22 - Simon Mignolet

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Re: 22 - Simon Mignolet

Indlæg af nikand » mandag, 06. okt, 2014 15:15

Mignolet og antal vundne point kunne være spændende at se. Især hvis Valdez rygtet er sandt.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Hendo
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Indlæg af Hendo » mandag, 20. okt, 2014 16:44

nikand skrev:Mignolet og antal vundne point kunne være spændende at se. Især hvis Valdez rygtet er sandt.
Valdes rygtet er skudt lidt ned af Rodgers. Han blev spurgt efter QPR om der kommer flere spaniere til at joine Manquillo og Moreno og han svarede kort: Nej.

Men Mignoelt er en gådefuld signing. Det stiller igen spørgsmålstegn ved transfers. Hvis Rodgers har bedt om Mignolet så er det besynderligt. Han er jo slet ikke typen til Rodgers' spillestil. Dårlig med fødderne, dårlig til at læse spillet, dårlig til at gå ud og dominere i luften. God på stregen. En dygtig shotstopper, som de vist kalder det i England. En type målmand som er bedst på bund og midterhold.

En som Vorm var billigere og passede umiddelbart bedre. Mignolet er ikke dårlig som sådan, men dårlig til spillestilen og for dårlig til Liverpool. Han er en del af de defensive problemer. Så man Skrtels raseri-udbrud overofr Mignolet mod Everton, så ligner det ikke at der er den store tillid... Og det kan der heller ikke være. En målmand skulle gerne være med til at give tryghed. Det er svært at se at han gør det.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 21. okt, 2014 00:09

Jeg mindes at huske, at Mignolet, ifølge statistikkerne, var en af de bedste målmænd i verden, sæsonen inden vi købte ham, hvor han spillede for Sunderland.

Jeg mener ydermere, at Vorm, er ufattelig overvurderet og han hverken ville gøre til eller fra i forhold til Mignolet, som trods alt er meget stærk på stregen og efter min overbevisning stadig en bedre målmand end Vorm.

Mht. til Skrtel, så burde han om nogen stikke piben ind, for i så fald må det må godt nok være en tovejskommunikation, hvor han selv skal have på tæven, for hold da op, hvor er han og Lovren tæt på miserable i stort set alle kampe, de optræder i. Hvis jeg var Mignolet, så ville jeg godt nok ikke føle mig tryg ved at have de to foran mig - Når Enrique så oveni hatten leverer en præstation til -3 mod QPR, så er det virkelig svært at se, at Mignolet skulle kunne hæve folks lave vurdering af ham, til trods for nogle vitale og rigtig stærke redninger. Hele vores bagerste kæde, inkl. Mignolet, fungerer bare ikke godt nok.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

mawope

Indlæg af mawope » tirsdag, 21. okt, 2014 10:01

Ja, det er godt nok noget af et had/kærlighedsforhold, man har fået til Mignolet. Det ene øjeblik sidder man og lovpriser ham for sine TV-redninger, og det næste savner man hans tilstedeværelse ude i feltet. Kan han ikke blive sat på skolebænken for at studere en målmand som Neuer. At have den ekstra sweeper bag sig som forsvarsspiller giver mere ro. Som det er nu, bevæger Mignolet sig ikke væk fra stregen, medmindre det er strengt nødvendigt, og hans tilstedeværelse i luftrummet er noget nervøst og kluntet.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 21. okt, 2014 12:39

På trods af en svipser en gang imellem, synes jeg Mignolet virker mere sikker når han går ud for at bokse eller gribe indlæg i feltet. Det virker som noget han har arbejdet meget med, selvom hans timing og placering stadig snildt kan blive bedre.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 21. okt, 2014 12:42

Mignolet ville være langt bedre, hvis han havde tillid til forsvaret. Forsvaret vil også være langt bedre på dødbolde, hvis det havde tillid til Mignolet. Det er ligesom om at tilliden mellem forsvar og målmand er forduftet. Det skaber usikkerhed ved bl.a. dødbolde. De stoler ikke på hinanden. Tilliden skal genskabes.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » torsdag, 27. nov, 2014 10:05

Det er ikke for at starte en hetz (eller bringe mere brænde til bålet) men Mignolet ligner mere og mere den dårligste første målmand vi har haft i 40-45 år.

Pepe Reina bedre og legende, selvom han ikke var topmålmand de sidste par sæsoner.
Jerzy Dudek havde sine momenter og legende alene på grund af CL finalen 2005
Sander Westerveld var ikke perfekt, men stadig bedre end Mignolet.
David James selvom sløsethed og ukoncentreret, så var han altså også en ganske god målmand
Bruce Grobbelaar man står ikke over 600 kampe med de meritter vi havde i 80'erne uden at være god
Ray Clemence historien fortæller sit tydelige sprog og nok blandt de 2-3 bedste keepere i Liverpool nogensinde, hvis ikke den bedste.

Enkelte målmænd har fået chancer mere eller mindre, men aldrig rigtig blevet første keeper. Det er Mike Hooper, Brad Friedel, Chris Kirkland og Scott Carson hvor jeg endda vil sige alle 4 var bedre keepere end Mignolet.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 27. nov, 2014 11:22

Jeg læste en på RAWK som skrev det samme. Og jeg må desværre forholde mig enig, at han mere og mere ligner den dårligste målmand vi har haft i 40 år. Jeg synes hans niveau bare daler og daler, og det ser ikke ud til at stoppe. Trist.

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » fredag, 28. nov, 2014 17:08

Jeg så kun MOTD fra kampen mod Palace, men til gengæld så jeg hele kampen mod Ludogorets. Bortset fra sparket ud over sidelinjen, som førte til det målskabende indkast mod Palace, og det første mål mod Ludogorets begik han da store fejl? Det er skam også nok til berettige en kritik, men jeg mindes faktisk ikke, at han spillede decideret dårligt herudover, om end han heller ikke spillede særlig godt, fx var der et par af de 100 hjørnspark mod Ludogorets, hvor han godt kunne have grebet ind.

Om han er den dårligste målmand i 40 år, vil resten af sæsonen nok vise, medmindre vi henter en ny målmand i januar. Hans formkurve har uden tvivl været dalende i hele 2014. Selvom han forsat er en god shotstopper, virker han ikke rigtig til at udvikle de svage sider af sit målmandsspil, borstet fra hans spil med fødderne er blevet lidt bedre, men det er desværre ikke nok. Navnlig hans presence i feltet på indlæg og evnen til at dirigere og samarbejde med sine forsvarskolleger er et problem. Det er selvfølgelig ikke kun hans ansvar, og han har helt sikkert ikke haft et let arbejde med det forsvar, som har stået foran ham, men en stor del af ansvaret bærer han dog.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Kriller8

Indlæg af Kriller8 » fredag, 28. nov, 2014 19:31

Overdreven kritik af Mignolet, han er ikke verdensklasse men at sige at Vesterveld, Carson og Kirkland var bedre er det rene vås. Mignolet er det mindste af vores problemer ligenu, det er klart der kommer svipsere fra ham, når dem foran ham ikke tager ansvar.
Tænk tilbage på redningen mod Southampton i sæsonåbneren, den er da ikke nogen af de førnævnte keepere der havde taget.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » mandag, 01. dec, 2014 15:14

Kriller8 skrev:Overdreven kritik af Mignolet, han er ikke verdensklasse men at sige at Vesterveld, Carson og Kirkland var bedre er det rene vås. Mignolet er det mindste af vores problemer ligenu, det er klart der kommer svipsere fra ham, når dem foran ham ikke tager ansvar.
Tænk tilbage på redningen mod Southampton i sæsonåbneren, den er da ikke nogen af de førnævnte keepere der havde taget.
Vås og vås, det er en mening, så kan man være uenig men derfor er det ikke noget vås.

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » tirsdag, 02. dec, 2014 08:52

Hekkem skrev:
Kriller8 skrev:Overdreven kritik af Mignolet, han er ikke verdensklasse men at sige at Vesterveld, Carson og Kirkland var bedre er det rene vås. Mignolet er det mindste af vores problemer ligenu, det er klart der kommer svipsere fra ham, når dem foran ham ikke tager ansvar.
Vås og vås, det er en mening, så kan man være uenig men derfor er det ikke noget vås.
Jeg har ikke stor tillid til Mignolet men tidligere har vi jo haft en god måde at afgøre evnerne på. En liste med reddede point, som vi havde tidligere. Nogen der evt har set en sådan på et andet Liverpool forum, for jeg synes den tråd vi havde med emnet havde substans.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 02. dec, 2014 09:28

nikand skrev: Jeg har ikke stor tillid til Mignolet men tidligere har vi jo haft en god måde at afgøre evnerne på. En liste med reddede point, som vi havde tidligere. Nogen der evt har set en sådan på et andet Liverpool forum, for jeg synes den tråd vi havde med emnet havde substans.
Det var mig der fremlagde listen. Takker for den positive kritik. Jeg tog en afvejning om hvorvidt min tid kontra interessen var til at jeg skulle fortsætte. Jeg afvejede at behovet vejede mindre end besværet, da det alligevel blev antaget det var mine holdninger, frem for de tre, uafhængige af hinanden, mediers fremlæggelse af de givne situationer, om hvorvidt det var en stor/mindre redning eller om det var et drop.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 02. dec, 2014 11:39

Jeg synes også, det var en fed tråd at følge med i, Hekkem. Selvom man skulle synes, at det bare var din mening, så giver det alligevel i det mindste et overblik over, hvor mange gode/vigtige redninger han laver, kontra hvor meget han dropper - ligesåvel som det var interessant at se, hvilke der potentielt var pointgivende.

Eksempelvis mener jeg, at han redder to point til os mod Stoke med sin fænomenale redning i overtiden, som han slet, slet ikke har fået nok ros for.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 02. dec, 2014 13:56

AndreasN skrev:Jeg synes også, det var en fed tråd at følge med i, Hekkem. Selvom man skulle synes, at det bare var din mening, så giver det alligevel i det mindste et overblik over, hvor mange gode/vigtige redninger han laver, kontra hvor meget han dropper - ligesåvel som det var interessant at se, hvilke der potentielt var pointgivende.

Eksempelvis mener jeg, at han redder to point til os mod Stoke med sin fænomenale redning i overtiden, som han slet, slet ikke har fået nok ros for.
Nej, det er rigtig han har ikke fået den store omtale omkring hans redning til sidst mod Stoke. Hvilket egentlig også betegner os fans en del, når der er en spiller/manager der i en periode ikke holder en ønsket standard, så har man lettere ved at se fejl, en ved at se de positive situationer der egentlig fremkommer fra denne. Redningen blev dog nævnt pænt i match of the day - mener jeg det var.

Besvar