67 - Harvey Elliott

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af zalcos » fredag, 30. jul, 2021 11:35

Redtothebone skrev:
fredag, 30. jul, 2021 10:19
Jeg kan sagtens forstå hypen omkring Elliott, for jeg synes også han er en spændende spiller - men hvor skal han spille henne på banen.

Han er jo ikke den hurtigste så har lidt svært ved at se ham som aflastning for Mane og Salah på kanterne.

Så kan man som igår smide ham ind på den offensive midt, men ved ikke helt om han har energien og musklerne til at sætte sig igennem.

Hvor ser i ham få minutter henne ? og har han måske bedst af at blive udlånt igen i denne sæson til et højere niveau end Blackburn ?
Jeg har svært ved at se hvor han passer ind i vores nuværende trup og system. Jeg ser ham nok også på højre side af midtbanen hvor han spillede i går i træningskampen.
Han har ikke farten til at spille kant-angriber i vores nuværende system. Men måske han kan gøre det i et andet system. Rafa spillede jo med Kuyt derude med enorm succes selvom Kuyt heller ikke er nogen Salah - det kommer an på samspillet med resten af truppen og hvilke opgaver man vil have at kanten skal løse.
På den måde tror jeg det er fint at han for nuværende blot skal have en kamp og nogle sidste 20min hist og her som aflastning for vores midtbane eller angribere.
Jeg ved ikke om det blot er håret der gør det, men jeg hopper lidt med på Grealish-vognen.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Mads T. » fredag, 30. jul, 2021 13:28

Han kommer til at spille på samme måde som Shaqiri gjorde når han spillede. Hans fremtid er formentlig på midtbanen, men han kan sagtens spille kantangriver, som i Blackburn, mod modstandere der alligevel står langt tilbage.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Niels K » fredag, 30. jul, 2021 13:34

Mads T. skrev:
fredag, 30. jul, 2021 13:28
Han kommer til at spille på samme måde som Shaqiri gjorde når han spillede. Hans fremtid er formentlig på midtbanen, men han kan sagtens spille kantangriver, som i Blackburn, mod modstandere der alligevel står langt tilbage.
Enig, og så vil han bare være rigtig god mod de tætpakkede hold, da han ser og mestrer afleveringer få andre ser og kan udføre. Han er også super god i 1-2'ere på meget lidt plads, hvor mange af vores andre spillere/atletiske typer kræver mere plads for at boltre sig.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Emmy » lørdag, 31. jul, 2021 10:16

Han virker ofte meget tung. Er han lidt teenage chubby? Det kan han jo sagtens træne sig ud af og med fokus på den rette kost. Som Salah så åbenbart hjælper ham med
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Cynwal » lørdag, 31. jul, 2021 10:58

Emmy skrev:
lørdag, 31. jul, 2021 10:16
Han virker ofte meget tung. Er han lidt teenage chubby? Det kan han jo sagtens træne sig ud af og med fokus på den rette kost. Som Salah så åbenbart hjælper ham med Billede
Hvis det er bedømt på de sidste par kampe, så vil jeg nok mere tilskrive det til fysisk tung træning, som har været vægtet tungt her i opstartsfasen. Som ung spiller, der vil frem, ku' jeg godt forestille mig, at han er gået til den tunge træning med en "jeg skal Sat'me ikke stå tilbage for de andre" indstilling, så han virkelig har givet fuld gas + lidt ekstra med det fysiske arbejde. ....og det får man altså ikke hurtige, lette fodboldfødder af at gøre.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Emmy » lørdag, 31. jul, 2021 12:58

Det er helt generelt bedømt, ikke baseret på preseason
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 31. jul, 2021 15:49

Redtothebone skrev:
fredag, 30. jul, 2021 10:19
Jeg kan sagtens forstå hypen omkring Elliott, for jeg synes også han er en spændende spiller - men hvor skal han spille henne på banen.

Han er jo ikke den hurtigste så har lidt svært ved at se ham som aflastning for Mane og Salah på kanterne.

Så kan man som igår smide ham ind på den offensive midt, men ved ikke helt om han har energien og musklerne til at sætte sig igennem.

Hvor ser i ham få minutter henne ? og har han måske bedst af at blive udlånt igen i denne sæson til et højere niveau end Blackburn ?
Det er nogle rigtig gode refleksioner. Ja, hvor passer han egentlig henne. Han har ikke Salahs hurtighed eller Mané snævre driblinger. Som talent vil jeg vurderer ham niveauet under Sterling og Sancho. De to har et bedre end product. Men han har mange kvaliteter, og med den rette coaching kan han blive en topspiller.

I Blackburn spillede han nogle gange i 8'er positionen i en 4-2-3-1 opstilling. Enkelte gange i 4-2-3-1, kom han ind i på venstrefløj (Mané position). Det skete bl.a. i 5-2 kampen mod Huddersfield d. 24. april. Andre gange stillede Blackburn op i en 4-3-3, og her spillede Elliott i Salahs position - altså ude på højrefløjen. Andre gange har han spillet på venstre midtbane, hvilket skete på udebane mod Millwall d. 6. marts.
Og lige på dette punkt vil jeg betegne Elliott som et større talent end Sterling og Sancho; han er meget mere fleksibel. Behersker forskellige positioner i forskellige opstillinger. Og det tænker jeg må betyde at han har en meget veludviklet forståelse for spillet. Han skal nok blive en gevinst.
Senest rettet af Hr. Drejer søndag, 01. aug, 2021 07:19, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af texy » søndag, 01. aug, 2021 00:28

Emmy skrev:
lørdag, 31. jul, 2021 10:16
Han virker ofte meget tung. Er han lidt teenage chubby? Det kan han jo sagtens træne sig ud af og med fokus på den rette kost. Som Salah så åbenbart hjælper ham med Billede
Så vidt jeg kan forstå på diverse interviews på LFCTV, så er Elliott kommet til træningslejren som en af de mest "fitte". Han har pbenbart selvtrænet voldomt op til.

Synes bestemt heller ikke, at han har set tung ud. Tværtimod.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af TG12 » søndag, 01. aug, 2021 13:21

texy skrev:
søndag, 01. aug, 2021 00:28
Emmy skrev:
lørdag, 31. jul, 2021 10:16
Han virker ofte meget tung. Er han lidt teenage chubby? Det kan han jo sagtens træne sig ud af og med fokus på den rette kost. Som Salah så åbenbart hjælper ham med Billede
Så vidt jeg kan forstå på diverse interviews på LFCTV, så er Elliott kommet til træningslejren som en af de mest "fitte". Han har pbenbart selvtrænet voldomt op til.

Synes bestemt heller ikke, at han har set tung ud. Tværtimod.
Han er vel bare heller ingen hurtig løber ala. Salah og Mane. Han virker ikke til at være en der skal slå folk på topfarten..

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Niels K » mandag, 09. aug, 2021 18:47

Jurgen Klopp tells fans to get excited about “new midfielder” Harvey Elliott

While there is still a clamour for Liverpool to replace Gini Wijnaldum in the transfer market, Jurgen Klopp has told fans to get excited about Harvey Elliott.

https://www.thisisanfield.com/2021/08/j ... y-elliott/

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af AJJ » tirsdag, 14. sep, 2021 21:01

“We won’t put pressure on him by setting a specific timeframe beyond being able to say with confidence we expect him to feature again later in the season following our rehab programme.”

Ikke ude resten af sæsonen - dejligt! Det ville også være meget uheldigt med den type skade.

At de med "confidence" kan sige, at de forventer, at han spiller igen senere på sæsonen, kunne måske godt tyde på, at det er mere Gomes end Fofana.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Mads T. » onsdag, 15. sep, 2021 09:10

AJJ skrev:
tirsdag, 14. sep, 2021 21:01
“We won’t put pressure on him by setting a specific timeframe beyond being able to say with confidence we expect him to feature again later in the season following our rehab programme.”

Ikke ude resten af sæsonen - dejligt! Det ville også være meget uheldigt med den type skade.

At de med "confidence" kan sige, at de forventer, at han spiller igen senere på sæsonen, kunne måske godt tyde på, at det er mere Gomes end Fofana.
Ja så snakker vi forhåbentlig omkring 3 måneder før han er ved at være klar igen. Lad os krydse fingre for det.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Niels K » onsdag, 15. sep, 2021 09:18

Mads T. skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 09:10
AJJ skrev:
tirsdag, 14. sep, 2021 21:01
“We won’t put pressure on him by setting a specific timeframe beyond being able to say with confidence we expect him to feature again later in the season following our rehab programme.”

Ikke ude resten af sæsonen - dejligt! Det ville også være meget uheldigt med den type skade.

At de med "confidence" kan sige, at de forventer, at han spiller igen senere på sæsonen, kunne måske godt tyde på, at det er mere Gomes end Fofana.
Ja så snakker vi forhåbentlig omkring 3 måneder før han er ved at være klar igen. Lad os krydse fingre for det.
Det vil være så fedt, hvis han kunne være klar efter Nytår. Elliott's teknik er så god, så der er ikke noget, der skal op at køre igen. Han er heller ikke en eksplosiv spiller, og han er jo ikke så stor, så når han er helet op og fået konditionen på plads, tror jeg, at han vil være klar til at spille relativt hurtigt.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Cynwal » onsdag, 15. sep, 2021 10:16

Niels K skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 09:18
Mads T. skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 09:10
AJJ skrev:
tirsdag, 14. sep, 2021 21:01
“We won’t put pressure on him by setting a specific timeframe beyond being able to say with confidence we expect him to feature again later in the season following our rehab programme.”

Ikke ude resten af sæsonen - dejligt! Det ville også være meget uheldigt med den type skade.

At de med "confidence" kan sige, at de forventer, at han spiller igen senere på sæsonen, kunne måske godt tyde på, at det er mere Gomes end Fofana.
Ja så snakker vi forhåbentlig omkring 3 måneder før han er ved at være klar igen. Lad os krydse fingre for det.
Det vil være så fedt, hvis han kunne være klar efter Nytår. Elliott's teknik er så god, så der er ikke noget, der skal op at køre igen. Han er heller ikke en eksplosiv spiller, og han er jo ikke så stor, så når han er helet op og fået konditionen på plads, tror jeg, at han vil være klar til at spille relativt hurtigt.
Rent retorisk, så er jeg 100% sikker på, at han bliver klar efter nytår. På et eller andet tidspunkt i hvert fald ;)
Nå - Spøg til side. Jeg er faktisk allermest bange for, at det netop er Elliots sublime touch på bolden, som vil tage skade. En spillers touch bestemmes af talent samt træning-træning-træning og lagring af muscle-memory, og denne afstand mellem et Gudsbenådet boldtalent og en spiller, der ikke kan tæmme en kommode, er meget følsom, og kræver 100% funktion af alle små muskler, ledbånd mm. i foden.

Selve den fysiske form er jeg ikke så bange for. De har faciliteterne til at lave træning i vand, med fiksering af det skadede led, således at Elliot i stor udstrækning kan holde muskelmasse og cardio-kapacitet ved lige- bortset lige fra alle de muskler, som kontrollerer og styrer hans fodled/ankel. Deraf min frygt.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 67 - Harvey Elliott

Indlæg af Niels K » onsdag, 15. sep, 2021 11:12

Cynwal skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 10:16
Niels K skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 09:18
Mads T. skrev:
onsdag, 15. sep, 2021 09:10
AJJ skrev:
tirsdag, 14. sep, 2021 21:01
“We won’t put pressure on him by setting a specific timeframe beyond being able to say with confidence we expect him to feature again later in the season following our rehab programme.”

Ikke ude resten af sæsonen - dejligt! Det ville også være meget uheldigt med den type skade.

At de med "confidence" kan sige, at de forventer, at han spiller igen senere på sæsonen, kunne måske godt tyde på, at det er mere Gomes end Fofana.
Ja så snakker vi forhåbentlig omkring 3 måneder før han er ved at være klar igen. Lad os krydse fingre for det.
Det vil være så fedt, hvis han kunne være klar efter Nytår. Elliott's teknik er så god, så der er ikke noget, der skal op at køre igen. Han er heller ikke en eksplosiv spiller, og han er jo ikke så stor, så når han er helet op og fået konditionen på plads, tror jeg, at han vil være klar til at spille relativt hurtigt.
Rent retorisk, så er jeg 100% sikker på, at han bliver klar efter nytår. På et eller andet tidspunkt i hvert fald ;)
Nå - Spøg til side. Jeg er faktisk allermest bange for, at det netop er Elliots sublime touch på bolden, som vil tage skade. En spillers touch bestemmes af talent samt træning-træning-træning og lagring af muscle-memory, og denne afstand mellem et Gudsbenådet boldtalent og en spiller, der ikke kan tæmme en kommode, er meget følsom, og kræver 100% funktion af alle små muskler, ledbånd mm. i foden.

Selve den fysiske form er jeg ikke så bange for. De har faciliteterne til at lave træning i vand, med fiksering af det skadede led, således at Elliot i stor udstrækning kan holde muskelmasse og cardio-kapacitet ved lige- bortset lige fra alle de muskler, som kontrollerer og styrer hans fodled/ankel. Deraf min frygt.
Det er naturligvis rigtigt, at det ikke kun er talentet, der afgør, om han kommer 100% tilbage. Hvis der er skader i foden/anklen, som gør, at han ikke kan lave de samme bevægelser/har samme føling, så er det klart, at det bliver sværere.
Jeg så udelukkende på det faktum, at han er lille med lavt tyngdepunkt, hvor bolden klæber til foden a la Messi, og hvor han jo nærmest har fået lagt en fodbold op i vuggen. På dén måde tror jeg, at han vil genfinde sin form noget hurtigere, end, hvis Hendo, Fabinho eller Mane og Firmino skulle igennem samme forløb.
Bare en formodning - vi får se.

Besvar