21 - Lucas Leiva
Re: 21 - Lucas Leiva
Tja, du har set dig en hadefigur i Lucas og sådan er det vel bare.
Og Nej, Lucas er ikke min yndlingsspiller, men ofte ser vi efter fordomme end på hvad der egentlig foretages af den enkelte spiller.
Tja, efter en rigtig fornuftig indsats af Lucas, skal du alligevel sende en sviner hans vej. Det er at gå efter manden. Du kunne komme med en, når han ikke har spillet godt. Men det kan han vist ikke i dine øjne.
Fair nok, vi ser det forskelligt.
Og Nej, Lucas er ikke min yndlingsspiller, men ofte ser vi efter fordomme end på hvad der egentlig foretages af den enkelte spiller.
Tja, efter en rigtig fornuftig indsats af Lucas, skal du alligevel sende en sviner hans vej. Det er at gå efter manden. Du kunne komme med en, når han ikke har spillet godt. Men det kan han vist ikke i dine øjne.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
I 2-3 mdr. For at vurdere en på en enkelt kamp eller en mdr, er for tyndt, efter min mening. Feks. var der ikke meget kritik de første 4-5 kampe Torres spillede i sæsonen, han spillede af helvede til, mildest talt, men laver en "Jon Dahl" og scorer ofte trods pis spil, og er vist på 4-5 kasser på trods af sit spil. Lucas kommer nok ikke til og kan rede dårlige indsatser ved og score, og vel gør Torres sit job ved og score, men det var på rent held.Hekkem skrev:når han ikke har spillet godt
Måske lidt forvirende, men har fået lidt vodka

Verden er smask fuld af hyklere....
Det dér er jo direkte usagligt.Hekkem skrev:Tja, du har set dig en hadefigur i Lucas og sådan er det vel bare.
Hvis jeg kom med en svada lige efter en dårlig kamp fra hans side, ville det jo fremstå som om jeg kun reagerede på netop denne indsats, og jeg ville blive anklaget for ikke at se tingene i et større perspektiv fordi jeg kun fokuserede på den enkelte kamp og ikke hans præstationer som helhed. Det ved du udmærket.
Du kritiserer en spiller lige efter han faktisk har spillet en god kamp. Hvorfor er det så usagligt, af porientere at timingen for din kritik ikke var valgt med bedste omhu.AJ skrev: Det dér er jo direkte usagligt.
Hvis jeg kom med en svada lige efter en dårlig kamp fra hans side, ville det jo fremstå som om jeg kun reagerede på netop denne indsats, og jeg ville blive anklaget for ikke at se tingene i et større perspektiv fordi jeg kun fokuserede på den enkelte kamp og ikke hans præstationer som helhed. Det ved du udmærket.

Nu har Lucas fået meget kritik, også meget med forrette, men synes det er malplaceret at komme med kritikken, når nu han faktisk har gjort det ganske godt. I de sidste 5-7 kampe som Lucas har spillet, har det været en eller halvanden skidt indsats.
Igen, forstår jeg ikke hvorfor det er usagligt, og ligefrem direkte usagligt. Men måske tager jeg vendingen hårdere en den er henrettet.

Jeg skriver jo hvorfor. Gentager lige...Hekkem skrev:Du kritiserer en spiller lige efter han faktisk har spillet en god kamp. Hvorfor er det så usagligt, af porientere at timingen for din kritik ikke var valgt med bedste omhu.AJ skrev: Det dér er jo direkte usagligt.
Hvis jeg kom med en svada lige efter en dårlig kamp fra hans side, ville det jo fremstå som om jeg kun reagerede på netop denne indsats, og jeg ville blive anklaget for ikke at se tingene i et større perspektiv fordi jeg kun fokuserede på den enkelte kamp og ikke hans præstationer som helhed. Det ved du udmærket.![]()
Nu har Lucas fået meget kritik, også meget med forrette, men synes det er malplaceret at komme med kritikken, når nu han faktisk har gjort det ganske godt. I de sidste 5-7 kampe som Lucas har spillet, har det været en eller halvanden skidt indsats.
Igen, forstår jeg ikke hvorfor det er usagligt, og ligefrem direkte usagligt. Men måske tager jeg vendingen hårdere en den er henrettet.
Det er da så meget mere troværdigt at kritisere en spiller efter en ikke-ringe indsats, da ens generelle holdning til spilleren således fremgår langt tydeligere. Ligesom det ikke er særlig troværdigt med en generel ros af en spiller efter en god kamp. I disse tilfælde vil man blive anklaget for kun at kunne huske den nygeligt overståede kamp og derfor vil kritikken ikke findes dækkende.Hvis jeg kom med en svada lige efter en dårlig kamp fra hans side, ville det jo fremstå som om jeg kun reagerede på netop denne indsats, og jeg ville blive anklaget for ikke at se tingene i et større perspektiv fordi jeg kun fokuserede på den enkelte kamp og ikke hans præstationer som helhed. Det ved du udmærket.
Kan overhovedet ikke komme frem til, ud for din forklaring, at det er direkte usagligt det jeg kommer med. Men gider ikke debattere dette mere. Du kan ikke se ind over hegnet til den anden side, så bliver debatten ikke længere.AJ skrev:
Det er da så meget mere troværdigt at kritisere en spiller efter en ikke-ringe indsats, da ens generelle holdning til spilleren således fremgår langt tydeligere. Ligesom det ikke er særlig troværdigt med en generel ros af en spiller efter en god kamp. I disse tilfælde vil man blive anklaget for kun at kunne huske den nygeligt overståede kamp og derfor vil kritikken ikke findes dækkende.
Jeg har kun hovedrysten tilovers for denne kommentar. Måske du selv skulle kigge lidt indad.Hekkem skrev:Kan overhovedet ikke komme frem til, ud for din forklaring, at det er direkte usagligt det jeg kommer med. Men gider ikke debattere dette mere. Du kan ikke se ind over hegnet til den anden side, så bliver debatten ikke længere.AJ skrev:
Det er da så meget mere troværdigt at kritisere en spiller efter en ikke-ringe indsats, da ens generelle holdning til spilleren således fremgår langt tydeligere. Ligesom det ikke er særlig troværdigt med en generel ros af en spiller efter en god kamp. I disse tilfælde vil man blive anklaget for kun at kunne huske den nygeligt overståede kamp og derfor vil kritikken ikke findes dækkende.
Synes nu flere gange her jeg nævner, jeg godt kan se Lucas ikke altid har gjort det lige godt, mens det er vanskeligere den anden vej. Hvis du gennemgår mine holdninger til Lucas, så kan du også se, jeg sagtens kan se han ikke præsterer hver gang, og ikke er en af vores bedste spillere. Mens du har problemer, med at forklare hvorfor det er direkte usagligt, det jeg kommer med. Det du skrev før, er jo ikke en forklaring, hvorfor mit er direkte usagligt.AJ skrev: Jeg har kun hovedrysten tilovers for denne kommentar. Måske du selv skulle kigge lidt indad.
Jeg kalder vist ikke dine holdninger for direkte usaglige, men anerkender du har den holdning. Ikke at jeg er enig, eller du via de argumentationer du frembringer, influerer til at ændre mine holdninger.
Du har din holdning til Lucas, og jeg har min. Vi mødes vist ikke i denne omgang usaglige begrundelser

Jeg ved ikke med dig, men jeg diskuterer slet ikke Lucas lige nu.Hekkem skrev:Synes nu flere gange her jeg nævner, jeg godt kan se Lucas ikke altid har gjort det lige godt, mens det er vanskeligere den anden vej. Hvis du gennemgår mine holdninger til Lucas, så kan du også se, jeg sagtens kan se han ikke præsterer hver gang, og ikke er en af vores bedste spillere. Mens du har problemer, med at forklare hvorfor det er direkte usagligt, det jeg kommer med. Det du skrev før, er jo ikke en forklaring, hvorfor mit er direkte usagligt.AJ skrev: Jeg har kun hovedrysten tilovers for denne kommentar. Måske du selv skulle kigge lidt indad.
Jeg kalder vist ikke dine holdninger for direkte usaglige, men anerkender du har den holdning. Ikke at jeg er enig, eller du via de argumentationer du frembringer, influerer til at ændre mine holdninger.
Du har din holdning til Lucas, og jeg har min. Vi mødes vist ikke i denne omgang usaglige begrundelser
Dette her kunne ligeså godt gælde enhver anden spiller.
Jeg prøver at forklare dig, at det jo NETOP er mere troværdigt at komme med en generel (negativ) kritik af en spiller, efter en kamp der IKKE har været ringe. Kan du slet ikke følge mig?
Kritiserer man en spiller på det groveste lige efter en skandaløs indsats vil alle jo bare opfatte det som en ophidselse i kampens efterdønninger. Ligeledes gælder det omvendte, at man ikke behøver at skamrose en spiller efter en fremragende indsats. Det siger måske mere om spilleren hvis man roser ham efter en mindre god kamp...
Dér hvor du bliver usaglig, er da du kritiserer tidspunktet for mit udbrud mod Lucas. Du mener at jeg kun går efter manden. Ja, hvad fanden er ellers meningen? Selvfølgelig skal Lucas da ikke kritiseres på det grummeste efter en dårlig kamp, som du foreslår. Det ville jo bare, jf. ovenstående, blive opfattet som et vredesudbrud som følge af korttidshukommelse.
Jeg forstår skam godt din hensigt. Jeg vil nu mene Lucas for så meget kritik i forvejen, at det ikke er nødvendigt at give ham endnu mere kritik, når nu han faktisk gør det ganske fint. Derfor synes jeg din timing er forkert.AJ skrev: Jeg ved ikke med dig, men jeg diskuterer slet ikke Lucas lige nu.
Dette her kunne ligeså godt gælde enhver anden spiller.
Jeg prøver at forklare dig, at det jo NETOP er mere troværdigt at komme med en generel (negativ) kritik af en spiller, efter en kamp der IKKE har været ringe. Kan du slet ikke følge mig?
Kritiserer man en spiller på det groveste lige efter en skandaløs indsats vil alle jo bare opfatte det som en ophidselse i kampens efterdønninger. Ligeledes gælder det omvendte, at man ikke behøver at skamrose en spiller efter en fremragende indsats. Det siger måske mere om spilleren hvis man roser ham efter en mindre god kamp...
Dér hvor du bliver usaglig, er da du kritiserer tidspunktet for mit udbrud mod Lucas. Du mener at jeg kun går efter manden. Ja, hvad fanden er ellers meningen? Selvfølgelig skal Lucas da ikke kritiseres på det grummeste efter en dårlig kamp, som du foreslår. Det ville jo bare, jf. ovenstående, blive opfattet som et vredesudbrud som følge af korttidshukommelse.
Længere er det vel ikke, og vi kører vel efterhånden i ring nu.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Lucas får store prygl i de engelske medier. Bliver han virkeligt opfattet så ringe i England?
Take a Lucas around Rafa, it's all going wrong at Liverpool
If proof were still needed of Rafa Benitez's lack of judgment, Lucas provided it beyond doubt in Liverpool's FA Cup defeat by Everton.
The manager shows a faith in this spectacularly unimpressive midfielder that suggests they must somehow be related, and he is paying the price for that now.
Lucas was sent off for two in a whole series of poor challenges and left his team deeper in the mire as they headed for extra-time at Goodison Park.
He added nothing for Liverpool other than a sub-standard attempt to match the snarling, bruising approach of Everton (that David Moyes prefers to call 'wholehearted').
How players such as Lucas survive at Anfield while others such as Robbie Keane are allowed to leave can only be explained by the manager's arrogance and lack of judgment.
Benitez claimed Keane could not handle the pressure that goes with being at a club like Liverpool, but maybe it is the Spaniard who is out of his depth.
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... l?ITO=1490
edit: Lucas får kun karakteren 4 i Liverpool Daily post. Karakterskalaen går til 10.
LUCAS
Conceded some unnecessary fouls in dangerous positions. Was booked for stamping on Arteta and dismissed for a second booking when he tripped Lescott. Score 4
http://www.liverpooldailypost.co.uk/liv ... -22859167/
Take a Lucas around Rafa, it's all going wrong at Liverpool
If proof were still needed of Rafa Benitez's lack of judgment, Lucas provided it beyond doubt in Liverpool's FA Cup defeat by Everton.
The manager shows a faith in this spectacularly unimpressive midfielder that suggests they must somehow be related, and he is paying the price for that now.
Lucas was sent off for two in a whole series of poor challenges and left his team deeper in the mire as they headed for extra-time at Goodison Park.
He added nothing for Liverpool other than a sub-standard attempt to match the snarling, bruising approach of Everton (that David Moyes prefers to call 'wholehearted').
How players such as Lucas survive at Anfield while others such as Robbie Keane are allowed to leave can only be explained by the manager's arrogance and lack of judgment.
Benitez claimed Keane could not handle the pressure that goes with being at a club like Liverpool, but maybe it is the Spaniard who is out of his depth.
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... l?ITO=1490
edit: Lucas får kun karakteren 4 i Liverpool Daily post. Karakterskalaen går til 10.
LUCAS
Conceded some unnecessary fouls in dangerous positions. Was booked for stamping on Arteta and dismissed for a second booking when he tripped Lescott. Score 4
http://www.liverpooldailypost.co.uk/liv ... -22859167/
Syntes de overdriver noget, Lucas forventer man skal udvikle sig og det syntes jeg også man kan se fra siden han ankom.
Keane forventer man bare mere af, og han var bare dårlig.
Men oven på de to store fejl forstår jeg godt han får kritik, det skal han også have fordi det er bare ikke godt nok.
Han skal bare have masser af spilletid så skal han nok vise sit værd.
Keane forventer man bare mere af, og han var bare dårlig.
Men oven på de to store fejl forstår jeg godt han får kritik, det skal han også have fordi det er bare ikke godt nok.
Han skal bare have masser af spilletid så skal han nok vise sit værd.

Nej det skal han ikke. Han har kostede mod Wigan og everton, og hans stjernestunder er der ikke mange af, han er bare ikke god nok pt. Personligt tror jeg ikke han nogensinde bliver en gevinst for LFC, ser ham gerne erstattet til sommer.Xenne skrev: Han skal bare have masser af spilletid så skal han nok vise sit værd.
Sådan havde jeg det også med Sissoko i starten, han lavede godt nok et hav af fejl, men han blev altså god til sidst og er det også for Juve. Jeg er sikker på Rafa ikke sælger ham til sommer heldigvis (:Kriller skrev:Nej det skal han ikke. Han har kostede mod Wigan og everton, og hans stjernestunder er der ikke mange af, han er bare ikke god nok pt. Personligt tror jeg ikke han nogensinde bliver en gevinst for LFC, ser ham gerne erstattet til sommer.Xenne skrev: Han skal bare have masser af spilletid så skal han nok vise sit værd.

Han har spillet bedre i nogle kampe, lige bortset fra Wigan og kampen igår. Han spillede ikke særlig godt i nogle af kampene, lavede mange dumme frispark og et straffe den ene gang, og fik rødt kort den anden gang. Hvis han bliver ved med at lave så mange dumme frispark, så nej tak.
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever
LIVERPOOL forever