10 - Philippe Coutinho
Re: 10 - Philippe Coutinho
@ Jesper
Ja, så er vi nok bare lidt uenige på begge områder.
1. Jeg synes for det første ikke at transfervinduet har været katastrofalt, da vi har adresseret to problematiske områder fra sidste sæson. Venstre back og især et alternativ til Mané. Og Salah er altså den dyreste spiller i klubbens historie. Så hvis det kræver investeringer at holde på Coutinho (en absurd holdning i min optik), så HAR man gjort dette. At Solanke så også har vist sig, at se uhyre god ud er bare en uventet overraskelse.
Derudover bakker jeg Klopp 100% op i forhold til at vente på Keita, da jeg antager, at spilleren har givet utvetydigt besked om, at han vil til Liverpool og spille for Klopp. Når han så med fuldkommen sikkerhed er tilgængelig næste sommer for £48m (tror jeg det var), og vi i øvrigt er ganske stærkt besat på den del af midtbanen, så giver det for mig fint mening, at vente. Måske kan vi allerede prøve i januar - afhængigt af, hvordan Leipzig har klaret sig.
Så min eneste transfer-anke er, at vi ikke har fået hentet en midterforsvarer. Men jeg tror, at jeg er lige så skudt i idéen om VVD som Klopp, og har derfor en nogenlunde forståelse for, at man giver den handel chancen frem til sidste dag. Men den is i maven skal så også afløses af en slugt kamel, hvis det ikke lykkes at hente VVD. Og den kamel Klopp må sluge er, at installere Sakho som tredjevalg igen.
2. Hvorfor søren, kan vi ikke være overraskede over, at Coutinho vil væk? Sidst Barca meldte deres interesse skrev han under på en ny kontrakt med os. Han udtalte, hvor glad han er for klubben og byen. Og ved transfervinduets åbning har han ikke (i modsætning til VVD og Keita eksempelvis) givet udtryk for at ville væk. Først da Neymar blev solgt, og Barcelona igen kom på banen, ændrede han holdning. I øvrigt paradoksalt, da Neymar efter sigende skulle være en af hans gode venner, som han muligvis gerne ville spille sammen med i Barcelona.
Overrasket er måske et forkert ord. Men klubben kan sagtens have set det som uventet, at Coutinho pludselig hopper i den modsatte grøft af, hvor han har befundet sig i hele sin tid i Liverpool. Det var i hvert fald uventet for mig.
Jeg ser dette transfervindue som en kæmpe magtkamp imellem spillere og klubber. Og vi er sjovt nok involveret fra begge sider. Og hvis jeg skal vælge side i sådan en magtkamp, så vælger jeg bestemt klubbernes side. For spillerne lader til fuldstændigt at have glemt, hvad der ligger til grund for det ekstravagante liv de kan få/har. Deres urimelige lønninger betales af den passion og loyalitet fra fans, som klubber er bygget på. I det univers skal der som jeg ser det, være en respekt fra spillernes side overfor deres arbejdsgivere - som reelt i sidste ende er klubbernes fans. Og den eksisterer næsten ikke i moderne fodbold. Og med så lidt respekt den vej, har jeg ikke svært ved at acceptere beslutninger, der ikke tager højde spillernes personlige ambitioner/humørsvingninger.
1. Jeg synes for det første ikke at transfervinduet har været katastrofalt, da vi har adresseret to problematiske områder fra sidste sæson. Venstre back og især et alternativ til Mané. Og Salah er altså den dyreste spiller i klubbens historie. Så hvis det kræver investeringer at holde på Coutinho (en absurd holdning i min optik), så HAR man gjort dette. At Solanke så også har vist sig, at se uhyre god ud er bare en uventet overraskelse.
Derudover bakker jeg Klopp 100% op i forhold til at vente på Keita, da jeg antager, at spilleren har givet utvetydigt besked om, at han vil til Liverpool og spille for Klopp. Når han så med fuldkommen sikkerhed er tilgængelig næste sommer for £48m (tror jeg det var), og vi i øvrigt er ganske stærkt besat på den del af midtbanen, så giver det for mig fint mening, at vente. Måske kan vi allerede prøve i januar - afhængigt af, hvordan Leipzig har klaret sig.
Så min eneste transfer-anke er, at vi ikke har fået hentet en midterforsvarer. Men jeg tror, at jeg er lige så skudt i idéen om VVD som Klopp, og har derfor en nogenlunde forståelse for, at man giver den handel chancen frem til sidste dag. Men den is i maven skal så også afløses af en slugt kamel, hvis det ikke lykkes at hente VVD. Og den kamel Klopp må sluge er, at installere Sakho som tredjevalg igen.
2. Hvorfor søren, kan vi ikke være overraskede over, at Coutinho vil væk? Sidst Barca meldte deres interesse skrev han under på en ny kontrakt med os. Han udtalte, hvor glad han er for klubben og byen. Og ved transfervinduets åbning har han ikke (i modsætning til VVD og Keita eksempelvis) givet udtryk for at ville væk. Først da Neymar blev solgt, og Barcelona igen kom på banen, ændrede han holdning. I øvrigt paradoksalt, da Neymar efter sigende skulle være en af hans gode venner, som han muligvis gerne ville spille sammen med i Barcelona.
Overrasket er måske et forkert ord. Men klubben kan sagtens have set det som uventet, at Coutinho pludselig hopper i den modsatte grøft af, hvor han har befundet sig i hele sin tid i Liverpool. Det var i hvert fald uventet for mig.
Jeg ser dette transfervindue som en kæmpe magtkamp imellem spillere og klubber. Og vi er sjovt nok involveret fra begge sider. Og hvis jeg skal vælge side i sådan en magtkamp, så vælger jeg bestemt klubbernes side. For spillerne lader til fuldstændigt at have glemt, hvad der ligger til grund for det ekstravagante liv de kan få/har. Deres urimelige lønninger betales af den passion og loyalitet fra fans, som klubber er bygget på. I det univers skal der som jeg ser det, være en respekt fra spillernes side overfor deres arbejdsgivere - som reelt i sidste ende er klubbernes fans. Og den eksisterer næsten ikke i moderne fodbold. Og med så lidt respekt den vej, har jeg ikke svært ved at acceptere beslutninger, der ikke tager højde spillernes personlige ambitioner/humørsvingninger.
Kloppite
Du har ret i at det her vindue er én stor magtkamp. Jeg er nu ikke på nogen sider, for jeg synes at systemet i det store og hele fejler. I min optik, så ved vi jo godt alle sammen, at de her kontraktforlængelser i lige så høj grad handler om lønforhøjelser og at man kan holde andre klubber på afstand samt at få så mange penge som muligt for spillerne, når de sælges. Og der er ingen klubber, der går med til 1 årige kontrakter. Så hvad skal spilleren gøre? Ja, han er måske blevet lovet en lønforhøjelse og at han kan komme videre, hvis det rette bud viser sig. Det siger de bare ALDRIG højt. De siger klichéerne om at de elsker klubben etc. Det skal de sige. Så spillerne er bundet, og det kan være svært at komme ud igen. Så har man så lov til at bede om at komme på salgslisten, men det er ikke nødvendigvis ingen garanti. Det giver mest et ubehageligt klima for alle.texy skrev:@ Jesper
Og hvad skal klubberne gøre? Ja, de skal have en garanti og penge igen, hvis spillerne vil videre.
Så det jeg siger, er, at systemet ofte fejler. Ville ønske at man kunne gøre det lidt mere smidigt og transparent.
Jeg er til gengæld meget uenig i, at vi med de køb vi har gjort har lavet vores hjemmearbejde. Jeg så virkelig gerne at vi havde turdet satse lidt mere. Okay, det kan man jo sige vi har gjort med VvD og Keita, men det er bare ikke lykkedes. Jeg så gerne at man havde linet andre spiller op, for konkurrencen er bare stenhård. Hvis vi ender som 6er, og vi tænker at de to spillere måske ville skifte til os næste år, ja, så er den mulighed nok spildt, for så er vi uden for CL.
Så er der min påstand om at man kan holde på spillere - vi taler toptop spillere - hvis man viser, at man investerer og har et konkurrencedygtigt hold. Det kalder du absurd. Det er det måske, omend de er bare meget, meget ofte det man hører/læser fra topsspillerne. De vil være på de bedste hold - dem med størst vinderchance. Det har vi bare ikke, hånden på hjertet. Så det er måske absurd, men jeg holder fast i min påstand. Det havde kunnet ændre hans holdning, tror jeg.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Og han er væk...
Ja det kan vist kun tolkes på én måde. Cock!Aggerdoo skrev:
Og han er væk...
"We're not racist, we only hate the mancs"
Har han sagt det før kampstart? Eller?Emmy skrev:Ja det kan vist kun tolkes på én måde. Cock!Aggerdoo skrev:
Og han er væk...
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3
You'll Never Walk Alone
- Sivi
- Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
- Alder: 28
Og jeg som elskede Cou. Hvis han havde sagt i juni at han ville væk, var det noget andet. Men nu hvor vi næsten ikke kan nå at finde en erstatning? Og han underskrev en ny 5 årig kontrakt i januar? Kontrakter betyder åbenbart INTET mere. Værste transfervindue ever.
Justice for the 96! <3
Hvorfor den bemærkning med ejerne. Den kunne han da snilt have undladt, hvis kun Coutinho ønskede et salg.Aggerdoo skrev:
Og han er væk...
Kontrakten betyder, at vi kan få mere for ham. Så lidt gavn har den da gjort. Den slags gestus laver spillere ofte.Sivi skrev:Og jeg som elskede Cou. Hvis han havde sagt i juni at han ville væk, var det noget andet. Men nu hvor vi næsten ikke kan nå at finde en erstatning? Og han underskrev en ny 5 årig kontrakt i januar? Kontrakter betyder åbenbart INTET mere. Værste transfervindue ever.
Det er vel meget simpelt hvis man ellers må spekulerer lidt. Han har da nok lige fået at vide, at ejerne har taget beslutningen om at cashe ind og sælge vores bedste spiller. Så er det jo klart, at en træner må acceptere at ejerne ikke ejer ambitioner. Get it, ejerne ejer... kill me.Oomph242 skrev:
Hvorfor den bemærkning med ejerne. Den kunne han da snilt have undladt, hvis kun Coutinho ønskede et salg.
Også er det vel tragikomisk, at efter alt vores store transfersnak, så er RB Leipzig bedre i stand til at stå imod pres fra større klubber end Liverpool er.
Imod moderne fodbold.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Det her vindue bliver mere og mere katastrofalt. Det er skidt!
- Sivi
- Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
- Alder: 28
Enig. Men vi skal jo huske at hr. Klopp kun vil have kvalitet. Hvilket vi jo også har fået under ham i blandt andet Klavan, samt vores to nye signings Milner og Moreno.Hr. Drejer skrev:Det her vindue bliver mere og mere katastrofalt. Det er skidt!
Justice for the 96! <3
Daniel Sturridge er også tilbage!!!!! Eller, han blev jo så skadet igen...Sivi skrev:Enig. Men vi skal jo huske at hr. Klopp kun vil have kvalitet. Hvilket vi jo også har fået under ham i blandt andet Klavan, samt vores to nye signings Milner og Moreno.Hr. Drejer skrev:Det her vindue bliver mere og mere katastrofalt. Det er skidt!
Imod moderne fodbold.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ja, vi har fået mange 'nye' spillere; Sturridge, Moreno, Kent og Woodburn. Vi behøver ikke at købe nogen.sjampen skrev:Daniel Sturridge er også tilbage!!!!! Eller, han blev jo så skadet igen...Sivi skrev:Enig. Men vi skal jo huske at hr. Klopp kun vil have kvalitet. Hvilket vi jo også har fået under ham i blandt andet Klavan, samt vores to nye signings Milner og Moreno.Hr. Drejer skrev:Det her vindue bliver mere og mere katastrofalt. Det er skidt!
Hey hey Sturrigde tæller for to.Hr. Drejer skrev:Ja, vi har fået mange 'nye' spillere; Sturridge, Moreno, Kent og Woodburn. Vi behøver ikke at købe nogen.sjampen skrev:Daniel Sturridge er også tilbage!!!!! Eller, han blev jo så skadet igen...Sivi skrev:Enig. Men vi skal jo huske at hr. Klopp kun vil have kvalitet. Hvilket vi jo også har fået under ham i blandt andet Klavan, samt vores to nye signings Milner og Moreno.Hr. Drejer skrev:Det her vindue bliver mere og mere katastrofalt. Det er skidt!
PR afdelingen er efterhånden også løbet tør gode undskyldninger.
Klopp on Coutinho: "The reasons why the players are not available, I cannot have an influence on it. I have to accept decisions."
Jeg tror Coutinho har fortalt Klopp, at han ikke ønsker at være en del af holdet... "I have to accept decisions" - Nemlig at Coutinho ikke ønsker, at spille for os mere.
Men så må han jo rådne op i klubben i noget tid, og misse VM. Det er lige før jeg er parat til det, sådan som han er vendt på en tallerken overfor klubben.
Jeg tror Coutinho har fortalt Klopp, at han ikke ønsker at være en del af holdet... "I have to accept decisions" - Nemlig at Coutinho ikke ønsker, at spille for os mere.
Men så må han jo rådne op i klubben i noget tid, og misse VM. Det er lige før jeg er parat til det, sådan som han er vendt på en tallerken overfor klubben.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
You'll Never Walk Alone