11 - Mohamed Salah

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 13. mar, 2022 12:37

Oomph242 skrev:
søndag, 13. mar, 2022 11:33
Cynwal skrev:
lørdag, 12. mar, 2022 16:48
Emmy skrev:
lørdag, 12. mar, 2022 14:03
Jeg er iskold her. Klubben tilbyder ham det de synes han er værd. Og der er sikkert plads til forhandling.Så de burde nemt kunne blive enige.
Hvis Salah vil have en løn det kun er olie sheiker der kan betale, så kan han bare fise af.
Og de historier der kommer nu om andre klubber i både pl og andre ligaer han finder interessante, så forsvinder viljen bare til forhandling. Ingen er større end klubben og han kan blive solgt til sommer.
Byt ham til sommer med Mbappe i PSG. ....og skulle der ryge 50 mill £ til Parisi forbeindelse med handlen, så overlever vi nok.
Den unge Mbappe har forhåbentlig nogen rådgivere, som kan se værdien i at få ham færdigudviklet til verdens bedste spiller under verdens bedste manager, og samtidig i en klub i Premier League som qua Liverpools internationale fanbase, vil medføre kraftig forøgelse af Mbappes brandværdi.
Altså så den Mbappe som allerede nu, får noget mere i løn end de 3-400.000 pund om ugen Salah ifølge rygter forlanger..
Det må være en anden Mbappe. Den Mbappe der skal til Madrid får iflg rygter en ugeløn på ca. €700k :shock:
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AJJ
Indlæg: 2392
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af AJJ » mandag, 14. mar, 2022 08:35

Redtothebone skrev:
lørdag, 12. mar, 2022 17:31
AJJ skrev:
lørdag, 12. mar, 2022 10:29
Redtothebone skrev:
fredag, 11. mar, 2022 22:23
AJJ skrev:
fredag, 11. mar, 2022 22:13
Nå, men Salah vil jo så have en løn a la de Brune, som smadrer lønstrukturen. Sådan er det jo. Jeg tror, det bliver et farvel i 2023.

Hvad skal man gøre med spillere, som - uanset at de kan købe alt i hele verden allerede for deres nuværende løb - synes de sidste 100.000 pund er det vigtigste i verden :dontknow:
Det er virkelig en latterlig kommentar, for du aner jo ikke om det er sandt, du gætter og bliver sur over det.
Det er dig, der ikke vil se realiteterne i øjnene.

Efter Klopps udtalelser i går så kan det med meget stor sandsynlighed fastslås, at klubben har givet Salah et rekordtilbud, hvor han får en løn, der ligger pænt over de næste i hierarkiet (VvD osv.). Og hvor lønstrukturen er presset til det yderste.

Men Salah vil have mere, som de bedst betalte i de to Manchester-klubber - De Gea, Ronaldo, de Bruyne. Vil gerne blive i Liverpool, men de sidste £ 100.000-150.000 betyder bare mere for ham og agenten. Og så synes han, at han har strukket sig, fordi han kan få langt mere i PSG. Hvor han sikkert også ender.

Men du har ret - jeg kan jo tage fejl. Måske har Liverpool tilbudt ham en 2-årig forlængelse og en lønforhøjelse på £25.000.
Hvilke realiteter ? Der er jo netop ingen realiteter, du gætter bare på hvad der forhandles om, hvem siger det er lønnen der er problemet ?
Nej, det er nok slet ikke lønnen, det handler om.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2116
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Redtothebone » mandag, 14. mar, 2022 09:28

AJJ skrev:
mandag, 14. mar, 2022 08:35
Redtothebone skrev:
lørdag, 12. mar, 2022 17:31
AJJ skrev:
lørdag, 12. mar, 2022 10:29
Redtothebone skrev:
fredag, 11. mar, 2022 22:23
AJJ skrev:
fredag, 11. mar, 2022 22:13
Nå, men Salah vil jo så have en løn a la de Brune, som smadrer lønstrukturen. Sådan er det jo. Jeg tror, det bliver et farvel i 2023.

Hvad skal man gøre med spillere, som - uanset at de kan købe alt i hele verden allerede for deres nuværende løb - synes de sidste 100.000 pund er det vigtigste i verden :dontknow:
Det er virkelig en latterlig kommentar, for du aner jo ikke om det er sandt, du gætter og bliver sur over det.
Det er dig, der ikke vil se realiteterne i øjnene.

Efter Klopps udtalelser i går så kan det med meget stor sandsynlighed fastslås, at klubben har givet Salah et rekordtilbud, hvor han får en løn, der ligger pænt over de næste i hierarkiet (VvD osv.). Og hvor lønstrukturen er presset til det yderste.

Men Salah vil have mere, som de bedst betalte i de to Manchester-klubber - De Gea, Ronaldo, de Bruyne. Vil gerne blive i Liverpool, men de sidste £ 100.000-150.000 betyder bare mere for ham og agenten. Og så synes han, at han har strukket sig, fordi han kan få langt mere i PSG. Hvor han sikkert også ender.

Men du har ret - jeg kan jo tage fejl. Måske har Liverpool tilbudt ham en 2-årig forlængelse og en lønforhøjelse på £25.000.
Hvilke realiteter ? Der er jo netop ingen realiteter, du gætter bare på hvad der forhandles om, hvem siger det er lønnen der er problemet ?
Nej, det er nok slet ikke lønnen, det handler om.
Selvfølgelig vil han have mere i løn det er da indlysende, jeg angriber at du siger siger det er en realitet at han vil have en løn som de Bruyne, for det ved du ikke - det er et gæt som stort set alle andre journalister, sjovt som der i nærmest alle artikler står "angiveligt" " "det rygtes".

James Pearce som jeg vægter ret højt i forhold til at have fingeren på pulsen skriver "Salah stand-off over new deal is about money, respect and recognition" Klopp udtalte også på et af pressemøderne at "Salah forventer at klubben er ambitøs", jeg gætter på det i stor grad også handler om at klubben viser at de er ambitiøse og der kontinuerligt investeret i truppen, Salah er grådig - på den gode måde imø, så han kan ikke få nok trofæer både individuelt og holdmæssigt, derfor er han nødt til at sikre sig at klubben lever op til hans forventninger.

Men kontrakter er ikke bare løn, kontrakter i dag kan være fyldt med alle mulige klausuler, der er signon fees til spillere og agenter, der er bonuser for mål, trofæer osv. Men hvem ved måske har Salah også nogle krav til hvem der skal være træner når Klopp stopper, han kan have forventninger om at klubben sammensætter en trup, så vi er de bedste i England. Der kan også være krav om salgs klausuler hvis klubben ikke præstere, der kan være krav om at han vil have lov til at prioritere landsholdet, som Messi der har fået indføjet at han må prioriteret Argentina over PSG hvis der er sammenfald i kampe.

De største fodboldspillere er kæmpe egoister, det er måske en trist udvikling, men hvis man har ambitioner om at blive verdens bedste og vinde alt, så er det nok nødvendigt for at opnå succes.

Salah er den bedste spiller i England i denne sæson, derfor har han imø også lov til at stille kæmpe krav til klubben, jeg tror bare ikke det er så simpelt som det bliver gjort til i medierne.
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 14. mar, 2022 10:38

Salah har de sidste 5 sæsoner været en af de absolut bedste i PL. Jeg vil vove den påstand, at han har været i top 5 over de bedste PL spillere hver eneste sæson. Salah har igennem nogle sæsoner gjort forskellen for om Liverpool er et godt hold eller om Liverpool er verdensklasse. Når vi efterlyser det ekstraordinære, så kigger vi altid på Salah. Det skal naturligvis afspejles i lønnen. Så vidt jeg kan læse, er Salah ikke blandt de 5 bedst betalte spillere i PL.

https://www.spotrac.com/epl/rankings/

Salah er på en delt 15 plads med en spiller som Rashford, som ikke har vist noget siden han var 18, og Partey, Stones, Cavani, Werner, Pogba, Grealish, Varane foran ham, og som tjener langt mere, selvom de ikke har vist halvdelen af hvad Salah har vist.

Enten betaler LiverpoolFC en løn som modsvarer Salahs niveau igennem mange sæsoner efterhånden, eller også må klubben sælge ham, og finde et billigere alternativ. Jeg tror ikke vi finde en ny spiller på Salahs niveau, til hverken den købspris vi gav for ham, eller til den løn LiverpoolFC betaler i dag.


edit Mane er nede som nr. 72 :shock:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Emmy » mandag, 14. mar, 2022 12:33

Selvfølgelig skal han have en ny og forbedret kontrakt. Det er der næppe nogen der er uenige i. Men hvis hans ambition er at blive lønførende, eller tæt på, i ligaen så skal han finde en anden klub.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJJ
Indlæg: 2392
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af AJJ » mandag, 14. mar, 2022 13:01

@Redtothebone - siden du nu vægter Pearce højt, så skriver han jo netop, at Salah vil have en kontrakt, som afspejler hans position som en af verdens bedste. Og af artiklen fremgår også, at FSG er villige til at gå ud over lønstrukturen - uden dog at ville bryde helt med den. Så selvfølgelig handler det her primært om den ugentlige løn. Alt det andet er bare udenomssnak.

@Drejer - hvorfor skal det egentlig afspejles 1:1 i lønnen? VvD fik ny kontrakt i sommers. Han får angiveligt ca. £220.000, Han skulle også have det dobbelte, hvis hans løn skulle afspejle betydning og status som verdens bedste CB. Se bare på, hvad Stones, Varane og de Gea får. Men han har tydeligvis vægtet lønnen anderledes end Salah. Og det samme med Thiago.

Salah har valgt at gøre lønnen til det afgørende parameter. Det er ikke nok for ham at være den med afstand bedst lønnede i Liverpool. Løn er åbentbart lig anerkendelse for ham. Jeg synes, det er enormt fattigt. Hele fodboldverdenen ved, at han er meget bedre end Lukaku, Sancho, Sterling, Grealish, selvom de tjener mere end ham.

Men ham om det - sådan er de fleste fodboldspillere jo nok i dag. Så bliver next stop PSG eller Madrid.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Oomph242 » mandag, 14. mar, 2022 13:51

AJJ skrev:
mandag, 14. mar, 2022 13:01
@Redtothebone - siden du nu vægter Pearce højt, så skriver han jo netop, at Salah vil have en kontrakt, som afspejler hans position som en af verdens bedste. Og af artiklen fremgår også, at FSG er villige til at gå ud over lønstrukturen - uden dog at ville bryde helt med den. Så selvfølgelig handler det her primært om den ugentlige løn. Alt det andet er bare udenomssnak.

@Drejer - hvorfor skal det egentlig afspejles 1:1 i lønnen? VvD fik ny kontrakt i sommers. Han får angiveligt ca. £220.000, Han skulle også have det dobbelte, hvis hans løn skulle afspejle betydning og status som verdens bedste CB. Se bare på, hvad Stones, Varane og de Gea får. Men han har tydeligvis vægtet lønnen anderledes end Salah. Og det samme med Thiago.

Salah har valgt at gøre lønnen til det afgørende parameter. Det er ikke nok for ham at være den med afstand bedst lønnede i Liverpool. Løn er åbentbart lig anerkendelse for ham. Jeg synes, det er enormt fattigt. Hele fodboldverdenen ved, at han er meget bedre end Lukaku, Sancho, Sterling, Grealish, selvom de tjener mere end ham.

Men ham om det - sådan er de fleste fodboldspillere jo nok i dag. Så bliver next stop PSG eller Madrid.
VvD og Thiago har vel forhandlet sig til det de kunne. Jeg går ikke udfra de sænket deres lønkrav til klubben. Thiago som kun kan spille halvdelen af kampene i en sæson burde vel heller ikke have mere.

Det er Salah`s sidste store kontakt og han er hot. Hvem ville ikke forhandle sig til det maximale i den situation?

Som alle andre prof fodboldspillere i verden er han jo kun til låns…

Selv Gerrard måtte vi give rekord høj løn i sin tid, ellers var han smuttet til Chelsea…
Senest rettet af Oomph242 mandag, 14. mar, 2022 16:24, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2116
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Redtothebone » mandag, 14. mar, 2022 14:50

AJJ skrev:
mandag, 14. mar, 2022 13:01
@Redtothebone - siden du nu vægter Pearce højt, så skriver han jo netop, at Salah vil have en kontrakt, som afspejler hans position som en af verdens bedste. Og af artiklen fremgår også, at FSG er villige til at gå ud over lønstrukturen - uden dog at ville bryde helt med den. Så selvfølgelig handler det her primært om den ugentlige løn. Alt det andet er bare udenomssnak.
Du har dit syn på det og jeg har mit, så vi bliver ikke mere enige ;)
YNWA

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 14. mar, 2022 16:59

Emmy skrev:
mandag, 14. mar, 2022 12:33
Selvfølgelig skal han have en ny og forbedret kontrakt. Det er der næppe nogen der er uenige i. Men hvis hans ambition er at blive lønførende, eller tæt på, i ligaen så skal han finde en anden klub.
Egentlig giver det jo meget god mening, når han nu er om ikke DEN bedste, så i hvert fald blandt de bedste spillere i ligaen, at han også gerne vil være blandt de bedst lønnede. Ulykken er desværre, at andre klubber betaler lønninger til - i sammenligning - "middelmådige" spillere, der er helt ude i hampen.

Umiddelbart ser jeg ikke andre end KdB, der kan gøre Salah rangen stridig som PrL´s bedste spiller, selvom det er vanskeligt at sammenligne, når de spiller forskellige positioner.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AJJ
Indlæg: 2392
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af AJJ » mandag, 14. mar, 2022 17:31

Oomph242 skrev:
mandag, 14. mar, 2022 13:51
AJJ skrev:
mandag, 14. mar, 2022 13:01
@Redtothebone - siden du nu vægter Pearce højt, så skriver han jo netop, at Salah vil have en kontrakt, som afspejler hans position som en af verdens bedste. Og af artiklen fremgår også, at FSG er villige til at gå ud over lønstrukturen - uden dog at ville bryde helt med den. Så selvfølgelig handler det her primært om den ugentlige løn. Alt det andet er bare udenomssnak.

@Drejer - hvorfor skal det egentlig afspejles 1:1 i lønnen? VvD fik ny kontrakt i sommers. Han får angiveligt ca. £220.000, Han skulle også have det dobbelte, hvis hans løn skulle afspejle betydning og status som verdens bedste CB. Se bare på, hvad Stones, Varane og de Gea får. Men han har tydeligvis vægtet lønnen anderledes end Salah. Og det samme med Thiago.

Salah har valgt at gøre lønnen til det afgørende parameter. Det er ikke nok for ham at være den med afstand bedst lønnede i Liverpool. Løn er åbentbart lig anerkendelse for ham. Jeg synes, det er enormt fattigt. Hele fodboldverdenen ved, at han er meget bedre end Lukaku, Sancho, Sterling, Grealish, selvom de tjener mere end ham.

Men ham om det - sådan er de fleste fodboldspillere jo nok i dag. Så bliver next stop PSG eller Madrid.
VvD og Thiago har vel forhandlet sig til det de kunne. Jeg går ikke udfra de sænket deres lønkrav til klubben. Thiago som kun kan spille halvdelen af kampene i en sæson burde vel heller ikke have mere.

Det er Salah`s sidste store kontakt og han er hot. Hvem ville ikke forhandle sig til det maximale i den situation?

Som alle andre prof fodboldspillere i verden er han jo kun til låns…

Selv Gerrard måtte vi give rekord høj løn i sin tid, ellers var han smuttet til Chelsea…
Men både VvD og Thiago kunne tjene langt mere andetsteds.... De har valgt Liverpool på trods af dette. Salah er i færd med at fravælge Liverpool på grund af dette. Det er han i sin gode ret til. Men jeg dømmer ham og siger, at det er et yderst fattigt perspektiv, han har, hvis PSG er næste destination. En af de to topklubber i Spanien kan jeg til nødt bedre forstå, for der er trods alt et sportsligt perspektiv (ikke at de stråler for tiden).

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Oomph242 » mandag, 14. mar, 2022 18:35

AJJ skrev:
mandag, 14. mar, 2022 17:31
Oomph242 skrev:
mandag, 14. mar, 2022 13:51
AJJ skrev:
mandag, 14. mar, 2022 13:01
@Redtothebone - siden du nu vægter Pearce højt, så skriver han jo netop, at Salah vil have en kontrakt, som afspejler hans position som en af verdens bedste. Og af artiklen fremgår også, at FSG er villige til at gå ud over lønstrukturen - uden dog at ville bryde helt med den. Så selvfølgelig handler det her primært om den ugentlige løn. Alt det andet er bare udenomssnak.

@Drejer - hvorfor skal det egentlig afspejles 1:1 i lønnen? VvD fik ny kontrakt i sommers. Han får angiveligt ca. £220.000, Han skulle også have det dobbelte, hvis hans løn skulle afspejle betydning og status som verdens bedste CB. Se bare på, hvad Stones, Varane og de Gea får. Men han har tydeligvis vægtet lønnen anderledes end Salah. Og det samme med Thiago.

Salah har valgt at gøre lønnen til det afgørende parameter. Det er ikke nok for ham at være den med afstand bedst lønnede i Liverpool. Løn er åbentbart lig anerkendelse for ham. Jeg synes, det er enormt fattigt. Hele fodboldverdenen ved, at han er meget bedre end Lukaku, Sancho, Sterling, Grealish, selvom de tjener mere end ham.

Men ham om det - sådan er de fleste fodboldspillere jo nok i dag. Så bliver next stop PSG eller Madrid.
VvD og Thiago har vel forhandlet sig til det de kunne. Jeg går ikke udfra de sænket deres lønkrav til klubben. Thiago som kun kan spille halvdelen af kampene i en sæson burde vel heller ikke have mere.

Det er Salah`s sidste store kontakt og han er hot. Hvem ville ikke forhandle sig til det maximale i den situation?

Som alle andre prof fodboldspillere i verden er han jo kun til låns…

Selv Gerrard måtte vi give rekord høj løn i sin tid, ellers var han smuttet til Chelsea…
Men både VvD og Thiago kunne tjene langt mere andetsteds.... De har valgt Liverpool på trods af dette. Salah er i færd med at fravælge Liverpool på grund af dette. Det er han i sin gode ret til. Men jeg dømmer ham og siger, at det er et yderst fattigt perspektiv, han har, hvis PSG er næste destination. En af de to topklubber i Spanien kan jeg til nødt bedre forstå, for der er trods alt et sportsligt perspektiv (ikke at de stråler for tiden).
Thiago måske på fritransfer. Men alle hans skader må efterhånden skræmme.

VvD kunne helt sikkert.

Men de to er på ingen måde så eftertragtede som Salah er pt.

Jeg tror ikke PSG er hans mål ved et skift. Barcelona eller Real Madrid trækker nok mere. For mange afrikanere er de to store spanske det største man kan komme til.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Emmy » mandag, 14. mar, 2022 19:09

Sledgehammer skrev:
mandag, 14. mar, 2022 16:59
Emmy skrev:
mandag, 14. mar, 2022 12:33
Selvfølgelig skal han have en ny og forbedret kontrakt. Det er der næppe nogen der er uenige i. Men hvis hans ambition er at blive lønførende, eller tæt på, i ligaen så skal han finde en anden klub.
Egentlig giver det jo meget god mening, når han nu er om ikke DEN bedste, så i hvert fald blandt de bedste spillere i ligaen, at han også gerne vil være blandt de bedst lønnede. Ulykken er desværre, at andre klubber betaler lønninger til - i sammenligning - "middelmådige" spillere, der er helt ude i hampen.

Umiddelbart ser jeg ikke andre end KdB, der kan gøre Salah rangen stridig som PrL´s bedste spiller, selvom det er vanskeligt at sammenligne, når de spiller forskellige positioner.
Det er jo hele sagens kerne. At sheiker og russiske gangstere har smadret lønniveauet i topfodbolden i hele verden
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 14. mar, 2022 20:48

AJJ skrev:
mandag, 14. mar, 2022 13:01
@Drejer - hvorfor skal det egentlig afspejles 1:1 i lønnen? VvD fik ny kontrakt i sommers. Han får angiveligt ca. £220.000, Han skulle også have det dobbelte, hvis hans løn skulle afspejle betydning og status som verdens bedste CB. Se bare på, hvad Stones, Varane og de Gea får. Men han har tydeligvis vægtet lønnen anderledes end Salah. Og det samme med Thiago.
Jeg tænker at fodboldspillere taler sammen. De sammenligner sig selv med andre - både på det sportslige og det økonomiske. Og jeg vil tro at Salah ved at han er en af de bedste i PL, og at gerne vil betales for sin indsats. Men at knoldesparkere som Stones tjener mere end Salah, skurer i mine øren.

Ja VVD bør få mere sammenlignet med Stones og Varane. Men så vidt jeg ved var Varane meget billig (gratis?) og Stones betalte Man C overpris for. Men som Oomph242 er inde på, har de vel 'malket koen, det de kunne', og så må de overveje om de er tilfredse eller ej.

Der er selvfølgelig andre faktorer som spiller ind; eksempelvis på hvilket tidspunkt i ens kontraktperiode forhandles der ny kontrakt, skadeshistorik spiller også ind, og selvfølgelig projektet, og jeg tror at Klopp er en kæmpe faktor for at beholde stjernerne. Så løn gør det ikke alene.

Og jeg er enig i at lønniveauet er stukket af.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1616
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af TG12 » mandag, 14. mar, 2022 21:55

Emmy skrev:
mandag, 14. mar, 2022 19:09
Sledgehammer skrev:
mandag, 14. mar, 2022 16:59
Emmy skrev:
mandag, 14. mar, 2022 12:33
Selvfølgelig skal han have en ny og forbedret kontrakt. Det er der næppe nogen der er uenige i. Men hvis hans ambition er at blive lønførende, eller tæt på, i ligaen så skal han finde en anden klub.
Egentlig giver det jo meget god mening, når han nu er om ikke DEN bedste, så i hvert fald blandt de bedste spillere i ligaen, at han også gerne vil være blandt de bedst lønnede. Ulykken er desværre, at andre klubber betaler lønninger til - i sammenligning - "middelmådige" spillere, der er helt ude i hampen.

Umiddelbart ser jeg ikke andre end KdB, der kan gøre Salah rangen stridig som PrL´s bedste spiller, selvom det er vanskeligt at sammenligne, når de spiller forskellige positioner.
Det er jo hele sagens kerne. At sheiker og russiske gangstere har smadret lønniveauet i topfodbolden i hele verden
De er da en faktor, men i sidste ende synes jeg den største faktor er manglende villighed fra UEFA/FIFA til at arbejde imod et lønloft.

Rigmændende har sikkert løftet niveauet en smule, men det stigende lønniveau er også et resultat af "inflationen" i TV penge.

Jeg tror som tidligere skrevet en stor faktor for Salah's "tøven" er han (sandsynligvis) har fået et lønmæssigt tilbud der er lavere end han kunne få i eksempelvis Real eller Juventus, samtidigt med sandsynligheden for trofæer er mindre end de to steder. Helt oprigtigt må vi også se på det produkt vi har - ja vi er et historisk LIverpool hold, men vi samtidigt må vi også erkende vi blot er 1. udfordre til liga titlen, end blandt en håndfuld til CL, og Cup har vi først nu gjort os i.

For en som mange også herinde betragter som en af verdens aller bedste spillere er det altså temmelig svært at overbevise vedkommende om at skulle acceptere: Vi er ikke den klub med størst sandsynlighed for trofæer, og vi tilbyder dig også en lavere løn end de klubber der tilbyder større sandsynlighed for trofæer..

Kunne vi i det mindste tilbyde gode forhold på én af parametrene ville han nok ikke tøve ligeså meget.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 11 - Mohamed Salah

Indlæg af Niels K » tirsdag, 15. mar, 2022 08:21

TG12 skrev:
mandag, 14. mar, 2022 21:55
Emmy skrev:
mandag, 14. mar, 2022 19:09
Sledgehammer skrev:
mandag, 14. mar, 2022 16:59
Emmy skrev:
mandag, 14. mar, 2022 12:33
Selvfølgelig skal han have en ny og forbedret kontrakt. Det er der næppe nogen der er uenige i. Men hvis hans ambition er at blive lønførende, eller tæt på, i ligaen så skal han finde en anden klub.
Egentlig giver det jo meget god mening, når han nu er om ikke DEN bedste, så i hvert fald blandt de bedste spillere i ligaen, at han også gerne vil være blandt de bedst lønnede. Ulykken er desværre, at andre klubber betaler lønninger til - i sammenligning - "middelmådige" spillere, der er helt ude i hampen.

Umiddelbart ser jeg ikke andre end KdB, der kan gøre Salah rangen stridig som PrL´s bedste spiller, selvom det er vanskeligt at sammenligne, når de spiller forskellige positioner.
Det er jo hele sagens kerne. At sheiker og russiske gangstere har smadret lønniveauet i topfodbolden i hele verden
De er da en faktor, men i sidste ende synes jeg den største faktor er manglende villighed fra UEFA/FIFA til at arbejde imod et lønloft.

Rigmændende har sikkert løftet niveauet en smule, men det stigende lønniveau er også et resultat af "inflationen" i TV penge.

Jeg tror som tidligere skrevet en stor faktor for Salah's "tøven" er han (sandsynligvis) har fået et lønmæssigt tilbud der er lavere end han kunne få i eksempelvis Real eller Juventus, samtidigt med sandsynligheden for trofæer er mindre end de to steder. Helt oprigtigt må vi også se på det produkt vi har - ja vi er et historisk LIverpool hold, men vi samtidigt må vi også erkende vi blot er 1. udfordre til liga titlen, end blandt en håndfuld til CL, og Cup har vi først nu gjort os i.

For en som mange også herinde betragter som en af verdens aller bedste spillere er det altså temmelig svært at overbevise vedkommende om at skulle acceptere: Vi er ikke den klub med størst sandsynlighed for trofæer, og vi tilbyder dig også en lavere løn end de klubber der tilbyder større sandsynlighed for trofæer..

Kunne vi i det mindste tilbyde gode forhold på én af parametrene ville han nok ikke tøve ligeså meget.
Vi er da langt ude, hvis man skal argumentere overfor en spiller, hvorfor han skal vælge Liverpool. Alt taler for at spille i vores klub og mht trofæer, så er vi den mest vindende klub i England, så han kan da bare kigge i trofæskabet. Nu lukker Chelsea, og de næste bliver forhåbentlig shitty og Newcastle. Det efterlader os som den økonomisk stærkeste og mest bæredygtige fodboldklub.

En spiller som Thiago kunne være fortsat i Bayern, hvis han kun ønskede sig pokaler med statsgaranti, men han søgte den største udfordring, man kan få som fodboldspiller i PL, og han ville spille lige præcis for os, fordi vi er Liverpool FC og har Jürgen Klopp som træner.

Jeg er træt af spillere, som tjener uhyrlige summer, og som bare vil have mere og mere. Jeg ville ikke vide, hvad jeg skulle stille op med alle de penge.

Finder vi en spiller á la Diaz i stedet for Salah, så går det hele nok. Jeg foretrækker dog, at han skriver under på kontrakten, der ligger foran ham, og så skal vi videre.

Besvar