ned til de næste. De er langtfra på Gini's niveau. Keita har ikke det taktiske eller mentale niveau til at begå sig på absolut topplan. Milner er 'over the hill', Oxen har bare ikke niveauet. Jones er ung og fremadstormende. Giv ham et par år
Havde også gerne set Gini ende sine fodbolddage i Liverpool. Men har også respekt for klubbens politik om ikke at dele guldrandede og lange kontrakter ud til 30-årige.

Og selvfølgelig kan vi slet ikke forlade os på, at Oxlaide, Keita eller Jones lige står klart til at udfylde hans sko.

Besvar