48 - Curtis Jones

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Niels K » torsdag, 23. jun, 2022 10:16

Curtis Jones may be Liverpool’s most underrated player – but a bigger role awaits

There is a strong case to make that Curtis Jones is the most underrated player at Liverpool, but to shed that tag the midfielder has another big step to make.

https://www.thisisanfield.com/2022/06/c ... le-awaits/

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 28. mar, 2023 14:18

Jeg regner med at han får en større rolle i næste sæson - hvis han kan holde sig skadesfri. Han spillede en fantastisk 2. halvleg mod Frankrig U21, hvor han scorede et mål og lagde op til et. Han har et godt drive med bolden og er offensiv. Spørgsmålet er om toget er kørt for ham?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Thommo » tirsdag, 28. mar, 2023 16:34

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 28. mar, 2023 14:18
Jeg regner med at han får en større rolle i næste sæson
Det frygter jeg i den grad, han er en ny Solanke...Anden position på banen, men ingen af dem i nærheden af at være god til voksen bold, hvis vi vil noget. City har Foden, vi har Jones. Intet overrasker mig med spilletid, forlængelser, salg, køb i tiden i LFC.

Når ens stort set eneste kvalitet er at være scouser, er det for mig at se på tide at komme videre, for Jones. Han var ikke i LFC, hvis ikke han var født i klubben, ingen som helst tvivl i mit sind....Og ingen ville have ham til klubben hvis han spillede i So´ton
Verden er smask fuld af hyklere....

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af TG12 » torsdag, 30. mar, 2023 10:28

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 28. mar, 2023 14:18
Jeg regner med at han får en større rolle i næste sæson - hvis han kan holde sig skadesfri. Han spillede en fantastisk 2. halvleg mod Frankrig U21, hvor han scorede et mål og lagde op til et. Han har et godt drive med bolden og er offensiv. Spørgsmålet er om toget er kørt for ham?
Nu synes jeg alt hvad der hedder 'U' bold er en tynd omgang at excellere i. Der er ingen tvivl om visse spillere fra U landshold også går hen og bliver stjerner. Men jeg synes især U21 og U23 landsholdene ofte er en tynd omgang. Dette skyldes i en alder af 21/23 spiller de største talenter allerede på de 'rigtige' landshold. For England kan her nævnes Foden, Saka og Bellingham. Dermed er de tilbageværende spillere på U21/U23 ofte lidt en blød mellemvare.

Jones har fået så mange chancer de sidste 2-3 år uden for alvor at kapitalisere på dem, i 20/21 og 21/22 sæsonen har han fået spilletid i 61 kampe, men bare aldrig for alvor stemplet ind og vist han har niveauet.

Desværre tror jeg Jones er mere en ny; Jay Spearing, eller Martin Kelly, end en ny Trent. Både Spearing og Kelly havde et par sæsoner hvor de viste lidt potentiale og fik OK med spilletid uden aldrig at stemple ind for alvor, og de blev i sidste ende sendt videre.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 30. mar, 2023 19:59

Han havde en udmærket 20/21 sæson, hvor han scorede 4 mål, og lavede 5 målgivende afleveringer. I sæsonen før, altså 19/20, spillede han 12 kampe, og scorede 3 mål, og lavede en enkelt målgivende aflevering.

Han er stadig ung, men regnes ikke for at være en af de helt unge. Og skader de sidste to sæsoner har sat hans udvikling i stå. Jeg synes han har vist langt mere end Spearing, som virkelig var ringe. Men toget er sikkert kørt for Jones. Desværre.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Cynwal » onsdag, 19. apr, 2023 14:37

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 30. mar, 2023 19:59
Jeg synes han har vist langt mere end Spearing, som virkelig var ringe. Men toget er sikkert kørt for Jones. Desværre.
Lad os nu se. Jeg kunne squ meget godt li' det jeg så fra semi-unge Jones i mandags mod Leeds.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af AJJ » onsdag, 19. apr, 2023 15:54

Plejer vi ikke at diskutere Jones i en anden tråd - fx Elliott-tråden?

Altså han har noget fysik og pres i sit spil. Og teknikken er der jo.

Men næste sæson er make eller break. Det han viste i mandags, skal vises på kontinuerlig basis.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af TG12 » onsdag, 19. apr, 2023 16:20

AJJ skrev:
onsdag, 19. apr, 2023 15:54
Plejer vi ikke at diskutere Jones i en anden tråd - fx Elliott-tråden?

Altså han har noget fysik og pres i sit spil. Og teknikken er der jo.

Men næste sæson er make eller break.
Det han viste i mandags, skal vises på kontinuerlig basis.
Det har du nok ret i, men antaget vi rent køber ind for at forstærke midtbanen næste sæson, bliver det næppe lettere for en som Jones at få spilletid. De køb vi forhåbentligt foretager bør være stærkere end vores nuværende førstevalg, hvorfor Jones skubbes længere ned i hierakiet.

Jeg tror et udlejningsophold, ala det Gallagher fik i CP sidste sæson og iøvrigt gjorde det godt, ville være det bedste for Jones udvikling.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 19. apr, 2023 18:18

Jeg kan lide Jones. Som han spillede mod Leeds, var han en fornøjelse. Men skader har sat hans udvikling i stå. Og han har en alder, hvor et lån måske kommer nogle år for sent. Han er - som jeg ser det - blevet overhalet af yngre kræfter; Bajcetic og Elliott.

Han skal blive i Liverpool næste sæson, og det er som AJJ skriver virkelig make it or break it for ham.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af TG12 » torsdag, 20. apr, 2023 10:23

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 19. apr, 2023 18:18
Jeg kan lide Jones. Som han spillede mod Leeds, var han en fornøjelse. Men skader har sat hans udvikling i stå. Og han har en alder, hvor et lån måske kommer nogle år for sent. Han er - som jeg ser det - blevet overhalet af yngre kræfter; Bajcetic og Elliott.

Han skal blive i Liverpool næste sæson, og det er som AJJ skriver virkelig make it or break it for ham.
Jeg forstår ikke helt, hvorfor et lån skulle være for sent.
Han er blot 22, så et udlån i næste sæson vil gøre han kommer tilbage som 23 årig.

Fast spilletid i en klub på niveau med f.eks. CP, Fulham eller lignende vil alt andet lige være bedre end sporadiske 10-20-30min her og der i næste sæson hjemme i gården, og kan han ikke komme på holdet i sådan en klub, så gør han det nok heller ikke hos os.

Naturligvis er Jones også en "ufrivillig" del af regnestykket omkring antallet af home-growns hvorfor han kan blive offer for at vi lever op til kvoterne der, selvom det måske var bedre rent udviklingsmæssigt at blive solgt, eller udlejet.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 04. maj, 2023 14:57

TG12 skrev:
torsdag, 20. apr, 2023 10:23
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 19. apr, 2023 18:18
Jeg kan lide Jones. Som han spillede mod Leeds, var han en fornøjelse. Men skader har sat hans udvikling i stå. Og han har en alder, hvor et lån måske kommer nogle år for sent. Han er - som jeg ser det - blevet overhalet af yngre kræfter; Bajcetic og Elliott.

Han skal blive i Liverpool næste sæson, og det er som AJJ skriver virkelig make it or break it for ham.
Jeg forstår ikke helt, hvorfor et lån skulle være for sent.
Han er blot 22, så et udlån i næste sæson vil gøre han kommer tilbage som 23 årig.

Fast spilletid i en klub på niveau med f.eks. CP, Fulham eller lignende vil alt andet lige være bedre end sporadiske 10-20-30min her og der i næste sæson hjemme i gården, og kan han ikke komme på holdet i sådan en klub, så gør han det nok heller ikke hos os.

Naturligvis er Jones også en "ufrivillig" del af regnestykket omkring antallet af home-growns hvorfor han kan blive offer for at vi lever op til kvoterne der, selvom det måske var bedre rent udviklingsmæssigt at blive solgt, eller udlejet.
Jeg tænker at han skal være omkring Liverpool nu. Lige nu er han inde i en god stime, og i går i kampen mod Fulham, fik jeg den skøre tanke; kan han blive fast indstarter om et par sæsoner? Han viser oppres, han løber meget, han har teknik. Han kan rigtig meget. Men set fra den negative side; hvad er han så virkelig dygtig til?

Jeg synes han ligner mere en Klopp-spiller, end f.eks. Elliott.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af TG12 » mandag, 08. maj, 2023 10:27

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 04. maj, 2023 14:57
TG12 skrev:
torsdag, 20. apr, 2023 10:23
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 19. apr, 2023 18:18
Jeg kan lide Jones. Som han spillede mod Leeds, var han en fornøjelse. Men skader har sat hans udvikling i stå. Og han har en alder, hvor et lån måske kommer nogle år for sent. Han er - som jeg ser det - blevet overhalet af yngre kræfter; Bajcetic og Elliott.

Han skal blive i Liverpool næste sæson, og det er som AJJ skriver virkelig make it or break it for ham.
Jeg forstår ikke helt, hvorfor et lån skulle være for sent.
Han er blot 22, så et udlån i næste sæson vil gøre han kommer tilbage som 23 årig.

Fast spilletid i en klub på niveau med f.eks. CP, Fulham eller lignende vil alt andet lige være bedre end sporadiske 10-20-30min her og der i næste sæson hjemme i gården, og kan han ikke komme på holdet i sådan en klub, så gør han det nok heller ikke hos os.

Naturligvis er Jones også en "ufrivillig" del af regnestykket omkring antallet af home-growns hvorfor han kan blive offer for at vi lever op til kvoterne der, selvom det måske var bedre rent udviklingsmæssigt at blive solgt, eller udlejet.
Jeg tænker at han skal være omkring Liverpool nu. Lige nu er han inde i en god stime, og i går i kampen mod Fulham, fik jeg den skøre tanke; kan han blive fast indstarter om et par sæsoner? Han viser oppres, han løber meget, han har teknik. Han kan rigtig meget. Men set fra den negative side; hvad er han så virkelig dygtig til?

Jeg synes han ligner mere en Klopp-spiller, end f.eks. Elliott.
For mig har Jones to svagheder ifht. en nøglerolle:

1. Han har en tendens til at holde på bolden lidt for længe. Han mangler lidt overblikket over hvornår det er bedre at aflevere og i stedet løbe i ny position for at holde presset, eller skabe plads.

2. Kontinuitet/skadeshistorik, han har momentvis været exceptionel, men det har også været som en yo-yo. Med den re-vamp vi desperat har behov for på midten, skal vi ikke have flere Keita/Ox/Thiago typer når det kommer til skader.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Thommo » tirsdag, 16. maj, 2023 14:02

Siden slutningen af marts hvor der var lidt skriverier i denne tråd, er han da gået fra stagnation/afvikling som jeg nævnte i en eller anden tråd, til eksplosiv udvikling....Men okay meget kan jo ske på 45 dages tid.....Åbenbart.

Mon Klopp har fortalt ham, han må performe resten af sæsonen, ellers er det ud. Noget markant må næsten være sket. Spillestilen, hvor han fået lov(af Klopp formoder jeg) at bryde igennem på en nærmest SteG agtig måde, bringer gode minder, og er stort set ganske uhørt for en midtbanespiller under Klopp. Gini havde de løb, af og til, men 127-130 gange for lidt, efter min mening.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 16. maj, 2023 18:29

Som han udvikler sig, så må man konkludere, at hvis han skal til en anden klub, så skal der komme en stor, fed check den anden vej.....
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 48 - Curtis Jones

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 16. maj, 2023 18:57

Curtis Jones på Ugens Hold hos BBC (efter Leicester kampen hvor han scorede de 2 første i en sikker 3-0 sejr):
https://www.bbc.com/sport/football/65490056
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar