10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
MP

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af MP » tirsdag, 08. aug, 2017 20:03

Kelly skrev:
MP skrev:
Kelly skrev:
Mugge skrev:
Synes godt nok, at du har en tendens til at tro på ALT, hvad der bliver skrevet af rygter efterhånden...
Det står for egen regning. Men min erfaring er bare at jo mere rygterne tager til, så sker det på et tidspunkt. Og jeg tror ikke FSG kan sige nej til 1 milliard, og spilleren til barca.
Rygterne tog dæleme også til med Keita ;)
Tror du den er helt død ?.
Ja

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 08. aug, 2017 20:05

Sælg ham for en milliard - og derudover en bonus på 10 mio for hver kamp han spiller, og 10 millioner per mål eller assist + at hvis han skal videresælges har vi førsteret til at købe ham til 1/10 af hvad de gav + de skal i så tilfælde betale hans løn det første år. Derudover må han selvfølgelig aldrig spille imod os - og så skal vi have Suarez tilbage oveni handlen + Messi på lån i et år, hvor de også betaler lønnen til ham.

Anyways - han bliver ikke solgt. Det er mere sandsynligt at vi sælger Anfield, og begynder at spille vores kampe på stranden i Zimbabwe.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 08. aug, 2017 20:08

texy skrev:Lad mig lige se, om jeg forstår. Hvis Pearce er direkte talerør for Liverpool, og han (altså Liverpool selv - hvis accept SKAL til for at et salg nogensinde skal ske) siger, at Coutinho bliver i Liverpool, så skal det tages med et gran salt?

Det (altså klubben Liverpool) er vel den eneste aktør i det her spil, hvis udmeldinger ikke skal tages med et gran salt. Modsat Barcelona, har vi ikke indsat frikøbsklausul i vores spillers kontrakt, og dermed er hele denne konstante strøm af "click-bait" og Barca-inspireret desperation vel sommerens største non-story.
Tror du vi har lavet en slags gentlemans agreement med ham? Jeg tror ikke det er et nyt påskud, at Coutinho vil til Barca. Jeg tror også han ville det, da han indgik kontrakten med Liverpool FC. Liverpool har sikkert modsat sig en frikøbsklausul i kontrakten, og i stedet indgået en løs aftale om, at når en erstatning er klar, så må han tage til Barca. Det er rent gætværk fra min side.

Han bliver, men tager af sted næste sommer - tror jeg. Men hvis nu han bliver denne sommer, så kan vi håbe at Barca købe en anden spiller, som bliver en kæmpe succes, så de har glemt alt om Coutinho til næste sommer :)

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 08. aug, 2017 20:13

Nu melder kicker, at BVB ifølge deres informationer skulle være villige til at slippe Dembele for 120 mio. EUR. Bild melder desuden, at Barca er på vej til Dortmund for forhandle. I mellemtiden har Dembele fjernet alle henvisninger til BVB på sine sociale profiler. Hm....

Sky sports melder også
Senest rettet af AJJ tirsdag, 08. aug, 2017 20:18, rettet i alt 2 gange.

Bojangles

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 08. aug, 2017 20:14

Og mere seriøst - Hvorfor skulle vores ejere ville sælge? De har set, hvad andre spillere koster. De har også set, hvor svært det er at købe de spillere vi gerne vil have - selv til vanvittige beløb (som priserne er på Keita og VVD) Hvad vil de så få ud af at få 100-150 mio pund? Intet, for enten skal de bruge det samme beløb til at købe en dårligere spiller, eller også står de bare med endnu flere penge, de ikke kan bruge til en skid.

FSG har vist, at de er klar til at spille hardball. Arsenal udløste Suarez frikøbsklausul. FSG var kolde i røven og nægtede at sælge. Suarez blev et år mere.

Coutinho har ingen frikøbsklausul, og han bliver kun mere og mere værd. Hvorfor skulle de på nogen måde overveje, rent forretningsmæssigt at sælge. Det giver ingen mening overhovedet. De eneste to grunde til at de skulle sælge er. 1: De kan ikke udstå den lille flødedreng, fordi han lugter af al for meget perfume. 2: De elsker ham over alt på jorden, og hvis Cou selv siger, han vil til Barca, så skal han selvfølgelig til Barca, eller hvis han siger han vil være astronaut, så køber de et rumskib til ham. Ingen af delene er videre sandsynlige.

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » tirsdag, 08. aug, 2017 20:43

Bojangles skrev:
FSG har vist, at de er klar til at spille hardball. Arsenal udløste Suarez frikøbsklausul. FSG var kolde i røven og nægtede at sælge. Suarez blev et år mere.
Man skal jo så også lige have med, i forhold til at FSG og klubben lod Suarez smutte, at han udover det ganske simple forhold som var at han var ældre, også var en mand med sin del af skandaler og problemer. Når man dertil ligger en frikøbsklausul og en stigende utilfredshed fra spilleren, synes jeg det er værd at bemærke, at FSG kunne have været mere villige til at slippe Suarez for gode penge, end det måske vil være for Coutinho, endda uden at tage stilling til at klubben måske er i en bedre position nu end før med stadionudvidelse, bedre økonomi og Kloppo.

Det er jo ikke en tåbelig tankegang, at FSG er mere villige til at kæmpe for en vældig god spiller som Coutinho, der i forhold til Suarez vel aldrig har lavet en skandale og vel heller aldrig har givet udtryk for andet end at han er monster glad i LFC. Vi har endda papir på ham til 2022. Hvis Coutinho begynder at mukke lidt i baggrunden, som Suarez jo altså gjorde flere gange, navnlig når det kom til Barca, så kunne klubben måske være mere villige til at stile sig på tværs som Saints gør med VVD ligenu og holde ham til den kontrakt han har skrevet under på. Også synes jeg heller ikke det er usandsynligt at de denne gang undgår at blive metaltrætte i længden, medmindre O Magico når at bide 3 modspillere og være småracistisk overfor en Scum spiller.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 09. aug, 2017 08:07

Bojangles skrev:Og mere seriøst - Hvorfor skulle vores ejere ville sælge? De har set, hvad andre spillere koster. De har også set, hvor svært det er at købe de spillere vi gerne vil have - selv til vanvittige beløb (som priserne er på Keita og VVD) Hvad vil de så få ud af at få 100-150 mio pund? Intet, for enten skal de bruge det samme beløb til at købe en dårligere spiller, eller også står de bare med endnu flere penge, de ikke kan bruge til en skid.

Coutinho har ingen frikøbsklausul, og han bliver kun mere og mere værd. Hvorfor skulle de på nogen måde overveje, rent forretningsmæssigt at sælge. Det giver ingen mening overhovedet. De eneste to grunde til at de skulle sælge er. 1: De kan ikke udstå den lille flødedreng, fordi han lugter af al for meget perfume. 2: De elsker ham over alt på jorden, og hvis Cou selv siger, han vil til Barca, så skal han selvfølgelig til Barca, eller hvis han siger han vil være astronaut, så køber de et rumskib til ham. Ingen af delene er videre sandsynlige.
Fordi det er en forretning, de driver. Målet er ikke nødvendigvis medaljer, men indtjening. Og 120 mill pund giver mulighed for at sende en del penge retur over Atlanten.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

MP

Indlæg af MP » onsdag, 09. aug, 2017 08:54

Jesper skrev:
Bojangles skrev:Og mere seriøst - Hvorfor skulle vores ejere ville sælge? De har set, hvad andre spillere koster. De har også set, hvor svært det er at købe de spillere vi gerne vil have - selv til vanvittige beløb (som priserne er på Keita og VVD) Hvad vil de så få ud af at få 100-150 mio pund? Intet, for enten skal de bruge det samme beløb til at købe en dårligere spiller, eller også står de bare med endnu flere penge, de ikke kan bruge til en skid.

Fordi det er en forretning, de driver. Målet er ikke nødvendigvis medaljer, men indtjening. Og 120 mill pund giver mulighed for at sende en del penge retur over Atlanten.
Selvom det er en forretning så ser du jo ikke ledelsen sælge Coutinho for £120m, købe Lanzini for £30m og så stikke de resterende £90m i lommen. Det er simpelthen bare dårlig forretning.
Liverpool udbetaler desuden ikke udbytte og har så vidt jeg kan se ikke gjort det siden FSG overtog..

Brugeravatar
Heighway

Indlæg af Heighway » onsdag, 09. aug, 2017 08:56

Synes at det værste er det signal vi sender, hvis vi ender med at sælge Coutinho. Det tror jeg desværre vi gør !
Får deja vu til Suarez og Torres. Hver gang vi er ved at have et hold, der kan spille med om titlen, så sælger vi vores bedste spiller
Er det bare den realitet vi må se i øjnene, at vi ikke kan holde på vores bedste spillere længere ?
"Steve often took the "highway" up the right wing"

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 09. aug, 2017 09:29

Heighway skrev:Synes at det værste er det signal vi sender, hvis vi ender med at sælge Coutinho. Det tror jeg desværre vi gør !
Får deja vu til Suarez og Torres. Hver gang vi er ved at have et hold, der kan spille med om titlen, så sælger vi vores bedste spiller
Er det bare den realitet vi må se i øjnene, at vi ikke kan holde på vores bedste spillere længere ?
FSG er først og fremmest forretningsmænd. Det ser Liverpool FC som en forretning, hvor det gælder om at skabe overskud. Jeg er begyndt at tvivle på at deres tilgang kan skabe et storhold, for som du skriver, hver gang vi har udviklet en super god spiller, eller er ved at have et hold, så kommer en større klub og banker på døren, og så er 'vi slået tilbage til start'. Vi må sætte vores lid til at Klopp kan udføre mirakler.

Men de sydamerikanske spillere drømmer hverken om Liverpool eller Arsenal. De drømmer om Real Madrid og Barca, og jeg tror de fleste af dem sige ja tak og amen, hvis de banker på døren. Coutinho ender i Barca - måske ikke nu, men så næste sæson. Det er sikkert. Det man kunne gøre, er at satse på andre spillere end de sydamerikanske, hvis man er skuffet over at de gerne vil spille for Barca eller Real Madrid en dag.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 34

Indlæg af zalcos » onsdag, 09. aug, 2017 09:55

De latinske spillere er og har altid været til låns i de engelske klubber. Det er ikke kun fra os de smutter. De smutter også fra united og arsenal. Det manglende køb af Delle Alli gør mere og mere ondt. Jeg tror Tottenham har en klar fordel og kun bliver stærkere og stærkere da deres bedste spillere er engelske og i større grad har incitament til at blive. Jeg ved godt Bale er smuttet, Aguero er i City og andre udskejlelser fra min generalisering.

Jeg ser som Carragher kun Coutinho blive én sæson mere. Coutinho er brasilianer og ikke barndomsfan af Liverpool - selvfølgelig vil han til Barca en dag.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » onsdag, 09. aug, 2017 10:48

Hr. Drejer skrev:
Heighway skrev:Synes at det værste er det signal vi sender, hvis vi ender med at sælge Coutinho. Det tror jeg desværre vi gør !
FSG er først og fremmest forretningsmænd. Det ser Liverpool FC som en forretning, hvor det gælder om at skabe overskud. Jeg er begyndt at tvivle på at deres tilgang kan skabe et storhold, for som du skriver, hver gang vi har udviklet en super god spiller, eller er ved at have et hold, så kommer en større klub og banker på døren, og så er 'vi slået tilbage til start'. Vi må sætte vores lid til at Klopp kan udføre mirakler.

Men de sydamerikanske spillere drømmer hverken om Liverpool eller Arsenal. De drømmer om Real Madrid og Barca, og jeg tror de fleste af dem sige ja tak og amen, hvis de banker på døren. Coutinho ender i Barca - måske ikke nu, men så næste sæson. Det er sikkert. Det man kunne gøre, er at satse på andre spillere end de sydamerikanske, hvis man er skuffet over at de gerne vil spille for Barca eller Real Madrid en dag.
Med en investering af den størrelse som FSG har lavet i Liverpool, kan jeg næsten garantere, at det ikke er malet at hive overskuddet ud.
Det ville i alt fald være suboptimalt som forretningsmand.

FSG vil være interesseret i at skabe værdi (for FSG) på lang sigt. Det gør man ikke ved at hive overskuddet ud, men ved at øge værdien af Liverpool på lang sigt.
Der er andre metoder at måle afkast på end blot penge i banken :)

Allerede for nuværende har de lavet en guldrandet forretning. Investering på omkring 200m for køb og klubben er så vidt jeg husker vurderet til 6-700m, hvilket er et ganske fornuftigt afkast over relativt kort tid.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 09. aug, 2017 11:06

Mazter81 skrev:
Hr. Drejer skrev:

Med en investering af den størrelse som FSG har lavet i Liverpool, kan jeg næsten garantere, at det ikke er malet at hive overskuddet ud.
Det ville i alt fald være suboptimalt som forretningsmand.

FSG vil være interesseret i at skabe værdi (for FSG) på lang sigt. Det gør man ikke ved at hive overskuddet ud, men ved at øge værdien af Liverpool på lang sigt.
Der er andre metoder at måle afkast på end blot penge i banken :)

Allerede for nuværende har de lavet en guldrandet forretning. Investering på omkring 200m for køb og klubben er så vidt jeg husker vurderet til 6-700m, hvilket er et ganske fornuftigt afkast over relativt kort tid.
Jeg skrev ikke og tror ikke de hiver overskuddet ud. Men for nuværende, kan deres tilgang se ud som om den har mødt en mur, da det går relativt langsomt med at finde de rigtige spillere, og udvikle dem, og når de er færdig udviklet, så kommer en større klub og banker på døren. Den strategi skal gentænkes.

Jeg er enig med Zalcos i at Spurs har set lyset. Deres bedste spillere er engelske. Måske skal vi satse mere engelsk/nordeuropæisk/østeuropæisk/afrikansk. Og lidt mindre sydamerikansk.

Bojangles

Indlæg af Bojangles » onsdag, 09. aug, 2017 11:08

Jesper skrev:

Du er godt nok en ringe forretningsmand, hvis du tror det er den måde FSG får mest værdi?

MP

Indlæg af MP » onsdag, 09. aug, 2017 11:26

Hr. Drejer skrev:
Mazter81 skrev:
Hr. Drejer skrev:
Heighway skrev:

Jeg er enig med Zalcos i at Spurs har set lyset. Deres bedste spillere er engelske. Måske skal vi satse mere engelsk/nordeuropæisk/østeuropæisk/afrikansk. Og lidt mindre sydamerikansk.
Prøv og spørg deres fans om det er lyset de ser dette transfervindue :-)

Personligt vil jeg hellere have Coutinho/Suarez/Torres i 3-4 sæsoner end slet ikke at have dem. De forbedrer vores trup gevaldigt mens de er her og sælges med kæmpe profit.
Hvis Real Madrid eller Barcelona gik all in på Kane eller Alli, så tror jeg alligevel nok spillerne ville kigge på deres nuværende udsigter til trofæer samt lønloftet på £100K og tænke hmmmm
Interessen efter dem har jo bare ikke været der (endnu)

Besvar