Det er også fair nok, at have den holdning.texy skrev: Det med afleveringsprocenten har der været skrevet flere artikler om. Og der er flere, der decideret fremhæver det som en af hans styrker. Naturligvis ikke fordi, at afleveringerne ender hos modstanderne, men fordi han spiller meget mere i længderetningen, end den typisk mere boldflyttende 6er (blandt andet ham der fra Sky i artiklen nedenfor). Det indebærer helt naturligt en større risiko, men det gør også Liverpool langt farligere, og er efter min overbevisning en af årsagerne til, at vi er blevet meget bedre til at forvandle uafgjorte til sejre.
https://www.mirror.co.uk/sport/football ... o-20079409
Jeg mener ikke, det gør det mere rigtigt, at det står i en artikel. Jeg har også skrevet en artikel der beviser det modsatte
Jeg mener ikke, det gør holdet farligere at miste unødige bolde, det sætter ens eget hold under pres. Ja, man skal også sætte bolden på spil og give til i det offensive. Det gør Man Citys spillere, her Gundogan, Fernandinho og Rodri også. Det gør Kante endda også, og jeg kan også nævne Jorginho. Alle der er bedre til at vurdere dette og generelt er bedre i pasningerne. Der er andre spillere på holdet, der er bedre i at sætte bolden på spil.
Fabinho skal være bedre til at vurdere hvornår han skal spille boldene i længderetningen, så ens eget hold ikke sættes under pres ved et evt boldtab. Når Fabinho misser en af disse afleveringer, så er han selv, oftere end de nævnte, som vi må måle Fabinho med, for at blive vurderet som bedste 6’er i PL, nogle gange ude af position. De nogle gange medfører til han derved ikke kan beskytte restforsvaret, hvilket udgør at modstanderne kan komme til muligheder for en evt. scoring.
Uha, der var lige lidt mange indskudte sætninger.
Jeg vil dog ikke bytte Fabinho for nogen anden, skal det lige siges. Men synes Fabinho bliver sat op på en pedestal, han ikke helt er nået op på endnu. Hans erobringer og gode chanceskabene pasninger er mere iøjenfaldende, end de udfordringer jeg prøver at nævne.
Der er dog meget fremtid i ham, og han vil helt sikkert blive den bedste i PL på et tidspunkt i nær fremtid.
Sent from my iPhone using Tapatalk