6 - Thiago Alcantara

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 27. okt, 2021 17:11

AJJ skrev:
onsdag, 27. okt, 2021 11:28
Oomph242 skrev:
tirsdag, 26. okt, 2021 18:57
Redtothebone skrev:
tirsdag, 26. okt, 2021 14:42
Det er nok desværre straffen for at have brugt ham sidste år, da han var småskadet.

Men ja vi kunne virkelig godt bruge ham, specielt i de kampe hvor vi mister bolden meget på midten, der er han bare virkelig god til at holde bolde i egne rækker.
Han har vel nærmest været skadet eller småskadet i snart et års tid.. Det er ikke skide godt.
Kun i én af syv sæsoner i Tyskland spillede han mere end 30 kampe. Så vi vidste godt, vi ikke købte en Wijnaldum, hvad angår tilgængelighed.
Men tilgængelighed er lidt det vi har brug for. Vi er efterhånden hårdt ramt på midtbanen..

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Mads T. » fredag, 29. okt, 2021 12:20

Han er tilbage i fuld træning.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Kasper88 » fredag, 29. okt, 2021 12:34

Ja, dejlige fotos og videoer af en smilende Thiago, som tilmed har ladet håret vokse ud igen.
Corner taken quickly...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af texy » lørdag, 11. dec, 2021 11:41

Jeg synes, at vi den grad ser den ægte Thiago i denne sæson. Og for fanden, hvor er han en fænomenal spiller og bare en nydelse at se spille. Ja, der mangler noget hurtighed, men bolden flyttes bare hurtigt og intelligent af ham.

Og hvis man må rippe op i den gamle Gini-diskussion, så påpeger disse to nedenstående tweets netop forskellen på en midtbane med Gini og en midtbane med en spiller som Thiago.



Kloppite

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 11. dec, 2021 11:53

texy skrev:
lørdag, 11. dec, 2021 11:41
Jeg synes, at vi den grad ser den ægte Thiago i denne sæson. Og for fanden, hvor er han en fænomenal spiller og bare en nydelse at se spille. Ja, der mangler noget hurtighed, men bolden flyttes bare hurtigt og intelligent af ham.

Og hvis man må rippe op i den gamle Gini-diskussion, så påpeger disse to nedenstående tweets netop forskellen på en midtbane med Gini og en midtbane med en spiller som Thiago.



Men de er jo to helt forskellige typer. Gini er et multitool og kunne også beskytte forsvaret, samt altid var tilgængelig.

Ja Thiago er en bedre spiller fremad banen, mere kreativ og med bedre afleveringer, men han er jo skadet meget af tiden og beskytter ikke forsvaret. Så længe vi har kræfterne til, at løbe så meget som vi gør er det fint. Men med vores manglenede kvalitet i bredden så kan kræfterne slippe op. Vi har rigtig mange spillere som der forventes +40 kampe i denne sæson før tingene kan lykkes.

Desværre er kvalitets hoppet ned til Oxlade og Keita også markant set over de sidste par sæsoner.

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Ponzac » lørdag, 11. dec, 2021 21:23

Synes faktisk ikke man kan sige Thiago ikke kan forsvare. Hvis man kigger efter laver han faktisk rigtig mange bolderobninger. De er begge gode spillere og kan ikke sammenlignes op imod hinanden, men midtbanekonstellationen kan.

Det er ikke længere bare en rugbrød midtbane, som en bruger vidst brugte en gang (Thommo?). Måske vi var fået en der nu kan være lidt gladere for Klopp 😁

Fabinho, Henderson, Thiago er en sindssyg midtbane!

Bare for at bakke min påstand lidt op er der lidt stats fra prl egen hjemmeside, hvor jeg har sammenlignet wijnaldum 19/20 sæsonen (38 kampe) med Thiagos tid i prl (34 kampe)

https://www.premierleague.com/players/7 ... o=1&se=274

https://www.premierleague.com/players/5264/Thiago/stats

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » søndag, 12. dec, 2021 09:40

Oomph242 skrev:
lørdag, 11. dec, 2021 11:53
texy skrev:
lørdag, 11. dec, 2021 11:41
Jeg synes, at vi den grad ser den ægte Thiago i denne sæson. Og for fanden, hvor er han en fænomenal spiller og bare en nydelse at se spille. Ja, der mangler noget hurtighed, men bolden flyttes bare hurtigt og intelligent af ham.

Og hvis man må rippe op i den gamle Gini-diskussion, så påpeger disse to nedenstående tweets netop forskellen på en midtbane med Gini og en midtbane med en spiller som Thiago.



Men de er jo to helt forskellige typer. Gini er et multitool og kunne også beskytte forsvaret, samt altid var tilgængelig.

Ja Thiago er en bedre spiller fremad banen, mere kreativ og med bedre afleveringer, men han er jo skadet meget af tiden og beskytter ikke forsvaret. Så længe vi har kræfterne til, at løbe så meget som vi gør er det fint. Men med vores manglenede kvalitet i bredden så kan kræfterne slippe op. Vi har rigtig mange spillere som der forventes +40 kampe i denne sæson før tingene kan lykkes.

Desværre er kvalitets hoppet ned til Oxlade og Keita også markant set over de sidste par sæsoner.
Jeg synes, der er flere ting, der er faktuelt forkerte her.

Meget af tiden. Definér "meget af tiden" ? Hans perioder med skader efterlader da noget spilletid til vores andre dygtige spillere. Grunden til at Gini aldrig var skadet var bl.a., at du aldrig så Gini i en tackling. Fint at kunne klare sig uden, men det fortæller også, at han ikke var/er en all-in spiller som Thiago, der går meget mere aggressivt ind i presspillet og dermed også vinder bolden tidligere og længere oppe på banen end Gini. Her skal du opveje fordele og ulemper, og selvom spillestilen kan koste skader og at der laves frispark, så vinder vi mere ved det, da boldene erobres på farligere steder.
Du så aldrig Gini drible forbi sin direkte modstander. Det gør Thiago hele tiden. Igen er der fordele og ulemper. Han kan miste bolden og gøre os sårbare for en omstilling, men det lykkes stort set altid, og så bringer det os i overtal og fremdrift. Det indebærer også en risiko for skader, da modstanderen kan vælge at stoppe ham ved et frispark, og selv drivet/accellerationen ved at udfordre din modstander indebærer risiko for en overanstrengelse.
Thiago er hele tiden, hvor bolden er. Han går i hovedstødsueller, tager infights og går i alle mulige former for tacklinger. Det gjorde Gini ikke.
Gini afleverede primært første gang sidelæns eller baglæns. Thiago slår bolden hvor som helst på banen. Gini blev ikke brugt til at føre bholden frem fra forsvaret. Det gør Thiago også, og han runder gerne sin første modstander på vejen.
Gini havde stort set et gear og en udgave af sig selv, som helt sikkert var meget brugbar, men Thiago kan altså nærmest spille alle tangenter på dén midtbane, og han er en fryd for øjet.
En super opgradering på en ellers stærk Gini Wijnaldum.

Så skriver du, at vi har manglende kvalitet i bredden. Har du set vores kampe i denne sæson ? Langt ned i kvalitet til Oxlade og Keita. Har du set dem spille i år ?

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Ponzac » søndag, 12. dec, 2021 17:58

@Niels

Jeg giver dig ret i mange af tingene, men vi skal heller ikke gøre wijnaldum dårligere. Wijnaldum kunne godt runde en mand og var også dygtig til at holde i bolden. Han var væsentligt bedre i tilbageløb og dække modstandere op. Hvor du rigtig skriver at Thiago er bedre i presspillet og en all in spiller.

De er vidt forskellige spillertyper og derfor egentlig lidt tosset af os at sammenligne dem bare fordi de begge spiller midtbane. (ligesom man heller ikke burde sammenligne Messi og Ronaldo).

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » tirsdag, 14. dec, 2021 21:24

Ponzac skrev:
søndag, 12. dec, 2021 17:58
@Niels

Jeg giver dig ret i mange af tingene, men vi skal heller ikke gøre wijnaldum dårligere. Wijnaldum kunne godt runde en mand og var også dygtig til at holde i bolden. Han var væsentligt bedre i tilbageløb og dække modstandere op. Hvor du rigtig skriver at Thiago er bedre i presspillet og en all in spiller.

De er vidt forskellige spillertyper og derfor egentlig lidt tosset af os at sammenligne dem bare fordi de begge spiller midtbane. (ligesom man heller ikke burde sammenligne Messi og Ronaldo).
Jeg var meget glad for Gini, og han var en stor del af vores holds succes. Hvis der skulle ske en udvikling på vores hold - i hvert fald på midten - så var jeg dog af den overbevisning, at der skulle en anden ind end Gini. Ikke at jeg ville af med ham, men så han ikke skulle spille hver eneste gang.
Da jeg hørte om vores interesse i Thiago, var jeg helt oppe at køre, da han muligvis var den bedste på midten, da han først blev rygtet til os. Jeg synes, det er tydeligt at se, at vi er meget mere dynamiske over hele banen med Thiago på banen, og vi sætter bolden mere på spil. Det giver pote, da vi scorer masser af mål - også med bidrag fra midtbanen.
Jeg synes ganske enkelt, at vi er mere seværdige med Thiago på banen fremfor Gini, som vel var eksponenten for den såkaldte "rugbrødsmidtbane", som jeg også mente, vi skulle udvikle på.

Hele holdet er i konstant udvikling, og jeg glæder mig til at Elliott kommer tilbage, da det så rigtig spændende ud, det Trent, Elliott og Salah havde gang i i højre side.

Der ligger også et meget godt skriv om Thiago og holdets spillestil under "Liverpools spillestil og taktiske koncept", som meget godt beskriver Thiago's indflydelse på vores spil i denne sæson.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » lørdag, 12. feb, 2022 09:43

Liverpool taper ikke når Thiago starter

Thiago Alcantara spilte sin første Premier League-kamp siden 16. desember da Liverpool slo Leicester.

https://www.liverpool.no/nyheter/2022/2 ... o-starter/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » tirsdag, 15. feb, 2022 08:40


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » tirsdag, 15. feb, 2022 09:10


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » onsdag, 23. feb, 2022 08:04

Klopp admits Liverpool are still working on secrets to keeping “insane” Thiago fit

Jurgen Klopp has hailed Thiago as an “insane” talent, and with the midfielder on a key run of form, the manager has admitted the club are still exploring how to keep him fit.

https://www.thisisanfield.com/2022/02/k ... hiago-fit/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Niels K » onsdag, 20. apr, 2022 20:57

Jurgen Klopp knows keeping “world-class” Thiago fit is key for Liverpool

Liverpool manager Jurgen Klopp claimed the abilities of Thiago Alcantara were possessed by only a few players in the world after the midfielder delivered a masterclass against Manchester United.

https://www.thisisanfield.com/2022/04/j ... liverpool/

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 6 - Thiago Alcantara

Indlæg af Cynwal » fredag, 22. apr, 2022 17:38

Fra Klopps prematch Everton pressekonference, på spørgsmål om de kritiske røster der var fremme om hvorvidt Thiago passer til LFC's spillestil:
“People were questioning if Thiago suited our football? Thank God these people don’t make decisions!”

“Thiago wanted to join us and he knew how we wanted to play. He’s a real football person, he knew how he’d fit in and we knew it as well,” Klopp added.

“His one problem was he was injured, started with an Everton game, but there was never a question if he would suit us.”

Rene ord for pengene om en af de formstærkeste midtbanespillere overhovedet i øjeblikket.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar