AndreasN skrev:Med til den statistik hører jo, at man sagtens kan være klar til kamp, men simpelthen valgt fra. I Aggers tilfælde falder skaderne hyppigere, men var ikke nær så lang tid (som eksemplet her med Sakho, der er ude i en måned). Det betyder, at han aldrig kommer ind i kamprytme, som simpelthen er en nødvendighed for at begå sig i England - det gør Sakho altså. Han har været uheldig med skader, men jeg ser på ingen måde samme tendens som tilfældet var og er med Agger - derfor synes jeg, det er et lidt forfejlet forsøg på at sammenligne Agger og Sakho. Jeg føler mig ganske overbevist om, at Sakho i kommende sæsoner vil bevise, at hans krop ikke er nær så skrøbelig, men som sagt; jeg er helt enig i, at det er et problem, at han har været ramt af de her skader - dem skal han skille sig af med, hvis vi ikke endnu engang skal på jagt efter en midtstopper.
Jeg håber da, at du får ret i, at Sakho fremadrettet kommer til at rende ind i færre skader. Men det er jo ikke andet end et håb.
Indtil videre har han været mere skadet (ikke kampklar) end Agger gennemsnitligt. Om det er lettere eller sværere at komme i gang igen efter en kort pause end en længere pause, skal jeg ikke gøre mig klog på. Det er muligt, at du har ret, selvom jeg aldrig følte, at Agger havde svært ved at levere på et højt niveau, når han var på banen.
I øvrigt har du helt ret i, at man godt kan være kampklar uden at får spilletid. Det var jo netop tilfældet for Agger i 12 PL-kampe i sidste sæson, hvor Sakho blev valgt i stedet.
Reelt er det dog fuldkommen ligegyldigt, om Sakho har været lidt mere eller lidt mindre skadet end Agger. Det interessante (rent debat-mæssigt) er, at folk stadig godt vil bygge et forsvar op om Sakho - på trods af risikoen for manglende kontinuitet. Modsat var flere ikke villige til at satse på Agger på grund af hans skadeshistorik - på trods af, at han i hans tre sidste sæsoner mindst var kampklar i 27, 35 og 32 PL-kampe. Den del finder jeg lidt mærkværdig.
EDIT: Undskyld. Det var 30 kampe, som Agger mindst var kampklar til i sidste sæson.