21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Alex Brockins

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Alex Brockins » tirsdag, 25. nov, 2008 11:26

Flemming skrev:Hvis ikke han er god nok skal han sælges til januar. Så hellere give Plessis chancen nogle gange.
Problemet er nok, at Plessis heller ikke er god nok.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » tirsdag, 25. nov, 2008 12:01

Alex Brockins skrev:
Flemming skrev:Hvis ikke han er god nok skal han sælges til januar. Så hellere give Plessis chancen nogle gange.
Han er også mere defensiv end Lucas. Så er vi jo lige vidt.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » tirsdag, 25. nov, 2008 12:11

Alex Brockins skrev:
Så må vi købe Sissoko tilbage!
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » tirsdag, 25. nov, 2008 12:28

Flemming skrev:
Alex Brockins skrev:
Han er heller ikke god nok til det, vi skal bruge ham til.

Problemet er, at vi mangler en kreativ midtbanemand, der kan tage over, når Alonso og Gerrard skal have en pause.

Konstellationen Mascherano-Sissoko var endnu værre end Mascherano-Lucas.

ilusio

Indlæg af ilusio » tirsdag, 25. nov, 2008 12:52

Alex Brockins skrev:
Flemming skrev:
Alex Brockins skrev:
Han er heller ikke god nok til det, vi skal bruge ham til.

Problemet er, at vi mangler en kreativ midtbanemand, der kan tage over, når Alonso og Gerrard skal have en pause.

Konstellationen Mascherano-Sissoko var endnu værre end Mascherano-Lucas.
Hvis nu vi havde en kompetent person til at ligge bag Torres, så skulle Gerrard kun spille central midt og så er behovet for en god 4. mand ikke så stort.

Brugeravatar
Kofoed
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Kofoed » tirsdag, 25. nov, 2008 13:11

jeg syntes ikke at Lucas spiller godt nok, når man tænker på hvor meget spilletid Rafa har givet ham. Han burde have taget de chancer han har fået, men det syntes jeg bare slet ikke.
Så vil jeg sku hellere se Plessis få lidt mere spilletid.
Lucas er i hvert tilfald ikke god nok til en start plads.
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » tirsdag, 25. nov, 2008 13:48

Flemming skrev:Hvis nu vi havde en kompetent person til at ligge bag Torres, så skulle Gerrard kun spille central midt og så er behovet for en god 4. mand ikke så stort.
Ja, det var vi mange, der talte for i sommers, men de penge blev jo brugt på Robbie Keane.

Spørgsmålet er, om det ville gå nu, hvor Alonso er kommet i form igen? Gerrard skal spille stort set hver gang, og hvis han skal spille central midtbane igen, så kan Alonso og Mascherano kun spille hveranden kamp.

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 55

Indlæg af LFC Søren » tirsdag, 25. nov, 2008 14:56

Alex Brockins skrev:
Flemming skrev:Hvis nu vi havde en kompetent person til at ligge bag Torres, så skulle Gerrard kun spille central midt og så er behovet for en god 4. mand ikke så stort.
Ja, det var vi mange, der talte for i sommers, men de penge blev jo brugt på Robbie Keane.

Spørgsmålet er, om det ville gå nu, hvor Alonso er kommet i form igen? Gerrard skal spille stort set hver gang, og hvis han skal spille central midtbane igen, så kan Alonso og Mascherano kun spille hveranden kamp.
Hvordan og hvem som skal spille fremme, om det skal hedde 4-4-2 eller 4-2-3-1, er stadig et uafklaret spørgsmål. Vi har på nuværende tidspukt, ikke i over en længer periode pga. skader til især Torres og Gerrard kunne afprøve forskellige konstalationer, hvor Keane og Reina indgår.

Jeg syntes vi har fægtet lidt i blinde, hvad ideal opstillingen angår. Dette gør det absolut heller ikke lettere for Lucas og andre af de "unge". Vi må håbe at Rafa snart for lagt sig fast på, hvilket system vi skal spille, men nogle gange kan jeg godt frygt, at Rafa kigger mere på, hvilke spillere han har til rådighed, og hvem modstanderen er, også vælger ham system.

Jeg tror ikke der er let, at være ungt talent i Liverpool.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » tirsdag, 25. nov, 2008 15:19

LFC Søren skrev:Hvordan og hvem som skal spille fremme, om det skal hedde 4-4-2 eller 4-2-3-1, er stadig et uafklaret spørgsmål. Vi har på nuværende tidspukt, ikke i over en længer periode pga. skader til især Torres og Gerrard kunne afprøve forskellige konstalationer, hvor Keane og Reina indgår.

Jeg syntes vi har fægtet lidt i blinde, hvad ideal opstillingen angår. Dette gør det absolut heller ikke lettere for Lucas og andre af de "unge". Vi må håbe at Rafa snart for lagt sig fast på, hvilket system vi skal spille, men nogle gange kan jeg godt frygt, at Rafa kigger mere på, hvilke spillere han har til rådighed, og hvem modstanderen er, også vælger ham system.

Reina indgår nu hver gang.

Jeg synes ikke det er et stort problem, at vi skifter mellem 4-4-2 og 4-2-3-1. For Rafa har formået at gøre spilsystemerne i begge formationer meget ens. Det er ikke ligesom dengang, hvor vi havde Crouch, og så pludselig spillede helt anderledes, når han var inde som ene angriber.

Hvis spillerne ikke formår at kunne spille de to variationer, så er de ikke gode nok. Og det er der jo noget der tyder på, at visse spillere i truppen ikke er.

Indtil videre har spillere som Babel, Pennant, Benayoun, Keane og Dossena ikke vist det niveau, man bør forvente.

Brugeravatar
LFC Søren

Indlæg af LFC Søren » tirsdag, 25. nov, 2008 16:35

Alex Brockins skrev:
LFC Søren skrev:Hvordan og hvem som skal spille fremme, om det skal hedde 4-4-2 eller 4-2-3-1, er stadig et uafklaret spørgsmål. Vi har på nuværende tidspukt, ikke i over en længer periode pga. skader til især Torres og Gerrard kunne afprøve forskellige konstalationer, hvor Keane og Reina indgår.

Jeg synes ikke det er et stort problem, at vi skifter mellem 4-4-2 og 4-2-3-1. For Rafa har formået at gøre spilsystemerne i begge formationer meget ens. Det er ikke ligesom dengang, hvor vi havde Crouch, og så pludselig spillede helt anderledes, når han var inde som ene angriber.

Hvis spillerne ikke formår at kunne spille de to variationer, så er de ikke gode nok. Og det er der jo noget der tyder på, at visse spillere i truppen ikke er.

Indtil videre har spillere som Babel, Pennant, Benayoun, Keane og Dossena ikke vist det niveau, man bør forvente.
Jeg er enig i, at vi burde mestre begge systemer, men jeg mener også, at vi som udgangspunkt burde bruge det systen, som passede os bedst, også kunne skifte system under kampen.

Grunden til jeg nævner Reina, er fordi han er ny, og derfor ikke har spillet det store sammen med Gerrard og Torres, som vi vist alle er enige om, at de er/skal være vores drivende krafter i det offensive.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » tirsdag, 25. nov, 2008 16:42

LFC Søren skrev:
Alex Brockins skrev:

Jeg er enig i, at vi burde mestre begge systemer, men jeg mener også, at vi som udgangspunkt burde bruge det systen, som passede os bedst, også kunne skifte system under kampen.

Grunden til jeg nævner Reina, er fordi han er ny, og derfor ikke har spillet det store sammen med Gerrard og Torres, som vi vist alle er enige om, at de er/skal være vores drivende krafter i det offensive.
Hvorfor bliver du ved med at nævne Reina? Han spiller jo alle PL-kampe HVER GANG. Tjek lige din stavning én ekstra gang i begge indlæg. ;)

Brugeravatar
LFC Søren

Indlæg af LFC Søren » tirsdag, 25. nov, 2008 19:40

Alex Brockins skrev:
LFC Søren skrev:
Alex Brockins skrev:
LFC Søren skrev: Grunden til jeg nævner Reina, er fordi han er ny, og derfor ikke har spillet det store sammen med Gerrard og Torres, som vi vist alle er enige om, at de er/skal være vores drivende krafter i det offensive.
Hvorfor bliver du ved med at nævne Reina? Han spiller jo alle PL-kampe HVER GANG. Tjek lige din stavning én ekstra gang i begge indlæg. ;)
Hvad er det lige præcis, du ikke forstår i ovenstående?

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » tirsdag, 25. nov, 2008 19:42

Søren, er det ikke Riera, du mener og ikke vores målmand Reina?
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
LFC Søren

Indlæg af LFC Søren » tirsdag, 25. nov, 2008 19:54

nrg skrev:Søren, er det ikke Riera, du mener og ikke vores målmand Reina?
ups :oops: jo det er , så kan jeg bedre forstå Alex Brockins. Vi lukker herfra.

ilusio

Indlæg af ilusio » onsdag, 26. nov, 2008 08:18

Alex Brockins skrev:

Hvis nu vi antager vi spiller 4-4-2 hver gang eller at den hængende angriber i vores 4-2-3-1 spilles af fx Keane, så er 3 mand ikke for meget. Der er skader, CL kampe og almindelige pauser der nok skal sørge for at skabe en naturlig rotation.

Gerrard er måske ude af 8 PL kampe på et år. Det giver 23 PL kampe til Mascherano og Alonso og 30 til Gerrard. Har vi så minimum 12 CL kampe, så er det i snit 8 mere til hver. Altså 31 til Alonso/Mascherano og 38 til Gerrard.

Dertil kommer rundt regnet 5 kampe til hver i de 2 cups hvis alt går vel, og så er vi ved at være der. Desuden er indskiftninger ikke medregnet.

Besvar