27 - Darwin Nunez

Her kan man løbende diskutere de enkelte spilleres præstationer, nyheder og historier. Transfer diskussioner hører fortsat under transfer nyt.
Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 16. aug, 2022 10:23

Cynwal skrev:
tirsdag, 16. aug, 2022 08:29
Efter at have set noget mere med Darwin Nunez må jeg sige, at hans tekniske niveau skuffer mig. Han mangler helt klart finesse i sin boldomgang, og flere af hans aktioner i en kamp ser decideret kluntede ud. I hans boldomgang minder han mig faktisk ret meget om Andy Carol.
ok du fører hermed i kampen og dagens største sviner :D
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 16. aug, 2022 11:11

Redtothebone skrev:
tirsdag, 16. aug, 2022 10:23
Cynwal skrev:
tirsdag, 16. aug, 2022 08:29
Efter at have set noget mere med Darwin Nunez må jeg sige, at hans tekniske niveau skuffer mig. Han mangler helt klart finesse i sin boldomgang, og flere af hans aktioner i en kamp ser decideret kluntede ud. I hans boldomgang minder han mig faktisk ret meget om Andy Carol.
ok du fører hermed i kampen og dagens største sviner :D
Jeg håber i den grad, at jeg tager fejl, men jeg sidder nu en gang med den fornemmelse i maven, at hans teknik slet ikke slår til, når det kommer til at deltage i Liverpools hurtige 1. gangs pasningsspil omkring feltet.

Jeg sværger, at jeg vil æde mine ord i mig igen offentligt, hvis jeg tager fejl, når Darwin har spillet et noget højere antal kampe.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af texy » tirsdag, 16. aug, 2022 15:25

Cynwal skrev:
tirsdag, 16. aug, 2022 11:11
Redtothebone skrev:
tirsdag, 16. aug, 2022 10:23
Cynwal skrev:
tirsdag, 16. aug, 2022 08:29
Efter at have set noget mere med Darwin Nunez må jeg sige, at hans tekniske niveau skuffer mig. Han mangler helt klart finesse i sin boldomgang, og flere af hans aktioner i en kamp ser decideret kluntede ud. I hans boldomgang minder han mig faktisk ret meget om Andy Carol.
ok du fører hermed i kampen og dagens største sviner :D
Jeg håber i den grad, at jeg tager fejl, men jeg sidder nu en gang med den fornemmelse i maven, at hans teknik slet ikke slår til, når det kommer til at deltage i Liverpools hurtige 1. gangs pasningsspil omkring feltet.

Jeg sværger, at jeg vil æde mine ord i mig igen offentligt, hvis jeg tager fejl, når Darwin har spillet et noget højere antal kampe.
Jeg deler bekymringen i forhold til teknikken. Der er i hvert fald pads til forbedringer i førsteberøringen. Til gengæld tager han nogle virkelig fornuftige løb og virker ret fornuftig i presspillet.

Min helt store bekymring lige nu er, hvor svag han var mentalt i går. Hans fokus var helt væk, fordi han skulle bruge kræfter på at skælde ud på Andersen.

Lige nu er jeg stadig irriteret nok over hans barnlige opførsel til, at jeg er glad for, at han ikke kan spille i de næste kampe. Totalt uacceptabelt at sælge sit hold og holdkammerater på den måde.
Kloppite

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af richs » tirsdag, 16. aug, 2022 21:29

Er nu ikke så bekymret for hans teknik, men syntes generelt at mange spillere sløser med bold omgangen.
Der er lavet mange dårlige indlæg og afleveringer i de første to kampe.
Trent virker meget sløset, hvilket han også tid ider gjorde i de tidligere sæsoner.
Vores afslutninger mangler generelt kvalitet og indtil nu har vi smidt 4 point til hold der kender deres besøgstid og har været skarpe i afslutningerne. Det er en gammel kending, at vi skal bruge mange chancer til vores mål.
Når vi får styr på skarpheden, tror jeg nunez nok skal stå de rigtige steder.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 17. aug, 2022 13:44

Jeg synes hans teknik er ok. Den var fin da vi mødte Benfica i CL i sidste sæson. han teknik er ikke på samme niveau som Salah og Mane, men han er en anden type spiller, som gerne skulle give vores angreb en fysisk dimension samt er han en langt bedre afslutter end de to før nævnte. Vi skal gerne kunne bringe ham i situationer, hvor han kan afslutte med sit præcise spark.

Min bekymring går mest på hans mentale tilstand. Nu viste Joachim Andersen at man relativt let kan bringe ham ud af koncentration, og nu vil andre forsvarsspillere forsøge med samme taktik. Han skal modnes.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Niels K » onsdag, 28. sep, 2022 09:05


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Niels K » fredag, 30. sep, 2022 07:35


JaFu
Indlæg: 43
Tilmeldt: mandag, 19. apr, 2021 13:45

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af JaFu » fredag, 30. sep, 2022 16:43

Så mangler vi bare det også bliver omsat til lidt flere mål.
For mig at se, mangler han stadig at vænne sig til den højere hastighed og den kortere tid, man har til at reagere i PL
Når det er på plads - blir det godt!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 24. aug, 2023 16:32

God analyse af hvordan Nunez kan blive forløst…

https://youtu.be/ndropDA2jqg?si=FgQ31efyj_DAhM09
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af texy » mandag, 28. aug, 2023 09:30

Jeg synes, at det var tydeligt i pre-season, at Nunez fungerer godt med Salah. Salah er virkelig dygtig til at se de løb, som Nunez foretager, og ramme ham.

Og det så vi heldigvis igen i går.

Nunez er vores eneste "rigtige" 9er. Han er potentielt vores dyreste indkøb. Det er efter min opfattelse på tide at give ham rollen som førstevalg på pladsen. Og helst med Diaz og Salah på kanterne. Det er ikke nok med to starter og så nogle indhop, før han får lov at starte igen. Det bruger man altså ikke potentielt £85M på, når man hedder Liverpool.

Han startede kun som 9er 11 gange i sidste sæson. Og kun 3 af de optrædender var i streg. Ellers var de altid afbrudt af roller som indskifter, oversidder eller kant. Taget i betragtning at vores helt store force i mange år under Klopp, var kontinuiteten og forståelsen imellem Mané, Bobby og Salah, så er det for mig ret underligt, at der roteres så meget i angrebet nu, og at spillerne bruge "out of position" ret ofte.

Både Jota og Gakpo er gode alternativer at have til Nunez, hvis han skulle gå i stykker. Men de er i udgangspunktet begge venstrekantsspillere. Så de må kæmpe om startpladsen med Diaz, og så tage den spilletid der er, hvis Nunez skal restituere eller er skadet. Men det skal altså i min optik være Nunez, der starter fremadrettet. Især nu, hvor vi har defensive midtbanemuligheder til rådighed i form af Bajcetic, Endo og snart også Thiago.
Kloppite

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Redtothebone » mandag, 28. aug, 2023 11:29

Jeg er helt enig om at nu har Nunez sparket døren i, så selvfølgelig skal han have mere spilletid.

Jeg forstår dog godt hvorfor Klopp vælger at starte Gakpo før Nunez i en svær udekamp, som jeg ser det så er både Gakpo og Jota bedre defensive spillere end Nunez, specielt Gakpo minder meget om Firmino, som Klopp jo i alle årene har rost for arbejdsindsatsen, det er ham der starter presspillet og falder ned i banen, det synes jeg også vi så med Gakpo mod slutningen af sidste sæson, han arbejder meget uselvisk for holdet og gør sine medspillere bedre.

Jeg elsker Nunez der er bare noget x-factor over ham, men måske skal han spilles i en mere fri rolle som vi ser med Haaland i City, nu har vi fået nogle store motor på midten, som gør at vi komme til at presse bedre i år.

Det helt store problem for Klopp er han gerne vil være et spildominerende hold der presser modstanderen til at miste bolden, det er nok ikke Nunez styrke i nuværende formation, City har løst det ved at gå over i en 4-2-3-1 formation, som så går over i en 3-3-3-1 formation, måske det er en fremtid for Liverpool også.

Det helt stor problem for Klopp lige nu synes jeg er Trent, både mod Chelsea og Newcastle så mister han faktisk bolden i 1/3 af alle afleveringer, 3 kampe inde har han allerede lavet en håndfuld store fejl som leder til kæmpe chancer imod os og mål. Der er ingen tvivl at Trent er måske den bedste pasningsspiller i hele ligaen, det hjælper bare ikke hvis det skader mere end det gavner, og lige nu synes jeg han virker nærmest lidt fornærmet over at skulle spille back, det holder ikke!

Min pointe er at det er nemmere at spille med Nunez på toppen, når vores forsvar og midtbane er i balance, det bliver vi ikke med Trent som det er lige nu, jeg ser heller ikke Trent som en der kan spille 6er alene, så hvad gør Klopp for at få ham til at fungere ? Mit bud er at fritage ham fra defensive forpligtelser og bruge ham som 8er, men kan han acceptere at blive rotationsspiller ?
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af texy » mandag, 28. aug, 2023 16:03

Redtothebone skrev:
mandag, 28. aug, 2023 11:29
Jeg forstår dog godt hvorfor Klopp vælger at starte Gakpo før Nunez i en svær udekamp

Min pointe er at det er nemmere at spille med Nunez på toppen, når vores forsvar og midtbane er i balance, det bliver vi ikke med Trent som det er lige nu, jeg ser heller ikke Trent som en der kan spille 6er alene, så hvad gør Klopp for at få ham til at fungere ? Mit bud er at fritage ham fra defensive forpligtelser og bruge ham som 8er, men kan han acceptere at blive rotationsspiller ?
Jeg tror også, at jeg fik skrevet i Newcastle kamptråden, at netop den kamp kom en runde for tidligt i min optik, når det handlede om at starte Nunez inde.

Men nu er Endo indkøbt. Og Bajcetic er tilbage fra skade. Eftersom der ikke er ageret yderligere på transfermarkedet, må en af de to vises tillid nok til, at man vil spille, som man havde gjort, hvis Tchouameni eller Caicedo var blevet hentet.

Nunez' store problem i sidste sæson var, at han skulle bruge for mange chancer på at få bolden banket ind. Omvendt var en af hans store forcer, at han kom frem til mange flere chancer end alle andre, hvilket er en ret enestående kvalitet at have. Og i pre-season begyndte han lige pludselig at omsætte chancer til mål i en yderst fornuftig procentsats (synes jeg i hvert fald selv frit fra hukommelse). Og det samme var bestemt tilfældet i går. Så tiden er nu.

Trents manglende evner som back, må i min optik ikke være en showstopper for, om Nunez får lov at spille. Jeg ved godt, at manden har lavet to fejl inde på midten, der begge har ført til scoringer. Men i nogen grad tillægger jeg de fejl, at han ikke bruges som 6er, men stadig som back, der rykker ind. Som decideret 6er vil placeringen måske være lidt anderledes. Måske vil der stå en back, der kan samle en af de fejl op. Eller måske vil hovedet være det rigtige sted, hvilket det helt tydeligt ikke er, når han skal spille back. Tror, at jeg har skrevet det et hav af gange. Trent på backen er vores absolutte største svaghed. Men han er for god en spiller ikke at have på banen. Det var lidt en tangent, der ikke havde noget med Nunez at gøre.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af texy » mandag, 30. okt, 2023 17:23

Der er i en kamptråd foregået en mindre debat om Nunez' kvalitet, som jeg reelt finder mere relevant i denne tråd. Så jeg sætter lige et par citater fra tråden ind i dette indlæg, og svarer så på det indlæg fra Drejer, som jeg mener er relevant at svare på.

Indledningsvis mit eget lidt "harme" indlæg, fordi jeg helt oprigtigt mener, at Nunez er top top klasse.
texy skrev:
lørdag, 28. okt, 2023 10:41
Det her er totalt skævt i min optik. Jeg er lidt rystet over, hvor lidt kredit Nunez får.

Han har 10 (TI!) målinvolveringer i 12 kampe. 5 mål og 5 assists. Og det er uden at få assist for det selvmål han har sidste fod på imod Villa. Det bliver kun endnu vildere, når man tænker over, at han ikke spiller hele kampe. På rent minut-antal har han spillet 6 kampe. 5 mål og 5 assists i 6 kampe ER Rush-niveau. Hvor vildt bliver det ikke, hvis Klopp begynder at starte ham kontinuerligt?

Ja, han brænder store chancer. Men det har Salah også alle dage gjort. Men at komme frem til mange chancer er også en kvalitet, som ikke er mange forundt. Og han har en fart, som modstanderne er nødt til at forholde sig til, når de bestemmer sig for, hvor høj linje de kan stå med og hvor meget de vil satse på deres dødbolde. Derudover er han uhyre god til at se Salahs løb.

Højlund? Det er da fornærmende at nævne en spiller uden mål i PL fra DEN klub i sammenlining med Nunez. Der er Højlund slet slet ikke endnu. Og Carroll? Hvad tænker folk på?

Vi er forkælet med virkeligt dygtige offensive spillere. Så Klopp har mulighed for at rotere, som han vil, for at undgå skade og holde spillerne tilfredse. Men Nunez er klart vores bedste 9er. Og han burde i min optik være det soleklare førstevalg i alle vigtige kampe.
Cynwals svar hvor en af pointerne er, at stats ikke altid er retvisende.
Cynwal skrev:
lørdag, 28. okt, 2023 13:53
Jep - Det er imponerende stats pr. minuttal eller omregnet til hele kampe. Det minder faktisk lidt om David Fairclough i gamle dage. Han scorede et hav af mål som indskifter, og målt på mål-involveringer per spilleminut, var han velsagtens skarpere end Kevin Keegan og John Toschack samt lidt senere Ian Rush. Alligevel spillede LIverpools mest vindende manager gennem tiden stort set altid med de andre fra start, fordi de var bedre fodboldspillere, og Bob Paisley mente, at det over tid ville give de bedste resultater, hvilket - når man kigger på pokalerne - er svært at argumentere imod.

Nunes har et enormt potentiale, hvilket bedst ses af hvor ofte han er placeret det rigtige sted. Bill Shankly blev en gang efter en kamp, hvor den forholdsvis nye angriber Roger Hunt havde brændt mange chancer spurgt, hvordan han havde det med at angriberen brændte så mange chancer. ... og hans svar var: "Ja, han brændte nogen chancer, men lagde i mærke til hvor mange gange han bragte sig i en position til at kunne score?". Rogen Hunt er stadig den angriber, som har scoret flest ligamål (244) for Liverpool, og i lighed med Hunt er jeg sikker på, at Nunez tid nok skal komme.

Statistik argumenter kan for fodbold give nogle indikationer, men vil aldrig give det fulde billede, netop fordi man kan udvælge de parametre, som passer bedst til det budskab man ønsker frem. Her er eksempelvis en statistik over alle 5 angribere i truppen, som kæmper om de 3 forreste pladser:
Billede
Her ligger Luis Diaz klart sidst, hvis man måler på end-product, og alligevel er der stor koncensus om, at han er Klopps faste starter på venstre fløjen. Man kan også læse statistikken derhen, at Nunez er den svageste afslutter af alle angriberne, da han skal bruge mere end 5 chancer i snit, for at score een gang.

Summa summarum, var jeg i starten tæt på at se Nunez som en Andy Carroll klon. Det har heldigvis vist sig at være en alt for hård dom over ham, og jeg begynder at se tegn til, at han vitterlig kan blive en top verdensklasseangriber. Jeg har imidlertid fuld tillid til, at Klopp er den bedste træner, som han kan få, og Klopp skal nok dosere hans mængde af spilletid, så vi samlet når derhen. I mellemtiden vil der imidlertid være kampe, hvor Gakpos spilintelligens måske er det bedste værktøj i rygsækken, eller en hårdarbejdende Jota, og det er jo en velsignelse, at vi har så mange topangribere at vælge imellem i øjeblikket. .....OG at vi har een af verdens skarpeste hjerner til at træne og udvikle spillere, så de når deres fulde potentiale.
Og endelig Drejers indlæg, som også lægger sig op af, at stats ikke siger meget om kvaliteten af angriberen, hvis man kigger på minutantal (hvilket Cynwal også indikerer lidt i sin Fairclough sammenligning).
Hr. Drejer skrev:
lørdag, 28. okt, 2023 14:15
Man skal ikke lade sig snyde af stats, og specielt den som hedder mål/assist pr. minut. For den kan være den mest misvisende statistik, som også Cynwal redegøre for på overbevisende vis.

Jeg roser ham da mod Toulouse! Han laver et godt mål, som viser hurtig opfattelse i feltet samt god sparketeknik. Nunez skal forbedre sit småspil, tempo og teknik og så skal der arbejdes med hans koncentration foran mål. Han lavede årets afbrænder mod Toulouse, og han brænder generelt for mange chancer. Og det går ikke at en angriber på et tophold skal have 5 chancer for at score et mål. Det vinder man ingen mesterskaber på.

Og så forventer jeg er vores eneste rigtige spydspids scorer flere mål end Solanke 8-) Både Awoiniyi og Solanke har noteret flere mål i PL end Nunez, og det er ikke helt godt, vel ;)
Og i forhold til pointen om IKKE at kigge på minutantal er jeg nødt til (igen) at erklære mig lodret uenig. Hvis man vil måle effektivitet skal sammenligningsgrundlaget være så ens som muligt. Bilers benzinforbrug måles også på kilometer per liter og ikke liter per køretur.

Og jo, der er naturligvis i statistik et behov for en tilpas stor mængde data for at grundlaget for eventuelle konklusioner kan være til stede. Jeg tænker, at dem der ikke mener, at det er relevant at kigge på minutantal, har dette i tankerne. Måske en valid pointe, men så må vi jo enes om, hvor stor datamængde, der skal til. For at kigge på optrædender giver ingen mening.

I forhold til den sidste markerede lidt kække bemærkning, så havde Nunez allerede inden NFO kampen samme antal mål som Awoniyi (og en assist mere), og efter kampen har han nu samme antal mål som Solanke (og 2 assists mere).

Når man skal nedgøre en af vores egne (hvilket jeg mener man gør med Nunez, hvis man placerer ham på samme hylde som Awoniyi og Solanke) bør man som minimum bruge korrekt fakta. Igen ender vi i min optik tilbage ved mængden af spilletid. Awoniyi har opnået sine 3 scoringer på 95 minutter mere. Og solanke har opnået sine 4 scoringer på 476 minutter mere (mere end dobbelt så meget spilletid som Nunez). Det ER relevant. For man kan ikke score fra bænken.

Jeg skal til gengæld ikke kunne sige, om det er en fordel eller en ulempe at spille fast, når det kommer til effektiviteten. Det kan måske argumenteres, at det er en fordel at komme ind senere i kampene, hvor modstanderne er trætte og angriberen selv er frisk. Omvendt er der argumenter som kontinuitet, selvtillid og relationer, der kan tale til fordel for dem, der starter fast. På grund af den slags umålbare perspektiver er jeg villig til at acceptere, at stats i denne sammenhæng ikke nødvendigvis er lig med fakta, når det kommer til at vurdere, hvor god spilleren er. Men det er i mine øjne stadig det bedste objektive argument der er.

De resterende argumenter handler om øjnene, der ser. Jeg ser en spiller, der skaber frygt og kaos i modstandernes forsvar. Jeg ser en spiller med en fart, som modstanderne har svært ved at matche. Jeg ser en spiller, der i denne sæson er blevet fantastisk til også at se sine medspillere. Og i øvrigt ser jeg en spiller, der teoretisk kunne have været på minimum de 8 mål, som Salah har scoret, hvis han havde fået samme spilletid og måtte tage de 4 straffesprk, som Salah har taget. Og så havde folk måske begyndt at sammenligne ham med Haaland i stedet for Carroll, Fairclough, Awoniyi og Solanke.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Cynwal » mandag, 30. okt, 2023 18:27

texy skrev:
mandag, 30. okt, 2023 17:23
Der er i en kamptråd foregået en mindre debat om Nunez' kvalitet, som jeg reelt finder mere relevant i denne tråd. Så jeg sætter lige et par citater fra tråden ind i dette indlæg, og svarer så på det indlæg fra Drejer, som jeg mener er relevant at svare på.

Indledningsvis mit eget lidt "harme" indlæg, fordi jeg helt oprigtigt mener, at Nunez er top top klasse.
texy skrev:
lørdag, 28. okt, 2023 10:41
Cynwals svar hvor en af pointerne er, at stats ikke altid er retvisende.
Cynwal skrev:
lørdag, 28. okt, 2023 13:53
Og endelig Drejers indlæg, som også lægger sig op af, at stats ikke siger meget om kvaliteten af angriberen, hvis man kigger på minutantal (hvilket Cynwal også indikerer lidt i sin Fairclough sammenligning).
Hr. Drejer skrev:
lørdag, 28. okt, 2023 14:15
Og i forhold til pointen om IKKE at kigge på minutantal er jeg nødt til (igen) at erklære mig lodret uenig. Hvis man vil måle effektivitet skal sammenligningsgrundlaget være så ens som muligt. Bilers benzinforbrug måles også på kilometer per liter og ikke liter per køretur.

Og jo, der er naturligvis i statistik et behov for en tilpas stor mængde data for at grundlaget for eventuelle konklusioner kan være til stede. Jeg tænker, at dem der ikke mener, at det er relevant at kigge på minutantal, har dette i tankerne. Måske en valid pointe, men så må vi jo enes om, hvor stor datamængde, der skal til. For at kigge på optrædender giver ingen mening.

I forhold til den sidste markerede lidt kække bemærkning, så havde Nunez allerede inden NFO kampen samme antal mål som Awoniyi (og en assist mere), og efter kampen har han nu samme antal mål som Solanke (og 2 assists mere).

Når man skal nedgøre en af vores egne (hvilket jeg mener man gør med Nunez, hvis man placerer ham på samme hylde som Awoniyi og Solanke) bør man som minimum bruge korrekt fakta. Igen ender vi i min optik tilbage ved mængden af spilletid. Awoniyi har opnået sine 3 scoringer på 95 minutter mere. Og solanke har opnået sine 4 scoringer på 476 minutter mere (mere end dobbelt så meget spilletid som Nunez). Det ER relevant. For man kan ikke score fra bænken.

Jeg skal til gengæld ikke kunne sige, om det er en fordel eller en ulempe at spille fast, når det kommer til effektiviteten. Det kan måske argumenteres, at det er en fordel at komme ind senere i kampene, hvor modstanderne er trætte og angriberen selv er frisk. Omvendt er der argumenter som kontinuitet, selvtillid og relationer, der kan tale til fordel for dem, der starter fast. På grund af den slags umålbare perspektiver er jeg villig til at acceptere, at stats i denne sammenhæng ikke nødvendigvis er lig med fakta, når det kommer til at vurdere, hvor god spilleren er. Men det er i mine øjne stadig det bedste objektive argument der er.

De resterende argumenter handler om øjnene, der ser. Jeg ser en spiller, der skaber frygt og kaos i modstandernes forsvar. Jeg ser en spiller med en fart, som modstanderne har svært ved at matche. Jeg ser en spiller, der i denne sæson er blevet fantastisk til også at se sine medspillere. Og i øvrigt ser jeg en spiller, der teoretisk kunne have været på minimum de 8 mål, som Salah har scoret, hvis han havde fået samme spilletid og måtte tage de 4 straffespark, som Salah har taget. Og så havde folk måske begyndt at sammenligne ham med Haaland i stedet for Carroll, Fairclough, Awoniyi og Solanke.
Jeg tror såmænd ikke vi er så langt fra hinanden i vurderingen af Nunez. Jeg kan mærke, at jeg har flyttet mig meget i forhold til lige da han kom, og vi var mange (inkl. dig texy) som var bekymrede for hans teknik (se starten af denne tråd). Han udvikler sig rigtig meget og i den rigtige retning, men jeg tror også på - som jeg skriver i det du citerer - at vi i Klopp har en af verdens bedste til at dosere hans udvikling balanceret, så det bliver en kombination af både at udvikle Nunez, men også sørge for den bedste udvikling af holdets output. Vi har en velsignelse af gode angribere i øjeblikket, og det skal vi glæde os over. Samlet set, kan vi ikke stille en så skarp fronttrio, som da Mané - Firmono - Salah var på toppen, og terroriserede alle modstandere, men breddemæssigt er vi langt bedre stillet, end vi va,r da trioen toppede.

Hånden på hjertet, så synes jeg ikke, at Nunez kan øffe over manglende spilletid, og det har jeg heller ikke hørt ham gøre. Samtidig er han også blevet bedre til at gribe ud efter chancen, når han får dem/dem, så jeg tror han stille og roligt over den næste del af sæsonen oftere og oftere bliver en del af start'11'eren, såfremt han fortsætter med at gribe ud efter chancerne han får.

....og så lige for god ordens skyld: Det var ikke for at sammenligne Fairclough og Nunez som spillere, men for at sætte et billede på situationen, hvor en dygtig træner ikke sætter sit hold efter hvilke angribere, der har flest mål pr. minut, men efter hvordan holdet får det resultatmæssigt bedste output. Det mestrede Bob Paisley og det gør Jürgen Klopp efter min overbevisning også.

PS: Chapeaux for at flytte debatten her over i Nunez-tråden
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 27 - Darwin Nunez

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 01. nov, 2023 09:04

Gode indlæg. Jeg er enig i at Nunez har vist langt bedre takter i denne sæson, end han viste i sidste. Jeg tror sagtens at Nunez kan blive en stor gevinst for os.

Lige for god orden skyld; så var det ikke at for at putte Nunez på samme hylde som Solanke og Awoniyi. Han er langt bedre. Men det var for at understrege, at for at han kan være en succes, så synes jeg sagtens man kan forvente at han scorer flere mål end de to nævnte.

Klopp har mange alternativer oppe foran, og jeg synes Klopp lykkes med at rotere samtidig med at han holde dem skarpe og sultne. Om Nunez skal have mere spilletid, det ved jeg ikke. Man kan vel også argumentere for at Jota eller Gakpo skal have mere spilletid. Jeg synes Klopp gør det godt med at rotere vores offensive spillere.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar