15 - Daniel Sturridge

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
And I'm Javert
Alder: 33

Re: 15 - Daniel Sturridge

Indlæg af And I'm Javert » fredag, 14. mar, 2014 13:01

OBI-WAN skrev:
And I'm Javert skrev:@ Hej, L4.

Du får et svar i morgen, da jeg ikke er i sober nok tilstand til at svare fyldestgørende pt. Jeg var bare lige nødt til at knytte en kommentar til det sidste, med at jeg skriver meget ... Og du har ganske ret. ;) Det er min min måde at diskutere på, og jeg forventer slet ikke, at andre brugere vil svare tilsvarende langt. Sådan er vi forskellige. :D
Don't feed the troll..
Jeg har ellers masser af mad til overs. :D
Do not forget my name!

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » fredag, 14. mar, 2014 13:04

And I'm Javert skrev:
OBI-WAN skrev:

Du får et svar i morgen, da jeg ikke er i sober nok tilstand til at svare fyldestgørende pt. Jeg var bare lige nødt til at knytte en kommentar til det sidste, med at jeg skriver meget ... Og du har ganske ret. ;) Det er min min måde at diskutere på, og jeg forventer slet ikke, at andre brugere vil svare tilsvarende langt. Sådan er vi forskellige. :D
Don't feed the troll..
De er som regel umættelige :)

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 14. mar, 2014 13:12

Hvor er Sturrige bare et superkøb! Ja, hele januar vinduet 2013 var et super transfer vindue for os. Sturridge og Coutinho for £20 M. kan vel ikke gøres meget bedre. Start-11 materiale, og begge har potentiale til at blive verdensklasse.

Nu må vi håbe på et lige så godt sommer vindue. :dance:

Brugeravatar
And I'm Javert

Indlæg af And I'm Javert » fredag, 14. mar, 2014 13:17

texy skrev:@ And I'm Javert
Jeg er selv meget glad for statistik og mener, at kombinationen af observationer og statistik giver nogle af de bedste argumenter. Men, jeg synes også, at det er farligt at konkludere for meget på statistiken.

Sturridges målstatistik taler dog et meget tydeligt for, at an er en fremragende målscorer. Siger man angriber, så risikerer man, at nuancer går tabt. Statistikken siger intet om, hvorvidt der er tale om en spiller, der skubber medspillere væk for selv at få chancen. Den siger intet om, hvorvidt han er dårlig til at spille sine medspillere eller dårlig i kombinationsspillet. Den siger intet om, hvorvidt alle mål skulle være scoret på straffe. Den siger intet om, hvorvidt hans spillestil og attitude eventuelt påvirker medspillere og holdspillet negativt. Så selvom statistikken påviser, at han er en dygtig målscorer, så er han ikke nødvendigvis (for debattens skyld) en god angriber, med mindre det label kun er defineret ud fra, om man scorer mange mål.

På samme måde siger udnyttelsesprocenten en masse om, at når Sturridge skyder på mål, så er det ret effektivt. Men den siger ikke noget om, at han muligvis mister bolde, fordi han ikke får afsluttet mange angreb med et skud på mål, men eventuelt dribler eller laver en fejlaflevering, fordi han ikke følte hans position var optimal til et skudforsøg. Det kan have den effekt, at holdet render ind i en omstilling eller er fanget lidt ude af position. Med andre ord kan en afslutning, der ikke resulterer i mål sagtens være en bedre løsning for holdet end alternativet til afslutningen. Suarez har langt flere afslutninger end Sturridge. Går de forbi, så kommer vi måske på plads. Halvklarer målmanden og riposten kommer ud til en medspiller som scorer, så tæller afslutningen stadig negativt i den ene statistik.

Jeg er sådan set overvejende enig med dig. Men det er meget vigtigt at huske, at selvom statistik er et godt værktøj i fodbold, så kan det på ingen måde stå alene. Den lektion tror jeg vist, at Liverpool har lært under både Comoli/Dalglish (hvor statistisk materiale vist var tungtvejende i forhold til transfers) og også under Rodgers (hvor vægten eksempelvist ikke nødvendigvis længere er på boldbesiddelse, men nu er mere varieret).
Fremragende indlæg, og jeg kunne ikke være mere enig, hvilket også er, hvad jeg prøver at komme frem til. At statistik netop er et fortolkningsredskab, som oftest bliver brugt herinde til at underbygge argumenter, ikke at danne holdninger ud fra, som L4 inddirekte påstod. Jeg finder også, at indvolveringen af statistik bringer en bedre diskussion, hvilket var grunden til, at jeg gik ind i diskussionen, som også genrelt, er en interessant diskussion for sig selv. Du har ret mht. målscorer kontra angriber, selvom Sturridge for mig er begge dele. Han har, jeg vil ikke sige mangler, men områder han kan blive endnu bedre på, og derved opnå verdensstjerne-niveau, hvis bare han gider at kæmpe hårdt nok for at nå det. Her har jeg min nok største frygt for Sturridges karriere, hans psyke. Men kæmper han for det, ser jeg ingen grund til, at han ikke får udvilket sig til en af de helt største. Ikke bare i den nuværende verdenselite, men blandt de største LFC-spillere i historien.
Do not forget my name!

Brugeravatar
And I'm Javert

Indlæg af And I'm Javert » fredag, 14. mar, 2014 13:18

OBI-WAN skrev:
And I'm Javert skrev:
OBI-WAN skrev:

Don't feed the troll..
De er som regel umættelige :)
Så må vi må se, om jeg køber mere. ;)
Do not forget my name!

AllanShore

Indlæg af AllanShore » fredag, 14. mar, 2014 13:29

OBI-WAN skrev:

Don't feed the troll..
Enig.
Fan af Manchester United

SamiHyppiä

Indlæg af SamiHyppiä » fredag, 14. mar, 2014 14:03

AllanShore skrev:
Don't feed the troll..
Enig.[/quote]

Ikke for at dreje debatten hen på noget off topic, men har tit tænkt på om du identificerer dig selv med Allan Shore fra Boston Legal? :-) det ville forklare meget.
Agger almost invited to shoot here.. Which he does, and puts it in the back of the net! Daniel Agger with his first ever goal for Liverpool. And what a goal!

http://www.youtube.com/watch?v=b3zTVpYprCI

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » mandag, 24. mar, 2014 20:57

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 25. mar, 2014 15:10

Det blev lige nævnt på 3Sport at der var en gedigen lønforhøjelse på vej til DS. En fordobling, faktisk, hvilket angiveligt skulle bringe ham på niveau med LS7 og Stevie G.

Jeg er HELT med på at Sturridge har været fantastisk i år, og hans betydning for holdet er indiskutabel, så en lønforhøjelse, og gerne en klækkelig, er helt på sin plads.

Men at give ham samme løn som de to andre er imo ikke helt fair. Suarez er, synes jeg, stadig et niveau bedre end Sturridge, og Stevie skal også være bedre lønnet end de fleste andre, både fordi han er den han er, en levende legende, og fordi hans betydning for holdet i år har været som i hans bedste tid. Jeg har sjældent set en så vanvittig vindervilje som han viste fx i Manure-kampen.

Det korte af det lange: Luis og Steven bør imo være de bedst betalte. Sturridge kan så gerne ligge i næste gruppe.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

thefugle

Indlæg af thefugle » tirsdag, 25. mar, 2014 15:36

ScouserTommy skrev:Det blev lige nævnt på 3Sport at der var en gedigen lønforhøjelse på vej til DS. En fordobling, faktisk, hvilket angiveligt skulle bringe ham på niveau med LS7 og Stevie G.

Jeg er HELT med på at Sturridge har været fantastisk i år, og hans betydning for holdet er indiskutabel, så en lønforhøjelse, og gerne en klækkelig, er helt på sin plads.

Men at give ham samme løn som de to andre er imo ikke helt fair. Suarez er, synes jeg, stadig et niveau bedre end Sturridge, og Stevie skal også være bedre lønnet end de fleste andre, både fordi han er den han er, en levende legende, og fordi hans betydning for holdet i år har været som i hans bedste tid. Jeg har sjældent set en så vanvittig vindervilje som han viste fx i Manure-kampen.

Det korte af det lange: Luis og Steven bør imo være de bedst betalte. Sturridge kan så gerne ligge i næste gruppe.
Tror ikke du helt skal tro på det du læser der. Vi har altså nogle ejere som ikke bare smider om sig med penge for tiden, og generelt kun har gjort det rigtig en gang under Kenny. Så tror ikke man skal tro på han får lige så meget som dem. Det gør jeg i hvert fald ikke.

HVIS det dog skulle være rigtigt, så giver jeg dig ret i at SG og Suarez skal være de 2 bedst betalte, og ingen burde være på højde med det, medmindre vi henter en decideret stjerne til sommer ala Cavani, Kroos osv osv osv....
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. mar, 2014 15:38

Sturridge har været langt bedre end Gerrard i denne sæson. Det er uden tvivl. Suarez og Sturridge ligger begge niveauet over Gerrard, men selvfølgelig er Suarez i en klasse for sig selv.

Men 3sport er nu en gang 3sport ;)

jensemand
Geografisk sted: København S
Alder: 34

Indlæg af jensemand » tirsdag, 25. mar, 2014 16:20

Gerrard og Suarez er heller ikke lønnet lige højt hvis man skal tro de kilder der var ude og snakke om Suarez' løn da han forlængede der snakkede man omkring 2 mio måske lidt over hvis han præsterede og mener at have læst at Gerrards ligger på 1,2 men ret mig endelig hvis jeg tager fejl :)
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 25. mar, 2014 16:45

Hr. Drejer skrev:Sturridge har været langt bedre end Gerrard i denne sæson. Det er uden tvivl. Suarez og Sturridge ligger begge niveauet over Gerrard, men selvfølgelig er Suarez i en klasse for sig selv.

Men 3sport er nu en gang 3sport ;)
En del af begrundelsen for, at SG imo bør være (en af de to) lønførende er som skrevet også hans anciennitet; belønning for lang og tro tjeneste, med andre ord. Derudover tror jeg, at hans psykologiske betydning for holdet, for hele klubben, er om muligt endnu større end den spillemæssige. Hans ikoniske status og hele udstråling af, at han pinedød VIL have den her PrL- titel kan næppe overvurderes, og det skal selvfølgelig også afspejles på lønchecken; du kan sagtens have ret i, at det han bidrager med rent spillemæssigt kan mange andre gøre lige så godt eller bedre.

At topspillernes lønniveau så ud fra enhver normal målestok er horribelt er en anden diskussion.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 25. mar, 2014 20:39

Sturridge skulle komme op på 140.000£ pr uge ved lønforhøjelsen og LS7 ligger på 200.000£ pr uge. Så de bliver ikke lige lønnede.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » tirsdag, 25. mar, 2014 21:12

ScouserTommy skrev: En del af begrundelsen for, at SG imo bør være (en af de to) lønførende er som skrevet også hans anciennitet; belønning for lang og tro tjeneste, med andre ord.
Det er da i hvert falde meget modsat det, som der tidligere har været meldt ud far klubben om, at man var meget fokuseret på value for money og som sådan ikke var interesserede i at give en kæmpe løn til stjerner, som er over the hill

Besvar