21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Garbers

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Garbers » torsdag, 01. dec, 2011 19:54

Tror I at det kan få konsekvenser for hans karriere fremover? Selvom 6 måneder er lang tid, så er det vel ikke nok til at sætte en stopper for den udvikling han er igang, og som han fortsætter, når han vender tilbage?
Det er da ikke meget skadeligt for hans udvikling som defensiv midtbane spiller? :|

Brugeravatar
Martin VP
Geografisk sted: Helsingør

Indlæg af Martin VP » torsdag, 01. dec, 2011 20:23

Gutted :(
Forfærdeligt for knægten.
YNWA Lucas
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 35

Indlæg af Nicoen » torsdag, 01. dec, 2011 20:41

Fra hans Twitter:

Hi ALL.Just to confirm that I will be out until the rest of season. I am really sad with the news because I was enjoying a lot on the pitch.
I am sure I will come back stronger and I will achieve everything that I dream with the LFC shirt.
I am sure I'll NEVER WALK ALONE

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » torsdag, 01. dec, 2011 23:09

Så synd, så synd for den gode Lucas. Og så synd for os andre. Han bliver manglet!

Det spil han har leveret den sidste halvanden sæson har virkelig været lovende, og det spil han har leveret den sidste halvanden månedstid har jo været direkte fabelagtigt. Han var netop ved at udvikle sig til min største Liverpool-favorit siden Hamann. Forhåbentlig kan han nå det endnu.

Billede

Allerede savnet...
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » torsdag, 01. dec, 2011 23:51

Ja, det er noget pis. Men skaden er sket - han er ude resten af sæsonen. Nu håber jeg bare, at skadesforløbet ikke sætter hans udvikling tilbage. Han var på vej til at blive en af verdens bedste defensive centrale midtbanespillere.
Best in the world at everything I do.

Liverdrengen
Geografisk sted: danemark

Indlæg af Liverdrengen » torsdag, 01. dec, 2011 23:54

Det bliver sgu spændende at se om Conor Coady får en lille rolle at spille i det her... Spearing får vel en del kampe, men håber også Coady, som jeg fra the Kop så varme op mod Newcastle i Maj, får en chance til at vise hvor god han er lige p.t.

Måske man skulle gense nogle af preseason kampene hvor han fik spilletid...
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 02. dec, 2011 01:16

Midt i al elendigheden kan vi dog "glæde" os en smule over over tidspunktet. Kenny har en måneds tid til at anse Spearing mf. på pladsen og finder han ham/dem ikke gode nok, kan vi gå ud og agere på transfermarkedet til Januar. Bl.a. udløber De Rossis kontrakt med Roma til sommer, omend Roma har forhåbninger om, at han forlænger den. Det samme gør sig gældende med Muntari i Inter, samt Flamini i Milan. Plus et hav af spillere i også har oppe at vende i transfertråden.
Det ser virkelig skidt ud, men vi må ikke male fanden på væggen og afskrive Champions League placeringer osv. allerede, som jeg kan høre folk herinde så småt er igang med. Hvis der er nogen, jeg har tiltro til nok skal få det optimale ud af denne situation, så er det Kenny og Clarke. Kenny har fået meget ud af de unge og viser genrelt alle sine spillere stor tiltro, så det skulle ikke undre mig, at Spearing kan blive løsningen på problemet.
At tage forskud på sorgerne er hvertfald ikke vejen frem.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » fredag, 02. dec, 2011 06:33

Det er virkelig en skam og han vil blive savnet, men om ikke andet, kan vi glæde os over, at han nu nærmest får sin egen hyldestråd. Det er også fortjent.

Hvor smerteligt det end er, både for Lucas og for os, er det dog nu vi skal se, om de reserver, der er i kulissen er klar til at løfte opgaven. Det er vi næsten nødt til at tro og håbe på.

Vi har stort set heller ikke haft Gerrard siden marts og selvom det ikke er helt sammenligneligt, troede vi også dengang, at verden ville styrte i grus, mig selv inklusiv. Det er som bekendt ikke sket.

Så jeg vælger, trods tabet, at tro at de resterende drenge løfter i flok, så tabet af Lucas ikke bliver så stort, som frygtet.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Indlæg af Jan » fredag, 02. dec, 2011 08:59

Rasmus drager nogle sammenligner/tanker henimod Did Hamann. Det må siges at være yderst fornuftigt.

Jeg havde det sådan med Didi, at man først for alvor virkelig savnede ham når han ikke var med. Så fik man øje på alle kvaliteterne, simpelthen fordi der manglede noget rigtig vigtigt. Dén dér sidste fod inden en aflevering kunne blive farlig, det lille touch der gjorde at vi vandt bolden og kunne igangsætte et kontraangreb eller i hvert fald stoppe noget ned mod vort mål.

Den rolle har Lucas haft længe, og han er vokset helt ekstremt flot med opgaven. De sidste par måneder har han dog været så iøjnefaldende, at man ikke kunne undgå at se, at hvis han en dag ikke var med, så ville det blive virkelig problematisk.

Hans afløser findes ikke i truppen. En anden spiller kommer ind, men det vil ændre holdets "shape or form", for nu at bruge et Kenny-ordvalg.

Nu får Lucas en hård tid, både fysisk og mentalt. Mentalt må man håbe, at han kan tilbringe noget mere tid med sin familie og lille barn, således de kan gøre ham glad. Men for en mand som Lucas må det vigtigste være klubbens opbakning til ham i hans skadesforløb.

Samtidig må vi så også sige, at de vigtigste spillere er dem der er til rådighed på det givne tidspunkt.
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » fredag, 02. dec, 2011 09:12

Jan skrev:Jeg havde det sådan med Didi, at man først for alvor virkelig savnede ham når han ikke var med.
Som f.eks i første halvleg i Istanbul 2005.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » fredag, 02. dec, 2011 09:26

Jan skrev:Rasmus drager nogle sammenligner/tanker henimod Did Hamann. Det må siges at være yderst fornuftigt.
Det gjorde jeg nu også den anden dag ;) Mener det var efter Man City kampen.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » fredag, 02. dec, 2011 10:03

Hvem mener i, der er mulighed for kan fylde pladsen ud?

Snakekde med en bekendt om det i går, og vi fandt ikke rigtigt nogen løsningsforslag.

Vi var også over Agger - synes dog han er for god som CB + han sikkert ikke kan holde til det fysisk og det er en ny plads.
Vi diskuterede Carra - han er dog langsom og ikke nær så god med bolden - men har spillet pladsen før på landsholdet. Han bør også have den fornødne taktiske indblik og placeringsevne,
SPearing - Han har energien, men er en mere dynamisk spiller og mangler lidt den taktiske styrke - men måske med Adam ved siden af med 2 holding midfielders, som giver et lidt mere dynamisk spil - det er endda et plus ifht Lucas, som dog i de sidste par kampe virkelig har vist evner og lyst fremad banen.
Flanagan diskuterede vi ikke - overvejede det ikke engang, da jeg ikke vidste han havde spillet DM tidligere.

Eksternt kunne vi heller ikke lige komme på nogen som lå lige til at tage. Først og fremmest skal spilleren jo spilles ind + hvis det skal være en kvalitetsspiller, er de jo notorisk overpriced i januarvinduet - især når andre klubbe rved vi måske er en smule panikken.

En spiller der kunne gå ind kunne være Mascherano på leje, som jeg tror næsten ville kunne gå ind med det samme. Mangler dog noget fremad banen ifht Lucas, men er så nok også lidt bedre defensivt. DOg er Barca næppe interesseret i at leje ham ud, det er ikke sikkert Masch er interesseret og jeg er også lidt loren ved at få ham tilbage jvf. den måde han forlod os på.
Nu læste jeg lige at en på twitter kastede Lassana Diara-bolden op i luften, og det kunne være en god realistisk mulighed - der er vel ingen tvivl om at han er stærk defensiv - mangler måske lidt placeringsevne (men hvem gør ikke det som dm i spanien - de spilelr jo bolden forbi folk efter behag) og Real er måske ikke afvisende for en udlejning.

Men problemet med at skulle spille en ny spiller ind, synes jeg bør overvejes. I hvert falde bør det først prøves, om vi med en mindre ændring i opstilling/spillestil kan fylde hullet tilfredsstillende, da der som sagt også er negative aspekter i at skulle spille en ny spiller ind på en så central position.

Jeg er nok mest til at ændre taktikken og bruge Spearing/Adam/Henderson/Gerrard på den defensive centrale midt (det er jo bare at vende trekanten om)

Hvad er jeres tanker?

KingKenny94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af KingKenny94 » fredag, 02. dec, 2011 10:06

http://www.dr.dk/Sporten/Baggrund/2011/12/01/222051.htm

Fantastisk artikel, viser bare han er Pl bedste på den plads..
Gud hvor er det dog synd for ham, det kunne være hans helt store gennembrud og hvor alle herhjemme endelig for øjene op for ham. Tor nemlig de fleste engelske fans ved hvor fantastisk han er.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 02. dec, 2011 10:12

Al den snak om Agger på Lucas' plads er simpelthen hul i hovedet! I vil flytte vores bedste midterforsvarer op på en def. midt og dermed flytte problemet til midterforsvaret??

Spearing skal spille den plads, længere er den diskussion ikke. Evt. rykkes Adam ned og Henderson ind på midten. Hvis Kenny ligeså stille er ved at gå væk fra den fordømte 4-4-2, så kan Spearing-Adam-Henderson sagtens dække midten med Kuyt-Suarez-Bellamy up front.

Carra om Lucas: http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=31115&zone=1
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Martin E
Geografisk sted: Glostrup
Alder: 52

Indlæg af Martin E » fredag, 02. dec, 2011 10:41

Jeg er ikke nervøs vi ar folk som kan gå ind og levere, nu er det jo ikke en Alonso eller mascherano type der er skadet. Spearing kan godt gå ind og levere.
Ålborg eneste store by der kun har en bargade at prale med.

Besvar