21 - Lucas Leiva

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: 21 - Lucas Leiva

Indlæg af Emmy » mandag, 05. aug, 2013 12:08

L4 skrev:
Thommo skrev:
L4 skrev:
mulle-fox skrev:Vi skal ha en type som Diame' fra West ham til at konkurere med Lucas :-) han kunne være et frisk pust :-)
Min :laughin: mormor på 85år kan konkurere Lucas
Tvivlsomt, eftersom han selv i en dårlig sæson som sidste, stadig var en af de bedste def midter i PL. Du har holdt en pause l4 men mener jeg kan huske hvad jeg tænkte om dig sidst, men om jeg husker ret er uvist.
Du husker ret, og han kommer forhåbentlig kun på bænken, han er en marginalspiller og skal være breddespiller hvis vi skal nærme os top 4. Imø så har han kun haft dårlige sæsoner, men han havde hvist en mindre dårlig forrige sæson. Bevares, han har spillet enkelte gode halvlege hist og her, men yderst sjældent HELE kampe. Efter denne sæson når der igen skal lues ud blandt "ukrudtet" og Allen har slået til på midtbanen, så går det forhåbentlig ham som det er gået mange af det andre kæmpe flop som BR har været dygtig at slippe af med, efter tidligere træneres håbløse indkøb, såsom: Adam, Shelvey, Carroll, Cole, Aquilani, Jovanovic.....osv. osv..
Tiden er ikke til at slippe Lucas endnu, men den nærmer sig.
Jeg tror at vores manager har gang i noget stort :flag5:
Du har forhåbentlig ret i at BR og Liverpool har gang i noget stort. Det håb og ønske deler vi alle.
Men det du skriver om Lucas er sludder.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 05. aug, 2013 12:08

Lucas bliver - igen - stor i år. Han er tilbage til fordoms styrke. Han bliver så vigtig for os.

Min nye Yndlingsspiller, når nu Carragher er stoppet, og Pepe Reina er 'lejet' ud.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

L4

Indlæg af L4 » mandag, 05. aug, 2013 14:43

Aarhus skrev:Jeg kan ikke finde ud af, om du prøver at tage pis på os andre, L4?

Hvis du mener, at Rodgers vil skille sig af med Lucas, så tror jeg du bliver slemt skuffet. Hvis du så "Being Liverpool", mener jeg bestemt, at Rodgers omtalte Lucas som en af sine disciple - det må da være en kompliment, man ikke kan tage fejl af.
Lucas var ikke oppe i omdrejninger efter sin lange skade sidste sæson, og trods det spillede han rigtig mange kampe for os, selvom han ville have haft godt af en kompetent sparingspartner. Allen blev brugt der til nøds, men det var ikke optimalt. Om det skyldtes han skulderskade eller om han bare ikke magtede den position skal jeg ikke sige.

Lucas er efter min mening en af de første på holdkortet, og det bliver han forhåbentlig ved med at være i lang tid endnu. Hans spilintelligens, ro, tacklinger og sikre pasningsspil passer perfekt ind i Rodgers' system. Mascherano er/var måske en bedre defensiv midtbanespiller hvad angår dynamik og fart, men det er ikke altafgørende i vores system, hvor Rodgers sikkert hellere vil have en spiller med en højere spilintelligens, og jeg vil til enhver tid mene, at Lucas har langt mere af det, end Mascherano eksempelvis havde for os.
...ligesom han I same serie talte personligt med Shelvey og sagde at han havde de "værktøjer" der skal til og som BR kan bruge.....
Det andet jeg har highlightet er jeg jo så bare helt uenig i. Men vi får det jo nok at se.
Mht. Macherano, så havde jeg heller ikke fidus til ham og synes at det var godt købmandsskab at få så mange penge for ham.

Brugeravatar
Aarhus
Geografisk sted: Århus C
Alder: 109

Indlæg af Aarhus » mandag, 05. aug, 2013 18:37

Forskellen på Shelvey og Lucas er, at Lucas er langt ældre og havde haft nogle gode sæsoner i rygsækken, hvorimod Shelvey var det rå talent, man havde store forhåbninger til. Han havde ikke den rette mentalitet, vil jeg gætte mig til, og derfor har vi skibet ham afsted. Det er noget, som Lucas har rigtig meget af, og derfor er Lucas også en af mine favoritspillere i den nuværende trup - og jeg kan se, at jeg heldigvis ikke er den eneste med den holdning. Han virker til at være villig til at hjælpe alle nye spillere med at få fodfæste i klubben, og jeg kan også kun forestille mig, at han altid står til rådighed for de unge i klubben. Han taler altid godt om klubben, også selvom han blev kritiseret rigtig meget, da han stod til at overtage for Alonso. Det, synes jeg, viser ekstrem mental styrke, at han overvandt denne tid i klubben.

Det er vel heller ikke helt tilfældigt, at Lucas sammen med Agger er nævnt som overtager til at være vice-kaptajn.

L4

Indlæg af L4 » mandag, 05. aug, 2013 19:03

Aarhus skrev:Forskellen på Shelvey og Lucas er, at Lucas er langt ældre og havde haft nogle gode sæsoner i rygsækken, hvorimod Shelvey var det rå talent, man havde store forhåbninger til. Han havde ikke den rette mentalitet, vil jeg gætte mig til, og derfor har vi skibet ham afsted. Det er noget, som Lucas har rigtig meget af, og derfor er Lucas også en af mine favoritspillere i den nuværende trup - og jeg kan se, at jeg heldigvis ikke er den eneste med den holdning. Han virker til at være villig til at hjælpe alle nye spillere med at få fodfæste i klubben, og jeg kan også kun forestille mig, at han altid står til rådighed for de unge i klubben. Han taler altid godt om klubben, også selvom han blev kritiseret rigtig meget, da han stod til at overtage for Alonso. Det, synes jeg, viser ekstrem mental styrke, at han overvandt denne tid i klubben.

Det er vel heller ikke helt tilfældigt, at Lucas sammen med Agger er nævnt som overtager til at være vice-kaptajn.
Det var vel Mascherano han skulle overtage efter, som var ligeså ringe I det opbyggende spil. Mht. anførebindet er han vel kun kommet I spil efter Reina er skibbet afsted.
Det understregede er jo gisninger som du kan gøre omkring alle "aldrende" spillere, hvilket er en naturlig del af at være en af de rutinerede.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » mandag, 05. aug, 2013 19:18

Sergio Busquets er vel også for dårlig til Barcelona så? Busquets præsterede i La Liga 0,3 key passes per kamp sidste sæson, mens Lucas leverede 0,6 per kamp i Premier League.

Den rolle Lucas og Busquets spiller er det bare ikke tiltænkt at være specielt dynamisk med bolden. Når de har bolden i fødderne er det primært for at agere sikkerhedsled i pasningsspillet, og derved sørge for at holdet bevarer boldbesiddelsen. Derfor vil du også ofte se Lucas eller Busquets falde dybere end midterforsvarerne, hvor de har det fulde overblik over banen.

I øvrigt dominerer Lucas på det defensive område. Busquets er ikke i nærheden af ham når de kommer til tacklinger og interceptions. I kampsituationer vil man også se hvor dygtig Lucas presser op.

Han er ikke i nærheden af at have Gerrards dynamik med bolden, men han passer som fod i hose til Rodgers' system. Så kan man være efter taktikken, men Liverpool finder ikke mange spillere der er udfylder den rolle meget bedre.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 18. aug, 2013 20:43

Lucas vs Stoke:

http://paisleygates.com/?p=13082

Lucas er tilbage :alcohol:

Erode

Indlæg af Erode » søndag, 18. aug, 2013 20:53

Niels K skrev:Lucas vs Stoke:

http://paisleygates.com/?p=13082

Lucas er tilbage :alcohol:
Han formår faktisk at skille sig rigtig fornuftigt af med bolden en del gange. Her tænker jeg mest på de dybe stikninger!

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » fredag, 13. sep, 2013 13:49

Statssammenligning fra de sidste tre sæsoner, der er med til at give et billede af, at Lucas er oppe i omdrejninger igen.

Billede
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Scherwin

Indlæg af Scherwin » fredag, 13. sep, 2013 13:58

Imo er han den vigtigste spiller på holdet.

hellere undvære gerrard eller suarez.

Hvis lucas ikke spiller så giver det uro i både forsvaret og opspillet.

han er en true champ og 100 % klubmand, det glemmer mange når vi snakker gerrard og agger.

jeg er sikker på lucas ender han fodbold karriere i liverpool hvis han får lov af klubben.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

thefugle

Indlæg af thefugle » fredag, 13. sep, 2013 15:36

Afventer L4's uundgåelige kommentar om at de stats er ligegyldige, fordi det kun er en mindre forbedring på hans i forvejen elendige spil. Og han skal sælges og han muligvis er den dårligste spiller i hele verden, og så er han os grim.

Lucas foorkkin' rox! Godt han aldrig blev solgt, PL's bedste deff midt <333
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » fredag, 13. sep, 2013 16:54

Lucas er den spiller der skaber balance. Han er klog, i virkeligheden en født anfører. Vigtigheden af ham på holdet taler for sig selv. Han er meget vigtigt for holdet. Så vigtig at det er lidt skræmmende at tænke på der ikke er en backup for ham.

Lucas har min fule opbakning, og jeg ser ham som en af de spillere der bare ikke kan undværes. Kan nogen af alle midterforsvarerne tage hans plads i ny og nær ?, efter behov. Hvis Lucas skal have en pause.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Pongolle
Alder: 36

Indlæg af Pongolle » torsdag, 26. sep, 2013 18:16

Når man ikke ser Lucas i en hél kamp (Hvilket har været tilfældet de sidste mange kampe), gør han det så godt? Det er godt nok svært at bedømme, når han er så anonym!
Billede

thefugle

Indlæg af thefugle » torsdag, 26. sep, 2013 18:28

Pongolle skrev:Når man ikke ser Lucas i en hél kamp (Hvilket har været tilfældet de sidste mange kampe), gør han det så godt? Det er godt nok svært at bedømme, når han er så anonym!
Sjældent folk lægger mærke til dem der rydder op, samme grund til at folk synes Sakho stank igen igår.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » torsdag, 26. sep, 2013 18:54

Lucas er kanon god også en spiller jeg beundrer meget. Og så er han lige blevet udtaget til det brasilianske landshold. Liverpool har mange klassespillere der er grund til at tro på top 4. Men bredden er lidt tynd.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Besvar