10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Aarde » onsdag, 27. aug, 2014 18:16

Hr. Drejer skrev:
thefugle skrev:
MKJ skrev:Min tålmodighed med Coutinho er ved at være slut. Når han er ON, så er han blandt de bedste i verden på sin position. Problemet er bare, at det er han måske hver femte kamp - maks. Det er for mange kampe, hvor han smider bolden væk på meget farlige tidspunkter.

Hvis man genser første halvleg mod City, hvor vi var ret gode, så var det Coutinho der smed bolden væk, når vi endelig var i problemer.

Jeg glæder mig til at se, hvad Lallana kan gøre.
Haha okay, lille tålmodighed med unge talenter du har da.
Er han et talent? Det vil jeg ikke mene. Han er da en etableret spiller.
Hvor kort tid har talenter efterhånden til at "etablere sig"? Coutinho er lige fyldt 22!

Når det er sagt, så var Coutinho ikke god mod hverken Southampton eller Man City. Det er svært at komme udenom. Han var fantastisk i pre season, hvor modstanderholdene i vid udstrækning spillede med fintuning af deres eget spil for øje, og ikke fokuserede på at lukke modstanderne ned rent taktisk. Men i Premier League, hvor alle spiller 100% for at vinde, vil der selvsagt være altid være et enormt fokus på at stoppe modstandere som Coutinho, fordi han er så sindssygt farlig, når han får lov at spille sit eget spil.

I sådanne kampe er Coutinho endnu ikke god nok til at tilpasse sig forholdene og finde måder at overraske sine modstandere på; det gør ham let at stække og han ender derfor ofte med at falde ud af kampene. Det mener jeg dog er et overblik og en forståelse, man udvikler i takt med, at man spiller flere og flere kampe - og netop derfor er det også fjollet at kalde en ung knægt som Coutinho for en "etableret spiller". Han har haft halvanden sæson som fast mand på topniveau!

Så nej - man er sjældent etableret og stabilt præsterende som topspiller, når man er 22. Enkelte spillere er, men det er sgu ikke mange.

Hr. Drejer
Indlæg: 13799
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 29. okt, 2014 09:08

Coutinho har haft godt af at få et par kampe på bænken og som indbytter. Han viste et højt niveau mod Swansea. Det er fedt, da han er en af vores ETALEREDE spillere, som vi nødigt kan undvære.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

SimonA
Indlæg: 824
Tilmeldt: lørdag, 05. jan, 2013 21:22
Alder: 26

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af SimonA » onsdag, 29. okt, 2014 11:29

Hvis hans "end-product" bliver lidt bedre (mål og assist), så bliver han rigtig RIGTIG god!
YNWA

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mads T. » onsdag, 29. okt, 2014 12:14

Må indrømme at jeg sad og blev lidt irriteret over ham i går. Han spiller godt, men lagde mærke til, at han lavede samme finte med at trække til højre næsten hver gang og til sidst var han ved at være luret. Derudover synes jeg han havde lidt diva-nykker med at slå ud med armene og brokke sig i flere situationer. Noget som jeg ikke har set ham gøre tidligere.

Men ja han spillede en god kamp, og var helt klart en af banens bedste i går.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Hekkem » onsdag, 29. okt, 2014 12:19

Mads T. skrev:Må indrømme at jeg sad og blev lidt irriteret over ham i går. Han spiller godt, men lagde mærke til, at han lavede samme finte med at trække til højre næsten hver gang og til sidst var han ved at være luret. Derudover synes jeg han havde lidt diva-nykker med at slå ud med armene og brokke sig i flere situationer. Noget som jeg ikke har set ham gøre tidligere.

Men ja han spillede en god kamp, og var helt klart en af banens bedste i går.
Synes jeg bare viser, han vil det her og giver udtryk for det. Noget jeg har savnet hos ham, og kan giver ham lidt mere fanden i voldskhed.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af AndreasN » onsdag, 29. okt, 2014 13:38

Jeg synes, det lignede frustration over, at han ikke fik den sidste aflevering til at lykkes. Man kan tydeligt se, at han er klart bedst med hurtige folk foran sig. Han kigger konstant efter afleveringen i dybden, så det er forhåbentligt noget af det, vi kan true med, når vi har Sturridge og Sterling tilbage. Min eneste anke mod ham i går var, at han på et tidspunkt stopper helt op i genpresset for at diskutere med Lambert. Det er simpelthen under al kritik, og det håber, jeg Rodgers har fortalt dem begge - især fordi vi i situationen havde mulighed for at lægge et hurtigt pres. I stedet får Swansea spillet sig ud af det og undgår et pres minutterne efter. Men ellers positivt fra Coutinho på det seneste. Ligner mere og mere sig selv.
Liverpool Football Klopp

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af thefugle » onsdag, 29. okt, 2014 13:57

AndreasN skrev:Jeg synes, det lignede frustration over, at han ikke fik den sidste aflevering til at lykkes. Man kan tydeligt se, at han er klart bedst med hurtige folk foran sig. Han kigger konstant efter afleveringen i dybden, så det er forhåbentligt noget af det, vi kan true med, når vi har Sturridge og Sterling tilbage. Min eneste anke mod ham i går var, at han på et tidspunkt stopper helt op i genpresset for at diskutere med Lambert. Det er simpelthen under al kritik, og det håber, jeg Rodgers har fortalt dem begge - især fordi vi i situationen havde mulighed for at lægge et hurtigt pres. I stedet får Swansea spillet sig ud af det og undgår et pres minutterne efter. Men ellers positivt fra Coutinho på det seneste. Ligner mere og mere sig selv.
Men hold da kæft han har vilde fødder. Den bold er godt nok klistret fast til ham. Det er ærgeligt han afslutter som en der aldrig har spillet fodbold før. Når altid selv lige at tænke "Ja, skyd Coutinho!" indtil han så får skudt og den ryger 100 meter ved siden af. Tror han fokusere for meget på kraft i skudet istedet for præcision, det ser det i hvert fald ud til.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Mazter81 » onsdag, 29. okt, 2014 14:49

Sidste sæson manglede hans afslutninger udefra kraft, det kom der heller ikke noget ud af.
Mon ikke det kommer - han skal sgu bare spørge Gerrard om, hvordan han gjorde for 9 år siden

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Jesper » onsdag, 29. okt, 2014 15:19

Jeg synes han gør det fantastisk. Det er så ulideligt meget sværere at kreere end at nedbryde og med ham, så er vi rent faktisk kreative og chanceskabende. Det sidder ikke i skabet - det et tydeligt - men det kommer. Både hos Coutinho selv og hos hans holdkammerater
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

STMO
Indlæg: 2346
Tilmeldt: lørdag, 10. maj, 2008 13:04

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af STMO » tirsdag, 16. dec, 2014 20:37

Coutinho er ung og en formidabel tekniker.
Han er desværre meget afhængig af kampens setup, og han er klart bedst med livlige spillere i front, hvor der er mange spilmuligheder - ikke ligefrem det vi har været garant for med en angriber, og oven i købet typisk Lambert.
Jeg håber vi får bygget en kerne op, hvori Coutinho indgår. Når det er sagt er der også en stor svaghed i det defensive, hvor han alt for ofte kun giver sig delvist under devisen "det er ikke helt mit resort område". Der skal der ske kraftige forbedringer. I moderne fodbold er alle 11 i et eller omfang en del af det defensive setup.

Brugeravatar
Pakken
Indlæg: 243
Tilmeldt: søndag, 06. jan, 2013 18:46

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Pakken » mandag, 02. feb, 2015 23:31

Glædelig nyhed på en kedelige Transfer Deadline Day.


Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14400
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Emmy » mandag, 02. feb, 2015 23:34

Super glædelig nyhed. Se så lige at få skrevet med Sterling også så.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7395
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 02. feb, 2015 23:46

Hvad skal man med en ny signing, når man kan forlænge med de stjerner, man allerede har!

Fedt, fedt, fedt!
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 03. feb, 2015 00:02

Ja det ser ikke så dårligt ud.

Sterling, Coutinho Henderson Sakho Can og sturrigde er 100 % fremtiden kan vi holde dem sammen i 5-6 år så kan vi nå toppen.

Kan vi supplere det med 2 stjerne spillere ville vi være der hvor vi skal være.

Moreno har mange pluser i min bog også.


------------Migonolet--------------
-------Can Skrtel Sakho-------
-- Henderson - Lucas - Moreno -
Sterling --- Reus --- - Coutinho
------------Sturrigde---------------

Bare en enkelt Reus kunne få holdet til at ligne verdens klasse :)
Senest rettet af Scherwin tirsdag, 03. feb, 2015 00:10, rettet i alt 1 gang.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7395
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 03. feb, 2015 00:05

Wormie skrev:Ja det ser ikke så dårligt ud.

Sterling, Coutinho Henderson Sakho Can og sturrigde er 100 % fremtiden kan vi holde dem sammen i 5-6 år så kan vi nå toppen.

Kan vi supplere det med 2 stjerne spillere ville vi være der hvor vi skal være.

Moreno har mange pluser i min bog også.
Og Markovic og Ibe.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar