21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af AJ » tirsdag, 13. jan, 2009 12:35

Nu blev jeg fan netop dengang Gerrard var 21 år gammel, og jeg kan da huske, at han i den grad styrede midtbanen. Vores midtbane var utroligt kompakt og da han havde ældre spillere som McAllister, Hamann og Murphy omkring sig, kunne han sagtens folde sig ud. Det kan godt være, at Gerrard var bedre end Lucas, men måske er Alonso og Mascherano tilsvarende bedre end dem Gerrard havde at støtte sig til i sin tid.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 13. jan, 2009 14:11

AJ skrev:Nu blev jeg fan netop dengang Gerrard var 21 år gammel, og jeg kan da huske, at han i den grad styrede midtbanen. Vores midtbane var utroligt kompakt og da han havde ældre spillere som McAllister, Hamann og Murphy omkring sig, kunne han sagtens folde sig ud. Det kan godt være, at Gerrard var bedre end Lucas, men måske er Alonso og Mascherano tilsvarende bedre end dem Gerrard havde at støtte sig til i sin tid.
Umiddelbart se jeg Stevies talent som større end Lucas' ditto. Men dengang da han var et ungt talent, lænede han sig meget op af McAllister og Hamann og der var altså også store udsving i hans præstationer. Han fik bl.a. en del udvisninger pga. hans vilde tacklinger.

Jeg tror heller ikke det fremmer Lucas' udvikling, at Stevie benyttes som hængende angriber. Vil gerne se ham (noget mere) ved siden af Lucas på den centrale midt. Men selvfølgelig er der udsving i hans præstationer, det er der hos alle unge spillere, se bare Nani og Anderson hos scum. De har intet vist i denne sæson.

Jeg synes faktisk at når Lucas spiller ved siden af Alonso, så gør han det godt, men når han spiller ved siden af Masch, så føler jeg at arbejdsdelingen og løbemønstrene ikke er indarbejdet ordentligt.

Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Indlæg af mig_der » tirsdag, 13. jan, 2009 14:16

Hr. Drejer skrev: Jeg synes faktisk at når Lucas spiller ved siden af Alonso, så gør han det godt, men når han spiller ved siden af Masch, så føler jeg at arbejdsdelingen og løbemønstrene ikke er indarbejdet ordentligt.
Dette kunne muligivis skyldes at Marcherano overhovedet ikke levere på et acceptabelt niveau pt.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » tirsdag, 13. jan, 2009 18:22

mig_der skrev:
Hr. Drejer skrev: Jeg synes faktisk at når Lucas spiller ved siden af Alonso, så gør han det godt, men når han spiller ved siden af Masch, så føler jeg at arbejdsdelingen og løbemønstrene ikke er indarbejdet ordentligt.
Dette kunne muligivis skyldes at Marcherano overhovedet ikke levere på et acceptabelt niveau pt.
Jeg synes, at Mascherano er en skygge af sig selv fra sidste sæson i denne sæson. Det er mega ærgeligt.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 14. jan, 2009 14:05

Enig i at Masch slet ikke har leveret varen i denne sæson. Jeg sad og tænkte på om anførerbindet hos det argentinske landshold har spillet ind her eller om det er hans deltagelse ved OL eller en kombination. Jeg vil ønske, at Rafa var lidt bedre til individuel mandskabsbehandling, så havde han sikkert sendt ham en uge på rekreation på en eller anden solskinsø ;) Så vi vil få en Super Masch at se i foråret.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » onsdag, 14. jan, 2009 22:43

Lucas er suverænt bedst med Alonso ved siden af sig og Gerrard/Torres foran sig.

Lucas er faktisk meget god til at se hullerne folk som Gerrard og Torres løber i. Han har bare ikke det overblik for det defensive (det at forudse hvad der sker om 5 sekunder), det kan Alonso. Med Alonso ved siden af sig har Lucas enorm frihed til at fordele spillet fremad.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 14. jan, 2009 22:45

Flemming skrev:Lucas er suverænt bedst med Alonso ved siden af sig og Gerrard/Torres foran sig.

Lucas er faktisk meget god til at se hullerne folk som Gerrard og Torres løber i. Han har bare ikke det overblik for det defensive (det at forudse hvad der sker om 5 sekunder), det kan Alonso. Med Alonso ved siden af sig har Lucas enorm frihed til at fordele spillet fremad.
Men Lucas har spillet en af sine allerbedste kampe sammen med Mascherano ;)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 14. jan, 2009 23:01

Hekkem skrev:
Flemming skrev:Lucas er suverænt bedst med Alonso ved siden af sig og Gerrard/Torres foran sig.

Mod én af de allerringeste modstandere.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » torsdag, 15. jan, 2009 14:12

Alex Brockins skrev:
Hekkem skrev:

Mod én af de allerringeste modstandere.
Det er jo en debat omkring, om det var vores styrke der gjorde Newcastle dårlige, eller Newcastles egen skyld. Var det Stokes skyld, vi var dårlige i lørdags? Eller var det vores egen skyld? Det samme kan siges, at man utd var ufattelig tamme mod os, men rigtig gode mod Chelsea i søndags.

Pointen er der er to hold på banen, hvor begge influerer i kampens udfald, intensitet og seværdighed.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » lørdag, 17. jan, 2009 07:40

Hekkem skrev:

Jeg fulgte Lucas i en kamp hvor han først spillede med Gerrard ved siden af sig og siden Alonso efter halvlegen. Da Lucas fik en der kunne hjælpe ham med overblikket og give ham sikkerhed, så blomstrede han op. Pointen: Det kunne Gerrard heller ikke.

Desuden er der det at Gerrard ikke spillede godt samtidigt med at han skulle hjælpe Lucas, men så snart han blev fri, så var han også langt mere aktiv på banen. Alonso klarer den rolle med at have overblik og gøre sine medspillere bedre, langt bedre end nogen anden spiller vi har.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

AJ

Indlæg af AJ » torsdag, 29. jan, 2009 13:03

Nu så jeg ikke hele kampen i går pga. problemer med streams. Jeg så kun det sidste kvarter. Jeg læser, at Lucas spillede godt, men det undrer mig overhovedet ikke, at han begår et straffespark idet jeg får forbindelse. Det var nærmest det første jeg så.

Det var ikke pga Lucas, at Cahill fik udlignet mod os til sidst. Men det var få sekunder efter han var kommet på banen (han nåede endda at begå et tåbeligt frispark forinden). Jeg tror ikke længere på, at det kan være en tilfældighed.

For mig er Lucas selve symbolet på Benitez, hvilket ikke er positivt for tiden.

Han er den Liverpool spiller jeg har brudt mig mindst om nogensinde. Når han kommer på banen får jeg bare en fornemmelse af middelmådighed, ja, jeg får det nærmest dårligt. Og det har været sådan længe nu.

Jeg ved godt, der har findes eksempler på gode kampe, hvor Lucas har været på banen fx Inter, Newcastle, men der findes desværre alt for mange eksempler på det modsatte Fulham, Stoke...

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » torsdag, 29. jan, 2009 13:24

AJ skrev:Nu så jeg ikke hele kampen i går pga. problemer med streams. Jeg så kun det sidste kvarter. Jeg læser, at Lucas spillede godt, men det undrer mig overhovedet ikke, at han begår et straffespark idet jeg får forbindelse. Det var nærmest det første jeg så.

Det var ikke pga Lucas, at Cahill fik udlignet mod os til sidst. Men det var få sekunder efter han var kommet på banen (han nåede endda at begå et tåbeligt frispark forinden). Jeg tror ikke længere på, at det kan være en tilfældighed.

Han er den Liverpool spiller jeg har brudt mig mindst om nogensinde. Når han kommer på banen får jeg bare en fornemmelse af middelmådighed, ja, jeg får det nærmest dårligt. Og det har været sådan længe nu.

Jeg ved godt, der har findes eksempler på gode kampe, hvor Lucas har været på banen fx Inter, Newcastle, men der findes desværre alt for mange eksempler på det modsatte Fulham, Stoke...
Det er vel ikke mere middelmådighed end Diao, Cheyrou, Biscan, Traore (sorry Jackass), Titi Camera og lignende. Synes nu bestemt Lucas er et par trin over i niveau i forhold til disse spillere.

Du kan ikke komme og sige, du bryder dig mindre om Lucas, end du gjorde af den nok mest usympatiske Liverpool spiller gennem tiderne, el hadji diouf.

I øvrigt synes jeg det er malplaceret at komme med sådan en svada, mod en spiller, efter en kamp du end ikke har set. Det er da at gå efter manden og ikke efter bolden.

Brugeravatar
DaBonks
Geografisk sted: Århus

Indlæg af DaBonks » torsdag, 29. jan, 2009 16:08

Lucas spillede super godt indtil straffesparket.
Han formåede som en af de eneste at køre bolden lynhurtigt og præcist rundt, men han er kun god når det går godt for holdet. Endnu kan han ikke vende en kamp på hovedet, men det er tydeligt at hans potentiale er stort. Han begår dog stadig for mange klodsede frispark, og nu også straffespark, men det kommer jo med erfaringen.

Derimod er jeg godt træt af Benayoun. Han scorede godt nok igår og skaber noget dynamik med sine ryk ind i banen, men 95% af alt han foretager sig virker umådeligt vagt og ufarligt. Han afleverer ikke bolden specielt godt og virkelig fysisk svag, så han er nem at kue.
Billede

Brugeravatar
Mikkel
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 52

Indlæg af Mikkel » torsdag, 29. jan, 2009 16:15

AJ: som Hekke skriver, så spillede Lucas faktisk godt i går. Straffet trækker ned, men har spillede med selvtillid, så det ud til.

Hekkem: du er analysens mester. Men hvordan så du optakten til straffesparket? Jeg var faktisk irriteret over, at Carra ikke trækker ud og lukker Wigan-spilleren af. Men i stedet søger han bevidst ind mod sin naturlige position i midten, hvorefter Lucas må søge ud og kommer for sent.
Just the fax ma'am. Just the fax.

AJ

Indlæg af AJ » fredag, 30. jan, 2009 12:40

Hekkem skrev:
AJ skrev:Nu så jeg ikke hele kampen i går pga. problemer med streams. Jeg så kun det sidste kvarter. Jeg læser, at Lucas spillede godt, men det undrer mig overhovedet ikke, at han begår et straffespark idet jeg får forbindelse. Det var nærmest det første jeg så.

Det er vel ikke mere middelmådighed end Diao, Cheyrou, Biscan, Traore (sorry Jackass), Titi Camera og lignende. Synes nu bestemt Lucas er et par trin over i niveau i forhold til disse spillere.

Du kan ikke komme og sige, du bryder dig mindre om Lucas, end du gjorde af den nok mest usympatiske Liverpool spiller gennem tiderne, el hadji diouf.

I øvrigt synes jeg det er malplaceret at komme med sådan en svada, mod en spiller, efter en kamp du end ikke har set. Det er da at gå efter manden og ikke efter bolden.
Jeg må indrømme, at Traoré kommer tæt på, men ham havde man da i det mindste overhovedet ingen forventninger til. Man kunne ikke blive skuffet.

Biscan spillede imo flere gode kampe, især i midterforsvaret. Han rangerer langt højere end Lucas i min bog (siger lidt om min opfattelse af Lucas).

Titi Camara nåede jeg ikke at se spille.

Når jeg siger, at jeg ikke bryder mig om Lucas, er det spillemæssigt. Jeg har intet i mod ham som person, og derfor er inddragelsen af diouf's opførsel malplaceret.

I øvrigt, hvordan har du tænkt mig jeg skulle gå efter bolden?

Besvar