15 - Daniel Sturridge

Underkategori til tidligere LFC-spillere
L4

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af L4 » mandag, 10. mar, 2014 18:03

Aarde skrev:
L4 skrev:
Thommo skrev:Wiki´ede lige Sturr, 24½ år og en af verdens bedste angribere allerede, det er i sandhed fornemt, at prisen var røverpris, og tilmed englænder gør det hele til et eventyr. I princippet er jeg ligeglad med nationalitet, men i virkeligheden er jeg nu glad for englændere.... Og danskere i LFC truppen
Roooooolig nu, han har stadig for mange huller I sine præstationer. Mangler at se ham iscenesætte sig selv noget bedre, mange af hans mål er jo serveret på et sølvfad fordi han spiller på et godt hold der skaber mange chancer. Enig, han har værktøjerne til at blive en af de store, men imø brænder han stadig for mange KÆMPE chancer, ligesom Suarez gjorde I sin første 1-1,5 sæson, andre angreb løber ud I sandet for ham fordi det skal se lidt lækkert ud.
Sturridges conversion rate - altså antallet af afslutninger, der ender i mål - ligger på 30%.

Agüero ligger på 26%
Messi på 24%
Suárez på 22%
Ronaldo på 18%

Jeg har svært ved at se, at han får flere chancer "serveret på et sølvfad" end de nævnte spillere. Alligevel scorer han på markant flere chancer end dem alle. Det har jeg svært ved at få til at hænge sammen med din påstand.
Så kører statistikmøllen igen. Total ligegyldig statistik. Jeg ser kampene og danner mine meninger derudfra. Hvad er definitionen på en afslutning?...rammer bolden mål? går bolden forbi mål? præller den af på en modstander og ryger til hjørnespark? rammer bolden træværket? bliver skuddet blokeret og ryger op imod eget mål? Er Glenn Johnson eksempelvis verdens bedste angriber hvis han afslutter 2 gange og begge skud går I mål(conversion rate 100%)?
De 4 som du sammenligner Sturridge med(Aguero, Messi, Suarez og Ronaldo) er Sturridge jo imø 1-2 klasser under over en sæson. bevares 8 mål I 8-9 kampe er flot, men stadig mener jeg ikke at han er dygtig nok på egen hånd, og især ikke sammenlignet med de 4 du nævner.

Brugeravatar
And I'm Javert
Alder: 33

Indlæg af And I'm Javert » mandag, 10. mar, 2014 21:16

Beklager meget L4, men jeg synes det er noget mundgøgl, at statistik ikke kan bruges. Ja de kan fortolkes, som man vil, og ja, det kræver, at statistikker ofte skal underbygges med flere statistikker, som eksempelvis hvilke former for afslutninger der er tale om, hvorfra på banen de er, hvor ofte angriberen er presset af en forsvarspiller, hvilken aflevering der skal afsluttes på, etc. Men hvad der taler for statistik, er at statistikken netop bringer tal på bordet, i stedet for at vi alle bare slynger postulater ud fra højre og venstre. Statistikken viser netop at Sturridge er en meget skarp angriber, får han en chance, scorer han oftest. Der bliver rent faktisk præsenteret tal for dig, som stiller spørgsmålstegn ved, at din fornemmelse muligvis ikke er helt korrekt, men i stedet for at forholde dig til tallene, skyder du dem ned, fordi det bare er tal. På samme måde kan jeg ligeledes svare dig, ser du alle kampe? Har du set Messi, Ronaldo, Agüero og Sturridge spille alle kampe de sidste 18 måneder, og derfor ved præcis hvordan alle deres chancer er forløbet? Hvis vi antager, at du har set imponerende 75 % af alle deres kampe, synes du så, at du i sandhed kan påstå, hvem der er skarpest? Hvad hvis de sidste 25 % kampene ville have vist et andet billede? Hvordan var situationen så? Du påstår først, at Sturridge får alle chancer serveret på et sølvfad, hvor er dit bevis? Hvor er beviset for, at han brænder flere store chancer end Messi og Ronaldo? Det passer jo fint på din opfattelse af Sturridge, hvis du kun så F.A. kampen mod Arsenal. Skal jeg tro, at du kun har set den kamp? Den beskrivelse, du giver af Sturridge, passer jo fremragende der.

Du påstår at Sturridge er 1-2 klasser under Agüero. Hvorfor? Hvad er det helt præcist Agüero er så meget bedre til end Sturridge? De spiller begge angriber, de har meget tæt på samme scoringssnit, Sturridges er faktisk et par procenter bedre, og vil du virkelig påstå, at Sturridge spiller på et hold, der serverer flere chancer for ham, end det hold Agüero spiller på?

Du påstår at Sturridge ikke skaber nok selv. Okay, hans første to sæsonmål blev scoret af individuelle detaljer, som vinder os kampene. Mod Crystal Palace skaber han også helt selv det første mål ved at afdrible en spiller i to omgange. Mod Swansea opsøger han selv fejlafleveringen, nærmest før Shelvey laver den, mod Everton laver han et fantastisk elegant lob, på en god aflevering, ja, men absolut et mål Sturridge skaber. Samme mod West Bromwich. Og jeg har endda sikkert glemt flere. Der udover, gør Sturridge, hvad mange kritiserer Suarez for ikke at gøre. Han scorer mål mod alle modstandere. Han har scoret mod Arsenal, City, Chelsea, Manchester United, Everton ... you name it, og ofte er Sturridge netop matchvinderen, en ting jeg ofte savner at se Luis Suarez være. Sturridge scorer mål på samlebånd mod alle modstandere, og han står meget ofte med det afgørende mål, hvor Suarez oftest scorer mål mod den samme modstander. (Norwich som det oplagte eksempel.) Hvis vi har problemer i en kamp, sidder jeg meget sjældent med fornemmelsen at Suarez scorer, men ofte ser jeg efter Sturridge eller Gerrard.

Bare for at gøre det klart, jeg mener ikke at Sturridge er en bedre angriber end hverken Agüero eller Suarez, men at påstå, at han er klasser under, synes jeg er fuldstændig forkert. Sturridge laver ikke samme antal tuneller som Suarez, eller samme antal assists, eller samme arbejdsraseri, men for mig, er han en langt mere naturlig målscorer, end Suarez er, og jeg beklager at henvise til en statistik her. Da Suarez havde spillet 18 måneder i PL, havde han præcis Sturridges alder, og se hvor mange mål han havde scoret. Til sammenligning er Sturridge den angriber i LFCs historie, med højeste målscoringssnit. Og Sturridge spiller ikke på det tilnærmelsesvis bedste hold i LFCs historie til sammenligning.

For at vende tilbage til statistik, der ikke kan bruges i en debat ... Det samme kan man sige om dit, mit, og alle andres holdninger, det er bare holdninger, og en holdning kan være præget af at personen stirrer sig blind på nogle ting, at personen opfatter fodbold på en anden måde end andre og at personen foretrækker visse former for fodboldspillere. At du bare siger, at Sturridge ikke er dygtig nok på egen hånd, er jo et ubrugeligt postulat, som ikke bidrager til noget som helst af debatten, og det bringer tilsvarende nuance, som hvis jeg påstod, at Ronaldo ikke var en dygtig nok afslutter. Hvis folk kommer med et postulat eller en statistik, som kan stille spørgsmålstegn ved din holdning, så prøv i stedet at forholde dig til det, i stedet for at skyde argumentet ned, hvis debatten kun var samtaler der foregik således ...

"Jeg synes!"

"Jamen jeg synes!"

"Ok, jeg synes så ..."

"Utroligt, for jeg synes."

... Bliver forum umådelig kedeligt. Vores holdninger skal naturligvis ud, det er jo fundamentet for diskussionerne, men statistikken viser tal vi kan diskutere, analysere og fortolke, og tal som kan til en vis grad modbevise visse postulater. Så jeg vil da bestemt opfordre dig, til ikke bare at skyde en anderledes vinkel fra en anden bruger i jorden, fordi den bliver brugt til at modbevise dig. Det er det samme, som hvis jeg sagde, at du havde en ubrugelig holdning, fordi det er en holdning.
Do not forget my name!

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 10. mar, 2014 21:28

@ And I'm Javert

Imponerende svar :army7: Jeg er engang blevet truet med karantæne af Mugge, da jeg skulle argumentere mod L4's aversion mod statistik, men det kan du da umuligt blive, for du holder sgu en god og saglig tone efter min opfattelse.

Brugeravatar
And I'm Javert

Indlæg af And I'm Javert » mandag, 10. mar, 2014 22:15

@ AJ. Jeg takker :army7:

Ærgerligt med karantænefaren, da jeg ser dig, som en af de rigtig dygtige skribenter herinde. Men diskussionen omkring statistik er umådelig fascinerende, og jeg synes, det er en skam at se bort fra den, som L4 gør. Det lukker under alle omstændigheder en stor del af fodbolddebatten.
Do not forget my name!

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » mandag, 10. mar, 2014 22:22

Statistikdiskussionen dukker jo op en gang imellem. Sjovt nok er dem, der er mest afvisende over for brug af statistik også ofte dem, der selv kunne finde på at bruge den forkert (dvs. entydigt og unuanceret). Altså fordi man ikke forstår at moderere sin brug af den.

Statistik skulle jo gerne være et værktøj ud af flere, og dem der kritiserer statistik ender ofte med at overse resten af indlægget fra dem, der bruger statistikken. Og dermed misser man også de nuanceret, de dygtige skribenter kan supplere statistikken med. Her tænker jeg også på mange af de brugere på twitter der laver og kommenterer på statistik.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » mandag, 10. mar, 2014 23:43

L4 hvorfor forholder du mig ikke til mine facts? er de for trælse at glo på? eller er det fordi de er statistik og facts.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Thommo » mandag, 10. mar, 2014 23:58

Edit måske er det "kun 7" pl kampe i træk og 8 totalt i træk, men det ændrer ikke ret meget ved pointen. Der er snak om PL er verdens bedste, bredden er utvivlsomt verdens bedste og Sturr har scoret mod en bred vifte af verdens bedste hold, at nedgøre Sturrs præstation, er noget sørgeligt. Han tangerede LFC rekorden vedrørende PL mål i træk.....På et dårligere hold en legenderne scorede 7-8 kampe i træk vel at mærke!

2*edit som AJ er inde på så er det godt nok et fint indlæg Javert
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 11. mar, 2014 08:04

L4 skrev:
Aarde skrev:
L4 skrev:
Thommo skrev:Wiki´ede lige Sturr, 24½ år og en af verdens bedste angribere allerede, det er i sandhed fornemt, at prisen var røverpris, og tilmed englænder gør det hele til et eventyr. I princippet er jeg ligeglad med nationalitet, men i virkeligheden er jeg nu glad for englændere.... Og danskere i LFC truppen
Roooooolig nu, han har stadig for mange huller I sine præstationer. Mangler at se ham iscenesætte sig selv noget bedre, mange af hans mål er jo serveret på et sølvfad fordi han spiller på et godt hold der skaber mange chancer. Enig, han har værktøjerne til at blive en af de store, men imø brænder han stadig for mange KÆMPE chancer, ligesom Suarez gjorde I sin første 1-1,5 sæson, andre angreb løber ud I sandet for ham fordi det skal se lidt lækkert ud.
Sturridges conversion rate - altså antallet af afslutninger, der ender i mål - ligger på 30%.

Agüero ligger på 26%
Messi på 24%
Suárez på 22%
Ronaldo på 18%

Jeg har svært ved at se, at han får flere chancer "serveret på et sølvfad" end de nævnte spillere. Alligevel scorer han på markant flere chancer end dem alle. Det har jeg svært ved at få til at hænge sammen med din påstand.
Så kører statistikmøllen igen. Total ligegyldig statistik. Jeg ser kampene og danner mine meninger derudfra. Hvad er definitionen på en afslutning?...rammer bolden mål? går bolden forbi mål? præller den af på en modstander og ryger til hjørnespark? rammer bolden træværket? bliver skuddet blokeret og ryger op imod eget mål? Er Glenn Johnson eksempelvis verdens bedste angriber hvis han afslutter 2 gange og begge skud går I mål(conversion rate 100%)?
De 4 som du sammenligner Sturridge med(Aguero, Messi, Suarez og Ronaldo) er Sturridge jo imø 1-2 klasser under over en sæson. bevares 8 mål I 8-9 kampe er flot, men stadig mener jeg ikke at han er dygtig nok på egen hånd, og især ikke sammenlignet med de 4 du nævner.
L4 - dit indlæg giver minus mening, og man skulle bestemt tro, at det var dig, der ingen Liverpool kampe har set, siden Sturridge ankom.

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 11. mar, 2014 17:40

Kongecitat;

:lol:

L4

Indlæg af L4 » torsdag, 13. mar, 2014 20:59

And I'm Javert skrev:Beklager meget L4, men jeg synes det er noget mundgøgl, at statistik ikke kan bruges. Ja de kan fortolkes, som man vil, og ja, det kræver, at statistikker ofte skal underbygges med flere statistikker, som eksempelvis hvilke former for afslutninger der er tale om, hvorfra på banen de er, hvor ofte angriberen er presset af en forsvarspiller, hvilken aflevering der skal afsluttes på, etc. Men hvad der taler for statistik, er at statistikken netop bringer tal på bordet, i stedet for at vi alle bare slynger postulater ud fra højre og venstre. Statistikken viser netop at Sturridge er en meget skarp angriber, får han en chance, scorer han oftest. Der bliver rent faktisk præsenteret tal for dig, som stiller spørgsmålstegn ved, at din fornemmelse muligvis ikke er helt korrekt, men i stedet for at forholde dig til tallene, skyder du dem ned, fordi det bare er tal. På samme måde kan jeg ligeledes svare dig, ser du alle kampe? Har du set Messi, Ronaldo, Agüero og Sturridge spille alle kampe de sidste 18 måneder, og derfor ved præcis hvordan alle deres chancer er forløbet? Hvis vi antager, at du har set imponerende 75 % af alle deres kampe, synes du så, at du i sandhed kan påstå, hvem der er skarpest? Hvad hvis de sidste 25 % kampene ville have vist et andet billede? Hvordan var situationen så? Du påstår først, at Sturridge får alle chancer serveret på et sølvfad, hvor er dit bevis? Hvor er beviset for, at han brænder flere store chancer end Messi og Ronaldo? Det passer jo fint på din opfattelse af Sturridge, hvis du kun så F.A. kampen mod Arsenal. Skal jeg tro, at du kun har set den kamp? Den beskrivelse, du giver af Sturridge, passer jo fremragende der.

Du påstår at Sturridge er 1-2 klasser under Agüero. Hvorfor? Hvad er det helt præcist Agüero er så meget bedre til end Sturridge? De spiller begge angriber, de har meget tæt på samme scoringssnit, Sturridges er faktisk et par procenter bedre, og vil du virkelig påstå, at Sturridge spiller på et hold, der serverer flere chancer for ham, end det hold Agüero spiller på?

Du påstår at Sturridge ikke skaber nok selv. Okay, hans første to sæsonmål blev scoret af individuelle detaljer, som vinder os kampene. Mod Crystal Palace skaber han også helt selv det første mål ved at afdrible en spiller i to omgange. Mod Swansea opsøger han selv fejlafleveringen, nærmest før Shelvey laver den, mod Everton laver han et fantastisk elegant lob, på en god aflevering, ja, men absolut et mål Sturridge skaber. Samme mod West Bromwich. Og jeg har endda sikkert glemt flere. Der udover, gør Sturridge, hvad mange kritiserer Suarez for ikke at gøre. Han scorer mål mod alle modstandere. Han har scoret mod Arsenal, City, Chelsea, Manchester United, Everton ... you name it, og ofte er Sturridge netop matchvinderen, en ting jeg ofte savner at se Luis Suarez være. Sturridge scorer mål på samlebånd mod alle modstandere, og han står meget ofte med det afgørende mål, hvor Suarez oftest scorer mål mod den samme modstander. (Norwich som det oplagte eksempel.) Hvis vi har problemer i en kamp, sidder jeg meget sjældent med fornemmelsen at Suarez scorer, men ofte ser jeg efter Sturridge eller Gerrard.

Bare for at gøre det klart, jeg mener ikke at Sturridge er en bedre angriber end hverken Agüero eller Suarez, men at påstå, at han er klasser under, synes jeg er fuldstændig forkert. Sturridge laver ikke samme antal tuneller som Suarez, eller samme antal assists, eller samme arbejdsraseri, men for mig, er han en langt mere naturlig målscorer, end Suarez er, og jeg beklager at henvise til en statistik her. Da Suarez havde spillet 18 måneder i PL, havde han præcis Sturridges alder, og se hvor mange mål han havde scoret. Til sammenligning er Sturridge den angriber i LFCs historie, med højeste målscoringssnit. Og Sturridge spiller ikke på det tilnærmelsesvis bedste hold i LFCs historie til sammenligning.

For at vende tilbage til statistik, der ikke kan bruges i en debat ... Det samme kan man sige om dit, mit, og alle andres holdninger, det er bare holdninger, og en holdning kan være præget af at personen stirrer sig blind på nogle ting, at personen opfatter fodbold på en anden måde end andre og at personen foretrækker visse former for fodboldspillere. At du bare siger, at Sturridge ikke er dygtig nok på egen hånd, er jo et ubrugeligt postulat, som ikke bidrager til noget som helst af debatten, og det bringer tilsvarende nuance, som hvis jeg påstod, at Ronaldo ikke var en dygtig nok afslutter. Hvis folk kommer med et postulat eller en statistik, som kan stille spørgsmålstegn ved din holdning, så prøv i stedet at forholde dig til det, i stedet for at skyde argumentet ned, hvis debatten kun var samtaler der foregik således ...

"Jeg synes!"

"Jamen jeg synes!"

"Ok, jeg synes så ..."

"Utroligt, for jeg synes."

... Bliver forum umådelig kedeligt. Vores holdninger skal naturligvis ud, det er jo fundamentet for diskussionerne, men statistikken viser tal vi kan diskutere, analysere og fortolke, og tal som kan til en vis grad modbevise visse postulater. Så jeg vil da bestemt opfordre dig, til ikke bare at skyde en anderledes vinkel fra en anden bruger i jorden, fordi den bliver brugt til at modbevise dig. Det er det samme, som hvis jeg sagde, at du havde en ubrugelig holdning, fordi det er en holdning.
1. Statistikken viser netop at Sturridge er en meget skarp angriber, får han en chance, scorer han oftest
Nej det viser statistikken ikke ,hvilket du selv starter med at forklare omkrin statistikbehandling i dit udemærkede indlæg, sådan vælger I at fortolke, ud fra et eller andet ufyldestgørende statistikblad som i ikke kender baggrunden for.

2. Der bliver rent faktisk præsenteret tal for dig, som stiller spørgsmålstegn ved, at din fornemmelse muligvis ikke er helt korrekt, men i stedet for at forholde dig til tallene, skyder du dem ned, fordi det bare er tal.
Korrekt at jeg skyder dem ned. Jeg vælger at vurdere udfra de kampe jeg ser i stedet for at plukke hist og her fra forskellige statistikker som underbygger at en given spiller skal hæves op på et niveau der ikke er hans. Tænk hvis man sagde at den målmand der har flest redninger må være verdens bedste uagtet redningernes sværhedsgrad.

3. På samme måde kan jeg ligeledes svare dig, ser du alle kampe? Har du set Messi, Ronaldo, Agüero og Sturridge spille alle kampe de sidste 18 måneder, og derfor ved præcis hvordan alle deres chancer er forløbet? Hvis vi antager, at du har set imponerende 75 % af alle deres kampe, synes du så, at du i sandhed kan påstå, hvem der er skarpest? Hvad hvis de sidste 25 % kampene ville have vist et andet billede?
Nej jeg ser nok kun 95% af Suarez og Sturridges kampe. Messi og Ronaldo ved alle vist godt er fra en anden planet”, og NETOP fordi man ikke ser alle kampe kan jeg ligeledes svare dig at man ikke skal vurdere en fodboldspiller udfra tal som du ingen baggrundsviden har for(igen må jeg henlede til målmandseksemplet, eller GJ-eksemplet). Er Elvis den bedste kunstner nogensinde fordi han har ligget flest gange øverst på hitlisterne?...Var City det bedste hold da vi mødte dem mellem jul og nytår?...osv. Jeg synes egentlig i pkt. 3 at du langt hen ad vejen underbygger min pointe.

4. Det lader til at folk tror at jeg disser Sturridge hvilket jeg ikke gør, men inden mand udråber ham som verdens bedste angriber må man lige ”stikke en finger i jorden”- Som jeg selv skriver, så synes jeg at han har de rigtige værktøjer og er modnet, men han får ikke nok ud af dem, ja han score mange mål men derfor har han ikke indfriet sit potentiale som spiller på og for holdet udenfor feltet. Han har stadig kampe han falder helt ud af (også selvom han har scoret i dem). Jeg forstår udmærket hvorfor han ikke slog til i Man. City og CSKA London.

5. Puuuh du skriver meget og jeg starter med at svare med dette indlæg, at svare på hele dit indlæg tager sku lang tid.
P.S. underforstået at det er min mening og ikke facit :laughin:

Brugeravatar
And I'm Javert

Indlæg af And I'm Javert » torsdag, 13. mar, 2014 23:41

@ Hej, L4.

Du får et svar i morgen, da jeg ikke er i sober nok tilstand til at svare fyldestgørende pt. Jeg var bare lige nødt til at knytte en kommentar til det sidste, med at jeg skriver meget ... Og du har ganske ret. ;) Det er min min måde at diskutere på, og jeg forventer slet ikke, at andre brugere vil svare tilsvarende langt. Sådan er vi forskellige. :D
Do not forget my name!

Hr. Larsen

Indlæg af Hr. Larsen » fredag, 14. mar, 2014 11:18

Sturridge månedens spiller! :headbang:

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » fredag, 14. mar, 2014 12:13

@ And I'm Javert
Jeg er selv meget glad for statistik og mener, at kombinationen af observationer og statistik giver nogle af de bedste argumenter. Men, jeg synes også, at det er farligt at konkludere for meget på statistiken.

Sturridges målstatistik taler dog et meget tydeligt for, at an er en fremragende målscorer. Siger man angriber, så risikerer man, at nuancer går tabt. Statistikken siger intet om, hvorvidt der er tale om en spiller, der skubber medspillere væk for selv at få chancen. Den siger intet om, hvorvidt han er dårlig til at spille sine medspillere eller dårlig i kombinationsspillet. Den siger intet om, hvorvidt alle mål skulle være scoret på straffe. Den siger intet om, hvorvidt hans spillestil og attitude eventuelt påvirker medspillere og holdspillet negativt. Så selvom statistikken påviser, at han er en dygtig målscorer, så er han ikke nødvendigvis (for debattens skyld) en god angriber, med mindre det label kun er defineret ud fra, om man scorer mange mål.

På samme måde siger udnyttelsesprocenten en masse om, at når Sturridge skyder på mål, så er det ret effektivt. Men den siger ikke noget om, at han muligvis mister bolde, fordi han ikke får afsluttet mange angreb med et skud på mål, men eventuelt dribler eller laver en fejlaflevering, fordi han ikke følte hans position var optimal til et skudforsøg. Det kan have den effekt, at holdet render ind i en omstilling eller er fanget lidt ude af position. Med andre ord kan en afslutning, der ikke resulterer i mål sagtens være en bedre løsning for holdet end alternativet til afslutningen. Suarez har langt flere afslutninger end Sturridge. Går de forbi, så kommer vi måske på plads. Halvklarer målmanden og riposten kommer ud til en medspiller som scorer, så tæller afslutningen stadig negativt i den ene statistik.

Jeg er sådan set overvejende enig med dig. Men det er meget vigtigt at huske, at selvom statistik er et godt værktøj i fodbold, så kan det på ingen måde stå alene. Den lektion tror jeg vist, at Liverpool har lært under både Comoli/Dalglish (hvor statistisk materiale vist var tungtvejende i forhold til transfers) og også under Rodgers (hvor vægten eksempelvist ikke nødvendigvis længere er på boldbesiddelse, men nu er mere varieret).
Kloppite

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » fredag, 14. mar, 2014 12:39

And I'm Javert skrev:@ Hej, L4.

Du får et svar i morgen, da jeg ikke er i sober nok tilstand til at svare fyldestgørende pt. Jeg var bare lige nødt til at knytte en kommentar til det sidste, med at jeg skriver meget ... Og du har ganske ret. ;) Det er min min måde at diskutere på, og jeg forventer slet ikke, at andre brugere vil svare tilsvarende langt. Sådan er vi forskellige. :D
Don't feed the troll..

Brugeravatar
And I'm Javert

Indlæg af And I'm Javert » fredag, 14. mar, 2014 13:01

L4 skrev: 1. Statistikken viser netop at Sturridge er en meget skarp angriber, får han en chance, scorer han oftest
Nej det viser statistikken ikke ,hvilket du selv starter med at forklare omkrin statistikbehandling i dit udemærkede indlæg, sådan vælger I at fortolke, ud fra et eller andet ufyldestgørende statistikblad som i ikke kender baggrunden for.

2. Der bliver rent faktisk præsenteret tal for dig, som stiller spørgsmålstegn ved, at din fornemmelse muligvis ikke er helt korrekt, men i stedet for at forholde dig til tallene, skyder du dem ned, fordi det bare er tal.
Korrekt at jeg skyder dem ned. Jeg vælger at vurdere udfra de kampe jeg ser i stedet for at plukke hist og her fra forskellige statistikker som underbygger at en given spiller skal hæves op på et niveau der ikke er hans. Tænk hvis man sagde at den målmand der har flest redninger må være verdens bedste uagtet redningernes sværhedsgrad.

3. På samme måde kan jeg ligeledes svare dig, ser du alle kampe? Har du set Messi, Ronaldo, Agüero og Sturridge spille alle kampe de sidste 18 måneder, og derfor ved præcis hvordan alle deres chancer er forløbet? Hvis vi antager, at du har set imponerende 75 % af alle deres kampe, synes du så, at du i sandhed kan påstå, hvem der er skarpest? Hvad hvis de sidste 25 % kampene ville have vist et andet billede?
Nej jeg ser nok kun 95% af Suarez og Sturridges kampe. Messi og Ronaldo ved alle vist godt er fra en anden planet”, og NETOP fordi man ikke ser alle kampe kan jeg ligeledes svare dig at man ikke skal vurdere en fodboldspiller udfra tal som du ingen baggrundsviden har for(igen må jeg henlede til målmandseksemplet, eller GJ-eksemplet). Er Elvis den bedste kunstner nogensinde fordi han har ligget flest gange øverst på hitlisterne?...Var City det bedste hold da vi mødte dem mellem jul og nytår?...osv. Jeg synes egentlig i pkt. 3 at du langt hen ad vejen underbygger min pointe.

4. Det lader til at folk tror at jeg disser Sturridge hvilket jeg ikke gør, men inden mand udråber ham som verdens bedste angriber må man lige ”stikke en finger i jorden”- Som jeg selv skriver, så synes jeg at han har de rigtige værktøjer og er modnet, men han får ikke nok ud af dem, ja han score mange mål men derfor har han ikke indfriet sit potentiale som spiller på og for holdet udenfor feltet. Han har stadig kampe han falder helt ud af (også selvom han har scoret i dem). Jeg forstår udmærket hvorfor han ikke slog til i Man. City og CSKA London.

5. Puuuh du skriver meget og jeg starter med at svare med dette indlæg, at svare på hele dit indlæg tager sku lang tid.
P.S. underforstået at det er min mening og ikke facit :laughin:
1. Okay, hvis vi så påstår, at Sturridge ikke er en skarp angriber, og vi smider Aardes conversion rate statistik fra os, hvilket kriterie kan vi så vurdere hans skarphed ud fra? Hvis vi ser bort fra statistikker, så kan vi ikke engang kigge på topscorerlisten. Hvis vi ser bort fra alle statistikker, bliver vi nødt til at se alle kampe, for at kunne vurdere hvor skarpe hver enkel angriber egentlig er, hvor store deres misbrugte chancer er, hvor meget de skyder udefra, osv, hvilket naturligvis er komplet umuligt. Derfor tyer vi til statistikker. Vi ser ikke alle kampe, det er en umulighed, men statistikken er det nærmeste, vi kommer på noget der kan danne et brugbart helhedsindtryk.
Hvad er der så tilbage for at kunne sammenligne Sturridge med spillere fra verdenseliten? Vi kan gisne ud fra et scenarie, hvor vi forestiller os at Messi, Sturridge, Ronaldo, Suarez, Zlatan, Cavani, Falcao, Lewandowski, osv, får den præcist samme chance, som de så skal sparke ind. Havde Sturridge sparket den ind? Havde Zlatan? Vi vil aldrig få svaret. Og den diskussion får ingen noget ud af. Statistikken om Sturridges conversion rate blev kun hevet frem, fordi du påstod, at Sturridge brænder for mange store chancer. Men sammenlignet med hvad? De andre stjerneangribere? Vi kan jo ikke se alle deres kampe. Zlatan bliver i disse tider hyldet som en af de fem bedste angribere i verden. Men hvor mange mennesker sidder og ser PSG hver weekend? Kan vi reelt vurdere, at Zlatan er blandt verdens skarpeste angribere, kun baseret på hans drømmemål i Champions League? Til sammenligning har Sturridge scoret flere mål i ligasammenhæng pr. kamp end Zlatan, procentvis, og det på et dårligere hold, i stærkere liga. (Jeg påstår ikke, at Sturridge er bedre end Zlatan.) Hvis vi ikke ser alle de andre store spilleres kampe, så ved vi heller ikke hvor store chancer, de brænder hver uge. Det er simpelthen umuligt at lave et helhedsbillede og vurdere, hvor skarp Sturridge er i forhold til andre angribere, og det nærmeste, vi kan komme, er et kig i statistikken. Igen, en topscorerliste er også en statistik, der fortæller, hvor mange mål en spiller har scoret i hvor mange kampe. At Suarez har scoret 24 mål i denne sæson, er en statistik.

2. Hvornår har en bruger på forum fremvist en statistik, og ud fra den dannet sin personlige holdning? Det kan jeg virkelig ikke erindre, at nogen har gjort. Det kan godt være, at jeg er ny skribent herinde, men jeg har læst med siden 2008. På daglig basis. Statistik bliver ofte hevet frem, som i Aardes tilfælde her i tråden, til at underbygge folks holdninger, eller til at sætte spørgsmålstegn ved andres. Ikke til at fortælle andre brugere den skindbare sandhed. Bemærk, der er en årsag til at statistik bliver hevet frem. Fordi at folk allerede fra start ikke er enige/kan følge med i din argumentation. Så kommer statistikkortet på bordet, som bakker deres påstand op. Mit spørgsmål er, hvor er statistikken, der bakker den modsatte påstand op? Hvor er statistikken, der taler imod, at Sturridge er en skarp angriber? Hvis det er så nemt at vende og dreje statistik, som du gør det til, hvor er så de tal, der viser, at Sturridge ikke er så skarp som alle de andre stjerneangribere? Som jeg ser det, har vi først debatten om statistik er et ligegyldigt fortolkningsprodukt, når statistik er blevet præsenteret for begge sider af sagen, når det netop bare er en krig om hvilken statistik, der er bedst. Hvis det er så nemt at manipulere statistik, hvor er så det statistiske modargument?

3. Jeg synes du udbygger min pointe. ;) Hvis vi ikke ser alle kampe, hvordan kan vi så vurdere, hvem der er skarpest af alle angribere? Kun med subjektive holdninger. Og det er en subjektiv holdning, fremstillet af en person som måske ser 25 % af alle kampe med Cavani, Zlatan, Lewandowski, etc. Hvordan skal vi tage den holdning for gode varer? For de fleste brugere her på forum, ser vi flest af Suarez og Sturridges kampe, men måske kun 10 kampe om året med Falcao, Zlatan og hvad de ellers hedder. Hvis ingen holdnign må underbygges af statistik, hvordan kan vi så argumentere? Hvordan kan du, jeg eller nogen andre med sikkerhed konkludere, at Zlatan er skarpere end Sturridge? Vi har jo ikke set hans sidste fem kampe i Frankrig, vi har ikke set om han brændte en tilsvarende chance, som Sturridge måske gjorde. Men fordi du ser 95 % af Sturridges kampe, kan du vurdere, at du ikke finder ham skarp nok. Men jeg spørger så i forhold til hvad? Du har kun reelt Suarez at sammenligne med, fordi du ser 95 % af hans kampe, men hvordan kan nogen godtage en holdning om Zlatan og Lewandowski, når vi ser omkring 25 % af deres kampe? Kan du se, hvor jeg vil hen? Som jeg nævnte i sidste indlæg, hvis statistik skal skydes ned for at være tal, skal hver enkelte brugers holdning det samme, for holdninger er lige så uholdbare. Med mindre at hver enkelte bruger ser samtlige kampe. Sig hvad du vil om statistik, men brugerne her bruger det ofte til at underbygge deres holdninger.

4. Åh nej, jeg tror ikke, at nogen er i tvivl om, at du rater Sturridge. Og ingen erklærede ham da verdens bedste? (Og før du hiver Aardes statistik frem, så gjorde han eller statistikken det heller ikke.) Vi protesterrede bare mod, at du mener, at han brænder for mange KÆMPE chancer, hvilket jeg tror, er den komplet modsatte opfattelse de fleste herinde har af Sturridge. Jeg ser ham som en af de mest kolde og kyniske angribere i moderne fodbold, når han står med bare en 80% chance. Jeg tror ikke, der er nogen herinde, der påstår, at der ikke er plads til udvikling hos Sturridge. Selv Rodgers er ude ind imellem og efterlyse højere niveau, fordi han ved, han har potentialet. Hans arbejdsindsatskunne være højere, som du dog også selv siger, har hans egoisme det med at tage over, og hans blik for medspillerne kunne blive bedre, dog allerede på et højt niveau.
Men at Sturridge skulle være 1-2 klasser under de bedste, har jeg virkelig, virkelig svært ved at se. Jeg ser ham som værende blandt de 10 bedste i verden i denne sæson. Dog med et lille stykke op til Suarez, osv. Men for at sætte ting i perspektiv, og jeg kan meget vel være alene med denne holdning, men jeg foretrækker klart Sturridge anno 2013-2014 over Suarez anno 2011-2012. De var lige gamle, havde været i klubben lige lang tid, men Sturridge virker på mig som en meget skarpere og vigtigere angriber, end Suarez var for to sæsoner siden. Jeg synes, vi har savnet en angriber, der scorer selv kampe, han falder ud af.

5. Endnu engang blev det langt. Beklager, men det ser ikke ud til at ændre sig. ;)
Do not forget my name!

Besvar