- Hvad ville den nye manager sige til spillere og eventuelle kontrakforlængelser
- Spillere ville ikke skrive under på noget uden at have set den nye manager an først
Som en sidebemærkning kan man så spørge: Er der nogen der kan huske det form-dyk - ikke stort, men det var der - ved i hvert fald den ene af Mo Salahs kontraktforlængelser? For det var der, og det er ikke en beskyldning om at Salah er specielt udspekuleret eller noget som helst. Det er blot en konstatering af, at jo mere der er på spil, jo mere kan man hente på ellers skulte reserver motivationsmæssigt.
Det er samtidig heller ikke nogen hemmelighed, at der internt blandt spillerne også er et hieraki, også når det kommer til beløbet på lønsedlen. ...og her kunne jeg sagtens forstille mig, at de enkelte spiller agenter lurepasser og anbefaler deres klient, at han skal IKKE være den første til at skrive under på en kontraktforlængelse, for så kan han risikere at få mindre i forhold til de 2 andre. Det er et kæmpe psykologisk spil, og nu er Luis Diaz' agent også begyndt at røre på sig, mht genforhandling af kontrakt læs: Forlængelse og klækkelig lønforhøjelse. ....og det er fandens vigtigt, at Edwards/Hughes holder igen. Jeg ved godt, at det er nemt at sige det er FSG der er nærige, men kunne I tænke jer, at Liverpool var et kontraktmæssigt galehus som Man FU, hvor spillerne hæver alt for store lønninger, og disse lønninger direkte virker blokerende for, at man kan skille sig af med de spillere, som viser sig IKKE at være bare i nærheden af deres lønninger værd.
Det er ALT for nemt for pundits, journalister, fans samt Gud og hvermand at sige: Bare betal ved kasse 1.
Hvis resultatet bliver lønkaos i den samlede spillertrup som det ses i Stretford og omegn, så siger jeg Nej Tak til bare at betale ved kasse 1.