66 - Trent Alexander-Arnold

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Re: 66 - Trent Alexander-Arnold

Indlæg af Cynwal » torsdag, 02. jan, 2025 14:30

Grundlæggende tror jeg, at meget af alt det kontrakt-bøvl der har været, skyldes at den gode Jürgen Klopp pludselig sagde op. Med god opsigelsesvarsel, bevares, men alligevel gav det et beslutningsmæssigt vakuum på to fronter:
  • Hvad ville den nye manager sige til spillere og eventuelle kontrakforlængelser
  • Spillere ville ikke skrive under på noget uden at have set den nye manager an først
Ovenstående "beslutningsvakuum" har så medført, at spillerne sidder med ALLE kortene på hånden i disse forhandlinger.
Som en sidebemærkning kan man så spørge: Er der nogen der kan huske det form-dyk - ikke stort, men det var der - ved i hvert fald den ene af Mo Salahs kontraktforlængelser? For det var der, og det er ikke en beskyldning om at Salah er specielt udspekuleret eller noget som helst. Det er blot en konstatering af, at jo mere der er på spil, jo mere kan man hente på ellers skulte reserver motivationsmæssigt.

Det er samtidig heller ikke nogen hemmelighed, at der internt blandt spillerne også er et hieraki, også når det kommer til beløbet på lønsedlen. ...og her kunne jeg sagtens forstille mig, at de enkelte spiller agenter lurepasser og anbefaler deres klient, at han skal IKKE være den første til at skrive under på en kontraktforlængelse, for så kan han risikere at få mindre i forhold til de 2 andre. Det er et kæmpe psykologisk spil, og nu er Luis Diaz' agent også begyndt at røre på sig, mht genforhandling af kontrakt læs: Forlængelse og klækkelig lønforhøjelse. ....og det er fandens vigtigt, at Edwards/Hughes holder igen. Jeg ved godt, at det er nemt at sige det er FSG der er nærige, men kunne I tænke jer, at Liverpool var et kontraktmæssigt galehus som Man FU, hvor spillerne hæver alt for store lønninger, og disse lønninger direkte virker blokerende for, at man kan skille sig af med de spillere, som viser sig IKKE at være bare i nærheden af deres lønninger værd.

Det er ALT for nemt for pundits, journalister, fans samt Gud og hvermand at sige: Bare betal ved kasse 1.
Hvis resultatet bliver lønkaos i den samlede spillertrup som det ses i Stretford og omegn, så siger jeg Nej Tak til bare at betale ved kasse 1.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 02. jan, 2025 17:35

Cynwal skrev:
torsdag, 02. jan, 2025 14:30
Grundlæggende tror jeg, at meget af alt det kontrakt-bøvl der har været, skyldes at den gode Jürgen Klopp pludselig sagde op. Med god opsigelsesvarsel, bevares, men alligevel gav det et beslutningsmæssigt vakuum på to fronter:
  • Hvad ville den nye manager sige til spillere og eventuelle kontrakforlængelser
  • Spillere ville ikke skrive under på noget uden at have set den nye manager an først
Ovenstående "beslutningsvakuum" har så medført, at spillerne sidder med ALLE kortene på hånden i disse forhandlinger.
Som en sidebemærkning kan man så spørge: Er der nogen der kan huske det form-dyk - ikke stort, men det var der - ved i hvert fald den ene af Mo Salahs kontraktforlængelser? For det var der, og det er ikke en beskyldning om at Salah er specielt udspekuleret eller noget som helst. Det er blot en konstatering af, at jo mere der er på spil, jo mere kan man hente på ellers skulte reserver motivationsmæssigt.
Det er samtidig heller ikke nogen hemmelighed, at der internt blandt spillerne også er et hieraki, også når det kommer til beløbet på lønsedlen. ...og her kunne jeg sagtens forstille mig, at de enkelte spiller agenter lurepasser og anbefaler deres klient, at han skal IKKE være den første til at skrive under på en kontraktforlængelse, for så kan han risikere at få mindre i forhold til de 2 andre. Det er et kæmpe psykologisk spil, og nu er Luis Diaz' agent også begyndt at røre på sig, mht genforhandling af kontrakt læs: Forlængelse og klækkelig lønforhøjelse. ....og det er fandens vigtigt, at Edwards/Hughes holder igen. Jeg ved godt, at det er nemt at sige det er FSG der er nærige, men kunne I tænke jer, at Liverpool var et kontraktmæssigt galehus som Man FU, hvor spillerne hæver alt for store lønninger, og disse lønninger direkte virker blokerende for, at man kan skille sig af med de spillere, som viser sig IKKE at være bare i nærheden af deres lønninger værd.
Det er ALT for nemt for pundits, journalister, fans samt Gud og hvermand at sige: Bare betal ved kasse 1.
Hvis resultatet bliver lønkaos i den samlede spillertrup som det ses i Stretford og omegn, så siger jeg Nej Tak til bare at betale ved kasse 1.
Enig Cynwal.
Det er det letteste i hele verden at sidde og skrige giv dem hvad de vil have. Specielt når det ikke er os der sidder og skal udskrive checks.
Men jeg forstår og deler til fulde frustrationerne. Men at springe lønrammen er, som du siger, noget man skal gøre med ekstrem omtanke. For den kan ikke rulles tilbage igen, det bliver en ny standard sat. På den anden side, hvis der skal flyttes lønrammer, så skal det jo være for spillere som Salah og VvD, vores bedste spillere siden prime Gerrard.
Så svær det er den. Og spillerne sidder med rigtig gode kort.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 02. jan, 2025 17:48

Fine betragtninger angående, hvad der kan være på spil i kontraktforhandlingerne, samt hvilke kort spillerne og agenterne sidder med på hånden. Jeg vil tilføje, at det vel heller ikke er udenfor mulighedernes område, at FSG er i dilemma om, hvorvidt de skal sprænge deres lønpolitik og om de vil retfærdiggør at gøre det med to spillerne på henholdsvis 32 og 33 år. Det strider imod måden, hvorpå de driver og har drevet klubben.

Jeg kan samtidig også forestille mig, at Edwards og Hughes er i et sportsligt dilemma, for jeg tror, at Edwards allerede nu er ved at lægge skabelonen til overgangen fra Klopps æra til Slots æra og i den er jeg ikke så sikker på, at han føler en 32 og 33 år passer ind. Jeg er sikker på, at Edwards gerne vil vise rettidig omhu og gøre overgangen glidende.
Det hører sig jo også til med Slot, at et af kriterierne jo er, at Slot er træner, ikke manager, så Edwards og Hughes, er dem, der bestemmer og har beføjelserne udenfor banen i forhold til sammensætning af spillertruppen og det sportslige setup.

Vi er omvendt også bare et sted, hvor niveauet hos van Dijk og Salah er så højt, at det nok må revurderes, hvordan og hvornår truppen skal forynges samt revurderes, hvordan vores politik omkring løn og alder er skruet sammen. Men jeg er ikke så overrasket over, at det trækker i langdrag, for der er mange parametre, der spiller ind. At Ornstein melder, at ud fra, hvad han har hørt, så tilbyder klubben de to spillere en to-årig forlængelse hver, så vidner det også om, at man tager deres nuværende form med besindig ro, da meget kan ske på to år eller mindre tid.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 02. jan, 2025 17:58

Godt indlæg Carsten, jeg deler helt dine betragtninger
"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 02. jan, 2025 18:07

Er problemet ikke, at vi (klubben) ikkehar været ude i god tid nok, til at forlænge kontrakterne?
Jeg mener heller ikke at vi skal sprænge banken på løn.
Hvis de kræver kæmpe lønninger, så må de videre.
Jeg håber ikke vi ender som et galehus, hvor spillerne, kun tænker på lønnen.
Hvis det er lønnen der motivere spilleren, så behøver jeg ikke se ham i Liverpooltrøjen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

TG12

Indlæg af TG12 » torsdag, 02. jan, 2025 19:19

mortenbak skrev:
torsdag, 02. jan, 2025 18:07
Er problemet ikke, at vi (klubben) ikkehar været ude i god tid nok, til at forlænge kontrakterne?
Jeg mener heller ikke at vi skal sprænge banken på løn.
Hvis de kræver kæmpe lønninger, så må de videre.
Jeg håber ikke vi ender som et galehus, hvor spillerne, kun tænker på lønnen.
Hvis det er lønnen der motivere spilleren, så behøver jeg ikke se ham i Liverpooltrøjen.

Der skal jo to til at forhandle og givetvis har spillerne ønsket at se den ny træner an inden de åbnede forhandlinger eller skrev under.

Men man kan jo stille spørgsmålet hvorfor disse kontrakter ikke blev forhandlet i starten af sidste sæson?

Det sagt er det pt. Svært at finde en klub der sportsligt er bedre end os i Europa. Så enten skal spilleren ønske en højere løn, eller drømme om andre himmelstrøg.

TG12

Indlæg af TG12 » torsdag, 02. jan, 2025 21:04

RedRedRed skrev:
torsdag, 02. jan, 2025 17:35
Cynwal skrev:
Enig Cynwal.
Det er det letteste i hele verden at sidde og skrige giv dem hvad de vil have. Specielt når det ikke er os der sidder og skal udskrive checks.
Men jeg forstår og deler til fulde frustrationerne. Men at springe lønrammen er, som du siger, noget man skal gøre med ekstrem omtanke. For den kan ikke rulles tilbage igen, det bliver en ny standard sat. På den anden side, hvis der skal flyttes lønrammer, så skal det jo være for spillere som Salah og VvD, vores bedste spillere siden prime Gerrard.
Så svær det er den. Og spillerne sidder med rigtig gode kort.
Klart nok at hvis TAA, VVD, eller Mo får en vild lønstigning vil andre også have mere.

Men vi kan jo alene ikke diktere hvad markedslønnen er.

Salah tænker vel selv - for tiden rimeligt nok - at han er den bedste spiller i PL, hvorfor han med rette kan forvente en løn svarende hertil. Han gider da ikke se på Kevin D Bruyne, der vel efterhånden kun spiller halv tid får mere.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 02. jan, 2025 21:09

TG12 skrev:
torsdag, 02. jan, 2025 19:19
mortenbak skrev:
torsdag, 02. jan, 2025 18:07
Der skal jo to til at forhandle og givetvis har spillerne ønsket at se den ny træner an inden de åbnede forhandlinger eller skrev under.
Men man kan jo stille spørgsmålet hvorfor disse kontrakter ikke blev forhandlet i starten af sidste sæson?
Jeg tror i den grad, at Klopps opsigelse kom som en overraskelse, Ved begyndelsen af sidste sæson var der ingen der tænkte på, at Klopp i November ville meddele sit stop - han gjorde det vist lidt før til FSG - hvorefter nedenstående vakuum opstod, og alle ville se tiden an:
Cynwal skrev:
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 03. jan, 2025 19:58

Salah sidder altså ikke med alle kort på hånden. Det er en fejllæsning af situationen.

For der er reelt ikke andre muligheder for ham til samme løn og samme fodboldmæssige niveau. Kede sig i Saudi eller PSG. Det er det. Og tag ikke fejl. Salah er stadig drevet af sportslige ambitioner.

Og det samme kan siges om VvD.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 03. jan, 2025 20:04

AJJ skrev:
fredag, 03. jan, 2025 19:58
Salah sidder altså ikke med alle kort på hånden. Det er en fejllæsning af situationen.

For der er reelt ikke andre muligheder for ham til samme løn og samme fodboldmæssige niveau. Kede sig i Saudi eller PSG. Det er det. Og tag ikke fejl. Salah er stadig drevet af sportslige ambitioner.

Det kan du have lidt ret i. Spillernes personlige eksponering og deraf følgende medieindkomster bliver også positivt påvriket af at spille i den mest eksponerede liga på verdensplan. For i modsætning til Real og Barca, så spiller LFC jo spændende kampe med uvist resultat stort set hver weekend.
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Indlæg af mortenbak » fredag, 03. jan, 2025 21:34

Ja man må i hvert fald sige at eksponringen falder med et skifte til Saudi eller Frankrig.
Så det må være pengene der trækker og hvis det er motivet, så synes jeg bare de skal videre.
Det er ikke et game vi som klub, skal involvere os i.

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 03. jan, 2025 22:13

Cynwal skrev:
fredag, 03. jan, 2025 20:04
AJJ skrev:
fredag, 03. jan, 2025 19:58

Det kan du have lidt ret i. Spillernes personlige eksponering og deraf følgende medieindkomster bliver også positivt påvriket af at spille i den mest eksponerede liga på verdensplan. For i modsætning til Real og Barca, så spiller LFC jo spændende kampe med uvist resultat stort set hver weekend.
Både klub og spillere vil meget gerne indgå en aftale. Og når det er tilfældet i en forhandling, så plejer det at ske.

TAA derimod - han er væk til sommer. Et stort tab af flere grunde. Men vi skal nok klare os.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 05. jan, 2025 10:34

Nu går der rygter om, at klubben tilbyder Trent en monster-kontrakt: http://bold.dk/fodbold/stillinger/itali ... e-kontrakt

Hvis vi giver Trent en monster-kontrakt og lader Salah gå, så skyder vi med vores politik om ikke at bruge store penge på folk over 30 os selv i foden, som jeg ser det. Vi kan sagtens undvære Trent. Vi kan de næste par ikke undvære Salah.

700 mio. kroner over 5 år svarer det til Salahs nuværende kontrakt på 350.000 pund om ugen?

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » søndag, 05. jan, 2025 10:46

Trent fortjener ikke en kontrakt på 350k i ugen. Manden er højreback og kan ikke forsvare, come on. Hans offensive kvaliteter alene burde ikke være årsag til så høj en løn.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 05. jan, 2025 10:53

Jeg er meget enig - men det skal lige siges, at jeg ikke er sikker på, om det er 350.000 pund om ugen. Og kilden er The Mirror, som ikke ligefrem er super pålidelige..

Men tror, det er deroppe af, det han bliver tilbudt. Han er på 180.000 pund om ugen lige nu.

Besvar